فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
گیم پس هوم و غیر هوم چیست؟ بررسی انواع اشتراک ظرفیتی گیم پس
ایکس باکس

گیم پس هوم و غیر هوم چیست؟ بررسی انواع اشتراک ظرفیتی گیم پس

مهدی داوری
انتشار در 14 دی 1401

افرادی که به تازگی کنسول ایکس باکس خریداری کرده‌اند، به‌منظور خرید اشتراک گیم پس با اصطلاحاتی نظیر گیم پس هوم و غیر هوم مواجه هستند. در این بین اگر دید کاملی نسبت به مفهوم گیم پس هوم و غیر هوم ندارید، با ما همراه باشید تا در این مطلب شما را با تفاوت ظرفیت‌ های گیم پس و انواع اشتراک ظرفیتی گیم پس آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

مفهوم ظرفیت و Game Sharing در کنسول‌های ایکس باکس

پیش از آن که بخواهیم شما را با انواع اشتراک ظرفیتی گیم پس آشنا کرده و در مورد گیم پس هوم و غیر هوم توضیحاتی را به شما ارائه دهیم نیاز است تا در مورد مفهوم ظرفیت اکانت‌های ایکس باکس اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم. شرکت مایکروسافت برای فراهم کردن امکان اشتراک‌گذاری اکانت‌ها بین کاربران، قابلیتی به نام GameSharing را به وجود آورده است. قابلیت گیم شیرینگ در واقع فناوری است که از طریق آن می‌توانید بازی‌ها و اشتراک‌های مختلف کنسول خود را از طریق این فناوری با اعضای خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید و از این طریق در هزینه‌های خود برای خرید بازی و اشتراک ایکس باکس گیم پس صرفه‌جویی کنید.

به‌منظور استفاده از این قابلیت نیاز است تا یکی از کنسول‌ها اقدام به Home کردن اکانت کرده و از این طریق بازی‌ها و اشتراک‌های خود را به اشتراک بگذارید. بعد از Home کردن اکانت بر روی کنسول، شما می‌توانید بدون محدودیت به بازی‌های موجود در آن اکانت دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال اگر اکانت ایکس باکس دوست شما بر روی کنسولتان Home شود، این امکان برای شما به وجود می‌آید تا بتوانید بدون پرداخت هزینه اضافی، بازی‌هایی که دوستتان خریداری کرده و آن را بر روی اکانت خود ردیم کرده را دانلود کنید.

گیم پس ظرفیتی و انواع اشتراک گیم پس، یکی از نکات مهمی است که باید هنگام خرید گیم پس به آن توجه داشته باشید.

ویژگی مهم و جذابی که Home کردن اکانت‌ها دارد این است که شما به سیوها و اطلاعات شخصی دوستان دسترسی نخواهید داشت و می‌توانید از سیوهای شخصی خود بر روی آن اکانت استفاده کنید. پس از آن که شما را با مفهوم اکانت‌های ظرفیتی و Home کردن اکانت ایکس باکس آشنا کردیم، حال نیاز است تا در مورد ظرفیت‌های مختلف گیم پس توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

گیم پس ظرفیتی و انواع اشتراک گیم پس

در صورتی که قصد دارید تا در هزینه خرید اشتراک گیم پس صرفه‌جویی کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از فناوری GameSharing، گیم پس‌ها را به‌صورت ظرفیتی و با مبلغ پایین‌تر خریداری کنید. بنابر اعلام رسمی وب سایت مایکروسافت، هر گیمر این اماکن را دارد تا بدون مشکل قانونی اشتراک گیم پس خود را با یک کنسول دیگر شریک شود. به‌منظور استفاده از گیم پس ظرفیتی باید با مفهوم گیم پس هوم و غیر هوم آشنا شوید که در ادامه به بررسی این مسئله می‌پردازیم:

گیم پس غیر هوم

گیم پس غیر هوم

یک اکانت گیم پس خریداری شده، به دو اکانت هوم و غیر هوم تقسیم‌بندی می‌شود. در واقع اگر اقدام به خرید گیم پس غیر هوم یا به‌اصطلاح سوئیچ کنید، اکانت خود را با یک گیمر دیگر شریک هستید؛ اما سیوهای شما منحصر به خودتان است و هیچ تداخلی در استفاده از گیم پس نخواهید داشت. برای استفاده از گیم پس غیر هوم یا سوئیچ باید هر بار که کنسول ایکس باکس خود را روشن می‌کنید، وارد اکانت گیم پس شده و به‌اصطلاح مراحل سوئیچ کردن را انجام دهید. سپس باید به اکانت خود برگردید تا بتوانید به سیوهایتان دسترسی پیدا کنید. این فرایند تنها چند ثانیه طول می‌کشد، با این حال قیمت گیم پس غیر هوم بسیار پایین بوده و شما می‌توانید با هزینه مقرون‌به‌صرفه از سرویس گیم پس استفاده کنید.

گیم پس هوم

ظرفیت دیگری که برای خرید گیم پس می‌توانید به سراغ آن بروید، ظرفیت Home است. در صورتی که این اشتراک را خریداری کنید، اکانت روی کنسول شما هوم می‌شود. مهم‌ترین مزیتی که این نوع اشتراک و ظرفیت گیم پس دارد آن است که برخلاف حالت غیر هوم، تنها شما نیاز است تا یک بار وارد اکانت شوید و پس از هوم کردن اکانت، دیگر به‌هیچ‌عنوان نیازی نیست تا وارد حساب خود شوید. قیمت گیم پس هوم از گیم پس غیر هوم یا سوئیچ بالاتر است، چرا که نیازی نیست تا برای استفاده از سرویس گیم پس هر بار اکانت خود را سوئیچ کنید.

گیم پس ظرفیت کامل

نوع آخر اشتراک گیم پس که می‌توانید برای خرید به سراغ آن بروید، گیم پس ظرفیت کامل است. مهم‌ترین ویژگی این ظرفیت آن است که در آن شما اکانت خود را با هیچ‌کس شریک نیستید. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید هر زمانی که علاقه‌مند بودید، گیم پس خود را با دوستتان شریک شده و روی دو دستگاه از این سرویس استفاده کنید. افرادی که قصد دارند تا شریک گیم پس را خودشان انتخاب کنند، باید به سراغ ظرفیت کامل آمده و آن را خریداری کنید. به دلیل داشتن دو ظرفیت، قیمت این اشتراک نسبت به هوم و غیر هوم بیشتر است. این نوع از گیم پس، ایده آل ترین روش خرید آن به شمار می‌رود که در آن شما می‌توانید بدون محدودیت از تمامی امکانات و مزایای ایکس باکس گیم پس بهرمند شوید.

آموزش هوم کردن اکانت گیم پس

پس از آن که شما را با انواع ظرفیت‌های گیم پس آشنا کردیم، حال نیاز است تا بیان کنیم که چگونه می‌توانید اقدام به Home کردن اکانت خود کنید. به‌منظور انجام این کار در گام اول نیاز است تا وارد اکانتی شوید که قصد هوم کردن آن را دارید.

آموزش هوم کردن اکانت گیم پس و استفاده از اشتراک گیم پس در سایر کنسول های ایکس باکس

سپس باید در منوی اصلی کنسول خود، دکمه Xbox را که بر روی دسته وجود دارد بزنید تا بخش Guide باز شود. سپس باید وارد بخش Settings کنسول شده و گزینه General را انتخاب کنید. در بخش بعدی باید به قسمت Personalization بروید و گزینه MY HOME XBOX را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Make This My Home Xbox را انتخاب کنید. با انجام این کار اکانت هوم می‌شود و می‌توانید از آن خارج شوید. سپس تنها کافی است تا به سراغ اکانت خود بروید و از طریق آن از سرویس گیم پس اکانت هوم شده استفاده کنید.

در واقع مهم‌ترین تفاوت بین گیم پس هوم و غیر هوم در نحوه فعال‌سازی و استفاده از این اکانت‌ها است. لازم به ذکر است که یکی از سؤالات مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که آیا اکانت‌های ظرفیتی ایکس باکس قانونی هستند و باعث مسدود شدن کنسول نمی‌شوند.

تفاوت بین گیم پس هوم و غیر هوم

پس از آن که شما را با مفهوم گیم پس هوم و غیر هوم آشنا کردیم، حال نیاز است تا در مورد تفاوت بین این گیم پس‌ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که هیچ تفاوتی بین امکانات گیم پس در ظرفیت کامل، هوم و غیر هوم وجود ندارد. در واقع مهم‌ترین تفاوت بین گیم پس هوم و غیر هوم در نحوه فعال‌سازی و استفاده از این اکانت‌ها است. لازم به ذکر است که یکی از سؤالات مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که آیا اکانت‌های ظرفیتی ایکس باکس قانونی هستند و باعث مسدود شدن کنسول نمی‌شوند. در پاسخ به این سؤال باید گفت که فناوری اشتراک‌گذاری بازی و اکانت کاملاً رسمی است و شرکت مایکروسافت امکان استفاده از اشتراک‌های هوم و غیر هوم را به‌صورت کاملاً قانونی فراهم کرده است.

در واقع اگر اقدام به دست‌کاری کنسول‌های ایکس باکس کنید، کارهایی چون کلاهبرداری آنلاین، دزدی اکانت، تخطی از قوانین و موافقت‌نامه خدمات مایکروسافت و… مهم‌ترین اقداماتی است که با انجام آن‌ها کنسول شما بن می‌شود. همان‌طوری که مشاهده می‌کنید، هیچ یک از موارد گفته شده که ممکن است کنسول شما را منجر به بن کند، ارتباطی به فناوری GameSharing ندارند و به همین دلیل شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی از این قابلیت استفاده کرده و اکانت‌های گیم پس را به‌صورت ظرفیتی خریداری کنید.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با ظرفیت هوم و غیر هوم اکانت‌های گیم پس آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه با استفاده از اکانت‌های ظرفیتی گیم پس، می‌توانید بدون نگرانی نسبت به بن یا مسدود شدن کنسول خود، در هزینه‌های خرید گیم پس صرفه‌جویی کنید. همان‌طوری که مشاهده کردید، مهم‌ترین تفاوت بین این اکانت‌ها در نحوه وارد شدن و استفاده از آن‌ها است.

منبع: earlygame

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

سرویس گیم پس دارای سه نوع ظرفیت هوم، غیر هوم و کامل است.

گیم پس‌های غیر هوم که با نام سوئیچ نیز شناخته می‌شوند، ارزان‌ترین ظرفیت‌های گیم پس هستند.

ظرفیت کامل گران‌قیمت‌ترین ظرفیت برای خرید گیم پس است.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد