فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش کامل گیم پس (Game Pass)؛ از نحوه خرید تا فعال سازی اکانت
ایکس باکس

آموزش کامل گیم پس (Game Pass)؛ از نحوه خرید تا فعال سازی اکانت

مهدی داوری
انتشار در 10 بهمن 1401

اگر قصد دارید تا در هزینه‌های خرید بازی صرفه‌جویی کنید و برای کنسول‌های ایکس باکس و یا پی سی خود با مبلغ بسیار کمی به تعداد قابل‌توجهی بازی دسترسی پیدا کنید، می‌توانید به سراغ سرویس گیم پس (Game Pass) آمده و از طریق این سرویس به صدها بازی مختلف دسترسی پیدا کنید. گیم پس یک سرویس اشتراکی است که روی کنسول‌های ایکس باکس یا پی سی قابل‌نصب و استفاده است.

این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید با خرید اشتراک گیم پس التیمیت از این سرویس به‌صورت هم‌زمان بر روی دو پلتفرم پی سی و ایکس باکس دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با راهنمای استفاده از گیم پس آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

گیم پس یک سرویس اشتراکی برای بازی های ایکس باکس و پی سی است.

سرویس گیم پس چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم در مورد راهنمای سرویس ایکس باکس گیم پس اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم، نیاز است تا در مورد این پلتفرم اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. سرویس اشتراکی گیم پس مایکروسافت برای کاربران ایکس باکس و پی سی در دسترس است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه ثابت به‌صورت نامحدود و در مدتی که سرویس شما فعال است، به صدها بازی مختلف دسترسی پیدا کنید. سرویس گیم پس برای کنسول‌های ایکس باکس در سال ۲۰۱۷ عرضه و در سال ۲۰۱۹ برای گیمرهای پی سی در دسترس قرار گرفت.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که سرویس گیم پس دارای سه نوع اشتراک برای استفاده است. این اشتراک‌ها به شرح زیر است:

در صورتی که اشتراک گیم پس مخصوص پی سی و یا کنسول را خریداری کنید، می‌توانید به مجموعه‌ای از صدها بازی مختلف دسترسی پیدا کنید. همچنین با عضویت در این سرویس شما به تخفیف‌های مختلف برای خرید بازی‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد. همچنین تخفیف برای خرید محتوای اضافه بازی‌ها از دیگر ویژگی‌های این اشتراک است.

حتما ببینید: خرید گیم پس ارزان با تحویل آنی و فوری

با خرید گیم پس می‌توانید از تخفیف های ویژه ماکروسافت بهره مند شوید.

از سوی دیگر اگر عضو سرویس گیم پس التیمیت شوید، در کنار موارد گفته شده، به‌صورت هم‌زمان می‌توانید به گیم پس ایکس باکس و پی سی دسترسی پیدا کنید. همچنین حق اشتراک سرویس Xbox Live Gold که علاوه امکان بازی کردن آنلاین را به شما ارائه می‌دهد، در گیم پس التیمیت وجود دارد. ارائه ماهیانه چند بازی مختلف به‌صورت رایگان نیز از دیگر ویژگی‌های سرویس گیم پس التیمیت است.

بازی‌هایی موجود در سرویس گیم پس

به‌منظور بررسی راهنمای استفاده از گیم پس نیاز است تا بیان کنیم که چگونه می‌توان به لیست بازی‌های سرویس گیم پس دسترسی پیدا کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که اگر اشتراک گیم پس را خریداری کنید، می‌توانید در لیست Library کنسول خود به لیست کامل بازی‌های گیم پس دسترسی پیدا کرده و این عناوین را تجربه کنید. همچنین شما می‌توانید در وب سایت ایکس باکس به لیست کامل بازی‌های گیم پس پی سی و گیم پس کنسول دسترسی پیدا کنید.

امتیاز نام بازی
9/10 Red Dead Redemption 2
8/10 The Outer Worlds 
8/10 Gears 5
9/10 Forza Horizon 4
9/10 Halo: The Master Chief Collection
8/10 Sea of Thieves
7/10 Fallout 76
9/10 Doom Eternal
8/10 State of Decay 2
9/10 Ori and the Will of the Wisps
8/10 Grounded

گیم پس انواع بازی‌های Xbox و PC را ارائه می‌کند، از بازی‌های شخص اول گرفته تا عناوین مستقل.

در این بین یکی از سؤالات مهمی که گیمرها مطرح می‌کنند این است که چه زمانی بازی‌های جدید به سرویس گیم پس افزوده می‌شوند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که اگرچه تاریخ معینی برای اضافه شدن بازی‌های جدید به گیم پس وجود ندارد؛ اما مایکروسافت همواره به این نکته اشاره کرده است که به‌صورت پیوسته بازی‌های موجود در گیم پس را آپدیت می‌کند. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که معمولاً اول و پانزدهم هر ماه بازی جدیدی به لیست بازی‌های گیم پس اضافه می‌شوند.

نحوه خرید گیم پس

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به خرید گیم پس کرده و عضو این سرویس شوید، روش‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد. بهترین روش برای آن که بتوانید سرویس گیم پس را خریداری کنید، می‌توانید به سراغ وب سایت مایکروسافت آمده و گیم پس را برای پی سی یا کنسول خریداری کنید. به دلیل تحریم‌هایی که علیه گیمرهای ایرانی برای پرداخت آنلاین وجود دارد، در چنین شرایطی اگر قصد دارید تا به‌صورت مستقیم از طریق وب سایت مایکروسافت گیم پس را خریداری کنید، برای پرداخت می‌توانید از گیفت کارت‌ها استفاده کنید.

برای خرید Microsoft Game Pass، باید به برنامه Xbox یا فروشگاه مایکروسافت بروید

از سوی دیگر امروزه وب‌سایت‌های مختلفی در داخل کشور فعالیت دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها نیز اقدام به خرید سرویس گیم پس کنید. البته خرید از وب‌سایت‌های واسط چالش‌های مختلفی دارد، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به سراغ وب‌سایت‌هایی بروید که معتبر هستند. همچنین مایکروسافت برای گیمرها گیفت کارت‌های مخصوص ایکس باکس را نیز فراهم کرده است. شما می‌توانید با خرید این گیفت کارت‌ها و ردیم کردن آن، به‌سرعت عضو سرویس گیم پس شوید.

نکات مهم برای راه‌اندازی سرویس گیم پس

در صورتی که سرویس گیم پس را بر روی اکانت خود فعال کرده باشید، به‌راحتی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. از سوی دیگر اگر برای کاهش هزینه‌های خود به سراغ خرید اکانت‌های گیم پس 1 دلاری بیایید، نیاز است تا ایمیل و رمز عبور اکانت گیم پس را در کنسول و یا پی سی خود وارد کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به دلیل تحریم‌هایی که علیه گیمرهای ایران وجود دارد، نیاز است تا برای ورود به سرویس گیم پس، DNS خود را تغییر دهید.

در صورتی که قصد وارد کردن DNS را دارید، نیاز است تا وارد بخش Setting شوید و به سراغ گزینه Network Settings بروید. سپس باید بر روی Advance Settings بزنید و وارد بخش DNS Settings بشوید. در بین گزینه‌های موجود باید Manually را انتخاب کنید. حالا می‌توانید DNS مورد نظر خود را در کادر مشخص شده وارد کنید.

هنگام راه‌اندازی Microsoft Game Pass، مطمئن شوید که اتصال اینترنت پایداری دارید، ایکس‌باکس یا رایانه شخصی خود را به‌روزرسانی کنید و سیستم مورد نیاز بازی‌ها را بررسی کنید.

آموزش راه‌اندازی گیم پس از طریق وب سایت ایکس باکس

برای فعال سازی گیم پس، نیاز است تا چند گام را طی کنید. ابتدا بعد از خرید گیفت کارت گیم پس، به‌منظور ردیم کردن گیفت کارت باید به سراغ وب سایت Xbox بروید. سپس باید وارد اکانت خود شوید. سپس در بخش Account، باید بر روی گزینه Redeem code کلیک کنید. سپس باید در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، کد گیفت کارت گیم پس را وارد کنید تا ردیم شود.

وارد کردن گیم پس بر روی کنسول

در صورتی که قصد دارید تا سرویس گیم پس التیمیت را بر روی کنسول خود فعال کنید نیاز است تا به چند موضوع مختلف توجه کنید. در گام اول نیاز است تا حتماً اطمینان حاصل کنید که DNS مناسبی بر روی کنسولتان فعال باشد. سپس باید دکمه Xbox که در وسط دسته شما وجود دارد را فشار دهید. با فشار دادن این دکمه منوی Guide برای شما باز می‌شود. سپس باید وارد بخش Profile & system شوید. در این بخش باید به سراغ گزینه Add or switch آمده و آن را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Add New را انتخاب کنید.

وارد کردن گیم پس بر روی کنسول

در این بخش باید ایمیل و رمز عبور اکانتی که گیم پس بر روی آن فعال است را وارد و کلید Enter را بزنید. سپس نیاز است تا در صفحات بعدی گزینه Next، No Thanks، Next، Next، No Barriers، skip This، Next و Next را بزنید.

لاگین کردن در گیم پس

با انتخاب این گزینه‌ها وارد اکانت گیم پس خواهید شد.

امنیت ورود در گیم پس

حال بر اساس این که اکانت گیم پسی که خریداری کرده‌اید هوم و یا سوئیچ است، نیاز است تا چند گام دیگر را طی کنید. اگر شما ظرفیت Home را برای سرویس گیم پس خریداری کرده‌اید، برای هوم کردن باید وارد اکانت گیم پس شوید و دکمه Xbox را فشار دهید تا بخش Guide فعال شود. سپس باید به بخش تنظیمات یا setting بروید. با ورود به قسمت تنظیمات باید روی گزینه General کلیک کنید.

سپس باید به بخش personalization بروید و در نهایت گزینه My home Xbox را فعال کنید. با انجام این کار اکانت شما هوم می‌شود و دیگر نیازی نیست تا وارد این اکانت شوید. شما می‌توانید با برگشت به حساب خود، به سرویس گیم پس دسترسی پیدا کنید.

از سوی دیگر اگر اکانت گیم پسی که خریداری کرده‌اید غیر هوم است، نیاز است تا پس از اضافه کردن اکانت گیم پس به لیست اکانت‌های خود، هر زمانی که قصد داشتید تا به بازی‌های گیم پس دسترسی پیدا کنید باید به هر بار به بخش Guide آمده، وارد اکانت گیم پس شوید، سپس به حساب خود برگردید و از این طریق به بازی‌های گیم پس دسترسی پیدا خواهید کرد.

صفحه how Are you در گیم پس

وارد کردن گیم پس بر روی پی سی

به منظور استفاده از گیم پس در ویندوز، نیاز است تا در کامپیوتر و سیستم‌عامل ویندوز وارد برنامه Microsoft store شوید. سپس باید در فروشگاه مایکروسافت وارد حساب کاربری که گیم پس در آن فعال است شوید. برای انجام این کار باید بر روی آیکون آدمک که در چپ بالای صفحه وجود دارد کلیک کرده و گزینه Sign in را انتخاب کنید.

وارد کردن گیم پس بر روی پی سی

سپس باید در بخش بعدی ایمیل و رمز عبور اکانتی که گیم پس در آن فعال است را وارد کنید. پس از انجام این کار باید در برنامه مایکروسافت استور به بخش تنظیمات آمده و گزینه offline permissions را به تغییر و آن را On کنید.

وارد کردن گیم پس بر روی پی سی به بازی به صورت افلاین

با انجام این تنظیمات می‌توانید به قسمت Xbox App بروید و سپس در این بخش می‌توانید تمام بازی‌های گیم پس را مشاهده و هر کدام را که علاقه‌مند هستید دانلود کنید. این مراحل برای گیمرهایی است که اکانت هوم پی سی را خریداری کرده‌اند. اگر ظرفیت گیم پس شما غیر هوم است، برای دسترسی به بازی‌ها از طریق پی سی نیاز است تا نرم‌افزار Xbox App را روی ویندوز خود نصب کنید. با باز کردن این برنامه نیاز است تا نام کاربری و پسورد اکانت گیم پس را وارد کنید تا وارد اکانت شوید. سپس می‌توانید از این طریق به بازی‌های گیم پس دسترسی پیدا کنید.

راهنمای استفاده از سرویس ایکس باکس گیم پس

راهنمای استفاده از سرویس ایکس باکس گیم پس

پس از معرفی سرویس گیم پس، اگر بخواهیم در مورد نحوه استفاده از این سرویس توضیحاتی را به شما ارائه دهیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در صورتی که قصد دارید تا بر روی رایانه شخصی و یا کنسول خود، بازی‌هایی را از گیم پس نصب کنید کافی است مراحبل زیر را طی کنید:

در مورد سؤال مهم گیمرها درباره تجربه چندنفره بازی‌ها با اشتراک Game Pass، باید به این نکته توجه داشت که با اشتراک Xbox Game Pass Ultimate، امکان دسترسی به سرویس Xbox Live Gold نیز وجود دارد که به شما امکان بازی آنلاین با دوستان خود را فراهم می‌کند.

در پایان، اگر یک بازی در گذشته در سرویس گیم پس موجود بوده ولی اکنون از سرویس خارج شده‌اید، دیگر امکان دسترسی به آن از طریق گیم پس برای شما وجود ندارد و باید آن را خریداری کنید.

مشکلات و ارورهای گیم پس

مشکلات و ارورهای گیم پس

در صورتی که قصد دارید تا وارد اکانت گیم پس شوید و یا از آن استفاده کنید، ممکن است با مشکلات و ارورهای مختلفی مواجه شوید. یکی از رایج‌ترین دلایلی که استفاده از گیم پس را با مشکل مواجه می‌کند، سرعت پایین اینترنت است. همچنین اگر در اتصال شما به اینترنت مشکلی به وجود بیاید، باز هم نمی‌توانید وارد اکانت گیم پس شوید و بازی‌ها را تجربه کنید. از دیگر ارورهایی که ممکن است در هنگام استفاده از گیم پس با آن مواجه شوید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ارور کد 0x803f900a در زمان ورود به بازی

این ارور به شما اطلاع می‌دهد که بازی که قصد ورود به آن را دارید، نیاز به تهیه گیم پس دارد و بدون آن نمی‌توانید وارد بازی شوید. اگر با این ارور مواجه شدید به احتمال زیاد دسترسی شما به اکانت گیم پس قطع شده و نیاز است تا دوباره وارد اکانت خود شوید و یا اتصال خود به اینترنت را بررسی کنید. همچنین اگر اشتراک گیم پس شما به اتمام رسیده باشد نیز با چنین خطایی روبه‌رو می‌شوید.

۲. ارور کد 0x80a40401 در گیم پس

یکی از رایج‌ترین مشکلات مربوط به سرویس گیم پس دسترسی به این پلتفرم از طریق ریجن ایران است. از آن جایی که شرکت مایکروسافت گیمرهای ایرانی را تحریم کرده است، به‌صورت مستقیم اگر بخواهید با IP ایران وارد اکانت خود شوید، با این ارور مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی نیاز است تا از DNS استفاده کنید تا بتوانید از این طریق IP خود را عوض و تحریم‌های موجود را دور بزنید.

۳. ارور کد 0x80073D21 در هنگام استفاده از گیم پس

اگر در هنگام استفاده از سرویس گیم پس بر روی ویندوز و کامپیوتر با این خطا و ارور مواجه شدید، به احتمال خیلی زیاد با مشکل نداشتن حافظه خالی بر روی درایو مواجه هستید. در چنین شرایطی شما نمی‌توانید بازی مورد نظر خود را بر روی سیستم نصب کنید. برای حل این مشکل نیاز است تا فضا ذخیره‌سازی داخل سیستم خود را آزاد و از این طریق این خطا و مشکل را برطرف کنید.

تمام شده Game Pass

چگونه بفهمیم که گیم پس تمام شده؟

برای بررسی مدت زمان باقی‌مانده از اشتراک گیم پس، کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

این روند به شما اجازه می‌دهد تا مدت زمان باقی‌مانده از اشتراک گیم پس خود را بررسی کنید.

صفحه وضعیت اشتراک در گیم پس ماکروسافت

برای بررسی مدت زمان باقی‌مانده از اشتراک گیم پس از طریق ویندوز، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

با این روش، می‌توانید به راحتی مدت زمان باقی‌مانده از اشتراک گیم پس خود را از طریق نرم‌افزار XBOX در ویندوز بررسی کنید.

صفحه Account در گیم پس

برای بررسی مدت زمان باقی‌مانده از اشتراک گیم پس از طریق وب‌سایت ایکس باکس، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

با این روش، می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به دسترسی به کنسول یا پی سی، مدت زمان باقی‌مانده از اشتراک گیم پس خود را از طریق وب‌سایت ایکس باکس بررسی کنید.

صفحه سرویس گیم پس

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با راهنمای استفاده از گیم پس آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه می‌توانید از طریق پی سی و یا کنسول خود از سرویس گیم پس استفاده کنید. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از سرویس گیم پس استفاده کنید. در صورتی که سؤال خاصی در مورد سرویس گیم پس دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها سؤالات خود را مطرح کنید.

منبع: tomsguide.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 18 اسفند 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

با عضویت در سرویس گیم پس، با هزینه بسیار پایین، به صدها بازی مختلف دسترسی پیدا خواهید کرد.

شما می‌توانید به سرویس گیم پس روی ویندوز، کنسول‌های ایکس باکس و کلود گیمینگ دسترسی پیدا کنید.

با ورود به قسمت Account و بخش Subscriptions تاریخ دقیق اتمام گیم پس خود را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها (6) آخرین نظرات کاربران
Korosh
27 شهریور 1402

سلام من یک سوالی داشتم من در اکانت ایکس باکس ام که در ایکس باکس وان اس هست کنار اسمم نوشته شده ultimate این یعنی من گیم پس دارم

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به Korosh
29 شهریور 1402

سلام احتمال داره یک ماه آزمایشی داشته باشید

بابک
25 تیر 1402

کاربردی بود

Omid
پشتیبانی
در پاسخ به بابک
5 شهریور 1402

متشکرم که این مقاله مفید بود برای شما. اگر سوالی دیگری درباره کاربردی خاصی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد موضوعی خاص دارید، لطفاً بفرمایید تا بتوانم به شما کمک کنم.

بابک
25 تیر 1402

سلام ممنون از مطالب آمزنده تون. سئوالم اینکه اشتراک گیم پس با اشتراک مایکروسافت فرق میکنه؟ایکس باکس سری وان اس خریدم نمسدونم

Omid
پشتیبانی
در پاسخ به بابک
5 شهریور 1402

سلام. اشتراک Game Pass با اشتراک مایکروسافت (Microsoft) تفاوت دارد. در واقع، Game Pass یک خدمات اشتراکی است که توسط مایکروسافت ارائه می‌شود و به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای از بازی‌ها را می‌دهد. با اشتراک Game Pass، شما می‌توانید به صورت نامحدود به بازی‌هایی که در فهرست Game Pass موجود است دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را بازی کنید. با خرید Xbox Series X، شما قادر به اجرای بازی‌هایی که برای این کنسول طراحی شده‌اند هستید. اما اگر علاقه‌مند به دسترسی به مجموعه‌ای بزرگتر از بازی‌ها هستید، می‌توانید اشتراک Game Pass را تهیه کنید. با اشتراک Game Pass Ultimate، علاوه بر دسترسی به بازی‌های Xbox Series X، شما همچنین به بازی‌های PC و Xbox One نیز دسترسی خواهید داشت. در کل، اشتراک Game Pass امکانات و مزایای بیشتری نسبت به اشتراک معمولی مایکروسافت دارد و به شما امکان تجربه‌ی آنلاین بازی‌ها را با مجموعه‌ای گسترده‌تر از بازی‌ها می‌دهد. اگر سوال بیشتری دارید، من در خدمت شما هستم.

افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد