فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
معرفی بهترین سرویس‌ های پخش موسیقی

معرفی بهترین سرویس‌ های پخش موسیقی

مهدی داوری
انتشار در 1 فروردین 1402

امروزه شاهد فعالیت پلتفرم‌های مختلفی در حوزه پخش و استریم آنلاین موسیقی هستیم. هر یک از پلتفرم های استریم موزیک (Digital Music Services) ویژگی‌ها و مزایا مختلفی دارند و این موضوع باعث شده تا کاربران بتوانند با توجه به سلیقه و نیاز خود از بین انواع مختلف سرویس های پخش موسیقی به سراغ پلتفرم‌های مناسب آمده و از این سرویس‌ها استفاده کنند.

در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که بهترین سرویس موسیقی آنلاین کدام‌اند و هر یک از این سرویس‌ها چه مزایا و معایبی دارند؟ به منظور پاسخ به این سؤال با ما همراه باشید تا در این مطلب از سایت وب گیفت نگاهی به برترین سرویس‌های پخش موسیقی انداخته و شما را با بهترین پلتفرم های استریم موزیک موجود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، آشنا کنیم.

آشنایی با بهترین سرویس‌ های پخش موسیقی

در حال حاضر در حوزه سرویس موسیقی آنلاین شاهد فعالیت پلتفرم‌های گوناگونی هستیم. سرویس‌هایی چون اسپاتیفای، تیدال، اپل موزیک، یوتیوب موزیک و… تنها برخی از پلتفرم‌های محبوبی هستند که در فضا اینترنت وجود دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سرویس

کیفیت پخش تعداد موزیک هزینه (برای هر ماه) نسخه تست رایگان
یوتیوب موزیک تا 256 کیلوبیت بر ثانیه بیش از ۶۰ میلیون ۹٫۹۹ دلار 1 ماه
اپل موزیک تا 256 کیلوبیت بر ثانیه بیش از ۷۰ میلیون ۹٫۹۹ دلار 3 ماه
تایدال تا 1411 کیلوبیت بر ثانیه بیش از ۷۰ میلیون ۹٫۹۹ دلار (استاندارد) یا ۱۹٫۹۹ دلار (hi-fi) 30 روز
اسپاتیفای تا 320 کیلوبیت بر ثانیه بیش از ۷۰ میلیون ۹٫۹۹ دلار (استاندارد) یا ۱۴٫۹۹ دلار (خانوادگی) 3 ماه

در بخش‌های بعدی قصد داریم تا شما را بیشتر با پلتفرم های استریم موزیک آشنا کرده و در مورد هر یک از این سرویس‌ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم:

۱. اسپاتیفای

سرویس اسپاتیفای

اسپاتیفای یک سرویس های پخش موسیقی است که در سال‌های اخیر توانسته محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بین علاقه‌مندان به موسیقی پیدا کند. Spotify پیشگام پخش موسیقی در حال حاضر به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین سرویس در این حوزه محسوب می‌شود.

اسپاتیفای ویژگی‌ها و مزایا مختلفی دارد. در وهله اول باید گفت که این سرویس به نحوی ساخته شده است که در آن شاهد استفاده از هوش مصنوعی هستیم که می‌تواند سلیقه موسیقیایی شما را شناسایی کرده و سپس لیست‌های پخش هفتگی را بر اساس سلیقه‌تان ایجاد و به شما پیشنهاد دهد.

ویژگی جذاب دیگری که اسپاتیفای به‌عنوان یک سرویس موسیقی آنلاین دارد این است که در این پلتفرم تنها موسیقی وجود ندارد و شما می‌توانید پادکست‌های مختلفی را از طریق اسپاتیفای گوش دهید.

در واقع ویژگی‌های جذابی که اسپاتیفای دارد باعث شده تا بتوان گفت که به‌صورت کلی در حال حاضر اسپاتیفای بهترین سرویس موسیقی آنلاین به حساب می‌آید. این پلتفرم در کنار حجم بالا محتوایی که دارد، رابط کاربری ساده‌ای داشته و همچنین شما می‌توانید از طریق دستگاه‌های مختلف به این سرویس دسترسی پیدا کنید.

همچنین لازم به ذکر است که سرویس اسپاتیفای دارای پلن رایگان است که باعث می‌شود تا شما بتوانید بدون پرداخت هزینه و به‌صورت کاملاً رایگان از طریق این اپلیکیشن به میلیون‌ها آهنگ مختلف دسترسی پیدا کرده و این محتواها را گوش دهید. اما با محدودیت های دانلود آهنگ و انتخاب موزیک همراه هستند. که به راحتی با تهیه گیفت کارت اسپاتیفای و فعال سازی اسپاتیفای پرمیوم، می‌توانید 

اگر بخواهیم شما را با مزایا سرویس اسپاتیفای Premium آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این ویژگی‌ها باعث شده تا اسپاتیفای تبدیل به یکی از پلتفرم های استریم موزیک محبوب شود. همچنین اگر بخواهیم شما را با برخی از معایب این سرویس آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی که اسپاتیفای دارد، پیشنهاد ما این است که اگر جز کاربرانی هستید که به دنبال یک سرویس همه‌جانبه برای پخش آهنگ هستید، به سراغ این سرویس پخش موسیقی آمده و از پلتفرم اسپاتیفای استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که اسپاتیفای گزینه مناسبی برای کاربرانی است که قصد دارند تا لیست‌های پخش مختلفی را با توجه به سلیقه خود ایجاد کرده و این لیست‌های پخش را به اشتراک بگذارند.

۲. اپل موزیک

یکی دیگر از پلتفرم‌ها و سرویس موسیقی آنلاین محبوب که توسط شرکت اپل ساخته شده است، پلتفرم اپل موزیک است. با وجود این که شرکت اپل همواره به انحصارطلبی خود شهرت دارد، با این حال این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید اپل موزیک را در کنار سیستم عامل iOS، بر روی اندروید نصب کرده و از آن استفاده کنید.

تا چند ماه گذشته، کاربران رایانه‌های شخصی نمی‌توانستند از طریق یک اپلیکیشن رسمی به سرویس اپل موزیک دسترسی پیدا کنند، با این حال شاهد انتشار یک برنامه رسمی از این سرویس برای ویندوز 11 هستیم. همچنین شما می‌توانید بر روی سیستم عامل Mac این اپلیکیشن را نصب و از آن استفاده کنید.

سرویس اپل موزیک (Apple Music) به نحوی است که در آن شاهد 100 میلیون آهنگ هستیم. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که این سرویس از نظر تعداد کاربر پس از اسپاتیفای در رتبه دوم قرار دارد.

مهم‌ترین ویژگی و مزیتی که در مقایسه اسپاتیفای و اپل موزیک، Apple Music برگ برنده را دارد این است که شما می‌توانید به آهنگ‌های مورد علاقه خود با بالاترین کیفیت گوش دهید. البته لازم به ذکر است که سرویس موسیقی آنلاین اپل موزیک به نحوی است که برای استفاده از آن نیاز است تا حتماً اقدام به پرداخت هزینه ماهانه برای خرید اشتراک کنید. که با خرید گیفت کارت اپل موزیک، به سادگی می‌توانید اشتراک مورد نظر خود را بخرید.

اگر بخواهیم شما را با مزایا و ویژگی‌های جذاب پلتفرم اپل موزیک آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در کنار مزایایی که پلتفرم اپل موزیک دارد، این سرویس پخش موسیقی دارای معایب خاصی نیز است. از مهم‌ترین معایب این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرویس موسیقی آنلاین اپل موزیک برای افرادی مناسب است که علاقه بسیار زیادی به محصولات شرکت اپل دارند و همواره از سرویس‌های این شرکت استفاده کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از این پلتفرم نیاز است تا حتماً اقدام به خرید اشتراک ماهانه این سرویس کنید و سپس می‌توانید به آهنگ‌های موجود در این اپلیکیشن با بالاترین کیفیت گوش دهید.

۳. تیدال

در کنار اسپاتیفای و اپل موزیک، یکی دیگر از پلتفرم های استریم موزیک محبوب، Tidal است. این سرویس متعلق به جک دورسی مالک قبلی پلتفرم توییتر است. اپلیکیشن تیدال در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرده است. در وهله اول باید گفت که تیدال به تازگی پلن رایگان خود را معرفی کرده است و حالا می‌توانید بدون پرداخت هزینه نیز از این سرویس استفاده کنید.

اگر قصد دارید تا به آهنگ‌های مورد علاقه خود با بالاترین کیفیت گوش دهید و با این حال قصد ندارید تا هزینه‌ای برای خرید اشتراک اپل موزیک پرداخت کنید، می‌توانید به سراغ Tidal آمده و از این سرویس استفاده کنید. همچنین پلتفرم تیدال در ماه‌های اخیر تلاش کرده تا تعداد آهنگ‌های داخل کاتالوگ خود را افزایش دهد.

این موضوع باعث شده تا تعداد آهنگ‌های داخل پلتفرم تیدال از 80 میلیون بیشتر شده و شاهد محتواهای جذابی در این سرویس باشیم. به‌صورت کلی، اگر به دنبال جایگزینی برای  پلتفرم های استریم موزیک اسپاتیفای و یا اپل موزیک می‌گردید، پیشنهاد ما این است که به سراغ تیدال آمده و از این سرویس استفاده کنید.

در راستای بررسی مزایا سرویس پخش موسیقی تیدال، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین اگر بخواهیم شما را با مهم‌ترین معایب سرویس موسیقی آنلاین تیدال آشنا کنیم، می‌توان از موارد زیر نام برد:

بر اساس مزایا و معایبی که سرویس پخش موسیقی تیدال دارد می‌توان گفت که این سرویس برای افرادی مناسب است که علاقه زیادی به موسیقی دارند و قصد دارند تا به‌صورت رایگان به آهنگ‌های مورد علاقه خود با بالاتری کیفیت گوش داده و همچنین هنرمندان جدید و با استعداد را کشف کنید.

۴. یوتیوب موزیک

یکی دیگر از بهترین پلتفرم های استریم موزیک که در سال‌های اخیر ایجاد شده و توانسته در مدت زمان کوتاهی، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند، یوتیوب موزیک است. اگر بخواهیم شما را با این سرویس آشنا کنیم باید گفت که شرکت گوگل، یوتیوب موزیک را به‌عنوان جانشین Google Play Music معرفی کرده است.

شما می‌توانید به‌صورت رایگان از این سرویس استفاده کرده و به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهید، با این حال اگر قصد دارید تا بدون آگهی از این سرویس استفاده کنید، نیاز است تا عضو پلن YouTube Premium شوید و برای انجام این کار نیاز است تا 12 دلار در ماه به‌عنوان هزینه اشتراک این سرویس پرداخت کنید.

چند ویژگی باعث شده تا یوتیوب موزیک با سرعت بالایی رشد کند. در وهله اول باید گفت که گوگل این اجازه را به کاربران می‌دهد تا بتوانند بدون مشکل آهنگ‌های جدید را در این سرویس آپلود کنند. البته گوگل بر روی سرویس یوتیوب موزیک سیستم قفل موسیقی تکراری را قرار داده است تا آهنگ‌ها به‌صورت تکراری در این سرویس آپلود نشود.

اگر چه در حال حاضر بیش از 60 میلیون آهنگ بر روی این سرویس وجود دارد، با این حال انتظار می‌رود که در مدت زمان کوتاهی در آینده تعداد بسیار زیادی آهنگ بر روی این پلتفرم اضافه شود.

همچنین لازم به ذکر است که YouTube Music به نحوی ساخته شده است که رابط کاربری تمیزتری نسبت به Google Play Music داشته باشد و کاربران بتوانند به بهترین شکل ممکن از این سرویس استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های جذابی که یوتیوب موزیک دارد این است که به جای فهرست‌های پخش، در این پلتفرم شاهد ایستگاه‌های رادیویی هستیم که به‌صورت بی‌پایان آهنگ‌های مختلفی را پخش می‌کند. البته لازم به ذکر است که ایستگاه‌های رادیویی موجود در این سرویس به‌روزرسانی‌های جدید نیز دریافت می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به بهترین پلتفرم های استریم موزیک انداخته و تلاش کردیم تا شما را با برخی از این سرویس‌ها آشنا کنیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با آگاهی کامل عضو یکی از سرویس های پخش موسیقی درجه یک شده و از این طریق به آهنگ‌های مورد علاقه خود به‌صورت آنلاین گوش دهید یا دانلود کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 3 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

از بین سرویس‌های مختلف، بی شک اسپاتیفای، اپل موزیک، تیدال و یوتیوب موزیک بهترین گزینه‌ها برای پخش موسیقی آنلاین به حساب می‌آیند.

خیر شما برای آن که بتوانید از سرویس اپل موزیک استفاده کنید، نیاز است تا اقدام به خرید اشتراک ماهانه سرویس اپل موزیک کنید.

امکان استفاده رایگان از این پلتفرم، وجود فناوری Connect برای اتصال اسپاتیفای به بلندگوهای بی‌سیم، امکان ایجاد لیست‌های پخش، امکان دنبال کردن خواننده‌ها و گوش دادن به پادکست‌ها از مهم‌ترین مزایا اسپاتیفای است.

۵/
4
دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد