فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش ساخت اکانت ایکس باکس برای ایکس باکس وان، سری اس و ایکس
ایکس باکس

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس برای ایکس باکس وان، سری اس و ایکس

مهدی داوری
انتشار در 23 مهر 1401

داشتن یک اکانت Xbox برای استفاده از تمامی امکانات و سرویس‌های کنسول Xbox اهمیت دارد. برای ایجاد اکانت، به سایت مایکروسافت بروید و با ایمیل‌های Hotmail.com، Outlook.com یا Gmail ثبت‌نام کنید. اکانت Microsoft شما را قادر می‌سازد تا از آپدیت‌ها، سرویس گیم پس، بازی‌های آنلاین و خریدهای دیجیتالی لذت ببرید. به دلیل تحریم‌ها، ایرانی‌ها نمی‌توانند اکانتی با کشور ایران ایجاد کنند. در این مقاله، نحوه ساخت اکانت Xbox برای مدل‌های مختلف کنسول‌ها را توضیح داده و نکات مهم را بیان خواهیم کرد.

نکات مهم برای ساخت اکانت ایکس باکس در Xbox One S و Xbox series s|x

نکات مهم برای ساخت اکانت ایکس باکس

درصورتی‌که قصد دارید تا حساب ایکس باکس خود را ایجاد کنید، نیاز است تا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پارامترها از نرم‌افزارهای تغییر دهنده‌ای پی و همچنین DNSها استفاده کنید. به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد، شما باید برای ساخت اکانت ایکس باکس XBOX از نرم‌افزارهایی استفاده کنید که باعث می‌شود تا ای پی سیستم شما تغییر کند و قادر خواهید بود تا حساب خود را در یک ریجن و کشور دیگر ایجاد کنید.

همچنین به‌واسطه تحریم‌ها، کنسول ایکس باکس شما به‌صورت مستقیم نمی‌تواند به سرورهای مایکروسافت وصل شود، به همین دلیل است که پس از ایجاد حساب نیز برای ورود به اکانت خود در کنسول ایکس باکس باید از DNS استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که پیش از ایجاد اکانت، این پیش‌نیازها را فراهم کنید.

ریجن بندی اکانت ایکس باکس

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای ساخت اکانت ایکس باکس  باید به آن توجه داشته باشید این است که برخلاف کنسول پلی استیشن، در کنسول ایکس باکس ریجن بندی خاصی از نظر فیزیکی وجود ندارد. البته در هنگامی که شما قصد ساخت اکانت دارید، می‌توانید کشور خود را مشخص کنید. انتخاب کشور و ریجن در زمان ساخت حساب اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که اگر با دقت بالایی کشور مناسب را برای اکانت خود انتخاب کنید، می‌توانید از برخی مزایا کنسول ایکس باکس استفاده کنید.

حتما ببینید: روش تغییر و پیدا کردن ریجن اکانت ایکس باکس

مهم‌ترین مزیتی که انتخاب کشور و ریجن در زمان ساخت اکانت ایکس باکس Xbox دارد، تغییر قیمت بازی‌ها است. در واقع قیمت بازی‌ها بر اساس اقتصاد کشورها و قدرت خرید مردم تغییر قیمت پیدا می‌کند. به‌عنوان‌مثال گیمرهایی که در کشور ترکیه و آرژانتین حضور دارند می‌توانند بازی‌ها را حتی تا 60 درصد قیمت کمتر از نسخه آمریکایی خریداری کنند.

به همین دلیل اگر علاقه‌مند هستید تا بازی‌ها را با قیمت پایینی خریداری کنید، نیاز است تا برنامه تغییر دهنده‌ای پی خود را بر روی کشور ترکیه و آرژانتین قرار دهید و سپس اقدام به ساخت اکانت کنید. علاوه بر قیمت بازی و تغییر آن، کشوری که برای ساخت اکانت انتخاب می‌کنید، در برخی از موارد بر روی محتوای بازی‌ها نیز اثر می‌گذارد.

به دلیل قوانین کشورهایی چون آلمان یا چین، ممکن محتواهای خشونت‌آمیز از بازی‌ها حذف می‌شوند و درصورتی‌که اکانت شما چنین ریجن‌هایی داشته باشد، ممکن است محتواهای بازی‌هایتان تغییر کند. همچنین باید اشاره کنیم که گیفت کارت ایکس باکس لایو برای ریجن های گفته شده، قیمت مناسب تری داشته و دسترسی و موجودی بهتری دارند و همچنین سرویس های مانند ایکس باکس لایو گلد و ایکس باکس گیم پس، در این ریجن ها از سایر ریجن ها در ایران از خدمات بهتری برای خرید بهرمند هستند.

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس

شرکت مایکروسافت این امکان را به وجود آورده تا شما بتوانید از طریق پلتفرم‌های مختلف اکانت ایکس باکس را ایجاد و از این طریق از سرویس‌های مختلف شرکت مایکروسافت استفاده کنید. اگر بخواهیم شما را با نحوه ساخت اکانت ایکس باکس بر روی پلتفرم‌های مختلف مانند Xbox One، Xbox One S، Xbox Series S|X آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آموزش ساخت حساب کاربری بر روی کنسول ایکس باکس

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن اکانت ایکس باکس را ایجاد کنید، از طریق خود کنسول است. درصورتی‌که کنسول‌های ایکس باکس وان، وان اس، سری اس و سری ایکس داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از طریق خود کنسول حساب خود را ایجاد کنید. البته موضوع مهمی که باید بدانید این است که از آن جایی که امکان تغییر ای پی کنسول ایکس باکس وجود ندارد، برای حل این مشکل می‌توانید از DNS ها استفاده کنید. درصورتی‌که نمی‌دانید نحوه تغییر دی‌ان‌اس چگونه است، نیاز است تا در مورد نحوه انجام این کار تحقیق کنید و سپس فرایند ساخت حساب کاربری را شروع کنید.

آموزش ساخت حساب کاربری بر روی کنسول ایکس باکس

آموزش ساخت حساب کاربری بر روی کنسول ایکس باکس وان

آموزش ساخت حساب کاربری بر روی کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس

سپس صفحه کیبورد بر روی صفحه نمایشگر شما ظاهر می‌شود، در بین گزینه‌های مختلف باید بر روی گزینه Get a new email بروید و دکمه A را فشار دهید. در این بخش از شما درخواست می‌شود تا برای ساخت حساب ایکس باکس اطلاعات مثل آدرس ایمیل، پسورد، سن و…را وارد کنید تا اکانت ایکس باکس شما ساخته شود.

آموزش ساخت حساب ایکس باکس از طریق کامپیوتر و موبایل در سایت Xbox

در کنار امکان ساخت حساب از طریق کنسول ایکس باکس، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید با استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود اکانت ایکس باکس بسازید و سپس با وارد کردن اطلاعات حساب خود بر روی کنسولتان، وارد اکانتتان شوید. به‌منظور انجام این کار نیاز است تا فیلترشکن خود را باز و کشوری که قصد ساخت اکانت در آن را دارید، انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا در این حساب خود بازی‌های دیجیتالی را خریداری کنید، ریجن ترکیه و آرژانتین را انتخاب و در غیر این صورت به سراغ ریجن آمریکا بروید.

درصورتی‌که‌ای پی کامپیوتر شما آمریکا باشد، در زمان ثبت‌نام چالش‌های کمتری خواهید داشت. بعد از تغییر ای پی باید وارد سایت XBOX.COM شوید. همچنین باید به این موضوع اشاره داشت که برای ساخت حساب ایکس باکس از طریق موبایل نیز می‌توانید به‌راحتی وارد سایت ایکس باکس شوید و مراحلی که در ادامه بیان می‌شود را به شما ارائه دهیم. بعد از ورود به سایت ایکس باکس، این امکان برای شما وجود دارد تا از سه طریق مختلف اکانت خود را ایجاد کنید. به‌منظور بررسی این روش‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت اکانت ایکس باکس از طریق ایمیل

ساخت اکانت ایکس باکس از طریق ایمیل

سپس باید گزینه No account? Create One را انتخاب کنید و در بخش بعدی اطلاعات مانند پسورد، محل اقامت و تاریخ تولد، آدرس ایمیل و... را وارد کنید.

ساخت اکانت ایکس باکس با دامنه‌های Outlook یا Hotmail

درصورتی‌که قصد ندارید تا از ایمیل شخصی خود برای ساخت اکانت ایکس باکس استفاده کنید، شرکت مایکروسافت و سرویس ایکس باکس این امکان را به وجود آورده تا شما بتوانید با دامنه‌هایی چون Outlook و یا Hotmail در این سایت ثبت‌نام و اکانت مایکروسافت خود را ایجاد کنید. به‌منظور انجام این کار در صفحه ثبت‌نام، باید بر روی گزینه Get a new email address کلیک کرده و سپس گزینه‌هایی چون Outlook یا Hotmail را انتخاب کنید. پس از انجام این کار باید بر روی گزینه Next کلیک کنید. سپس باید رمز عبور ایمن را برای اکانت خود انتخاب کرده و گزینه Next را بزنید. در بخش بعدی ثبت‌نام باید نام و نام خانوادگی خود را وارد و بر روی Next کلیک کنید. در صفحه بعدی نیز باید تاریخ تولد، پسورد و… وارد کنید و گزینه Next را بزنید. با طی‌کردن این مراحل حساب شما ساخته می‌شود و می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

ساخت اکانت ایکس باکس با استفاده از شماره موبایل

مشکلات ساخت اکانت XBOX

مشکلات ساخت اکانت ایکس باکس در کنسول های سری اس و سری ایکس

مشکل راه حل
وب‌سایت ایکس باکس باز نمی‌شود 1. استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به سایت
2. تغییر فیلترشکن به یکی دیگر یا استفاده از برنامه‌های سریع‌تر برای دسترسی به سایت
ایمیل تأییدی ارسال نشده است 1. چک کردن پوشه Spam در ایمیل خود
2. بررسی اینکه آیا پیام‌های ارسالی از سوی ایکس باکس توسط اپراتور سیم کارت مسدود شده‌اند یا خیر
تاریخ تولد دقیق وارد نشده است اطمینان حاصل کنید که تاریخ تولد دقیقاً وارد شده است تا در صورت نیاز به بازیابی حساب، از آن استفاده شود
دسترسی به کامپیوتر ندارید استفاده از گوشی‌های اندرویدی یا iOS برای ورود به وب‌سایت ایکس باکس و ثبت‌نام

حرف آخر

در این مطلب به بررسی آموزش ساخت اکانت ایکس باکس پرداخته و تلاش کردیم تا در مورد روش‌های مختلفی که می‌توانید از طریق آن حساب خود را ایجاد کنید اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ مشکل و چالشی بتوانید حساب ایکس باکس را ایجاد و به‌راحتی به خدمات این سرویس دسترسی پیدا کنید. در صورتی که در مورد روند ساخت اکانت ایکس باکس (Xbox) با چالش خاصی مواجه شدید، می‌توانید سوالات خود را در بخش کامنت‌های این آموزش با ما به اشتراک بگذارید تا به سرعت به سوالات شما پاسخ داده شود.

منبع: lifewire

تاریخ آخرین به روزرسانی: 4 فروردین 1403

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

خیر، به‌منظور ساخت حساب ایکس باکس نیازی نیست تا هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید؛ اما برای خرید بازی، خرید اشتراک گیم پس، اشتراک لایو گلد و... باید هزینه آن را پرداخت کنید.

اکانت ایکس باکس حساب کاربری شما در شبکه ایکس باکس است و برای استفاده از کنسول بازی خود نیاز است تا حتماً یک اکانت ایکس باکس ایجاد کرده و سپس کارهایی مثل خرید و انجام بازی‌های آنلاین، دسترسی به سرویس‌های مختلف و... را به‌راحتی انجام دهید.

در این مقاله شما را با تکنیک‌هایی آشنا کردیم که می‌توانید به‌راحتی از طریق آن حساب ایکس باکس را ایجاد و از این طریق به‌راحتی از کنسول ایکس باکس استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (3) آخرین نظرات کاربران
رهام
27 خرداد 1402

سلام من روی اکانتم مشکل ارور ریجن دارم و هر دی ان اسی استفاده میکنم جواب نمیده لطفا راهنماییم کنید

یه بند خدا
9 فروردین 1402

من یه ایکس باکس وان اس دارم روش اکانت ساختم ولی با اکانتم هیچ کاری نمیتونم انجام بدم یعنی وارد مایکروسافت استور میشم اکانتو وارد میکنم میگه خدمات ما برای شما فعال نیست یا برای منطقه شما فعال نیست

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به یه بند خدا
12 فروردین 1402

سلام اطلاعات اکانتتون به درستی وارد شده؟

افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد