فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
تفاوت انواع گیفت کارت های ایکس باکس
ایکس باکس

تفاوت انواع گیفت کارت های ایکس باکس

مهدی داوری
انتشار در 19 آذر 1401

ایکس باکس کنسول پرطرفدار و محبوبی است که توسط شرکت مایکروسافت تولید شده است. شرکت مایکروسافت برای گیمرهای کنسول‌های ایکس باکس اقدام به تولید انواع مختلفی گیفت کارت کرده است که با استفاده از این کارت‌های هدیه می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با تفاوت بین گیفت کارت‌های ایکس باکس آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

انواع گیفت کارت‌های ایکس باکس

اگر بخواهیم در مورد تفاوت بین گیفت کارت‌های ایکس باکس اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم، نیاز است تا در گام اول در مورد انواع گیفت کارت‌های ایکس باکس صحبت کرده و بیان کنیم که خرید هر یک از این گیفت کارت‌ها چه مزایایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌صورت کلی شرکت مایکروسافت سه مدل مختلف گیفت کارت را برای ایکس باکس تولید کرده است که می توانید تمامی گیفت کارت های مرتبط با ایکس باکس را از سایت وب گیفت خریداری نمایید. در ادامه به بررسی این کارت‌های هدیه می‌پردازیم.

گیفت کارت‌های ایکس باکس

یکی از انواع کارت‌های هدیه که می‌توانید برای کنسول ایکس باکس خود خریداری کنید، گیفت کارت‌های عمومی کنسول ایکس باکس است. پس از خرید این دسته از گیفت کارت‌ها، با Redeem كردن آن‌ها در حساب خود، می‌توانید موجودی اکانت خود را افزایش داده و از این طریق اکانت خود را شارژ کنید. از آن جایی که گیفت کارت‌های عمومی ایکس باکس تاریخ انقضا ندارند و می‌توانید در بخش‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید، این دسته از محصولات گزینه مناسبی برای هدیه دادن به دوستان به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید کارت‌های هدیه عمومی ایکس باکس را در مبالغ مختلفی چون 1 دلار، 5 دلار، 10 دلار، 15 دلار، 20 دلار، 25 دلار، 30 دلار، 40 دلار، 50 دلار، 60 دلار، 70 دلار و 100 دلار خریداری کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که اگر قصد دارید تا در ریجن‌های ارزان‌تری مثل ریجن ترکیه یا آرژانتین بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید، نیاز است تا گیفت کارت‌هایی با ارز آن کشورها را خریداری کرده و سپس با استفاده از این کارت‌های هدیه، بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید.

به‌منظور بررسی مزایا استفاده از گیفت کارت ایکس باکس باید گفت که با استفاده از این کارت هدیه شما می‌توانید اقدام به شارژ حساب کاربری خود کرده و بدون نیاز به کردیت کارت و حساب بانکی میزان موجودی اکانت خود را افزایش دهید. کاربران و گیمرهای ایکس باکس که این دسته از کارت‌های هدیه را خریداری می‌کنند، می‌توانند به‌اندازه اعتبار داخل گیفت کارت اکانت خود را شارژ و اقدام به خرید و دانلود بازی‌های مورد علاقه خود کنند.

همچنین شما در کنار خرید بازی، با استفاده از این گیفت کارت‌ها می‌توانید اقدام به خرید سرویس موزیک، فیلم، سریال و… نیز کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که شما حتی می‌توانید فرایند پیش‌خرید یا Pre Order بازی‌های ایکس باکس را نیز با استفاده از این کارت‌های هدیه انجام دهید.

گیفت کارت گیم پس ایکس باکس

گیفت کارت گیم پس ایکس باکس

یکی دیگر از انواع کارت‌های هدیه که توسط شرکت مایکروسافت برای گیمرهای کنسول ایکس باکس تولید و عرضه می‌شود، گیفت کارت گیم پس ایکس باکس است. پیش از آن که بخواهیم شما را با این کارت هدیه آشنا کنیم، نیاز است تا در مورد سرویس گیم پس اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. سرویس Game Pass یکی از بهترین سرویس‌های گیمینگ است که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده است. این سرویس اشتراکی به نحوی است که با پرداخت هزینه ماهانه، می‌توانید به بیش از 300 بازی مختلف دسترسی پیدا کرده و بدون پرداخت هزینه اضافی این عناوین را تجربه کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر قصد دارید تا عضو سرویس اشتراکی گیم پس شوید، می‌توانید در کنار استفاده از کارت‌های اعتباری و کردیت کارت که در داخل کشور امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد، با خرید گیفت کارت XBOX Game Pass عضو این سرویس شوید.

در صورتی که قصد دارید تا عضو سرویس گیم پس شوید و با خرید گیفت کارت ایکس باکس گیم پس، اشتراک این سرویس را خریداری کنید، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه کنید. در وهله اول باید بدانید که سرویس گیم پس دارای سه پلن مختلف است که هر یک از این پلن‌ها ویژگی‌های خاصی داشته و به همین دلیل هزینه آن‌ها نیز متفاوت است. کامل‌ترین نوع گیفت کارت ایکس باکس گیم پس، نوع التیمیت است که با خرید و وارد کردن آن در اکانت ایکس باکس خود قادر خواهید بود تا بدون محدودیت به تمامی امکانات سرویس ایکس باکس گیم پس دسترسی پیدا کرده و همچنین بدون نیاز به خرید گلد لایو ایکس باکس، عضو این سرویس نیز شوید.

شما می‌توانید با خرید گیفت کارت ایکس باکس گیم پس التیمیت و وارد کردن آن در حساب خود، در مدت‌زمان مشخصی با توجه به مقدار زمان گیفت کارت، به بیش از 300 بازی مختلف ایکس باکس دسترسی پیدا کنید. همچنین به‌واسطه عضویت خودکار در سرویس لایو گلد می‌توانید این بازی‌ها را به‌صورت آنلاین با دوستان خود یا بازیکنان آنلاین در سراسر دنیا تجربه کنید.  موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بازی‌های موجود در سرویس گیم پس التیمیت همیشگی نبوده و در هر ماه شاهد اضافه شدن بازی‌های جدید به این لیست و حذف برخی از بازی‌ها هستیم.

به‌منظور خرید گیفت کارت ایکس باکس گیم پس، سه گزینه مختلف پیش روی شما وجود دارد که شامل گیم پس کنسول، گیم پس پی سی و گیم پس التیمیت می‌شود. اگر گیم پس کنسول را خریداری کنید، تنها به بازی‌های گیم پس برای کنسول ایکس باکس دسترسی خواهید داشت. همچنین بازی‌های جدید به‌صورت مرتب به این سرویس اضافه می‌شوند. با خرید گیفت کارت ایکس باکس گیم پس پی سی، تنها به بازی‌های مخصوص PC دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید این عناوین را بر روی کامپیوتر خود تجربه کنید.

در صورتی که به سراغ گیفت کارت ایکس باکس گیم پس التیمیت بروید، در کنار دسترسی به تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های گیم پس کنسول و PC به‌صورت هم‌زمان، بدون پرداخت هزینه اضافی عضو سرویس اشتراکی EA Play و ایکس باکس لایو گلد نیز خواهید شد. در نهایت نیز می‌توانید به سرویس کلود گیمینگ ایکس باکس نیز دسترسی پیدا کرده و بازی‌های موجود در گیم پس را در دستگاه‌های مختلفی که امکان اتصال به اینترنت را دارند، بدون توجه به سخت‌افزار آن‌ها اجرا کنید.

تفاوت گیفت کارت های ایکس باکس همانند ایکس باکس گیم پس، ایکس باکس لایو گلد

گیفت کارت ایکس باکس لایو گلد

آخرین نوع گیفت کارت ایکس باکس که می‌توانید آن را خریداری و از این طریق قابلیت‌های اکانت ایکس باکس خود را افزایش دهید، گیفت کارت لایو گلد است. خرید گیفت کارت ایکس باکس لایو گلد مزایا مختلفی را برای شما به همراه دارد. مهم‌ترین مزیت عضویت در سرویس ایکس باکس لایو گلد اماکن تجربه تمامی بازی‌ها به‌صورت آنلاین و لایو با سایر گیمرها است. در واقع اگر عضو این سرویس باشید می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را به‌صورت گروهی و چندنفره تجربه کنید. همچنین در صورتی که اقدام به خرید گیفت کارت XBOX Live Gold کنید، علاوه بر دسترسی به بازی‌های آنلاین، می‌توانید در هر ماه تعدادی بازی را به‌صورت رایگان دریافت و این عناوین را بدون پرداخت هزینه تجربه کنید. در واقع با داشتن اشتراک لایو گلد، کاربران می‌توانند 2 یا 3 بازی رایگان به‌صورت ماهیانه دریافت کنند.

در نهایت نیز مزیت دیگری که خرید گیفت کارت ایکس باکس لایو گلد دارد این است شما می‌توانید با عضویت در این سرویس، از تخفیف‌های فوق‌العاده بازی‌ها نیز بهره‌مند شوید. در واقع گیمرهایی که اکانت آن‌ها لایو گلد داشته باشد، می‌توانند برای خرید بازی از فروشگاه مایکروسافت تخفیف‌های 50 تا 85 درصدی را دریافت کنند. همچنین لازم به ذکر است که شما می‌توانید اشتراک ایکس باکس لایو گلد را در بازه 2 روزه تا 1 ساله دریافت کنید.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با تفاوت‌های بین گیفت کارت‌های ایکس باکس آشنا کرده و بیان کنیم که هر یک از کارت‌های هدیه ایکس باکس چه مزایا و ویژگی‌هایی دارند؟ توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا با آگاهی کامل نسبت به تفاوت‌های این سرویس‌ها، اقدام به خرید گیفت کارت مناسب کنید.

منبع: xbox

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

به‌صورت کلی سه نوع گیفت کارت ایکس باکس داریم که شامل گیفت کارت معمولی، گیفت کارت گیم پس و گیفت کارت ایکس باکس لایو گلد می‌شود.

بین هر یک از کارت‌های هدیه ایکس باکس تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد که در این مطلب به بررسی آن‌ها پرداختیم.

اگر قصد خرید بازی دارید، باید به سراغ گیفت کارت‌های معمولی بروید. از سوی دیگر، برای عضویت در سرویس گیم پس، باید گیفت کارت مخصوص Game Pass را خریداری کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد