فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو
ایکس باکس

تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو

مهدی داوری
انتشار در 30 آذر 1401

در صورتی که کنسول ایکس باکس دارید، برای آن که بتوانید بازی‌های مختلف را با دوستان خود به‌صورت چندنفره آنلاین تجربه کنید، نیاز است تا عضو سرویس ایکس باکس لایو شده و اشتراک این سرویس را خریداری کنید. گاهی نیاز است تا برای تغییر ریجن خود در این سرویس اقدام کنید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه تغییر اکانت ایکس باکس لایو آشنا کرده و در این زمینه توضیحات و اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

یکی از سؤالات مهمی که گیمرها مطرح می‌کنند این است که چرا باید اقدام به تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو کرد؟

چرا باید اقدام به تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو کرد؟

یکی از سؤالات مهمی که گیمرها مطرح می‌کنند این است که چرا باید اقدام به تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که به دلایل مختلفی ممکن است نیاز باشد تا کشور اکانت خود را عوض کنید. در وهله اول ممکن است گیفت کارت ایکس باکس را خریداری کرده باشید و وقتی که قصد دارید تا با استفاده از این گیفت کارت اکانت خود را شارژ کنید، با خطا عدم هماهنگی کشور گیفت کارت با ریجن اکانت خود مواجه شوید.

در چنین شرایطی نیاز است تا کشور و ریجن اکانت خود را تغییر دهید و سپس از گیفت کارت خریداری شده استفاده کنید؛ از این رو می توان گفت یکی از مهم ترین فاکتور ها قبل از خرید گیفت کارت ایکس باکس، توجه به ریجن آن و هماهنگی آن با اکانت شما خواهد بود. همچنین ممکن است وقتی که قصد دارید تا برای ایکس باکس خود بازی خریداری کنید، با پیغام خطا کشور مواجه شوید.

در واقع ممکن است برخی از بازی‌ها به دلایل مختلف ممکن است تنها در برخی از ریجن‌ها فعال باشند. در چنین شرایطی نیز تنها از طریق کشور اکانت ایکس باکس لایو می‌توانید به این بازی‌ها دسترسی پیدا کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر به کشور یا منطقه جدیدی نقل مکان می‌کنید، نیاز است تا اکانت ایکس باکس لایو خود را تغییر داده و ریجن کنسول خود را به منطقه جدید انتقال دهید.

در نهایت نیز باید به این موضوع توجه کنید که برای آن که بتوانید تحریم‌های کنسول ایکس باکس برای ایرانیان را دور بزنید، باید اقدام به تغییر ریجن کنید تا بتوانید از مزایا ایکس باکس لایو بدون تحریم استفاده کنید. در صورتی که با هر یک از این مشکلات مواجه هستید، می‌توانید به‌راحتی کشور اکانت ایکس باکس لایو را تغییر دهید و از این طریق تمامی این مشکلات را برطرف کنید.

جدیدترین روش‌های تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو و اکانت مایکروسافت را در وب گیفت بخوانید.

روش‌های تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو

به دلیل مشکلات مختلفی که ممکن است کاربران در زمینه تغییر ریجن اکانت خود با آن مواجه شوند، شرکت مایکروسافت تلاش کرده تا امکان تغییر ریجن اکانت ایکس باکس لایو را فراهم کند تا کاربران بتوانند به‌راحتی این کار را انجام داده و مشکلات خود را بر طرف کنند. در صورتی که با هر یک از مشکلات مربوط به ریجن مواجه هستید، می‌توانید از دو طریق این مشکل را برطرف کنید. در صورتی که قصد دارید تا کشور اکانت ایکس باکس لایو خود را تغییر دهید، از طریق روش‌های زیر می‌توانید این کار را انجام دهید:

تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو از طریق سایت

در صورتی که قصد دارید تا از طریق سایت ایکس باکس، اکانت خود را تغییر دهید، در ابتدا باید اکانت خود را در سایت ایکس باکس باز کرده و وارد اکانت ایکس باکس لایو خود شوید. در صورتی که ایمیل و رمز عبور خود را به‌درستی وارد کنید، می‌توانید گزینه Edit profile info را مشاهده کنید. با انتخاب گزینه Edit profile info به بخش تغییرات اکانت خود می‌روید. سپس باید در این صفحه باید به بخش Country/region, State, Postal code آمده و کشور جدید خود را انتخاب کنید. سپس با تغییر اکانت ایکس باکس خود، می‌توانید از مزایا آن بهره‌مند شوید.

تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو از طریق کنسول ایکس باکس وان، سری ایکس و اس

در صورتی که قصد دارید تا برای اولین‌بار کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس خود را راه‌اندازی کنید، از شما درخواست می‌شود تا کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. با این حال، شرکت مایکروسافت این امکان را به وجود آورده تا شما بتوانید از طریق کنسول خود، کشور اکانت ایکس باکس لایو خود را تغییر دهید. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

با انجام این مراحل شما می‌توانید اقدام به تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو خود کرده و پس از راه‌اندازی مجدد کنسول ایکس باکس، از مزایا حضور در کشور جدید بهره‌مند شوید. همچنین در صورتی که کنسول ایکس باکس 360 دارید، باید به این نکته توجه کنید که نمی‌توانید از طریق کنسول خود مثل روش گفته شده، کشور اکانت ایکس باکس لایو را تغییر دهید. در چنین شرایطی برای انجام این کار باید از طریق وب سایت ایکس باکس و مایکروسافت کشور خود را عوض کنید.

در صورتی که قصد دارید تا کشور اکانت ایکس باکس لایو خود را تعویض کنید، نیاز است تا به چند نکته بسیار مهم توجه کنید. در وهله اول اگر عضو سرویس گیم پس هستید، باید توجه کنید کشوری که قصد دارید تا اکانت خود را به آن عوض کنید، باید مطمئن شوید که آن کشور امکان دسترسی به سرویس گیم پس را داشته باشد.

نکات مهم برای تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو

در صورتی که قصد دارید تا کشور اکانت ایکس باکس لایو خود را تعویض کنید، نیاز است تا به چند نکته بسیار مهم توجه کنید. در وهله اول اگر عضو سرویس ایکس باکس گیم پس هستید، باید توجه کنید کشوری که قصد دارید تا اکانت خود را به آن عوض کنید، باید مطمئن شوید که آن کشور امکان دسترسی به سرویس گیم پس را داشته باشد.

از سوی دیگر، اگر در حساب و اکانت شما پول وجود دارد، باید پیش از تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو، آن را به‌صورت کامل خرج کنید و سپس فرایند تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو را انجام دهید، چرا که بر اساس قوانین شرکت مایکروسافت، در صورت تغییر ریجن به احتمال خیلی زیاد پول‌های شما منتقل نمی‌شود.

از سوی دیگر اگر اشتراک‌های دیگر کنسول ایکس باکس نظیر ایکس باکس لایو را دارید، باید مطمئن شوید که کشور جدید نیز از این اشتراک‌ها پشتیبانی کنند چرا که اگر در کشور جدید پشتیبانی از این سرویس‌ها صورت نگیرد، قادر نخواهید بود تا از این سرویس‌ها استفاده کنید.

برخی از کاربران و گیمرها ممکن است در هنگام تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو با مشکل مواجه شوند. به‌صورت کلی ممکن است به دلایل مختلفی قادر نخواهید بود تا کشور اکانت ایکس باکس خود را تغییر دهید.

بروز مشکل برای تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو

برخی از کاربران و گیمرها ممکن است در هنگام تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو با مشکل مواجه شوند. به‌صورت کلی ممکن است به دلایل مختلفی قادر نخواهید بود تا کشور اکانت ایکس باکس خود را تغییر دهید. در وهله اول اگر در سه ماه گذشته کشور خود را تغییر داده باشید، نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

در چنین شرایطی باید سه ماه صبر کنید تا دوباره بتوانید کشور اکانت ایکس باکس لایو را تغییر دهید. همچنین اگر حساب شما در حال حاضر به هر دلیلی تعلیق شده باشد، باز هم امکان تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که یکی از پارامترهایی که در هنگام ساخت اکانت باید وارد کنید، تاریخ تولد شما است. در این بین اگر سن وارده شده از سوی شما به نحوی باشد که در کشور و ریجن فعلی خود خردسال محسوب شوید، امکان جابه‌جایی و تغییر کشور به منطقه‌ای را نخواهید داشت که در آن خردسال محسوب نمی‌شوید.

همچنین برعکس این مسئله نیز صادق است و اگر شما در کشور فعلی خود خردسال نیستید، نمی‌توانید به منطقه‌ای بروید که در آن خردسال محسوب می‌شوید. در نهایت نیز اگر اطلاعات صورت حساب شما در اکانتتان ناقص یا نادرست باشد و یا مانده یا موجودی باز در حساب خود داشته باشید، قادر نخواهید بود تا فرایند تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو را انجام دهید.

جمع بندی

در این مطلب شما را با نحوه تغییر کشور اکانت ایکس باکس لایو آشنا کرده و روش‌های مختلفی که از طریق آن می‌توانید ریجن و کشور اکانت خود را تغییر دهید را به شما ارائه کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون مشکل ریجن اکانت ایکس باکس خود را عوض کرده و از مزایا آن بهره‌مند شوید.

منبع: wpxbox

تاریخ آخرین به روزرسانی: 10 فروردین 1403

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

بله شرکت مایکروسافت این امکان را فراهم کرده تا شما بتوانید در صورت نیاز کشور اکانت ایکس باکس خود را تغییر دهید.

شما می توانید با استفاده از طریق سایت و از طریق کنسول ایکس باکس وان، سری ایکس و اس نسبت به تغییر ریجن اکانت ایکس باکس لایو بپردازید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد