فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش نصب دیسکورد در ایکس باکس وان، سری ایکس و اس
ایکس باکس

آموزش نصب دیسکورد در ایکس باکس وان، سری ایکس و اس

مهدی داوری
انتشار در 6 دی 1401

ماه‌ها پس از آن که از معرفی رسمی و آزمایشی نسخه بتا دیسکورد برای ایکس باکس گذشت، حالا این پلتفرم چت صوتی بسیار دوست‌داشتنی برای گیمرها بر روی کنسول‌های ایکس باکس به‌صورت رسمی عرضه شده است. شرکت مایکروسافت و مجموعه دیسکورد اخیراً اعلام کردند که تمامی کاربران کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، اس و ایکس باکس وان می‌توانند با دوستان خود در دیسکورد از طریق کنسول چت صوتی داشته باشند.

این به آن معنا است که دیگر مجبور نخواهید بود تا برای صحبت با دوستان خود از رایانه شخصی و یا گوشی موبایل خود استفاده کنید، بلکه می‌توانید با استفاده از دیسکورد در ایکس باکس به این هدف دست پیدا کنید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه نصب و استفاده از دیسکورد در ایکس باکس وان، سری ایکس و اس آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات کاملی را پیدا کنیم، پس با ما همراه باشید.

پیش‌نیازهای قبل از اتصال دیسکورد و ایکس باکس

پیش‌نیازهای قبل از اتصال دیسکورد و ایکس باکس

قبل از این که دیسکورد را بر روی ایکس باکس خود نصب کنید، نیاز است تا به چند نکته مهم در این زمینه توجه کنید. در وهله اول باید به یاد داشته باشید که استفاده از دیسکورد فقط در کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان در دسترس است. شما نمی‌توانید از پلتفرم چت صوتی در کنسول‌های قدیمی ایکس باکس استفاده کنید. موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پیشنهاد می‌کنیم آخرین به‌روزرسانی‌های برنامه دیسکورد و آپدیت ایکس باکس را نصب کنید، چرا که استفاده از چت صوتی دیسکورد در بروز رسانی سیستم‌عامل 10.0.22621.1836 در ایکس باکس فعال شده است.

در مرحله بعد، باید مطمئن شوید که برنامه‌های مورد نیاز را برای یکپارچه‌سازی دیسکورد با ایکس باکس نصب کرده باشید. برای انجام این کار باید برنامه ایکس باکس و برنامه دیسکورد را بر روی گوشی هوشمند اندروید و یا iOS خود نصب کنید. البته شما می‌توانید از برنامه دسکتاپ دیسکورد به‌جای نسخه گوشی‌های هوشمند این برنامه برای ادغام دیسکورد و ایکس باکس استفاده کنید.

آموزش نصب و استفاده دیسکورد در ایکس باکس وان، سری ایکس و سری اس

آموزش نصب دیسکورد در ایکس باکس

در صورتی که قصد دارید تا از دیسکورد بر روی کنسول ایکس باکس خود استفاده کنید، نیاز است تا اکانت‌های خود را در این دو پلتفرم با هم سینک کنید. این فرایند ساده است و همان‌طوری که قبلاً نیز اشاره کردیم، تنها پیش‌نیاز این است که هم اپلیکیشن دیسکورد و هم اپلیکیشن ایکس باکس را روی گوشی خود نصب کرده باشید. پس از انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید تا حساب ایکس باکس خود را به اکانت دیسکورد خود لینک کنید. در ادامه شما را با روش‌های این ادغام و لینک دادن آشنا خواهیم کرد:

اتصال دیسکورد به ایکس باکس از طریق اپلیکیشن ایکس باکس

برای انجام این کار باید در گوشی خود، برنامه ایکس باکس را باز کنید. پس از ورود به برنامه، روی نماد “پروفایل” در سمت راست پایین ضربه بزنید.

Discord XBox

در بخش پروفایل، با انتخاب نماد چرخ‌دنده در گوشه سمت راست بالا به صفحه تنظیمات می‌روید.

Discord XBox

هنگامی که وارد صفحه تنظیمات می‌شوید، باید گزینه Linked accounts  را انتخاب کنید.

Discord XBox

با انتخاب این گزینه شما به منوی دیگری می‌روید. جایی که می‌توانید حساب ایکس باکس خود را با چندین پلتفرم مرتبط کنید. در این بخش باید به دنبال گزینه دیسکورد بگردید و روی Link  در کنار آن بزنید.

Discord XBox

پس از انتخاب گزینه Link پیامی برای پیوند دادن حساب دیسکورد مشاهده خواهید دید. سپس باید روی گزینه Continue کلیک کنید تا به صفحه ورود سیستم دیسکورد بروید.

Discord XBox

با وارد کردن اطلاعات حساب خود و پس از ورود به حساب دیسکورد، به شما یک درخواست مجوز نمایش داده می‌شود و از شما می‌خواهد تا به برنامه ایکس باکس اجازه دسترسی به اطلاعات پروفایل خود را بدهید. برای انجام این کار باید گزینه Authorize را انتخاب کنید.

Discord XBox

پس از طی کردن این مراحل، شما دوباره به برنامه ایکس باکس هدایت می‌شوید و از شما خواسته می‌شود تا برنامه دیسکورد را راه‌اندازی کنید. اکنون، برای استفاده از چت صوتی دیسکورد در ایکس باکس، بازیکنان باید تماس صوتی خود را از طریق برنامه دیسکورد به ایکس باکس خود منتقل کنند.

ایجاد پیوند بین دیسکورد و ایکس باکس از طریق اپلیکیشن دیسکورد

در این روش باز هم می‌توانید حساب دیسکورد خود را با پروفایل ایکس باکس خود از طریق برنامه دیسکورد لینک دهید. برای انجام این کار باید در گوشی iPhone یا اندروید خود، برنامه دیسکورد را باز کنید. سپس، با روی نماد پروفایل در پایین صفحه بزنید تا وارد صفحه پروفایل خود شوید. در صفحه پروفایل باید گزینه Connections را انتخاب کنید.

Discord XBox

در صفحه باز شده باید روی گزینه Add در بالا سمت راست بزنید.

Discord XBox

با انتخاب گزینه Add  لیستی از برنامه‌ها و سرویس‌هایی را که می‌توانید به دیسکورد لینک دهید، به شما نشان می‌دهد. گزینه ایکس باکس را در این لیست پیدا کنید و روی آن بزنید.

Discord XBox

اکنون، اعلانی برای پیوند حساب دیسکورد خود به ایکس باکس خود خواهید دید. روی Continue  بزنید تا به صفحه ورود سیستم ایکس باکس بروید. پس از وارد شدن به پروفایل ایکس باکس خود باید روی Authorize and Continue بزنید تا فرایند لینک‌دهی کامل شود.

Discord XBox

پس از انجام این کار، یک پیام دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد برنامه ایکس باکس موبایل را نصب کنید.

Discord XBox

نحوه استفاده از دیسکورد در ایکس باکس

اکنون که حساب دیسکورد خود را با پروفایل ایکس باکس خود لینک دادید، فرایند استفاده از دیسکورد در ایکس باکس شما سریع و ساده خواهد بود. شما می‌توانید از طریق گوشی هوشمند خود و یا از طریق کامپیوتر، چت‌های صوتی خود را به ایکس باکس انتقال دهید. در ادامه به بررسی این روش‌های می‌پردازیم:

نحوه استفاده از دیسکورد در ایکس باکس از طریق گوشی هوشمند

نحوه استفاده از دیسکورد در ایکس باکس از طریق گوشی هوشمند

برای استفاده از دیسکورد در ایکس باکس از طریق گوشی هوشمند اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد سرور شوید و عضو یک کانال صوتی شوید. سپس باید چت صوتی را در دیسکورد باز کنید. هنگامی که در پنجره تماس قرار گرفتید، باید نوار گزینه‌های تماس در پایین صفحه را به بالا بکشید.

Discord XBox On mobile

پس از انجام این کار، گزینه‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. اگر لینک شدن دیسکورد و کنسول ایکس باکس شما با موفقیت انجام شده باشد، گزینه‌ای برای انتقال تماس دیسکورد به ایکس باکس نیز وجود خواهد داشت و می‌توانید بر روی گزینه  Transfer to Xbox بزنید.

Discord XBox On mobile

پس از انتخاب گزینه Transfer to Xbox  به برنامه ایکس باکس هدایت می‌شوید و یک درخواست تأیید دریافت می‌کنید. برای تکمیل فرایند باید روی گزینه Transfer Voice بزنید.

Discord XBox On mobile

هنگامی که چت صوتی خود را به ایکس باکس منتقل کردید، می‌توانید به کنسول خود برگردید و روی دکمه ایکس باکس بزنید. در این بخش می‌توانید تنظیمات صدا دیسکورد را مشاهده و آن را کنترل کنید.

Discord XBox On mobile

انتقال چت صوتی از برنامه دیسکورد به ایکس باکس از طریق کامپیوتر

در بخش بالا، نحوه انتقال تماس خود را از برنامه دیسکورد به کنسول ایکس باکس با استفاده از تلفن همراه بررسی کردیم، اما اگر از دیسکورد در گوشی موبایل خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از طریق رایانه شخصی خود نیز این کار را انجام دهید.

برای انجام این کار اولین قدمی که باید بردارید این است که یک سرور باز کرده و وارد یک چت صوتی شوید. سپس، به پنجره فعال تماس صوتی دیسکورد خود بروید. اکنون، نماد یک تلفن همراه با کنترلر را در گوشه پایین سمت چپ مشاهده خواهید کرد. پس از کلیک بر روی آن، یک پاپ آپ ظاهر می‌شود که گزینه Transfer Voice to Xbox  را می‌توانید در آن مشاهده کنید. بر روی این گزینه کلیک کنید.

Discord XBox

پس از کلیک بر روی گزینه Transfer Voice to Xbox  یک اعلان کد QR را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. اکنون، از یک برنامه اسکنر کد QR برای اسکن آن استفاده کنید و به طور خودکار به برنامه ایکس باکس هدایت خواهید شد. حتی می‌توانید از Google Lens یا Apple Live Text برای اسکن کد QR نیز استفاده کنید.

Discord XBox

سپس به صفحه برنامه ایکس باکس وارد می‌شوید که می‌توانید تماس صوتی دیسکورد را به کنسول خود منتقل کنید. فقط کافی است تا روی گزینه Transfer voice  بزنید تا این فرایند انجام شود. سپس تماس صوتی دیسکورد شما در کنسول ایکس باکس فعال می‌شود.

نکات مهم به‌منظور استفاده از دیسکورد در کنسول ایکس باکس

نکات مهم به‌منظور استفاده از دیسکورد در کنسول ایکس باکس

یکی از نکات مهمی که کاربران ایکس باکس به‌منظور استفاده از دیسکورد باید بدانند این است که با انجام کارهای گفته شده در این مطلب، برنامه اصلی دیسکورد در ایکس باکس دریافت نمی‌شود، در عوض، دیسکورد شبیه به یک افزونه عمل می‌کند، یعنی همه ویژگی‌های دیسکورد در دسترس کاربران ایکس باکس نخواهد بود. این به آن معنا است که گزینه‌هایی مانند دعوت از همه به بازی، پیوستن به بازی، تغییر به گپ بازی و موارد دیگر را نمی‌توانید از طریق ایکس باکس انجام دهید. ثانیاً شما نمی‌توانید دوستان خود را به‌راحتی از یک چت صوتی به دیگری منتقل کنید. همچنین لازم به ذکر است که شما فقط می‌توانید با دوستانی که پلتفرم ایکس باکس دارید در چت دیسکورد صحبت کنید.

همچنین لازم به ذکر است که نمی‌توانید بین کانال‌های صوتی دیسکورد در کنسول ایکس باکس سوئیچ کنید. این بدان معنا است که شما باید کانال‌های صوتی را تغییر دهید و صدا را دوباره از طریق روش‌های گفته شده از دیسکورد به کنسول خود منتقل کنید. علاوه بر این، شما نمی‌توانید به کانال‌های متنی دیسکورد در ایکس باکس دسترسی پیدا کنید. همچنین اگر قصد دارید تا بازی خود را از طریق ایکس باکس استریم کنید، چت صوتی دیسکورد برای بینندگان پخش نخواهد شد. آن‌ها ممکن است نماد دیسکورد را در پایین سمت راست صفحه ببینند، اما نمی‌توانند صدا دیسکورد را بشنوند؛ بنابراین به طور کلی، می‌توانید ببینید که ادغام دیسکورد در ایکس باکس به‌صورت کلی نیست؛ اما باز هم می‌توانید از آن به‌عنوان یک چت صوتی مناسب بر روی کنسول ایکس باکس خود استفاده کنید.

جمع بندی

در این مطلب شما را با نحوه نصب دیسکورد در ایکس باکس وان، سری ایکس و اس آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه می‌توانید چت‌های صوتی خود را از طریق گوشی هوشمند و یا کامپیوترتان به ایکس باکس انتقال داده و سپس از طریق با دوستان خود چت کنید. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن و با کمترین چالش دیسکورد را بر روی کنسول ایکس باکس خود نصب و از آن استفاده کنید.

منبع: dexerto

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

دیسکورد یک پلتفرم چت صوتی و متنی است که معمولاً گیمرها از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر امکان استفاده از دیسکورد در پلتفرم‌های مختلف وجود دارد.

برای استفاده از دیسکورد به‌صورت معمول نیازی نیست تا هزینه‌ای پرداخت کنید. با این حال دیسکورد سرویس اشتراکی را نیز به گیمرها ارائه می‌دهد که با پرداخت هزینه قابلیت‌های بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد.

شما می‌توانید برنامه دیسکورد را روی کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نصب کنید. همچنین امکان نصب بر روی کنسول‌های قدیمی‌تر شرکت مایکروسافت وجود ندارد.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد