فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
بررسی رایج ترین ارورهای آیتونز
آیتونز

بررسی رایج ترین ارورهای آیتونز

مهدی داوری
انتشار در 8 مهر 1402

در صورتی که از جمله افرادی هستید که از محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنید، به منظور برقراری ارتباط بین دستگاه‌های خود با کامپیوتر نیاز است تا از نرم افزار آیتونز استفاده کنید. در این بین ممکن است به منظور استفاده از آیتونز با خطاهای itunes مواجه شوید. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با ارورهای آیتونز آشنا کرده و در مورد نحوه حل این مشکلات اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

آشنایی با ارور های رایج آیتونز

عمده دلایل ارور در برنامه آیتونز به دلیل کابل های غیر مناسب و آپدیت نبود برنامه iTunes است، البته این ها تنها دلایل نیستند و احتمالات دیگری نیز وجود دارد

ارور خلاصه توضیحات راه حل
Error 50 عدم توانایی iTunes برای کپی یا انتقال فایل‌ها به دستگاه بررسی کابل USB، تعمیر فایل‌های معیوب، تعمیر نرم‌افزار و سخت‌افزار و راه‌حل‌های دیگر.
Error 53 این ارور مربوط به Touch ID در دستگاه‌های iOS است و به دلیل یک مشکل در سخت‌افزار یا نرم‌افزار رخ می‌دهد تعمیر دستگاه توسط Apple، ریستور دستگاه با استفاده از iTunes و راه‌حل‌های دیگر.
Error 2003 عدم توانایی iTunes برای اتصال به سرور MySQL بررسی کانکشن به اینترنت، تنظیمات کانکشن به دیتابیس MySQL و راه‌حل‌های دیگر.
Error 2005 عدم توانایی iTunes در اتصال به دستگاه بررسی کابل USB، بررسی تنظیمات شبکه و سیستم عامل کامپیوتر و راه‌حل‌های دیگر.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ارور های بیشتری از آیتونز بپردازیم.

ارور ایتونز 3194

۱. ارور ایتونز 3194

یکی از مشکلات آیتونز، خطای 3194 است. این خطا زمانی رخ می‌دهد که iTunes نمی‌تواند به سرورهای به‌روزرسانی نرم افزار اپل وصل که برای فعال کردن iOS مورد استفاده قرار می‌گیرد، وصل شود. برای حل این مشکل نیاز است تا وضعیت اینترنت خود و سرورهای اپل را بررسی کنید.

ارور آیتونز 4013

۲. ارور آیتونز 4013

یکی از ارورهای آیتونز، خطای 4013 است. به‌صورت کلی این خطا مربوط به یک مشکل سخت‌افزاری است. معمولاً این خطا به دلیل خرابی پورت USB یا کابل USB رخ داده است. به بیان ساده، این یک خطا نشان می‌دهد که مشکل ارتباطی بین دستگاه iOS شما و نرم افزار iTunes وجود دارد. این خطا به iTunes اجازه نمی‌دهد تا بتوانید دستگاه iOS خود را به‌روزرسانی کنید.

۳. ارور آیتونز 20733

خطای 20733 یکی از خطاهای iTunes است که وقتی رخ می‌دهد که می‌خواهید iPhone، iPad یا iPod touch1 خود را بازیابی یا به‌روزرسانی کنید. این خطا به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل می‌توان به استفاده از نسخه قدیمی iTunes، نسخه قدیمی سیستم عامل، نرم افزار آنتی‌ویروس که مسدودکننده iTunes هستند، تنظیمات نادرست تاریخ و زمان و… اشاره کرد.

شما می‌توانید برای حل این مشکل iTunes را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کرده، نسخه سیستم عامل رایانه‌تان را به‌روزرسانی کرده، نرم افزار آنتی‌ویروس خود را موقتاً غیرفعال و مطمئن شوید که به‌عنوان حساب Administrator وارد شده‌اید. اگر همچنان این خطا را دریافت می‌کنید، می‌توانید نرم افزار آنتی‌ویروس خود را با رفتن به تنظیمات آن به طور موقت غیرفعال کنید.

ارور آیتونز 1100

۴. ارور آیتونز 1100

خطای 1100 یکی از مشکلات آیتونز است که به‌صورت رایج ممکن است با آن مواجه شوید. ارور 1100 هنگام ریستور و برای کاربران دستگاه‌های iOS رخ می‌دهد که قصد دارند تا اقدام به‌روزرسانی یا بازیابی دستگاه خود با استفاده از iTunes کنند. چندین راه‌حل وجود دارد که می‌توانید برای رفع این خطا آیتونز، آن را امتحان کنید:

نیاز است تا پس از انجام این کارها وضعیت آیتونز خود را بررسی کنید.

ارور 4041 آیتونز

۵. ارور 4041 آیتونز

یکی دیگر از مشکلات آیتونز، خطا 4041 است. خطای 4041 معمولاً به دلیل مشکلات اتصال بین رایانه و iPhone شما ایجاد می‌شود. برای حل این مشکل نیاز است تا کارهای زیر را انجام دهید:

با انجام این کار به احتمال خیلی زیاد ارور 4041 برطرف می‌شود.

ارور 4000 آیتونز

۶. ارور 4000 آیتونز

از دیگر خطاهای itunes که ممکن است با آن مواجه شوید، خطای 4000 است. این خطا زمانی رخ می‌دهد که iTunes آیفون یا iPad شما را به‌روز نمی‌کند. برای حل این مشکل نیاز است تا گام‌های زیر را بردارید:

در اکثر مواقع با انجام کارهای گفته شده، خطا 4000 آیتونز حل می‌شود.

ارور ۴۰ آیتونز

۷. ارور ۴۰ آیتونز

از دیگر ارورهای آیتونز که ممکن است با آن مواجه شوید، خطا 40 است. این خطا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که مشکل سخت‌افزاری در رایانه شما وجود داشته باشد. پیشنهاد ما این است که برای حل این مشکل، گام‌های زیر را بردارید:

البته ممکن است با انجام این کارها، مشکل شما برطرف نشود چرا که در اکثر مواقع این خطا به واسطه بروز مشکل برای کامپیوتر شما است و به همین دلیل، همانطور در مقاله آموزش استفاده از iTunes اشاره شد، نیاز است تا ایراد یابی را از طرف کامپیوتر انجام دهید.

ارور 2002 آیتونز

۸. ارور 2002 آیتونز

خطای 2002 یکی از خطاهای itunes است که معمولاً زمانی رخ می‌دهد که می‌خواهید iPhone، iPad یا iPod touch خود را از طریق iTunes به‌روزرسانی یا بازیابی کنید. این یک خطای بسیار نادر است و همیشه مشخص نیست که چه چیزی باعث آن می‌شود. از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل می‌توان به اتصال به اینترنت ناپایدار، فایل‌های iTunes قدیمی، بروز مشکل در فایل‌های دانلودی، خرابی فیزیکی کابل و… اشاره کرد. برای حل این مشکل پیشنهاد ما این است که کارهای زیر را انجام دهید:

در اکثر مواقع می‌توانید با انجام این کارها اقدام به حل مشکل 2002 آیتونز کنید.

ارور ۵۴ آیتونز

۹. ارور ۵۴ آیتونز

خطای آیتونز 54 معمولاً زمانی رخ می‌دهد که می‌خواهید دستگاه را با رایانه خود همگام‌سازی کنید. این یک خطا و بروز مجوز در رایانه یا دستگاه شما است و ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

با انجام کارهای زیر می‌توانید مشکل 54 آیتونز را برطرف کنید:

شما می‌توانید با انجام این کار، مشکل 54 در آیتونز را برطرف کنید.

ارور 35 آیتونز

۱۰. ارور 35 آیتونز

از دیگر مشکلات آیتونز می‌توان به خطا 34 اشاره کرد. ارور 35 یکی از خطاهای نادر است که هنگام تلاش برای بازیابی دستگاه iOS رخ می‌دهد. این می‌تواند ناشی از یک مشکل سخت‌افزاری باشد. برای حل این خطا، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

می‌توانید با انجام این کارها، خطا 35 آیتونز را برطرف کنید.

۱۱. ارور ۴۰۴۲ آیتونز

یکی از خطاهای itunes که هنگام تلاش برای بازیابی دستگاه iOS ممکن است رخ دهد، خطا 4042 است. این ارور می‌تواند به دلیل مشکلات سخت‌افزاری رخ دهد. می‌توانید با انجام کارهای زیر برای حل این مشکل اقدام کنید:

این کارها در اکثر مواقع مشکل خطا 4042 آیتونز را برطرف می‌کند.

۱۲. ارور 9039 آیتونز

خطا 9039 یکی از ارورهایی است که زمانی رخ می‌دهد که می‌خواهید موسیقی را به کتابخانه Apple Music خود اضافه کنید. در صورتی که در طی این فرایند با خطا 9039 مواجه شدید، نیاز است تا گام‌های زیر را بردارید:

این کارها می‌توانند ارور آیتونز 9039 را برطرف کند.

ارور 9 آیتونز

۱۳. ارور 9 آیتونز

یکی از مشکلات آیتونز که در هنگام ارتقا یا بازیابی آیفون ممکن است با آن مواجه شوید، خطا 9 است. اگر با این مشکل روبه‌رو شدید، نیاز است تا کارهای زیر را برای رفع خطا انجام دهید:

با انجام این کارها، می‌توانید خطا 9 آیتونز را برطرف و سپس به بهترین شکل ممکن اقدام به ارتقا یا بازیابی آیفون خود کنید.

13. ارور 78 ایتونز

ارور 78 ایتونز یکی از خطاهایی است که در هنگام ریستور کردن دستگاه‌های iOS ممکن است با آن مواجه شوید. این خطا یعنی دستگاه شما نمی‌تواند به‌درستی با iTunes ارتباط برقرار کند. از مهم‌ترین دلایل بروز این خطا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای رفع ارور 78 ایتونز، نیاز است تا اقدامات زیر را انجام دهید:

در اکثر مواقع با انجام این کارها می‌توانید مشکل ارور 78 ایتونز را برطرف کنید.

15. ارور 2009 آیتونز

از دیگر خطاهایی که ممکن است در هنگام ریستور کردن دستگاه‌های iOS با آن مواجه شوید، ارور 2009 است. این خطا معمولاً به این معنی است که دستگاه شما نمی‌تواند به‌درستی با iTunes ارتباط برقرار کند. از مهم‌ترین دلایل نمایش این خطا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای رفع ارور 2009 آیتونز، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

 

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت شما را با ارورهای آیتونز آشنا کرده و به بررسی روش‌های حل این مشکلات پرداختیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن ارور های آیتونز را برطرف کنید.

منبع: theiphonewiki.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 8 مهر 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

آیتونز یک نرم افزار مدیریت است که می‌توانید از طریق آن دستگاه‌های iOS خود را به کامپیوتر متصل کرده و از این طریق اقدام به انتقال داده‌های خود بین دستگاه iOS و کامپیوتر کنید.

خطا 9039 زمانی رخ می‌دهد که می‌خواهید موسیقی را به کتابخانه Apple Music خود اضافه کنید.

بله در برخی از مواقع ممکن است به واسطه فعال بودن آنتی‌ویروس، آیتونز به‌درستی کار نکند و به همین دلیل نیاز است تا آنتی‌ویروس خود را خاموش و سپس دوباره از آیتونز استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد