فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
مزایای خرید ایکس باکس گیم پس
ایکس باکس

مزایای خرید ایکس باکس گیم پس

مهدی داوری
انتشار در 21 آذر 1401

سرویس ایکس باکس گیم پس پلتفرم بازی اشتراکی است که توسط شرکت مایکروسافت در سال 2017 معرفی شد. در ابتدا نگرانی‌ها مختلفی در مورد نحوه پرداخت به توسعه‌دهندگان، قیمت‌گذاری و حتی کاتالوگ بازی‌های موجود در این سرویس وجود داشت؛ اما حالا این نگرانی‌ها به‌تدریج از بین رفته است و نزدیک به 30 میلیون گیمر عضو این سرویس اشتراکی شده است. در این بین اگر عضو سرویس گیم پس شوید و اشتراک آن خریداری کنید، به مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی درستی پیدا خواهید کرد. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایای پلتفرم ایکس باکس گیم پس آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات کاملی را به شما ارائه خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

ایکس باکس گیم پس چیست؟ بهترین سرویس اشتراکی بازی های ویدئویی برای کنسول های ایکس باکس.

ایکس باکس گیم پس چیست؟

در بخش اول پیش از آن که بخواهیم شما را با مزایا خرید ایکس باکس گیم پس آشنا کنیم، نیاز است تا در مورد این سرویس توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. ایکس باکس گیم پس یک سیستم اشتراک ماهانه بازی‌های ویدیویی است که صدها بازی مختلف را با نرخ ثابتی به مشترکین خود ارائه می‌کند. این کاتالوگ بازی‌های مختلفی در سبک‌های گوناگون را شامل می‌شود و شما در آن می‌توانید هم بازی‌های AAA را مشاهده کرده و هم به بازی‌های مستقل دسترسی پیدا کنید.

سرویس ایکس باکس گیم پس در حال حاضر بر روی کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس در دسترس است. همچنین شما می‌توانید در کنار کنسول‌ها، از طریق رایانه شخصی ویندوزی خود نیز به این سرویس دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر یک نسخه اندروید نیز برای این پلتفرم وجود دارد که بر روی فناوری کلود گیمینگ کار می‌کند. نسخه اندروید سرویس ایکس باکس گیم پس به گیمرها اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را مستقیماً در گوشی‌های خود اجرا کند. در صورتی که قصد دارید تا از طریق iOS و Chromebook به این سرویس دسترسی پیدا کنید، باید از طریق مرورگر نسخه تحت وب آن را اجرا کنید.

شما می‌توانید بازی‌های انحصاری کنسول ایکس باکس را نیز از طریق ایکس باکس گیم پس دریافت و آن‌ها را تجربه کنید. شرکت مایکروسافت در حال حاضر شرکت اکتیویژن بلیزارد را به ارزش 68.7 میلیارد دلار خریده است، در نتیجه می‌توانیم شاهد اضافه شدن بازی‌هایی مانند World of Warcraft، Overwatch و Call of Duty به کاتالوگ بازی‌های ایکس باکس گیم پس باشیم. امروزه به دلیل مزایا مختلفی که خرید ایکس باکس گیم پس دارد، این سرویس به طور باورنکردنی محبوب شده است. شما می‌توانید در این سرویس به تعداد بسیار زیادی از بازی در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها دسترسی پیدا کنید. در واقع می‌توان گفت که اصلی‌ترین مزیت ایکس باکس گیم پس آن است که گیمرها می‌توانند از طریق آن به راهی مقرون‌به‌صرفه برای تجربه بازی‌های مختلف دسترسی پیدا کنند.

انواع پلن‌ های ایکس باکس گیم پس که می توانید برای کنسول های ایکس باکس وان، سری اس و ایکس تهیه کنید.

انواع پلن‌ های ایکس باکس گیم پس

به منظور بررسی مزایا خرید ایکس باکس گیم پس نیاز است تا اطلاعات کاملی در مورد پلن‌های این سرویس داشته باشید چرا که هر یک از پلن‌های گیم پس، مزایا خاصی دارد. به‌صورت کلی ایکس باکس گیم پس به گیمرها سه پلن گیم پس مخصوص کنسول، مخصوص رایانه شخصی و التیمیت را ارائه می‌دهد. اگر بخواهیم شما را با ویژگی‌ها و مزایا هر یک از این پلن‌ها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایکس باکس گیم پس برای کنسول

دارندگان کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس می‌توانند با عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس برای کنسول، به بیش از 200 بازی مختلف دسترسی پیدا کرده و بدون پرداخت هزینه این عناوین را دریافت کنند. در صورتی که عضو ایکس باکس گیم پس برای کنسول شوید، می‌توانید در وهله اول به بازی‌های انحصاری ایکس باکس در همان روز انتشار دسترسی پیدا کنید. مایکروسافت تمام عناوین انحصاری خود را در روز اول انتشار به سرویس گیم پس می‌آورد. این ویژگی و مزایا باعث می‌شود تا شما بتوانید به بازی‌های بزرگی مانند Halo Infinite و Forza Horizon 5 به‌صورت رایگان دسترسی پیدا کرده و این عناوین را تجربه کنید.

ایکس باکس گیم پس برای کنسول های ایکس باکس

مایکروسافت همچنین به مشترکین گیم پس به‌روزرسانی‌های منظم را برای بازی‌های مختلف ارائه می‌کند. همچنین شما می‌توانید به DLCها و محتوای قابل دانلود بازی‌ها نیز دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را دریافت کنید. از سوی دیگر، اگر عضو سرویس ایکس باکس گیم پس برای کنسول شوید، دو بار در هر ماه، لیست بازی‌های موجود در این پلتفرم تغییر پیدا می‌کند و شما می‌توانید به بازی‌های جدیدی دسترسی پیدا کنید. از سوی دیگر، یکی از مهم‌ترین مزایا عضویت در این سرویس، دریافت تخفیف‌های انحصاری برای خرید بازی از فروشگاه ایکس باکس است.

ایکس باکس گیم پس برای رایانه‌های شخصی

یکی از پلن‌های دیگری که می‌توانید عضو آن در سرویس گیم پس شوید، PC Game Pass است که در واقع برای گیمرهای کامپیوترهای شخصی است. نکته مهمی که در مورد این سرویس باید بدانید آن است که هزینه عضویت در ایکس باکس گیم پس برای رایانه‌های شخصی برابر با هزینه عضویت در گیم پس کنسول است، با این تفاوت که اگر عضو این پلن شوید، می‌توانید به EA Play نیز به‌عنوان یکی از مزایا ایکس باکس گیم پس برای رایانه‌های شخصی دسترسی پیدا کنید. EA Play در واقع یک سرویس اضافی است که به‌صورت رایگان با خرید اشتراک PC Game Pass می‌توانید به‌صورت رایگان به آن دسترسی پیدا کرده و بدون هزینه اضافی به بازی‌های AAA شرکت EA نظیر Battlefield و FIFA دسترسی پیدا کنید.

ایکس باکس گیم پس برای رایانه‌های شخصی و کامپیوتر های ویندوزی

مزیت دیگری که ایکس باکس گیم پس برای رایانه‌های شخصی دارد این است که شما می‌توانید حتی به آخرین نسخه بازی‌های شرکت EA به مدت محدود 10 ساعت نیز به‌صورت آزمایشی دسترسی پیدا کنید. خرید EA Play به‌صورت جداگانه، چه از طریق Steam یا Origin برای کامپیوترهای شخصی دارای هزینه اضافی است، این در حالی است که شما می‌توانید با عضویت در ایکس باکس گیم پس برای رایانه‌های شخصی بدون پرداخت هزینه اضافی به این سرویس دسترسی پیدا کنید. از دیگر مزایا این پلن ایکس باکس گیم پس برای کامپیوتر می‌توان به دسترسی به صدها بازی مختلف و تغییر ماهانه این بازی‌ها اشاره کرد. همچنین اگر عضو این پلن شوید، می‌توانید به تخفیف‌های انحصاری مایکروسافت برای بازی‌های کامپیوتری دسترسی پیدا کنید و در هزینه‌های خرید بازی صرفه‌جویی کنید.

ایکس باکس گیم پس نامحدود

ایکس باکس گیم پس التیمیت یا نامحدود

مهم‌ترین و گران‌قیمت‌ترین پلن ایکس باکس گیم پس، نسخه التیمیت آن است. در صورتی که هم گیمر رایانه‌های شخصی هستید و هم سیستم کنسول ایکس باکس دارید، پلن ایکس باکس گیم پس التیمیت گزینه فوق‌العاده‌ای برای شما به حساب می‌آید. هزینه خرید اشتراک التیمیت به نسبت خرید گیم پس کنسول و رایانه مقرون‌به‌صرفه‌تر است و شما می‌توانید با عضویت در این سرویس به‌صورت هم‌زمان هم به گیم پس کنسول و PC Game Pass دسترسی پیدا کنید. مزیت دیگری که عضویت در ایکس باکس گیم پس التیمیت دارد، این است که شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه عضو Xbox Live Gold نیز شوید. اگر بخواهیم شما را با Xbox Live Gold آشنا کنیم باید گفت که اگر قصد دارید تا بازی‌های آنلاینی که رایگان نیستند را به‌صورت چندنفره با دوستان خود تجربه کنید، نیاز است تا اشتراک Xbox Live Gold را خریداری کنید. در پلی استیشن برای تجربه بازی‌ها به‌صورت آنلاین شما باید عضو PS Plus شوید، از سوی دیگر، این سرویس در اکوسیستم ایکس باکس با نام Xbox Live Gold شناخته می‌شود.

در کنار دسترسی به صدها بازی مختلف از طریق ایکس باکس گیم پس التیمیت، تغییر بازی‌ها به‌صورت ماهانه و تجربه بازی‌های جدید، شما می‌توانید به تخفیف‌های انحصاری مخصوص کاربران گیم پس دسترسی پیدا کنید. همچنین از آن جایی که با خرید اشتراک ایکس باکس گیم پس التیمیت می‌توانید عضو Xbox Live Gold دسترسی شوید، شما می‌توانید در هر ماه به چند بازی رایگان دسترسی پیدا کرده و همچنین در طول هفته به مدت 3 روز، به چند بازی مختلف به شکل رایگان نیز دسترسی پیدا کنید و پس از گذشت این سه روز اگر علاقه‌مند به ادامه بازی‌ها هستید، می‌توانید با تخفیف انحصاری این عناوین را نیز خریداری کنید. از دیگر مزایا عضویت در پلن ایکس باکس گیم پس التیمیت، امکان تجربه بازی‌ها به‌صورت کلود است. در واقع شما می‌توانید از طریق کلود گیمینگ بازی‌های باکیفیت خود را روی سیستم‌های با مشخصات پایین‌تر به‌صورت آنلاین اجرا کنند. نسخه بتا ایکس باکس گیم پس التیمیت اکنون برای اندروید منتشر شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا با یک اینترنت پرسرعت بازی‌های مختلف را به‌صورت آنلاین استریم کنید. همچنین کاربران iOS می‌توانند از طریق مرورگر وب به سیستم کلود ایکس باکس که با نام Xbox Cloud Gaming شناخته می‌شود، دسترسی پیدا کنید.

بهترین پلن برای عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس کدام است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که در بین پلن‌های مختلفی که گیم پس دارد، نسخه التیمیت آن بهترین گزینه به حساب می‌آید.

بهترین پلن برای ایکس باکس گیم پس کدام است؟

همان‌طوری که مشاهده کردید، شاهد سه پلن مختلف در اکوسیستم ایکس باکس گیم پس هستیم. در این بین اما یکی از چالش‌هایی که کاربران دارند این است که بهترین پلن برای عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس کدام است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که در بین پلن‌های مختلفی که گیم پس دارد، نسخه التیمیت آن بهترین گزینه به حساب می‌آید. در صورتی که عضو این سرویس شوید، می‌توانید با هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه به کتابخانه و کاتالوگ بی‌نظیری از بازی‌های مختلف گیم پس دسترسی پیدا کنید. این بازی‌ها هم برای کامپیوترهای شخصی بوده و هم برای کنسول‌های مایکروسافت است. از سوی دیگر به‌عنوان سرویس اضافه، شما می‌توانید با خرید ایکس باکس گیم پس التیمیت به سرویس‌هایی چون EA Play و Xbox Live Gold نیز دسترسی پیدا کرده و نیازی نیست تا هزینه بیشتری را برای خرید این سرویس‌ها پرداخت کنید. این در حالی است که اگر عضو سرویس ایکس باکس گیم پس برای کنسول یا رایانه شوید، برای خرید EA Play و Xbox Live Gold باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

از آن جایی که امروزه بسیاری از گیمرها بیش از هر زمان دیگری درگیر انجام بازی‌ها به‌صورت آنلاین هستند، بنابراین اضافه شدن Xbox Live Gold اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. Xbox Live Gold به‌تنهایی به‌اندازه اشتراک پایه ایکس باکس گیم پس هزینه دارد، بنابراین گیمرهایی که به دنبال انجام بازی‌ها به‌صورت آنلاین هستند، می‌توانند با خرید گیم پس التیمیت با قیمت بسیار بهتری این سرویس اضافی را نیز دریافت کنند. همچنین اگر عضو ایکس باکس گیم پس التیمیت شوید، می‌توانید به ویژگی Xbox Games with Gold نیز دسترسی پیدا کنید. در این پلن، شما می‌توانید در هر ماه چند بازی رایگان را دریافت کرده و به‌صورت دائمی آن‌ها را تجربه کنید.

در نهایت نیز اگر اینترنت پرسرعت دارید و مشترک ایکس باکس گیم پس التیمیت شوید، می‌توانید به سرویس Xbox Cloud Gaming نیز دسترسی پیدا کنید. این فناوری جدید به گیمرها اجازه می‌دهد تا از طریق اینترنت، فارغ از سخت‌افزار موجود از طریق هر دستگاهی که قابلیت آنلاین شدن دارد، بازی‌های روز دنیا را اجرا کند. در واقع شما می‌توانید از طریق فناوری Xbox Cloud Gaming بازی‌های با گرافیک بالا مثل Red Dead Redemption 2 را بر روی تلویزیون هوشمند و یا گوشی خود اجرا کنید. تمامی این ویژگی‌ها و مزایا در کنار هم باعث می‌شود تا بی شک بهترین گزینه برای خرید گیم پس، نسخه التیمیت آن باشد. همچنین لازم به ذکر است که امروزه شاهد تقسیم کردن اشتراک‌های مختلف گیم پس به حالت‌هایی چون ظرفیت کامل، هوم و سوییچ هستیم. تقسیم کردن این اشتراک‌ها از سوی شرکت مایکروسافت انجام نمی‌شود و فروشندگان این کار را می‌کنند اما از نظر قانونی مشکلی وجود ندارد. در صورتی که اشتراک گیم پس التیمیت را به صورت هوم یا سوییچ خریداری کنید، می‌توانید با هزینه بسیار کمتر عضو این سرویس شوید.

جمع بندی

در این مطلب نگاهی به مزایای خرید ایکس باکس گیم پس انداخته و به‌صورت کامل در مورد پلن‌های مختلف سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. همان‌طوری که مشاهده کردید، هر یک از پلن‌های گیم پس دارای مزایا و ویژگی‌های خاصی هستند. به همین دلیل نیاز است تا برای عضویت در سرویس گیم پس، متناسب با نیاز و بودجه خود به سراغ پلن مناسب آمده و عضو این سرویس‌ها شوید.

منبع: quora

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

سرویس ایکس باکس گیم پس پلتفرم بازی اشتراکی است که توسط شرکت مایکروسافت در سال 2017 معرفی شد.

در حال حاضر سه پلن مختلف ایکس باکس گیم پس برای کنسول، ایکس باکس گیم پس برای رایانه و ایکس باکس گیم پس التیمیت وجود دارد.

هر یک از پلن‌های ایکس باکس گیم پس دارای مزایا خاصی هستند که در این مطلب به‌صورت کامل شما را با این مزایا آشنا کردیم.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد