فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
بررسی مشکلات رایج آیتونز
آیتونز

بررسی مشکلات رایج آیتونز

مهدی داوری
انتشار در 26 اسفند 1401

در صورتی که از محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنید، برای انجام کارهایی چون خرید آهنگ، خرید برنامه، دانلود کتاب یا فیلم و… نیاز است تا از برنامه iTunes استفاده کنید. اپلیکیشن آیتونز رابط کاربری ساده‌ای دارد و شما می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. با این حال ممکن است در هنگام استفاده از این برنامه با مشکلات رایج آیتونز مواجه شوید.

بروز این مشکلات باعث می‌شود تا نتوانید به‌درستی از برنامه آیتونز استفاده کنید. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با روش‌های حل مشکلات رایج آیتونز آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

بررسی مشکلات رایج iTunes

بررسی مشکلات رایج آیتونز

iTunes یک پخش کننده و مدیر رسانه محبوب است که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. اگرچه به طور کلی کاربر پسند و ساده است، اما مانند هر نرم افزاری عاری از مشکلات فنی نیست. کاربران ممکن است طیف وسیعی از مشکلات را در حین کار با این نرم افزار تجربه کنند. که از مهم ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

و همچنین ارورها و خطاهای برنامه اپل آیتونز، که در ادامه به بررسی این مشکلات خواهیم پرداخت.

وصل نشدن آیفون به iTunes

۱) چرا آیفون به آیتونز وصل نمی‌شود؟

یکی از مشکلات رایج آیتونز، وصل نشدن آیفون به آیتونز است. در واقع در صورتی که اپلیکیشن iTunes دستگاه آیفون شما را نشناسد و آن را شناسایی نکند، با این مشکل روبه‌رو مواجه خواهید شد. از مهم‌ترین نشانه‌های بروز این مشکل می‌توان گفت که پس از اتصال دستگاه به کامپیوتر، برنامه iTunes هیچ واکنشی به شما نشان نمی‌دهد و گوشی را نمی‌شناسد.

به منظور حل این مشکل نیاز است تا به چند نکته مهم توجه داشته باشید. در وهله اول نیاز است تا مطمئن شوید که کابلی از آن استفاده می‌کنید سالم باشید. برای تست کردن کابل می‌توانید بررسی کنید که آیا گوشی شما شارژ می‌شود؟ همچنین نیاز است تا وقتی گوشی خود را به سیستمتان وصل می‌کنید، بر روی پیغامی که ظاهر می‌شود بزنید و گزینه Trust را انتخاب کنید.

اگر با انجام این کار باز هم نتوانستید این مشکل را برطرف کنید، نیاز است تا یک بار گوشی و هم سیستم خود را خاموش و روشن کرده و دوباره برای انجام این کار اقدام کنید. در صورتی که همچنان با چنین مشکلی روبه‌رو هستید، نیاز است تا بررسی کنید که آیا پورت usb كه از طریق آن آیفون را به کامپیوتر خود وصل می‌کنید سالم است یا خیر. پیشنهاد ما این است که آیفون خود را با یک پورت USB دیگر وصل کرده و دوباره آن را امتحان کنید.

در نهایت نیز پیشنهاد ما این است که مطمئن شوید که آیتونز نصب شده بر روی دستگاه‌های شما آخرین ورژن باشند. در انتها نیز اگر با وجود انجام تمامی کارهای گفته شده باز هم مشکل شما برطرف نشده است، نیاز است تا اقدام به حذف و نصب دوباره آیتونز کنید.

مشکل آپدیت نشدن آیتونز

۲) مشکل آپدیت نشدن آیتونز

یکی دیگر از مشکلات رایج آیتونز که ممکن است با آن مواجه شوید، بروز مشکل در آپدیت آیتونز است. اگر نمی‌توانید آیتونز را بر روی رایانه نصب یا آن را به‌روز کنید، نیاز است تا چند گام را بردارید تا مشکل آن را برطرف کنید.

در وهله اول پیشنهاد ما این است که مطمئن شوید که به‌عنوان Admin در حال استفاده از کامپیوتر خود باشید. همچنین پیشنهاد ما این است که از وب سایت رسمی اپل، اقدام به دانلود آخرین نسخه آیتونز کرده و سپس برای آپدیت آیتونز اقدام کنید. همچنین پیشنهاد ما این است که برای نصب برنامه آیتونز بر روی سیستم خود، بر روی فایل نصبی iTunes راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید. سپس نیاز است تا مراحل نصب را طی کرده و برای بروزرسانی برنامه آیتونز خود اقدام کنید.

اگر همچنان نمی‌توانید برنامه آیتونز را بر روی سیستم خود نصب کنید، پیشنهاد ما این است که سیستم عامل خود را آپدیت کرده و اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز مایکروسافت را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

از دیگر روش‌هایی که می‌توانید از آن برای حل مشکل آپدیت نشدن آیتونز استفاده کنید، حذف نسخه قبلی است. برای استفاده از این روش، همانطور که در مقاله آموزش آیتونز اشاره کردیم، پیشنهاد ما این است که پیش از نصب آپدیت جدید آیتونز، نسخه قبلی را به‌صورت کامل از دستگاه خود پاک کرده و سپس اقدام به نصب نسخه جدید کنید.

۳) نصب نشدن آیتونز

از دیگر مشکلات رایج آیتونز که ممکن است با آن مواجه شوید، نصب نشدن آیتونز بر روی کامپیوتر شما است. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود تا نتوانید آیتونز را به شکل درست و اصولی بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. از مهم‌ترین این دلایل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای آن که بتوانید این مشکلات را مدیریت کرده و با حل آن‌ها، اقدام به نصب آیتونز بر روی کامپیوتر خود کنید، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه کنید. در گام اول پیشنهاد ما این است که از وب‌سایت‌های معتبر برای دانلود فایل نصبی آیتونز اقدام کنید. در صورتی که فایل نصبی آیتونز را از وب‌سایت‌های نامعتبر دانلود کنید، ممکن است به دلیل خرابی یا تکراری بودن فایل‌ها نصب آیتونز، با مشکل مواجه شوید.

از سوی دیگر نیاز است تا مطمئن شوید که نسخه درستی از برنامه آیتونز را دانلود کرده باشید. در وهله اول باید متناسب با سیستم عامل خود، فایل نصبی آیتونز را دانلود کرده و همچنین اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، باید آیتونز نسخه ۶۴ بیتی یا ۳۲ بیتی را با توجه به نسخه ویندوز خود دانلود کنید.

موضوع دیگری که برای حل مشکلات رایج آیتونز به منظور نصب این برنامه باید به آن توجه داشته باشید، اجرا فایل نصبی آیتونز به شکل Admin است. برای انجام این کار نیاز است تا روی فایل نصبی iTunes کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث می‌شود تا نتوانید از آیتونز بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید، نصب نصفه و نیمه آیتونز بر روی دستگاه شما است. برای حل این مشکل نیاز است تا یک بار برنامه آیتونز را که به‌صورت نصفه بر روی دستگاه شما نصب شده است را کاملاً پاک کنید.

برای انجام این کار باید دکمه ویندوز و R را فشار داده و عبارت appwiz.cpl را تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید. سپس باید به سراغ گزینه iTunes آمده و روی Uninstall کلیک کنید. وقتی برنامه آیتونز به‌صورت کامل حذف شد، نیاز است تا یک بار سیستم خود را ریستارت کنید. همچنین پیشنهاد ما این است که به مسیر C:\Windows\System32 نیز آمده و فایل‌های زیر را نیز از دستگاه خود پاک کنید:

سپس با حذف این فایل‌ها نیاز است تا دوباره برای نصب برنامه آیتونز بر روی دستگاه خود اقدام کنید.

۴) ارورهای رایج آیتونز

پس از آن که شما با مشکلات استفاده از iTunes آشنا کردیم، حال نیاز است تا در مورد خطاها و ارورهای رایج این برنامه اپل نیز توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. از رایج‌ترین ارورهای آیتونز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورتی که با هر یک از این خطاها مواجه هستید، نیاز است تا چند گام مختلف را طی کنید تا بتوانید این مشکلات را برطرف کنید. در وهله اول نیاز است تا برای استفاده از آیتونز، از صحیح بودن منطقه زمانی، تاریخ و ساعت دستگاه خود مطمئن شوید. برای انجام این کار نیاز است تا به مسیر Setting > General > Date & Time  آمده و این موارد را اصلاح کنید.

سپس نیاز است تا با رفتن به مسیر Setting > General > Software Update  مطمئن شوید که آخرین نسخه سیستم عامل iOS بر روی دستگاه شما نصب شده باشد. همچنین پیشنهاد ما این است که وضعیت اتصال اینترنت خود را چک کرده و به اینترنت پرسرعت متصل شوید.

مشکلات شایع آیتونز راه حل‌ها
باز نشدن آیتونز راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، بروزرسانی آیتونز و یا پاک کردن و نصب دوباره آن
عدم اتصال به فروشگاه آیتونز بررسی اتصال اینترنت، بروزرسانی آیتونز به آخرین ورژن، راه‌اندازی مجدد کامپیوتر
مشکلات هماهنگ کردن با دستگاه‌ها بروزرسانی آیتونز به آخرین ورژن، راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، استفاده از پورت USB یا کابل متفاوت
کرش و یا قفل شدن آیتونز بروزرسانی آیتونز به آخرین ورژن، راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، بررسی آنتی‌ویروس و نرم‌افزارهای امنیتی که ممکن است مداخله کنند
پیغام خطا در آیتونز بررسی وب‌سایت پشتیبانی اپل جهت درک بهتر پیغام خطا و پیشنهاد راه‌حل‌های ممکن
عدم وجود کتابخانه آیتونز بررسی مکان صحیح کتابخانه آیتونز، بازیابی از یک پشتیبان اگر موجود است و یا وارد کردن مجدد موزیک‌ها
عدم تشخیص دستگاه‌ها توسط آیتونز بروزرسانی آیتونز به آخرین ورژن، راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، استفاده از پورت USB یا کابل متفاوت، بررسی آنتی‌ویروس و نرم‌افزارهای امنیتی که ممکن است مداخله کنند

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت، به بررسی مشکلات رایج آیتونز (iTunes) پرداخته و تلاش کردیم تا در مورد نحوه حل این مشکلات توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل درست و اصولی از اپلیکیشن آیتونز استفاده کرده و از ویژگی‌های این برنامه استفاده کنید.

منبع: groovypost.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

آیتونز اپلیکیشنی است که با استفاده از آن می‌توانید گوشی آیفون خود را به کامپیوتر وصل کرده و اقدام به انتقال فایل‌ها و خرید محتواهای مختلف از این طریق کنید.

بروز مشکل برای کابل شما، خرابی پورت کامپیوتر، عدم انتخاب گزینه Trust بر روی گوشی آیفون، عدم نصب آخرین نسخه آیتونز بر روی کامپیوتر و... از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود تا ایفون به ایتونز وصل نشود.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد