فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
حل مشکل و ارورهای رایج گیفت کارت های ایکس باکس
ایکس باکس

حل مشکل و ارورهای رایج گیفت کارت های ایکس باکس

مهدی داوری
انتشار در 12 آذر 1401

در صورتی که گیمر کنسول‌های شرکت مایکروسافت یعنی ایکس باکس هستید، به‌منظور شارژ اکانت خود، می‌توانید از گیفت کارت ایکس باکس استفاده کنید. در این بین اما گیمرهایی که قصد وارد کردن کد و شارژ اکانت را دارند ممکن است با ارورها و چالش‌های مختلفی مواجه شوند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش‌های حل مشکل گیفت کارت ایکس باکس آشنا کرده و در مورد ارورهای رایج که ممکن است با آن مواجه شوید، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

لیست خطاها و ارورهای رایج گیفت کارت ایکس باکس

در صورتی که قصد دارید تا از گیفت کارت‌های مخصوص کنسول های ایکس باکس وان، سری اس و ایکس استفاده کنید، ممکن است با ارورهای مختلفی روبه‌رو شوید. ابتدا پیشنهاد می کنیم آموزش فعال سازی و استفاده از گیفت کارت ایکس باکس را مطالعه کنید و روش اصولی آن را بررسی کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که در این خطاها معمولا در تمامی کنسول های Xbox یکسان است. همچنین خطا یا به شکل یک کد و یا به‌صورت یک متن به شما نمایش داده می‌شود. در ادامه به بررسی هر یک از این خطاها پرداخته و توضیحات کاملی را در مورد این مشکلات به شما ارائه خواهیم کرد:

ارور Something went wrong. Sorry about that. Give it a try in a while

یکی از خطاهایی که به‌منظور ردیم گیفت کارت ایکس باکس ممکن است با آن مواجه شوید، خطا Something went wrong. Sorry about that. Give it a try in a while است. این ارور به شما می‌گوید که در حال حاضر مشکلی در سیستم به‌منظور استفاده از گیفت کارت رخ داده است.

به همین دلیل در صورتی که با این خطا مواجه شوید، باید عملیات وارد کردن گیفت کارت را به زمان دیگری موکول کنید. در واقع می‌توان گفت که این خطاها جزو ارورهای ردیم گیفت کارت ایکس باکس است که ربطی به کاربر ندارد و اگر با این ارور مواجه شدید، برای حل آن باید چند ساعت بعد دوباره کد را وارد کنید.

ارور Unable to redeem a 25-character digital code on Xbox

همان‌طوری که می‌دانید، گیفت کارت‌های ایکس باکس را می‌توان به‌صورت فیزیکی و دیجیتالی خریداری کنید. پس از خرید گیفت کارت، یک کد دیجیتالی 25 کاراکتری به شما ارائه می‌شود. اگر وقتی که کد گیفت کارت را وارد می‌کنید و با ارور Unable to redeem a 25-character digital code on Xbox مواجه می‌شوید، نیاز است تا چند کار را برای حل این مشکل انجام دهید.

در وهله اول باید مطمئن شوید که دقیقاً 25 کاراکتر را به‌عنوان کد گیفت کارت وارد کرده باشید. همچنین در گام بعدی نیاز است تا کد گیفت را دقیقاً چک کنید که آیا آن را به‌درستی وارد کرده‌اید یا خیر. پس از بررسی این مسئله پیشنهاد ما این است که وضعیت اینترنت و DNS خود را چک کنید. در صورتی که با انجام تمامی این کارها همچنان با مشکل مواجه هستید، نیاز است تا به پشتیبانی مجموعه‌ای که گیفت کارت ایکس باکس را از آن خریداری کرده‌اید پیام داده و مشکل خود را اطلاع دهید.

ارور An error has occurred during the transaction. Please try again later

یکی دیگر از خطاهای سیستمی که ممکن است در هنگام ردیم گیفت کارت ایکس باکس با آن مواجه شوید، ارور An error has occurred during the transaction. Please try again later است. این خطا نیز یکی دیگر از ارورهای سیستمی است که در صورت مواجه با آن راهکاری از سمت کاربر وجود ندارد. در صورت مواجه با این خطا نیاز است تا کد گیفت کارت ایکس باکس را چند ساعت بعد وارد کنید.

ارور Please enter a valid code

در صورتی که به‌منظور وارد کردن گیفت کارت با ارور Please enter a valid code مواجه شدید، نیاز است تا کد گیفت کارت را دوباره چک کنید چرا که این خطا نشان می‌دهد که کد وارد شده صحیح نیست.

این احتمال وجود دارد که در زمان وارد کردن کد بی‌دقتی کرده‌اید و یک یا چند کاراکتر کد گیفت کارت را به‌درستی وارد نکرده‌اید. اشتباه وارد کردن حروف و اعداد مشابه، جا انداختن حروف، تایپ کردن فاصله یا اسپیس، کپی کردن کد بافاصله و… از مهم‌ترین اشتباهاتی است که باعث می‌شود تا با خطا Please enter a valid code مواجه شوید.

در صورتی که باز هم با این خطا مواجه شدید، نیاز است تا از طریق سایر پلتفرم‌های ایکس باکس مانند سایت  یا اپلیکیشن موبایل از گیفت کارت استفاده کرده و تلاش کنید تا اکانت خود را از این طریق شارژ کنید. در صورتی که با انجام این کار، باز هم نتوانستید گیفت کارت ایکس باکس را ردیم کنید، نیاز است تا اصالت گیفت کارت ایکس باکس خود را بررسی کنید.

مشکل گیفت کارت ایکس باکس

ارور This code can not be redeemed under your current membership type

از دیگر خطاهایی که ممکن است در زمان استفاده از کد گیفت کارت با آن مواجه شوید، This code can not be redeemed under your current membership type است. این خطا بیانگر آن است که گیفت کارتی که خریداری کرده‌اید از طریق حساب کاربری شما قابل استفاده نیست.

مثلاً ممکن است گیفت کارت شما تنها مخصوص کاربران عضو سرویس ایکس باکس لایو گلد باشد و اگر عضو این سرویس نباشید، نمی‌توانید از گیفت کارت استفاده کنید. برای آن که با چنین خطایی مواجه نشوید نیاز است تا در هنگام خرید گیفت کارت، نوع عضویت مورد نیاز کارت هدیه ایکس باکس را بررسی کنید.

ارور This code wasn’t activated by the retailer

نکته مهمی که به‌منظور استفاده از گیفت کارت ایکس باکس باید به آن توجه داشته باشید این است که به‌طورکلی گیفت کارت‌های ایکس باکس به نحوی هستند که باید توسط عوامل فروش و نمایندگی‌ها فرایند فعال‌سازی و اکتیو کردن آن انجام شود. در این بین اگر گیفت کارت شما فعال نشده باشد، در زمان ردیم کردن اکانت با خطا This code wasn’t activated by the retailer. Contact the store and have them activate the card مواجه خواهید شد.

در صورتی که با این خطا مواجه شدید نیاز است تا به تیم پشتیبانی مجموعه‌ای که از آن گیفت کارت خریداری کردید پیام داده و درخواست اکتیو کردن گیفت کارت ایکس باکس را بدهید.

ارور This code has already been used

از دیگر خطاهای رایجی که مربوط به ردیم گیفت کارت ایکس باکس است، می‌توان به ارور This code has already been used. Please enter a code that has not been used اشاره کرد. نکته مهمی که در مورد این خطا باید بدانید آن است که تمامی کدهای گیفت کارت ایکس باکس تنها یکبار قابل استفاده بوده و اعتبار آن به‌هیچ‌عنوان قابل بازگشت نیست. به همین دلیل اگر از گیفت کارت یک بار استفاده شده باشد، به‌منظور استفاده دوباره از آن با ارور This code has already been used. Please enter a code that has not been used مواجه خواهید شد. در واقع این خطا نشان می‌دهد که دیگر نمی‌توانید از این کد گیفت کارت استفاده کنید و باید دوباره یک گیفت کارت جدید خریداری کنید.

ارور Cannot connect to server

یکی از خطاهایی که ممکن است به‌منظور ردیم کارت با آن مواجه شوید، ارور Cannot connect to server است. این خطا به معنا متصل نبودن دستگاه شما به اینترنت است. در چنین شرایطی نیاز است تا در وهله اول وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید. اگر به اینترنت متصل هستید؛ اما همچنان با این خطا روبه‌رو شدید، نیاز است تا وضعیت DNS را بررسی کنید.

ارور Your token contains invalid characters . only A-Z and 0-9

اگر وقتی که قصد دارید تا اقدام به ردیم گیفت کارت ایکس باکس کنید، با ارور Your token contains invalid characters . only A-Z and 0-9 مواجه شدید، این خطا به شما اطلاع می‌دهد که اقدام به‌اضافه کردن کاراکتر تعریف نشده نکرده‌اید. به‌منظور حل این مشکل نیاز است تا دقیقاً همان کد گیفت کارتی که تهیه کردید را بدون حرف اضافه وارد کنید تا فرایند ردیم کردن کار انجام شود.

مشکلات گیفت کارت ایکس باکس

ارورCode not found. Try re-entering it. if that does work contact the merchant

در صورتی که به‌منظور ردیم کردن گیفت کارت ایکس باکس با خطا Code not found . Try re-entering it. if that does work contact the merchant مواجه شدید، نیاز است تا دوباره کد را با دقت وارد کنید چرا که اگر یکی از کاراکترهای کد گیفت کارت را اشتباه وارد کنید، با این خطا مواجه خواهید شد.

ارور This token has expired and cannot be redeemed

در صورتی که در زمان استفاده از کد گیفت کارت با ارور This token has expired and cannot be redeemed روبه‌رو شدید، این خطا بیانگر آن است که کد وارد شده قابل استفاده نیست و نیاز است تا با پشتیبانی مجموعه‌ای که از آن گیفت کارت خریداری کردید پیام داده و موضوع را اطلاع دهید.

ارور Something happened on our end. waiting a bit might help

اگر در هنگام ردیم کد گیفت کارت ایکس باکس با ارور  و خطا Something happened on our end. waiting a bit might help روبه‌رو شدید، نیاز است تا مدت زمانی را صبر کرده و پس از چند ساعت دوباره تلاش کنید.

ارور Check the instructions that came with your code

در صورتی که در زمان استفاده از گیفت کارت ایکس باکس با ارور Check the instructions that came with your code. You might need to redeem it on a different web page مواجه شدید، نیاز است تا روش استفاده از گیفت کارت را تغییر دهید. در واقع باید کد را از طریق کنسول ردیم کرده و یا از طریق اپلیکیشن ایکس باکس این کار را انجام دهید.

نکته مهمی که به‌منظور ردیم گیفت کارت باید به آن توجه کنید این است که کدهای دو روزه و چهارده روزه ایکس باکس باید حتماً از طریق اپلیکیشن ایکس باکس ردیم شود. از سوی دیگر به دلیل تحریم‌هایی که علیه مردم ایران وجود دارد، برای استفاده از گیفت کارت باید از برنامه‌های تغییر دهنده‌ای پی استفاده کنید.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا نگاهی به روش‌های حل مشکل گیفت کارت ایکس باکس انداخته و بیان کردیم که چگونه می‌توانید مشکلاتی که ممکن است به‌منظور ردیم گیفت کارت با آن مواجه شوید را برطرف کنید. توجه به موارد بیان شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمامی ایرادهایی که ممکن است در زمان استفاده از گیفت کارت با آن روبه‌رو شوید را به‌سرعت حل و از گیفت کارت ایکس باکس به‌راحتی استفاده کنید.

منبع: Support xbox

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

گیفت کارت‌های ایکس باکس محصولات فوق‌العاده کاربردی هستند که می‌توانید با خرید و استفاده از آن‌ها، حساب خود را شارژ کرده و به خرید محصولات مورد نظر در فروشگاه ایکس باکس بپردازید. این گیفت کارت‌ ها با ریجن‌ها و قیمت‌های مشخص شده‌ای عرضه می‌شوند تا هر فردی با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید آن‌ها کند. محصولات مورد بحث کاملا قانونی هستند و در صورت تهیه یکی از این گیفت کارت‌ها، می‌توانید بدون نگرانی خاصی اقدام به استفاده از آن‌ها کنید.

به‌صورت کلی ممکن است به دلایل مختلفی گیفت کارت ایکس باکس با مشکل مواجه شود. در این مطلب به بررسی کامل این ارورها و علت‌های آن پرداختیم و در این زمینه توضیحات کاملی را ارائه کردیم.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد