فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش اتصال به ایکس باکس لایو
ایکس باکس

آموزش اتصال به ایکس باکس لایو

مهدی داوری
انتشار در 30 فروردین 1402

در صورتی که قصد دارید تا از کنسول ایکس باکس خود استفاده کنید، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید، اتصال به شبکه ایکس باکس لایو یا همان Xbox live است. در این بین یکی از موضوعات مهمی که در مورد اتصال به ایکس باکس لایو باید به آن توجه داشته باشید این است که از طرف مایکروسافت برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است.

به همین دلیل است که کاربران ایرانی به منظور اتصال به ایکس باکس لایو با چالش‌ها و مشکلات مختلفی مواجه هستند. در چنین شرایطی نیاز است تا آموزش وصل شدن به XBox Live در ایران را یاد بگیرید تا بتوانید از این طریق به بهترین شکل ممکن به ایکس باکس لایو وصل شوید.

به منظور بررسی نحوه وصل شدن به ایکس باکس لایو با سایت وب گیفت همراه باشید تا در این مطلب دید جامع و کاملی را در این حوزه به شما ارائه دهیم.

نحوه وصل شدن به ایکس باکس لایو

آموزش وصل شدن به XBox Live

به واسطه تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که علیه کاربران ایرانی وجود دارد، برای آن که بتوانید به ایکس باکس لایو وصل شده و از این سرویس استفاده کنید، نیاز است تا از روش‌هایی چون تغییر آی پی یا DNS برای اتصال به ایکس باکس لایو استفاده کنید.

در صورتی که بدون تغییر IP و یا بدون استفاده از DNS برای کانکت شدن به ایکس باکس لایو اقدام کنید، با خطا و ارور Service Unavailable مواجه خواهید شد. این خطا معمولاً به‌صورت You appear to be in a region where this service is not available. به شما نمایش داده می‌شود. در چنین شرایطی نیاز است تا با انجام چند کار ساده، تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود را دور زده و از این طریق به ایکس باکس لایو وصل شوید.

برای انجام این کار نیاز است تا پس از روشن شدن کنسول ایکس باکس خود، کارهای زیر را انجام دهید تا بتوانید DNS را در کنسول خود فعال کنید:

در صورتی که مراحل آموزش وصل شدن به XBox Live را به‌درستی طی کرده و از DNS های تحریم شکن استفاده کنید، فرایند اتصال به ایکس باکس لایو به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و می‌توانید به‌راحتی اقدام به تجربه بازی‌های مورد نظر خود از طریق کنسول ایکس باکس کنید.

بهترین DNS های رایگان برای اتصال به ایکس باکس لایو کدام است؟

در حال حاضر، در ایران شاهد فعالیت DNSهای رایگانی هستیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به‌راحتی تحریم‌های موجود را دور بزنید. از بهترین DNS های رایگان برای اتصال به ایکس باکس لایو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شما می‌توانید آدرس هر یک از این DNS ها را با جستجو در اینترنت پیدا کنید. همچنین لازم به ذکر است که پس از یک بار تنظیم DNS ها، اطلاعات آن در کنسول شما ذخیره شده و دیگر نیازی نیست تا با هر بار آنلاین شدن، اقدام به تنظیم مجدد DNS کنید.

رفع اشکال اتصال به Xbox Live

رفع اشکال اتصال به Xbox Live

پس از آن که در مورد آموزش وصل شدن به XBox Live اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم، حال نیاز است تا نگاهی به مشکلات موجود در اتصال به ایکس باکس لایو انداخته و در این زمینه توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

از مهم‌ترین خطاهایی که ممکن است در هنگام اتصال به ایکس باکس لایو با آن مواجه شوید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کد خطا 80151909

۱. کد خطا 80151909

این خطا یکی از ارورهایی است که وقتی قصد دارید تا اکانت ایکس باکس خود را به سرویس‌های ایکس باکس لایو وصل کنید، رخ می‌دهد. در صورتی که با این خطا مواجه شدید، نیاز است تا چند دقیقه صبر کرده و سپس دوباره برای اتصال به ایکس باکس لایو وصل کنید.

کد خطا 80159018

۲. کد خطا 80159018

این خطا هنگام دریافت اطلاعات حساب و یا به دلیل بروز مشکل در اتصال به ایکس باکس لایو رخ می‌دهد. در چنین شرایطی نیاز است تا از وصل شدن به DNS مطمئن شده، وضعیت اینترنت خود را بررسی و در صورت عدم بروز مشکل، کمی صبر کرده و دوباره امتحان کنید.

کد خطا 0x8007045D یا 8007045D

۳. کد خطا 0x8007045D یا 8007045D

این خطا زمانی رخ می‌دهد که سعی می‌کنید اطلاعات اکانت خود را دانلود کرده و یا آپدیت یک بازی یا برنامه را روی ایکس باکس خود راه‌اندازی کنید. در صورت مواجه با این خطا نیز ممکن است به احتمال خیلی زیاد DNS شما به مشکل خورده و یا ایراد از سرورهای ایکس باکس است. برای حل این مشکل باید در گام اول وضعیت اینترنت و DNS خود را چک کرده و یا کمی صبر کرده و دوباره برای انجام این کار امتحان کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت، نگاهی به نحوه وصل شدن به ایکس باکس لایو انداخته و در مورد آموزش وصل شدن به XBox Live اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به اتصال به ایکس باکس لایو کرده و از این طریق ایکس باکس به دانلود بازی های مورد علاقه خود بپردازید.

منبع: wikihow.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

دکمه ایکس باکس را از روی کنترلر کنسول خود نگه دارید و به بخش تنظیمات بروید. سپس به تنظیمات شبکه (Network setting) رفته و در بخش Advanced settings گزینه DNS settings را انتخاب کنید. در صفحه بعد باید گزینه Manual را انتخاب و DNS را به‌صورت دستی وارد کنید.

بهترین DNSهای داخل کشور برای وصل شدن به ایکس باکس لایو شکن، رادار بازی و الکترو است.

برای رفع این خطا و اتصال به ایکس باکس لایو نیاز است تا از برنامه‌های تغییردهنده IP و DNS استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد