فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
چرا خرید ایکس باکس گیم پس منطقی است؟ ویژگی های اصلی سرویس گیم پس
ایکس باکس

چرا خرید ایکس باکس گیم پس منطقی است؟ ویژگی های اصلی سرویس گیم پس

مهدی داوری
انتشار در 22 دی 1401

سرویس ایکس باکس گیم پس مایکروسافت، یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های اشتراکی در صنعت بازی‌های ویدئویی است. این سرویس با الهام از مدل‌های موفق اشتراکی مانند نتفلیکس، ارائه شده و به کاربران امکان دسترسی به صدها بازی مختلف با هزینه ماهانه کمتر از خرید عادی فراهم می‌کند. افراد و فعالان رسانه‌ها این سرویس را یکی از بهترین پلتفرم‌های اشتراکی مخصوص بازی می‌دانند.

چرا خرید ایکس باکس گیم پس منطقی است؟

شما می توانید با خرید ایکس باکس گیم پس، بدون خرج کردن پول بسیار زیاد به صدها بازی دسترسی پیدا کنید که این مورد یکی از ویژگی های اصلی سرویس Game Pass به شمار می رود.

نکته مهمی که در مورد این پلتفرم باید به آن توجه داشته باشید این است که این سرویس اشتراک‌های جداگانه‌ای را برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس ارائه می‌دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید با خرید سرویس ایکس باکس گیم پس التیمیت به طور هم‌زمان هم به گیم پس ویندوز و هم به گیم پس کنسول دسترسی پیدا کنید. همچنین مشترکین سرویس التیمیت ایکس باکس گیم پس نیز می‌توانند به تخفیف‌ها و امتیازات انحصاری دسترسی پیدا کنید.

با این وجود یکی از سؤالات مهمی که گیمرها مطرح می‌کنند این است که آیا خرید گیم پس منطقی است و ارزش دارد یا خیر؟ به‌منظور بررسی این مسئله با ما همراه باشید تا به این سؤال بسیار مهم پاسخ دهیم و بیان کنیم که آیا خرید گیم پس منطقی است یا خیر.

۱. بدون خرج کردن پول بسیار زیاد به صدها بازی دسترسی پیدا کنید

در گذشته، کنسول‌هایی که در بازار ایران وجود داشتند، به‌صورت هکی بودند و این مسئله باعث می‌شود تا گیمرهای ایرانی بتوانند بدون نیاز به خرید بازی‌های اورجینال، با هزینه کم بازی‌ها را به‌صورت کپی خریداری کنند.

این در حالی است که حالا با جایگاه ویژه‌ای که خرید بازی‌های اورجینال در بین گیمرها پیدا کرده‌اند، نیاز است تا برای خرید یک بازی جدید بیش از 50 دلار هزینه کنید. در حالی که برخی از بازی‌ها می‌توانند قیمت پایین‌تری داشته باشند؛ اما اکثر بازی‌های جذاب و عناوین AAA موجود در بازار نزدیک به 100 دلار هزینه برای شما خواهند داشت. حال فرض کنید که اگر قصد خرید 100 بازی جدید برای کنسول خود را دارید باید بیش از 50 هزار دلار هزینه کنید. این در حالی است که اگر شما عضو سرویس ایکس باکس گیم پس شما، تنها با پرداخت یک هزینه اشتراک ماهانه می‌توانید به صدها عنوان بازی مختلف دسترسی پیدا کنید.

البته موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید این است که همه بازی‌هایی که برای کنسول‌های ایکس باکس وجود دارند در سرویس ایکس باکس گیم پس وجود ندارند و از این طریق قابل‌دسترسی نیستند.

با این حال، شما می‌توانید با عضویت در این سرویس به تعداد بسیار زیادی بازی جدید از چندین استودیو مطرح صنعت بازی‌های ویدئویی، از جمله مایکروسافت استودیو، استودیو Bethesda، EA و… دسترسی پیدا کنید. این ویژگی باعث شده تا خرید گیم پس از نظر هزینه بسیار منطقی باشد و گیمرها بتوانند با پرداخت تنها چند دلار در ماه، به یک لیست قابل‌توجهی از بازی‌ها دسترسی پیدا کنند.

۲. دسترسی به برخی از بازی‌ها در روز اول انتشار

دسترسی به برخی از بازی‌ها در روز اول انتشار در کنسول های ایکس باکس و کامپیوتر با استفاده از سرویس ایکس باکس گیم پس امکان پذیر خواهد بود.

امروزه پیش‌خرید بازی‌ها در بین گیمرها نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و بسیاری از گیمرها ترجیح می‌دهند تا بازی‌های مورد علاقه خود را پیش‌خرید کنند تا در روز اول انتشار بتوانند به‌سرعت به این بازی‌ها دسترسی پیدا کنند. اگر قصد دارید تا به بازی‌ها در روز اول انتشار دسترسی پیدا کنید؛ اما علاقه‌ای ندارید تا هزینه‌ای برای پیش‌خرید بازی‌ها پرداخت کنید، باز هم می‌توانید با عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس به بخش قابل‌توجهی از بازی‌ها در روز اول دسترسی پیدا کنید. سرویس ایکس باکس گیم پس به شما این امکان را می‌دهد تا به بخش قابل‌توجهی از بزی‌های جدید در همان روز اول دسترسی پیدا کرده و بتوانید این عناوین را دانلود کنید.

ویژگی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بر اساس قوانین سرویس ایکس باکس گیم پس، هر عنوان جدیدی که متعلق به استودیوی بازی‌سازی ایکس باکس باشد و بازی انحصاری کنسول‌های ایکس باکس به حساب می‌آید، در همان روز عرضه در دسترس مشترکین گیم پس است. همچنین ممکن است بسیاری از استودیوهای دیگر نیز علاقه‌مند باشند تا در روز اول انتشار بازی‌های خود را در سرویس گیم پس قرار دهند.

۳. امکان امتحان کردن بازی‌های مختلف با کمترین هزینه

شما با خرید گیم پس، می توانید با امکان امتحان کردن بازی‌های مختلف با کمترین هزینه از ویژگی های این سرویس استفاده کنید و با پرداخت ارزان و منطقی آن، به انبوهی از بازی های مختلف دسترسی داشته باشید.

اگر می‌خواهید بازی‌های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید متوجه شوید که آیا آن بازی متناسب با سلیقه شما است یا خیر، باید به دنبال نسخه دمو بازی‌ها بگردید و یا با پرداخت هزینه بازی‌ها را خریداری کرده و اگر آن‌ها را دوست نداشتید، بازی را بازپرداخت کنید. متأسفانه، همه بازی‌ها نسخه دمو را به گیمرها ارائه نمی‌دهد. علاوه بر این، اگر قصد دارید تا بازی‌ها را خریداری و سپس اگر آن‌ها را دوست نداشتید، درخواست بازپرداخت کنید، ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوید.

به‌منظور حل این مشکل بسیاری از گیمرها اقدام به دانلود نسخه غیرقانونی بازی‌ها می‌کنند تا بتوانند بازی‌ها را از این طریق امتحان کنید. این در حالی است که سرویس ایکس باکس گیم پس توانسته تمام دردسرهای گیمرها را از بین ببرد. این سرویس به شما دسترسی نامحدودی به مجموعه عظیمی از بازی‌ها را فراهم می‌کند که می‌توانید به‌صورت رایگان آن‌ها را امتحان کنید.

همچنین سرویس ایکس باکس گیم پس مایکروسافت به شکلی است که به طور مداوم هر ماه بازی‌های جدیدی را به لیست عناوین آن اضافه می‌شود؛ بنابراین، تعداد بازی‌هایی که می‌توانید به‌صورت رایگان در هر ماه آن‌ها را امتحان کنید، پایانی ندارند. در حال حاضر نزدیک به 400 بازی مختلف در سرویس ایکس باکس گیم پس وجود دارند و شما می‌توانید به‌راحتی تمامی این عناوین را امتحان کنید.

۴. تنوع بالا کاتالوگ بازی‌های گیم پس

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده تا خرید ایکس باکس گیم پس منطقی باشد، تنوع بالا بازی‌های موجود در سرویس Game Pass است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده تا خرید ایکس باکس گیم پس منطقی باشد، تنوع بالا بازی‌های موجود در سرویس Game Pass است. در واقع اگر شما مشترک این سرویس شوید، می‌توانید به کتابخانه عظیمی از بازی‌ها دسترسی داشته باشید.

همچنین لازم به ذکر است که لیست بازی‌های گیم پس دائماً رشد می‌کنند. کتابخانه و کاتالوگ بازی‌های گیم پس دارای عناوین مختلفی است که در سبک‌های گوناگون می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. اگر قصد دارید تا در سبک‌های مختلف به بازی‌های متعددی دسترسی پیدا کنید، می‌توانید با عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس به طیف وسیعی از محتواها دسترسی پیدا کنید.

۵. امکان دسترسی رایگان به امتیازات و تخفیف‌های اضافی

ویژگی جذاب دیگری که سرویس گیم پس دارد و باعث شده تا خرید این سرویس منطقی شود آن است که مشترکین گیم پاس می‌توانند به‌صورت انحصاری به محتواهای درون بازی، افزونه‌ها، تخفیف‌های ویژه و... دسترسی پیدا کنند.

ویژگی جذاب دیگری که سرویس گیم پس دارد و باعث شده تا خرید این سرویس منطقی شود آن است که مشترکین گیم پاس می‌توانند به‌صورت انحصاری به محتواهای درون بازی، افزونه‌ها، تخفیف‌های ویژه و… دسترسی پیدا کنند. موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است برخی از امتیازات فقط به مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس التیمیت ارائه می‌شود.

۶. عضویت در سرویس EA Play بدون هزینه اضافه

در حالی که سرویس EA Play اشتراک جداگانه دارد، در صورتی که عضو سرویس گیم پس التیمیت شوید، می‌توانید به‌صورت رایگان به این سرویس نیز دسترسی پیدا کنید.

شرکت EA یکی از برترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید و انتشار بازی است. سری بازی‌های FIFA، NBA، Battlefield و… تنها برخی از عناوین ساخته شده توسط این شرکت به حساب می‌آید. محبوبیت این شرکت به نحوی است که شاهد ایجاد یک سرویس اشتراکی از سوی EA به نام EA Play هستیم. در حالی که سرویس EA Play اشتراک جداگانه دارد، در صورتی که عضو سرویس گیم پس التیمیت شوید، می‌توانید به‌صورت رایگان به این سرویس نیز دسترسی پیدا کنید.

به همین دلیل اگر می‌خواهید بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی به بازی‌های EA دسترسی داشته باشید، می‌توانید به‌جای خرید اشتراک EA Play به سراغ سرویس گیم پاس التیمیت آمده و این سرویس را خریداری کنید. با انجام این کار در کنار دسترسی به بازی‌های موجود در سرویس گیم پس، می‌توانید به بازی‌های شرکت EA نیز دسترسی پیدا کنید.

۷. امکان دسترسی به بازی‌های کنسول ایکس باکس و ویندوز

اگرچه مایکروسافت سرویس ایکس باکس گیم پس جداگانه‌ای را برای کاربران کنسول‌های ایکس باکس و رایانه‌های شخصی ارائه می‌دهد، شما می‌توانید با خرید اشتراک سرویس ایکس باکس گیم پس التیمیت، به‌صورت هم‌زمان هم به سرویس گیم پس کنسول و گیم پس پی سی دسترسی پیدا کنید.

اگرچه مایکروسافت سرویس ایکس باکس گیم پس جداگانه‌ای را برای کاربران کنسول‌های ایکس باکس و رایانه‌های شخصی ارائه می‌دهد، شما می‌توانید با خرید اشتراک سرویس ایکس باکس گیم پس التیمیت، به‌صورت هم‌زمان هم به سرویس گیم پس کنسول و گیم پس پی سی دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب، اگر قصد دارید تا هم روی کنسول ایکس باکس خود و هم روی رایانه شخصی بازی می‌کنید، می‌توانید با خرید اشتراک گیم پس التیمیت هم به بازی‌های کامپیوتر و هم به بازی‌های ایکس باکس دسترسی پیدا کنید. شما می توانید لیست بازی های گیم پس برای کامپیوتر را در وب گیفت مشاهده کنید.

۸. دسترسی به سرویس ایکس باکس لایو گلد بدون پرداخت هزینه اضافه

در صورتی که قصد دارید تا تمامی بازی‌های کنسول ایکس باکس را به‌صورت آنلاین و چندنفره با دوستان خود تجربه کنید، نیاز است تا با پرداخت هزینه، عضو سرویس ایکس باکس لایو گلد شوید.

در صورتی که قصد دارید تا تمامی بازی‌های کنسول ایکس باکس را به‌صورت آنلاین و چندنفره با دوستان خود تجربه کنید، نیاز است تا با پرداخت هزینه، عضو سرویس ایکس باکس لایو گلد شوید. در صورتی که قصد دارید تا در هزینه خرید سرویس ایکس باکس لایو گلد صرفه‌جویی کنید، می‌توانید به سراغ سرویس ایکس باکس گیم پس التیمیت آمده و عضو این پلتفرم شوید. با خرید اشتراک گیم پس التیمیت، علاوه بر دسترسی به بازی‌های گیم پس کنسول، گیم پس پی سی و سرویس EA، می‌توانید عضو سرویس ایکس باکس لایو گلد نیز شوید و از مزایا این سرویس استفاده کنید. در کنار امکان تجربه بازی‌ها به‌صورت آنلاین، گیمرهایی که عضو سرویس ایکس باکس لایو گلد شوند، می‌توانند هر ماه به چند بازی رایگان و تخفیف‌های ویژه‌ای برای خرید بازی‌ها دسترسی پیدا کنید.

امکان خرید گیم پس به شکل ارزان‌تر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ ها و مزایای خرید ایکس باکس گیم پس این است که شما می‌توانید در داخل کشور به شکل ارزان‌قیمت‌تری به این سرویس دسترسی پیدا کرده و با هزینه کمتر عضو این سرویس شوید. اگر بخواهیم در این زمینه توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که در وهله اول شما می‌توانید به گیم پس 1 دلاری را خریداری کنید. همچنین از آن جایی که می‌توان یک اکانت گیم پس را به‌صورت سوئیچ و گیم پس هوم استفاده کرد، با خرید یک اکانت می‌توان آن را بین دو کاربر تقسیم کرد. این ویژگی‌ ها باعث می‌شود تا شما بتوانید حتی گیم پس التیمیت را در هر ماه تنها با قیمت 0.5 دلار خریداری کرده و از این طریق با کمترین قیمت ممکن به لیست کاملی از بازی‌ها دسترسی پیدا کنید.

جمع‌بندی

اگر قصد دارید تا در هزینه‌های خود برای بازی کردن صرفه‌جویی کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ سرویس ایکس باکس گیم پس آمده و عضو این سرویس شوید. همچنین اگر قصد دارید تا به‌صورت کامل از مزایا و ویژگی‌ های سرویس گیم پس دسترسی پیدا کنید، نیاز است تا به سراغ ایکس باکس گیم پس التیمیت آمده و مشترک این سرویس شوید. شما می‌توانید از طریق سایت وب گیفت اقدام به خرید اشتراک گیم پس کرده و با هزینه بسیار پایین عضو سرویس ایکس باکس گیم پس شوید.

منبع: thegamer

تاریخ آخرین به روزرسانی: 18 اسفند 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

بله شما می‌توانید با عضویت در سرویس گیم پس در هزینه‌های خرید بازی صرفه‌جویی کرده و به‌صورت ارزان‌تری با کنسول یا کامپیوتر خود بازی کنید.

بهترین پلن و اشتراک گیم پس، گیم پس التیمیت است. با عضویت در این پلن می‌توانید به گیم پس پی سی، گیم پس کنسول، EA Play و ایکس باکس لایو گلد دسترسی پیدا کنید.

ایکس باکس گیم پس یک سرویس اشتراکی است که توسط مایکروسافت برای کنسول‌های ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی ایجاد شده است.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد