فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
معرفی شرکت آمازون؛ تاریخچه و خدمات
آمازون

معرفی شرکت آمازون؛ تاریخچه و خدمات

مهدی داوری
انتشار در 14 فروردین 1402

بی شک یکی از برترین مجموعه‌ها و شرکت‌های فعال در دنیا، شرکت آمازون است. مجموعه Amazon یک شرکت آمریکایی است که در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد. از آمازون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌های اقتصادی و فرهنگی در جهان نیز یاد می‌شود و این مسئله باعث شده تا از آمازون به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین برندهای جهان یاد شود. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا به این سؤال پاسخ دهیم که سایت آمازون چیست و شرکت آمازون چه زیر مجموعه‌هایی دارد. به منظور بررسی این مسئله با ما همراه باشید.

معرفی سایت آمازون.کام

آشنایی با سایت آمازون

اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که سایت آمازون یا آمازون.کام چیست باید گفت که وب سایت Amazon.com یک پلتفرم و وب سایت است که در حوزه تجارت الکترونیکی فعال بوده و شما می‌توانید از طریق آن اقدام به خرید محصولات دیجیتالی و فیزیکی کرده و آن‌ها را به‌سرعت دریافت کنید.

آمازون نام شرکت
جف بزوس بنیانگذار
خدمات خرید اینترنتی صنعت
۱۹۹۴ تاسیس

از مهم‌ترین محصولات و آیتم‌هایی که می‌توانید از طریق وب سایت Amazon خریداری می‌کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موارد گفته شده تنها برخی از محصولاتی هستند که می‌توانید در سایت آمازون خریداری کنید. تنوع بالا محصولاتی که شما می‌توانید در وب سایت amazon.com خریداری کنید به نحوی است که باعث شده تا وب سایت آمازون جایگاه ویژه‌ای در سراسر جهان پیدا کند. این ویژگی باعث شده تا وب سایت amazon.com بیش از 2 میلیارد بازدیدکننده در ماه داشته باشد و این سرویس چهاردهمین وب سایت پر بازدید در جهان است.

تاریخچه شکل گیری و تشکیل شرکت آمازون

تاریخچه کمپانی آمازون

اگر بخواهیم شما را با تاریخچه شرکت Amazon آشنا کنیم باید گفت که شرکت آمازون در 5 ژوئیه 1994 توسط جف بزوس تأسیس شد. جف بزوس شرکت آمازون را در ماه مه 1997 به‌صورت عمومی معرفی کرد و این مجموعه در ابتدا در حوزه فروش موسیقی، ویدئو و کتاب فعالیت داشت. پس از چند سال اما جف بزوس تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را گسترش داده و اقدام به فروش بازی‌های ویدئویی، لوازم الکترونیکی، تجهیزات خانه، نرم افزار، اسباب‌بازی و… کرد.

با گسترش و رشد شرکت آمازون، این مجموعه تصمیم گرفت تا سرویس‌ها و شرکت‌های مختلفی را خریداری کرده و به زیر مجموعه خود اضافه کند. به‌عنوان مثال آمازون سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای Whole Foods Market را در سال 2017 خریداری کرد. در حال حاضر نیز در مجموعه آمازون شاهد سرویس‌های مختلفی هستیم که در بخش‌های بعدی شما را با این سرویس‌ها و پلتفرم‌ها آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با سرویس های کمپانی Amazon

سرویس‌های شرکت Amazon

به صورتی کلی در حال حاضر سرویس‌ها و پلتفرم‌های مختلفی به‌عنوان زیر مجموعه شرکت Amazon در حال فعالیت هستند. بی شک بررسی و معرفی هر یک از سرویس‌های آمازون خود نیاز به مطلب جداگانه‌ای دارد. با این حال اگر بخواهیم شما را با برخی از سرویس‌های آمازون آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فروشگاه اینترنتی آمازون

۱. فروشگاه اینترنتی آمازون

مهم‌ترین و اصلی‌ترین سرویس آمازون، فروشگاه اینترنتی آمازون است. اگر بخواهیم شما را با این فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم باید گفت که وب سایت آمازون با آدرس www.amazon.com، در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است. این فروشگاه به جز چند کشور، به تمامی کشورهای دنیا خدمات خود را ارائه می‌دهد. در واقع شما می‌توانید به‌راحتی در هر جای دنیا که هستید، محصول مورد نظر خود را از فروشگاه آمازون خریداری کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را درب منزل خود دریافت کنید. اگر بخواهیم شما را با کشورهای تحریم شده از سوی فروشگاه اینترنتی آمازون آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همان‌طوری که مشاهده می‌کنید، ایران جز کشورهایی است که از سوی آمازون تحریم شده و به همین دلیل کاربران ایرانی نمی‌توانند به‌صورت مستقیم از این فروشگاه اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود کنند.

آمازون پرایم

۲. آمازون پرایم

پس از آن که به این سؤال پاسخ دادیم که سایت آمازون چیست، حال نیاز است تا شما را با یکی دیگر از سرویس‌های محبوب آمازون، یعنی پلتفرم آمازون پرایم آشنا کنیم. به منظور بررسی و معرفی این سرویس باید گفت که آمازون پرایم یک سرویس اشتراکی است که با عضویت در آن می‌توانید به شکل حرفه‌ای‌تری از سرویس‌های آمازون استفاده کنید.

در وهله اول با عضویت در این سرویس، می‌توان به پلتفرم پخش فیلم و سریال آمازون پرایم ویدیو دسترسی پیدا کرده و محتواهای آن را مشاهده کنید. همچنین اگر جز کاربران Amazon Prime شوید، می‌توانید به خدمات ویژه‌ای چون تحویل رایگان دو روزه اجناس، تخفیف‌های ویژه، امکان پخش موسیقی و… اشاره کرد.

تمامی این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده تا افرادی که به‌صورت مداوم از سرویس‌های آمازون استفاده می‌کنند، اشتراک آمازون پرایم را خریداری کرده و به‌صورت حرفه‌ای‌تری به پلتفرم‌های مختلف آمازون دسترسی پیدا کنند.

توییچ

۳. توییچ

یکی از سرویس‌هایی که در چند سال گذشته توسط شرکت Amazon خریداری شده، پلتفرم توییچ است. به منظور معرفی این سرویس و پلتفرم باید گفت که توییچ یک سرویس پخش زنده است که شما می‌توانید در آن اقدام به انجام کارهایی چون استریم بازی‌های ویدئویی، پخش مسابقات ورزش‌های الکترونیک، پخش موسیقی، استریم محتوای خلاقانه و… کنید.

پلتفرم توییچ در سال 2017 توسط آمازون به مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار خریداری شد. اگر بخواهیم به این سؤال مهم پاسخ دهیم که منبع درآمد توییچ چیست باید گفت که این پلتفرم از طریق فروش بازی‌هایی که تبلیغات می‌کند، کسب درآمد می‌کند. آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که در فوریه سال ۲۰۲۰، توییچ ماهانه ۳ میلیون استریم و ۱۵ میلیون کاربر فعال روزانه را ثبت کرده است. همچنین توییچ سرویس‌های مختلفی نیز دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به Prime Gaming اشاره کرد.

IMDb

۴. IMDb

از دیگر سرویس‌های محبوبی که امروزه زیر مجموعه شرکت آمازون است، پلتفرم IMDb است. این سرویس که در واقع بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها است، یک پایگاه‌داده آنلاین است که در آن اطلاعات فیلم‌ها، بازیگران، بازی‌های ویدئویی، سریال‌ها و… وجود دارد.

پلتفرم آی ام دی بی کار خود را در سال ۱۹۹۳ در اینترنت آغاز کرد. آی ام دی بی امروزه یکی از مهم‌ترین وبگاه‌ها در حوزه فیلم و سریال است و ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر وارد این وب سایت می‌شوند. پس از چند سال از آغاز به کار سرویس IMDb، شرکت آمازون این سرویس را در سال 1998 خریداری کرد.

گیفت کارت آمازون چیست؟

گیفت کارت آمازون چیست؟

در صورتی که قصد دارید تا از خدمات و سرویس‌های شرکت آمازون استفاده کنید، به دلیل تحریم‌های موجود نمی‌توانید از داخل کشور اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه کنید. در چنین شرایطی شما می‌توانید برای دور زدن تحریم‌ها، از گیفت کارت‌های آمازون استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از این کارت‌ها، به جای کارت‌های بانکی، به‌راحتی اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه کرده و تحریم‌های بانکی و مالی که علیه ایرانیان وجود ندارد را دور بزنید.

در همین راستا اگر قصد دارید تا به‌صورت ریالی اقدام به خرید گیفت کارت Amazon کنید، می‌توانید این کارت‌های هدیه را از فروشگاه وب گیفت خریداری کرده و سپس به‌راحتی از این گیفت کارت Amazon استفاده کنید. به دلیل شرایط سختی که برای استفاده از خدمات شرکت آمازون وجود دارد، پیشنهاد ما این است که اطلاعات خود را در مورد تحریم‌ها و محدودیت‌های پلتفرم آمازون افزایش دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت نگاهی به پلتفرم آمازون انداخته و شما را با سرویس‌های زیر مجموعه این شرکت آشنا کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با آگاهی کامل نسبت به شرکت آمازون از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

منبع: britannica.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

آمازون یک شرکت آمریکایی است که در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد. از آمازون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌های اقتصادی و فرهنگی در جهان یاد می‌شود.

از مهم‌ترین سرویس‌های آمازون می‌توان به فروشگاه اینترنتی آمازون، آمازون پرایم، توییچ، IMDb و... اشاره کرد.

گیفت کارت‌های آمازون در واقع کارت‌های هدیه‌ای هستند که در آن‌ها اعتباری وجود دارد و می‌توانید برای استفاده از سرویس‌های مختلف شرکت آمازون از این کارت‌ها استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد