فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
مزایای اکانت پرمیوم اسپاتیفای
مقالات اسپاتیفای

مزایای اکانت پرمیوم اسپاتیفای

مهدی داوری
انتشار در 17 بهمن 1401

اپلیکیشن اسپاتیفای (Spotify) به‌عنوان یکی از برترین اپلیکیشن‌ها در حوزه پخش آنلاین موسیقی، دو پلن رایگان و پرمیوم را به کاربران ارائه می‌دهد. در صورتی که قصد دارید تا بدون پرداخت هزینه از این اپلیکیشن استفاده کنید، می‌توانید به سراغ پلن رایگان اسپاتیفای آمده و از آن استفاده کنید. در این بین اما استفاده از پلن رایگان می‌تواند محدودیت‌های مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. در این بین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای حذف محدودیت‌ها، به سراغ اشتراک پرمیوم اسپاتیفای آمده و از آن استفاده کنند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایای اکانت پرمیوم اسپاتیفای آشنا کرده و در مورد محدودیت‌های پلن رایگان این اپلیکیشن اسپاتیفای نیز اطلاعات کاملی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

نسخه رایگان اسپاتیفای همواره با محدودیت های بسیاری همراه است.

معایب اسپاتیفای رایگان چیست؟

بعد از ساخت اکانت اسپاتیفای، پلن رایگان Spotify برای شما فعال خواهد شد. که در واقع نسخه محدودتر اکانت های پرمیوم اسپاتیفای است. و به دلیل محدودیت هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، معمولا افراد بعد مواجه شده با نسخه رایگان، به فکر ارتقا به نسخه کامل اسپاتیفای می افتد.

۱) پخش تبلیغات در بین آهنگ‌ها

بی شک یکی از ابتدایی‌ترین معایب اشتراک رایگان اسپاتیفای، پخش تبلیغات است. در واقع کاربران رایگان در هنگام استفاده از این اپلیکیشن تبلیغاتی در قالب‌های مختلف را مشاهده می‌کنند. در هنگام استفاده رایگان از اسپاتیفای می‌توانید انتظار داشته باشید که پس از هر 2 تا 4 آهنگ یک تبلیغات پخش شود. حتی در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که پس از هر 1 یا 2 آهنگ یک تبلیغ پخش شده است.

در هنگام استفاده رایگان از اسپاتیفای می‌توانید انتظار داشته باشید که پس از هر 2 تا 4 آهنگ یک تبلیغات پخش شود.

۲) امکان رفتن محدود به آهنگ‌های بعدی

یکی دیگر از معایب پلن رایگان اسپاتیفای این است که شما در هر ساعت فقط شش بار می‌توانید به آهنگ بعدی بروید. این مسئله باعث می‌شود تا مجبور شوید برخی از آهنگ‌هایی که علاقه‌ای ندارید تا به آن‌ها گوش دهید را مجبور شوید که تا انتها بشنوید.

با این حال، برای دور زدن این محدودیت می‌توانید از لیست‌های پخش شخصی استفاده کرده و یا با استفاده از برنامه دسکتاپ اسپاتیفای بدون محدودیت به آهنگ‌های بعدی بروید.

یکی از محدودیت های اکانت رایگان spotify، محدودیت گوش دادن آهنگ ها بصورت آفلاین است

۳) عدم امکان گوش دادن آفلاین

برای استفاده از اسپاتیفای به‌صورت رایگان نیاز است تا همیشه به اینترنت متصل باشید و امکان گوش دادن به آهنگ‌ها به‌صورت آفلاین وجود ندارد. این مسئله باعث می‌شود تا مصرف باتری و اینترنت شما در هنگام استفاده از اسپاتیفای افزایش پیدا کند.

از مزایا خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم میتوان به دانلود اهنگ، عدم نمایش تبلیغ اشاره کرد

آشنایی با مزایا خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم

پس از آن که شما را معایب و محدودیت های  استفاده از اکانت رایگان آشنا کردیم، حال نیاز است تا در مورد مزایا اشتراک پرمیوم و دلیل اصلی خرید گیفت کارت اسپاتیفای، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کرده و در این زمینه صحبت کنیم.

در اکانت پرمیوم اسپاتیفای، دیگر به شما تبلیغ نمایش داده نخواهد شد.

۱) حذف تبلیغات

همان‌طوری که بیان کردیم، در هنگام استفاده از اسپاتیفای رایگان، می‌توانید انتظار داشته باشید که تبلیغات را به‌صورت بصری و صوتی مشاهده کنید. در مقابل، اگر اقدام به خرید پلن پریمیوم اسپاتیفای کنید، می‌توانید بدون پخش آگهی به‌صورت کامل از این برنامه استفاده کنید.

جدای از آن که شما می‌توانید با خرید اکانت اسپاتیفای بدون حواس‌پرتی و تبلیغات به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش دهید، می‌توانید به شکل قابل‌توجهی در مصرف داده اینترنت خود صرفه‌جویی کنید، چرا که دیگر نیازی نیست تا اقدام به دانلود محتوای تبلیغاتی کنید. همچنین این مسئله در کنار کاهش مصرف اینترنت، می‌تواند به شما کمک کند تا در مصرف باتری و زمان خود نیز صرفه‌جویی کنید.

از ویژگی های خوب نسخه پولی اسپاتیفای، دسترسی زودهنگام به محتواهای جدید و انحصاری است.

۲) دسترسی زودهنگام به محتواهای جدید و انحصاری

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هم کاربران رایگان و هم کاربران پرمیوم اسپاتیفای می‌توانند به تمامی محتوای موسیقی و پادکست اسپاتیفای دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنند. در این بین مهم‌ترین تفاوت آن است که کاربران پرمیوم ممکن است دسترسی زودهنگام تری به موسیقی جدید یا محتوای انحصاری داشته باشند، در حالی که کاربران رایگان باید چند هفته صبر کنند.

اگر اسپاتیفای پرمیوم داشته باشید، می‌توانید به‌صورت نامحدود اقدام به رفتن به آهنگ بعدی کرده و کنترل کاملی بر روی پخش موسیقی مورد نظر خود داشته باشید.

۳) کنترل کامل پخش موسیقی

در صورتی که اکانت اسپاتیفای رایگان پرا داشته باشید، فقط می‌توانید در برنامه تلفن همراه به‌صورت شافل اقدام به پخش موسیقی کنید. با این حال، می‌توانید همه فهرست‌های آهنگ را در فهرست پخش مشاهده کرده و آهنگ‌های خاصی را که نمی‌خواهید بشنوید، حذف کنید.

هیچ محدودیتی برای تعداد آهنگ‌هایی که می‌خواهید از یک لیست پخش پنهان کنید وجود ندارد. با این حال، برای رفتن به آهنگ بعدی محدودیت خواهید داشت. از سوی دیگر، اگر اسپاتیفای پرمیوم داشته باشید، می‌توانید به‌صورت نامحدود اقدام به رفتن به آهنگ بعدی کرده و کنترل کاملی بر روی پخش موسیقی مورد نظر خود داشته باشید.

۴) امکان گوش دادن به آهنگ‌ها به‌صورت آفلاین

همان‌طوری که بیان کردیم، اسپاتیفای رایگان هیچ گزینه‌ای برای دانلود آهنگ برای گوش دادن آفلاین ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید بدون اتصال به وای‌فای به موسیقی گوش دهید، باید از داده‌های تلفن همراه استفاده کنید و این مسئله می‌توانید هزینه‌های شما را افزایش دهد.

در این بین اگر شما جز کاربران پرمیوم این اپلیکیشن باشید، می‌توانید هم آهنگ‌ها و هم پادکست‌ها را در اپلیکیشن موبایل دانلود کرده و به‌صورت آفلاین به این محتواها دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید با دانلود موزیک از اسپاتیفای، حتی زمانی که اتصال اینترنت وجود ندارد، به تمامی محتواهایی که دانلود کرده‌اید گوش دهید.

از آن جایی که همه آهنگ‌ها و پادکست‌ها به‌صورت محلی در دستگاه شما ذخیره می‌شوند، برای پخش آن‌ها نیازی به مصرف داده و اینترنت نخواهید داشت. البته یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می‌توانید 10000 آهنگ و پادکست را در یک دستگاه دانلود کنید.

همچنین باید به یاد داشته باشید که حداقل هر 30 روز باید یک بار به اینترنت وصل شده و وارد اسپاتیفای شوید تا اپلیکیشن اسپاتیفای دانلودهای شما را در کتابخانه‌تان نگه دارد و آن‌ها را پاک نکند.

مشترکین اسپاتیفای پرمیوم می‌توانند کیفیت خیلی بالا را نیز دریافت کرده و باکیفیت 320 کیلوبیت بر ثانیه آن‌ها مورد علاقه خود را گوش دهند.

۵) کیفیت صدا (Sound Quality)

کاربران اسپاتیفای رایگان می‌توانند به چهار سطح مختلف کیفیت صدا در برنامه‌های دسکتاپ و موبایل این سرویس دسترسی پیدا می‌کنند. حالت خودکار به نحوی است که بسته به اتصال شما به اینترنت، کیفیت صدا را تنظیم می‌کند. کیفیت کم صدا اسپاتیفای 24 کیلوبیت بر ثانیه بوده، حالت معمولی آن 96 کیلوبیت بر ثانیه و در نهایت حال باکیفیت آن، 160 کیلوبیت بر ثانیه است.

این در حالی است که مشترکین اسپاتیفای پرمیوم می‌توانند کیفیت خیلی بالا را نیز دریافت کرده و باکیفیت 320 کیلوبیت بر ثانیه آن‌ها مورد علاقه خود را گوش دهند. همچنین هم کاربران رایگان و هم کاربران پرمیوم کیفیت صدای یکسانی را برای پادکست‌ها دریافت می‌کنند. در گوشی موبایل کیفیت پخش پادکست‌ها تقریباً 96 کیلوبیت بر ثانیه بوده و در حال استفاده از وب اپلیکیشن اسپاتیفای می‌توانید به کیفیت 128 کیلوبیت بر ثانیه دسترسی پیدا کنند.

۶) امکان پخش آهنگ از طریق اسپیکرهای مختلف

پیش‌ازاین فقط مشترکین پرمیوم می‌توانستند موسیقی را از طریق اسپیکرها پخش کنند. با این حال، اسپاتیفای در سال 2018 این طرح را حذف کرد و این ویژگی را برای همه مشترکین آزاد کرد. در این بین اما باید به این موضوع توجه کنید که هنوز برخی از دستگاه‌های پخش موسیقی هستند که برای پخش آهنگ از آن‌ها تنها باید مشترک پلن پرمیوم باشید تا بتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

به‌عنوان مثال، اگر قصد دارید تا آهنگ‌های اسپاتیفای را از طریق بلندگوهای بی‌سیم پخش کنید، بیش از 100 مدل بلندگو وجود دارد که برای پخش موسیقی از طریق آن‌ها باید حساب پرمیوم داشته باشید، این در حالی است که تنها ۴۱ مدل برای کاربران رایگان در دسترس است.

یکی از قابلیت‌های جذابی که اکانت پرمیوم اسپاتیفای دارد، حالت Group Sessions است. و می‌توانید با دوستان خود، به راحتی به گوش دادن آهنگ مشغول شوید

۷) امکان گوش دادن به موسیقی با دوستان به‌صورت آنلاین

یکی دیگر از قابلیت‌های جذابی که اکانت پرمیوم اسپاتیفای دارد، حالت Group Sessions است. این قابلیت به نحوی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با حداکثر پنج دوست خود به‌صورت اینترنتی و آنلاین به آهنگ‌ها گوش دهید. این ویژگی نیز باعث می‌شود تا بتوانید با دوستان خود به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید. لازم به ذکر است که یکی از موارد تفاوت اسپاتیفای و اپل موزیک، داشتن این قابلیت Spotify است، که آن را نسبت به اپل موزیک متمایز می‌کند.

اینفوگرافی مزایای اکانت پرمیوم اسپاتیفای
اینفوگرافی مزایای اکانت پرمیوم اسپاتیفای

حرف آخر

در این مطلب شما را با فواید اشتراک پرمیوم اسپاتیفای آشنا کرده و بیان کردیم که اگر اقدام به خرید اشتراک پرمیوم اسپاتیفای (Spotify Premium) کنید، به چه ویژگی‌ها و مزایایی دسترسی خواهید داشت. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید آگاهی کاملی در مورد مزایای اکانت پرمیوم اسپاتیفای به دست آورده و سپس انتخاب کنید که آیا اشتراک پرمیوم برای شما گزینه مناسبی است یا خیر؟

منبع: headphonesty.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

سرویس اسپاتیفای به کاربران دو پلن رایگان و پرمیوم را ارائه می‌دهد. در صورتی که قصد دارید تا به‌صورت کامل از این اپلیکیشن استفاده کنید، می‌توانید اقدام به خرید پلن پرمیوم اسپاتیفای کنید.

حذف تبلیغات، امکان دسترسی به آهنگ‌های انحصاری، امکان کنترل پخش به‌صورت کامل، گوش دادن به آهنگ‌ها به‌صورت آفلاین، دسترسی به کیفیت‌های بالاتر آن‌ها، امکان اتصال اپلیکیشن اسپاتیفای به دستگاه‌های مختلف و... از مهم‌ترین مزایا خرید اشتراک پرمیوم اسپاتیفای است.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد