فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
آموزش آیتونز؛ هر آنچه که باید در مورد استفاده از iTunes بدانید
آیتونز

آموزش آیتونز؛ هر آنچه که باید در مورد استفاده از iTunes بدانید

مهدی داوری
انتشار در 15 اسفند 1401

iTunes یک پخش کننده رسانه، کتابخانه رسانه، پخش کننده موزیک آنلاین و برنامه مدیریت دستگاه های اپل است که توسط شرکت اپل توسعه یافته است. در کنار این که آیتونز به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بین دستگاه iOS خود با سیستم عامل‌های مک و ویندوز ارتباط برقرار کنید، با استفاده از نرم افزار آیتونز می‌توانید یک پل ارتباطی بین محصولات اپل از جمله آیفون، آیپد و آیپاد ایجاد کنید.

در این بین کاربران به منظور نحوه کار با آیتونز ممکن است با چالش‌های مختلفی مواجه شوند. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا به بررسی آموزش آیتونز پرداخته و در مورد نحوه استفاده از iTunes اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

شیوه نصب آیتونز

۱. چگونه آیتونز را نصب کنیم؟

در صورتی که قصد دارید تا نرم افزار iTunes را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید، نیاز است تا به این نکته توجه داشته باشید که برنامه آیتونز به نحوی است که روی هر دستگاه مک جدیدی که از سال 2003 به بعد ساخته شده است، از قبل نصب شده است.

در این بین اگر دستگاه مک قدیمی دارید و یا قصد دارید تا آیتونز را بر روی سیستم عامل ویندوز نصب کنید، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه کنید. به‌صورت کلی فرایند نصب iTunes آسان است و برای نصب دستی iTunes بر روی مک یا ویندوز نیاز است تا به آدرس support.apple.com/downloads/itunes بروید. در این بخش می‌توانید با توجه به سیستم عامل کامپیوتر خود اقدام به دانلود فایل نصبی آیتونز کنید.

صفحه دانلود آیتونز در وب سایت اپل

در صورتی که قصد دارید تا آیتونز را بر روی سیستم عامل ویندوز نصب کنید، باید فایل .exe را دانلود کرده و یا اگر قصد نصب آیتونز بر روی سیستم عامل مک را دارید، باید فایل .mpkg را نصب کنید. پس از دانلود فایل نصبی، تنها کافی است تا دو بار روی فایل کلیک کرده و سپس اقدام به نصب آیتونز کنید.

پس از باز کردن فایل نصبی باید روی Continue کلیک کنید تا به صفحه Read Me بروید و سپس دوباره باید روی Continue کلیک کنید. در بخش Readme اطلاعات مهمی در مورد آخرین ویژگی‌های iTunes به شما نمایش داده می‌شود. سپس باید در صفحه بعدی روی دکمه Agree کلیک کرده و دوباره روی Continue کلیک کنید.

در صفحه بعدی که برای شما باز می‌شود نیاز است تا در گام بعدی به پایین صفحه اسکرول کرده و روی دکمه Agree بزنید. در نهایت باید محلی که قصد دارید تا نرم افزار آیتونز در آن نصب شود را مشخص کرده و روی Install یا Upgrade کلیک کنید.

پروسه نصب آیتونز

پس از اتمام نصب، می‌توانید روی Close کلیک کرده و سپس از طریق صفحه اصلی کامپیوتر خود به آن دسترسی پیدا کنید.

روش ریختن آهنگ با استفاده از آیتونز

۲. چگونه از آیتونز آهنگ بریزیم؟

به منظور انتقال موزیک از آیتونز، باید گفت که اگر فایل‌های صوتی یا تصویری در کامپیوتر خود دارید، می‌توانید فایل‌ها و موزیک‌های خود را به iTunes وارد کرده تا از این طریق آن‌ها را به کتابخانه iTunes خود اضافه کنید.

در واقع به‌صورت کلی آیتونز به نحوی است که برای افزودن فایل‌های صوتی و تصویری به دستگاه‌های iPhone، iPad یا iPod خود باید در ابتدا آن‌ها را به iTunes وارد کنید. در همین راستا اگر بخواهیم در مورد آموزش استفاده از آیتونز برای انتقال فایل اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم باید گفت که برای انجام این کار باید برنامه iTunes را در رایانه شخصی خود باز کرده و سپس به مسیر File > Add File to Library یا Add Folder to Library بروید. سپس می‌توانید یک فایل یا پوشه را به لیست لایبری نرم افزار آیتونز اضافه کنید.

منو file در آیتونز

همچنین شما می‌توانید یک فایل یا پوشه را از دسکتاپ خود به داخل نرم افزار iTunes بکشید تا آن را به کتابخانه آیتونز اضافه کنید. نکته مهمی که در مورد آموزش کار با آیتونز باید به آن توجه کنید این است که هنگامی که یک فایل را با کشیدن آن به پنجره iTunes یا انتخاب File > Add File to Library به این نرم افزار وارد می‌کنید، یک مرجع در پوشه iTunes قرار می‌گیرد. با انجام این کار اگر آهنگ‌ها را به این نرم افزار منتقل کنید، ممکن است نتوانید آن‌ها را پخش کنید.

به منظور حل این مشکل باید هنگامی که فایل‌ها را به کتابخانه iTunes خود اضافه می‌کنید، آنها را در پوشه iTunes خود کپی کنید تا این مشکل برطرف شود. البته شما می‌توانید iTunes را طوری تنظیم کنید که کپی‌هایی فایل‌ها را در پوشه iTunes قرار دهد. برای انجام این کار باید در رایانه شخصی خود برنامه آیتونز را باز کرده و به مسیر Edit > Preferences بروید و سپس روی Advanced کلیک کنید.

تنظیمات آیتونز

سپس باید گزینه Copy files to iTunes Media folder when adding to library را در این بخش انتخاب کنید. با فعال کردن این گزینه، دفعه بعدی که قصد دارید تا یک فایل را به کتابخانه خود اضافه می‌کنید، iTunes یک کپی از فایل را در پوشه iTunes قرار می‌دهد. با انجام این کار، شما می‌توانید به‌راحتی فایل‌های مختلفی نظیر آهنگ‌ها را از طریق آیتونز به گوشی خود انتقال داده و به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

روش بکاپ با آیتونز

۳. آموزش بکاپ با آیتونز

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است نیاز به پشتیبان‌گیری از دستگاه آیفون یا آیپد خود داشته باشید. شاید در حال عوض کردن دستگاه خود به یک آیفون جدید هستید و می‌خواهید تمام داده‌ها، برنامه‌ها، تنظیمات و سایر محتوای خود را به دستگاه جدید خود منتقل کنید. همچنین ممکن است با شرایطی  خود مجبور شوید که آیفون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید و تمامی اطلاعات گوشی شما از این طریق پاک می‌شود.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود از محتویات گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر به هر دلیلی با مشکل مواجه شدید، بتوانید از نسخه بک آپ استفاده کرده و از داده‌های خود حفاظت کنید. به‌صورت کلی باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید از طریق ایتونز اقدام به بک‌آپ‌گیری از اطلاعاتتان کنید.

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه ایتونز را فعال کنیم تا بتوانیم اقدام به بک‌آپ‌گیری کنیم باید گفت که در گام اول باید مطمئن شوید که iTunes را روی رایانه شخصی خود نصب کرده‌اید .سپس باید آیفون خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید .

پنل آیتونز

سپس باید دکمه آیفون را در iTunes که نماد آن یک گوشی هوشمند است و در گوشه سمت چپ بالا وجود دارد را انتخاب کنید. سپس باید در بخش Backups روی This Computer کلیک کنید. اگر می‌خواهید داده‌های بک آپ گوشی خود را رمزگذاری کنید، می‌توانید Encrypt local backup را علامت بزنید و یک رمز عبور برای داده‌های خود انتخاب کنید. سپس باید برای بک‌آپ‌گیری از اطلاعات روی دکمه Back Up Now کلیک کرده و سپس باید منتظر بمانید تا آیفون شما در iTunes پشتیبان‌گیری شود.

چگونه از آیتونز خارج شویم؟

۴. چگونه از آیتونز خارج شویم؟

پس از آن که بررسی کردیم که چگونه ایتونز را فعال کنیم و از آن برای انتقال اطلاعات استفاده کنیم، حال ممکن است در شرایط خاصی نیاز شود که از نرم افزار آیتونز خارج شویم. به منظور نحوه خروج از آیتونز، باید ابتدا نرم افزار iTunes را باز کنید. سپس باید روی Account کلیک کنید. با انتخاب این گزینه یک منو کشویی برای شما ظاهر می‌شود. سپس می‌توانید برای خروج از اکانت خود روی Sign Out کلیک کنید. با انتخاب این گزینه بلافاصله شما از حساب iTunes خود خارج خواهید شد.

منو خروج از برنامه آیتونز

همچنین در صورتی که قصد دارید تا از نرم افزار آیتونز در دستگاه‌های iPhone یا iPad خارج شوید نیاز است تا بخش تنظیمات را در گوشی خود باز کنید. سپس باید روی اپل آیدی خود بزنید. این کادر با نام شما در بالای صفحه وجود دارد. سپس باید برای خروج از اکانت خود به پایین صفحه بروید و روی Sign Out بزنید.

طریقه آپدیت نرم افزار آیتونز

۵. چگونه آیتونز را آپدیت کنیم؟

به دلیل آن که شرکت اپل همواره تلاش می‌کند تا مشکلات نرم افزار خود را برطرف کند، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که همواره از آخرین نسخه نرم افزار آیتونز استفاده کنید. در راستای بررسی نحوه استفاده از iTunes و آپدیت آن بر روی کامپیوتر خود باید به این نکته اشاره کرد که دو روش برای انجام این کار وجود دارد.

اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، برای دریافت به‌روزرسانی و آخرین نسخه iTunes برای ویندوز نیاز است تا به سراغ فروشگاه مایکروسافت بروید و سپس با جستجو اسم این نرم افزار، می‌توانید به‌صورت رایگان اقدام به دانلود نسخه جدید آیتونز کنید.

اگر iTunes را از وب سایت اپل دانلود کرده‌اید، می‌توانید iTunes را از داخل نرم افزار نیز آپدیت کنید. برای انجام این کار نیاز است تا از نوار منو در بالای پنجره iTunes، به مسیر Help > Check for Updates بروید و سپس به‌راحتی بروزرسانی به آخرین نسخه آیتونز را انجام دهید.

منو Help در آیتونز

همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید آخرین نسخه آیتونز را از وب‌سایت‌های دانلود فایل دریافت کرده و سپس از این طریق اقدام به نصب آخرین نسخه آیتونز کرده و از این طریق اقدام به به‌روزرسانی نرم افزار خود کنید.

روش پاک کردن عکس با آیتونز

۶. چگونه با iTunes عکس پاک کنیم؟

به‌صورت کلی شما می‌توانید فایل‌ها و عکس‌های خود را از طریق دستگاه آیفون یا آیپاد خود پاک کنید، با این حال یکی از مشکلاتی که کاربران ممکن است با آن مواجه شوند این است که در برخی از فایل‌ها، نماد سطل زباله برای حذف عکس‌ها یا حتی آلبوم‌ها غیرفعال شده و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که عکس‌ها از رایانه شما و از طریق iTunes همگام‌سازی شده باشند و در چنین شرایطی برای حذف این فایل‌ها باید از طریق آیتونز اقدام کنید.

برای انجام این کار باید آیفون خود را به کامپیوتر وصل کنید. سپس باید در iTunes، روی دستگاه خود کلیک کنید. سپس باید به تب Photos بروید و Selected albums را انتخاب کرده و آلبوم‌ها و عکس‌هایی که می‌خواهید حذف کنید را غیرفعال کرده و سپس روی Apply کلیک کنید. با انجام این کار همگام‌سازی فایل‌ها و تصاویر شما غیرفعال می‌شود و می‌توانید از این طریق عکس‌ها را پاک کنید.

طریقه انتقال عکس با آیتونز

۷. چگونه با آیتونز عکس انتقال دهیم؟

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به انتقال عکس‌ با استفاده از آیتونز کنید، نیاز است تا در گام اول دستگاه خود را به کامپیوتر خود وصل کنید.

شما می‌توانید دستگاه خود را با استفاده از کابل USB ،USB-C یا Wi-Fi به کامپیوتر خود متصل کنید. پس از اتصال دستگاه خود به کامپیوترتان نیاز است تا در برنامه iTunes در رایانه شخصی خود، روی دکمه Device در سمت چپ بالای پنجره iTunes کلیک کنید. سپس باید به سراغ بخش Photos آمده و بر روی آن کلیک کنید.

منو Photos در برنامه iTunes

حال برای همگام‌سازی دستگاه خود به آیتونز کامپیوتر باید گزینه Sync Photos را انتخاب کرده، سپس یک آلبوم یا پوشه را از منوی پاپ آپ انتخاب کنید. با انجام این کار بین دستگاه شما و کامپیوترتان همگام‌سازی اتفاق می‌افتد و می‌توانید به عکس‌های خود دسترسی پیدا کنید.

لیست خطا ها و ارور های برنامه آیتونز

حل ارورهای ایتونز

از مهم‌ترین ارورها و خطاهای آیتونز، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

البته موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید این است که ارورهای معرفی شده، تنها برخی از خطاهای رایج آیتونز هستند و در صورتی که با کد خطا دیگری مواجه شدید، با یک جستجو سریع در اینترنت می‌توانید نحوه برطرف کردن این خطاها را یاد بگیرید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت به بررسی آموزش آیتونز پرداخته و تلاش کردیم تا در مورد نحوه کار با آیتونز و همچنین چگونگی استفاده از این نرم افزار اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. در صورتی که پس از بررسی نحوه استفاده از iTunes سؤال خاصی دارید، می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا به سوالات شما در مورد آموزش استفاده از آیتونز پاسخ دهیم.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

آیتونز نرم افزار رایگانی است که از سوی شرکت اپل ساخته شده است و از آن می‌توانید برای انتقال اطلاعات بین دستگاه iOS خود با سیستم عامل‌های مک و ویندوز استفاده کنید.

برای فعال سازی آیتونز تنها کافی است تا برنامه آیتونز را در گوشی و کامپیوتر خود نصب و با استفاده از پورت USB یا وای‌فای گوشی خود را به کامپیوترتان وصل کنید. سپس به‌صورت خودکار آیتونز برای شما فعال می‌شود.

بله شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار آیتونز از داده‌های گوشی خود بک آپ بگیرید و از این طریق از داده‌های خود حفاظت کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد