فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
آشنایی با سرویس آمازون پرایم ویدیو
آمازون

آشنایی با سرویس آمازون پرایم ویدیو

مهدی داوری
انتشار در 18 اردیبهشت 1402

شرکت آمازون یکی از برترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در جهان است که در حوزه‌های مختلف تلاش کرده تا خدمات مختلف و متنوعی را به افراد ارائه دهد. یکی از جدیدترین سرویس‌ها و خدماتی که توسط شرکت آمازون تولید شده، سرویس آمازون پرایم ویدیو است. این سرویس که یکی از پلتفرم‌های پخش و استریم فیلم و سریال آنلاین است، این امکان را به وجود آورده تا شما بتوانید تنها از طریق اینترنت، به جدیدترین سریال‌ها و فیلم‌های روز دنیا دسترسی پیدا کرده و این محتواها را مشاهده کنید. در این بین، به منظور معرفی ویژگی‌ها و مزایا سرویس پلتفرم Amazon Prime Video با ما همراه باشید تا در این مطلب از سایت وب گیفت نگاهی به سرویس پرایم ویدئو انداخته و شما را با این پلتفرم آشنا کنیم.

سرویس پخش و استریم آمازون پرایم ویدیو

آمازون پرایم ویدیو چیست؟

Amazon Prime Video یک سرویس پخش و استریم فیلم و سریال است که توسط شرکت آمازون ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های جذابی که پلتفرم آمازون پرایم ویدیو دارد این است که این سرویس علاوه بر آن که دارای مجوز برای تولید و پخش فیلم و سریال است، دارای مجوز برای پخش برخی از رویدادهای ورزشی زنده بوده و به همین دلیل است که شما می‌توانید با خرید اشتراک سرویس پرایم ویدئو در کنار مشاهده فیلم و سریال، به رویدادهای ورزشی نیز دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر این مسئله، یکی دیگر از ویژگی‌های جذابی که سرویس آمازون پرایم ویدیو دارد این است که در آن شاهد کتابخانه و کاتالوگ بزرگ و متنوعی از فیلم‌ها و سریال‌ها هستیم. این تنوع بالا محتوا در سرویس Amazon Prime Video به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی متناسب با سلیقه خود به محتواهای جذاب دسترسی پیدا کنید.

مقایسه آمازون پرایم با رقبا

ویژگی‌ها و مزایا سرویس آمازون پرایم ویدیو نسبت به رقبا

امروزه شاهد فعالیت سرویس‌ها و پلتفرم‌های مختلفی در حوزه پخش و استریم فیلم و سریال هستیم. این موضوع باعث شده تا یکی از سوالات مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که آمازون پرایم ویدیو چه مزایایی نسبت به سایر سرویس‌های استریم ویدیو دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که پلتفرم Amazon Prime Video به نحوی ساخته شده است که با خرید اشتراک آن شما می‌توانید به انبوهی از فیلم‌ها و سریال‌های جذاب دسترسی پیدا کرده و بتوانید تعداد بسیار زیادی از این محتواها را به‌صورت 4K و HDR مشاهده کنید.

سرویس آمازون پرایم ویدیو نتفلیکس دیزنی پلاس هولو
قیمت ماهیانه $8.99 $8.99 – $17.99 $7.99 $5.99
تعداد فیلم و سریال های اصلی 20,000+ 3,800+ 500+ 2000+
تعداد فیلم و سریال های سوم شخص بله بله بله بله
فیلم و سریال های محبوب بله بله بله بله
انیمیشن های محبوب بله بله بله بله
تعداد دستگاه های قابل پشتیبانی 3-4 1-4 10 2

همچنین شما می‌توانید سرویس پرایم ویدئو را به‌راحتی بر روی دستگاه‌های مختلف نصب و اجرا کرده و از این طریق به‌راحتی به این سرویس دسترسی پیدا کنید. در نهایت از دیگر ویژگی‌های جذابی که آمازون پرایم ویدیو دارد، می‌توان به امکان دانلود و تماشا آفلاین فیلم و سریال‌ها اشاره کرد.

در کنار موارد گفته شده، یکی از موضوعات مهمی که برای مقایسه سرویس آمازون پرایم ویدیو نسبت به رقبای آن همچون اپل تی وی پلاس، هولو باید به آن توجه داشته باشید، محتواهای موجود در این سرویس است. در واقع آن چه تفاوت بین پلتفرم‌ها را مشخص می‌کند، فیلم‌ها و سریال‌های اختصاصی موجود در این پلتفرم است.

 در همین راستا اگر بخواهیم شما را با برخی از بهترین سریال‌هایی که تنها می‌توانید در سرویس پرایم ویدئو به آن دسترسی پیدا کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر علاقه دارید تا این سریال‌ها را مشاهده کنید، برای دسترسی به آن‌ها نیاز است تا عضو سرویس آمازون پرایم ویدیو شده و اشتراک این پلتفرم را خریداری کنید.

استفاده از آمازون پرایم در ایران

آیا Amazon Prime Video در ایران در دسترس است؟

پس از آن که شما را با سرویس آمازون پرایم ویدیو آشنا کرده و در مورد مزایا و ویژگی‌های این پلتفرم اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم، حال نیاز است تا به این سؤال پاسخ دهیم که آیا Amazon Prime Video در ایران در دسترس است یا خیر؟

به منظور بررسی این مسئله باید گفت که پلتفرم آمازون پرایم ویدئو از سوی شرکت آمازون برای کاربران سراسر جهان در دسترس است. در این اما امکان دسترسی به سرویس Amazon Prime Video برای کاربران برخی از کشورها محدود شده است. به همین دلیل کاربرانی که در کشور چین، ایران، کره شمالی، روسیه و سوریه زندگی می‌کنند، با داشتن IP این کشورها نمی‌توانند به آمازون پرایم ویدیو دسترسی پیدا کنید. در چنین شرایطی اگر قصد دارید تا تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود را دور بزنید، می‌توانید از نرم افزارهای تغییر دهنده IP استفاده کرده و از این طریق به‌راحتی وارد سرویس پرایم ویدئو شده و از آن استفاده کنید.

مقایسه سرویس پرایم ویدئو و نتفلیکس

سرویس پرایم ویدئو بهتر است یا نتفلیکس؟

بی شک یکی از برترین و محبوب‌ترین سرویس‌های پخش و استریم فیلم و سریال پلتفرم نتفلیکس است. در این بین یکی از سوالات مهمی که افراد مطرح می‌کنند این است که پلتفرم آمازون پرایم ویدیو چه مزایا و ویژگی‌هایی نسبت به سرویس نتفلیکس دارد؟ اگر بخواهیم به بررسی و مقایسه سرویس پرایم ویدئو با نتفلیکس نگاهی انداخته و در این زمینه توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که Amazon Prime Video و Netflix دو مورد از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش و استریم در جهان هستند.

هر دو این سرویس‌ها دارای تعداد قابل‌توجهی از محتواهای انحصاری بوده و شما می‌توانید در هر دو این پلتفرم‌ها به تعداد قابل‌توجهی از فیلم‌ها و سریال‌ها دسترسی پیدا کنید. یکی از مواردی که به منظور مقایسه سرویس پرایم ویدئو با نتفلیکس باید به آن توجه داشته باشید، قیمت این سرویس‌ها است. شما می‌توانید با پرداخت 9 دلار در ماه به سرویس پرایم دسترسی پیدا کنید. این در حالی است که برای دسترسی به اشتراک استاندارد نتفلیکس باید 13.99 دلار در ماه پرداخت کنید.

شیوه نصب و استفاده از آمازون پرایم ویدیو

 در گام اول اقدام به ثبت نام در آمازون کنید. سپس نیاز است تا وارد حساب کاربری خود شده و اشتراک سرویس پرایم ویدئو را خریداری کنید.

پس از انجام این کار، می‌توانید به سرویس Amazon Prime Video در دستگاه‌های مختلف از جمله تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

برای دسترسی به این سرویس در دستگاه تلفن همراه، می‌توانید برنامه Amazon Prime Video را از فروشگاه اپ استور آیفون یا Google Play Store دانلود کرده و پس از نصب برنامه، با حساب آمازون خود وارد این سرویس شوید و فیلم و سریال‌های روز دنیا را از این طریق مشاهده کنید. از سوی دیگر برای دسترسی به پلتفرم آمازون پرایم ویدیو در تلویزیون هوشمند یا پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای، می‌توانید برنامه Amazon Prime Video را از فروشگاه برنامه دستگاه مورد نظر خود دانلود کنید.

همچنین لازم به ذکر است که به واسطه وجود وب اپلیکیشن برای Amazon Prime Video، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید از طریق مرورگر وب به وب سایت آمازون پرایم ویدیو وارد شده و فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا را از این طریق مشاهده کنید.

چطور اشتراک آمازون Prime Video بخریم؟

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به خرید اشتراک آمازون پرایم کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که به واسطه تحریم‌های موجود شما نمی‌توانید به‌صورت مستقیم اشتراک این سرویس را خریداری کنید. در چنین شرایطی برای دور زدن تحریم‌ها نیاز است تا از طریق مجموعه‌های واسط برای خرید اشتراک Amazon Prime Video اقدام کنید. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در این حوزه، فروشگاه وب گیفت است. شما می‌توانید اقدام به خرید گیفت کارت آمازون، به‌صورت ریالی و با قیمت مقرون‌به‌صرفه از WebGift خریداری و به‌راحتی به این سرویس دسترسی پیدا کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت، تلاش کردیم تا به بررسی و معرفی سرویس آمازون پرایم ویدیو پرداخته، سرویسی که با تهیه اشتراک آن می‌توانید به مجموعه آرشیو فیلم و سریال های اختصاصی Amazon دسترسی داشته باشید. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا با دانش کافی نسبت به Amazon Prime Video، اقدام به خرید اشتراک این سرویس کرده و به محتواهای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 23 شهریور 1402

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد