فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
چرا فورتنایت در گوگل پلی نیست؟
فورتنایت

چرا فورتنایت در گوگل پلی نیست؟

مهدی داوری
انتشار در 18 مهر 1402

گیمرهای گوشی‌های هوشمند در آگوست سال 2020 وقتی که وارد گوگل پلی شدند تا بازی فورتنایت را دانلود کنند، با این مشکل مواجه شده اند که فورتنایت در گوگل پلی نیست. در واقع این بازی از آگوست سال 2020 از فروشگاه گوگل پلی حذف شد و حالا گیمرهای گوشی‌های اندروید نمی‌توانند از طریق استور رسمی اندروید یعنی فروشگاه گوگل پلی این بازی را دانلود کنند. در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا به این سؤال پاسخ دهیم که چرا فورتنایت در گوگل پلی نیست؟ به منظور پاسخ به این سؤال با ما همراه باشید.

چرا فورتنایت از اپ استور و گوگل پلی حذف شد؟

چرا فورتنایت در گوگل پلی نیست؟

به‌صورت دقیق اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که چرا فورتنایت در گوگل پلی نیست باید گفت که مقصر اصلی این اتفاق، شرکت اپیک گیمز به‌عنوان منتشرکننده این بازی است. شرکت اپیک گیمز در آگوست 2020، آپدیتی جدیدی را برای بازی فورتنایت منتشر کرد. این آپدیت باعث می‌شود تا کاربرانی که قصد خرید درون برنامه‌ای از فورتنایت را دارند، بتوانند بدون نیاز به پرداخت از طریق گوگل پلی، پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به طور مستقیم از طریق اپیک گیمز انجام دهند.

در واقع این تصمیم شرکت اپیک گیمز برای این بود که کارمزدی که گوگل پلی از خریدهای درون برنامه‌ای دریافت می‌کند را حذف کرده و از این طریق درآمد خود را افزایش دهد. این اقدام از طریق اپیک گیمز بر اساس قوانین گوگل پلی نقض قوانین بوده و به همین خاطر، گوگل به‌سرعت فورتنایت را از فروشگاه‌های خود حذف کرد. پس از این اتفاق بود که اپیک گیمز در پاسخ به این اقدام، شکایت حقوقی علیه شرکت گوگل مطرح کرد.

حتما بخوانید: آموزش رفع تحریم بازی فورتنایت

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حذف فورتنایت از استورهای موبایل گوگل تنها نبود و شرکت اپل نیز به خاطر این آپدیت، اقدام به حذف فورتنایت از اپ استور کرد تا گیمرهای گوشی‌های آیفون نیز نتوانند از طریق اپ رسمی این فروشگاه بازی فورتنایت را دانلود کنند.

عواقب حذف فورتنایت از اپ استور و گوگل پلی

عواقب حذف فورتنایت از اپ استور و گوگل پلی

حذف شدن فورتنایت از اپ استور و گوگل پلی تأثیرات زیادی بر این بازی و توسعه‌دهنده آن داشت. این اتفاق باعث شد که میلیون‌ها کاربر iOS و اندروید دیگر نتوانند به این بازی از طریق اپ رسمی گوگل پلی و اپ استور دسترسی داشته باشند. همچنین، این اتفاق باعث کاهش درآمد اپیک گیمز از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای شد.

نحوه دانلود فورتنایت برای موبایل

نحوه دانلود فورتنایت برای موبایل

حالا که بازی فورتنایت از استورهای رسمی اپ استور و گوگل پلی حذف شده است، یکی از سؤالات مهمی که گیمرها مطرح می‌کنند این است که از چه طریقی باید این بازی دانلود کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که شما می‌توانید از طریق وب‌سایت‌هایی که برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را برای دانلود قرار می‌دهند، بازی فورتنایت را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.

همچنین اگر قصد دارید تا به‌صورت مستقیم این بازی را دانلود کنید، می‌توانید از طریق وب سایت اپیک گیمز به این هدف دست پیدا کنید. برای رسیدن به این هدف نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

با طی کردن این مراحل، بازی Fortnite دانلود و بر روی دستگاه شما نصب خواهد شد. پس از اتمام نصب، می‌توانید بازی را اجرا کرده و شروع به تجربه آن کنید.

جمع‌بندی

حذف فورتنایت از اپ استور و گوگل پلی یک رویداد مهم در صنعت بازی‌های موبایل بود. در این مطلب از وب سایت وب گیفت به این سؤال پاسخ دادیم که چرا فورتنایت در گوگل پلی نیست؟ همچنین در انتها شما را با بهترین روش برای دانلود بازی فورتنایت و نصب آن بر روی گوشی‌های اندرویدی آشنا کردیم.

منبع: tech.hindustantimes.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 21 مهر 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

فورتنایت به خاطر اپدیتی که در سال 2020 منتشر کرد و امکان خرید درون برنامه‌ای را بدون پرداخت کارمزد به گوگل پلی را فراهم کرد، از فروشگاه گوگل پلی حذف شد.

شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن موبایل اپیک گیمز یا وب‌سایت‌هایی که برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را برای دانلود قرار می‌دهند، دانلود کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد