فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
لیست بازی های ایکس باکس لایو گلد
ایکس باکس

لیست بازی های ایکس باکس لایو گلد

مهدی داوری
انتشار در 24 فروردین 1402

اگر کنسول‌های شرکت مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس یا ایکس باکس سری ایکس را دارید، یکی از سرویس‌های اشتراکی که می‌توانید عضو آن شوید، Xbox Live Gold است. با عضویت در این سرویس می‌توانید به لیست بازی های لایو گلد دسترسی پیدا کرده و همچنین از سایر مزایا عضویت در این سرویس استفاده کنید. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با بازی های ایکس باکس لایو گلد آشنا کرده و در مورد این سرویس اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

Xbox Live Gold چیست؟

پیش از آن که بخواهیم نگاهی به بازی های Xbox Live Gold انداخته و در مورد ویژگی‌های این سرویس اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، نیاز است تا در مورد این سرویس توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. ایکس باکس لایو گلد یکی از سرویس‌ها اشتراکی آنلاین است که در سال 2002 برای کنسول‌های ایکس باکس معرفی شد. این سرویس به نحوی است که برای عضویت در آن نیاز است تا 10 دلار در ماه یا 60 دلار در سال پرداخت کنید. با پرداخت این هزینه می‌توانید عضو سرویس ایکس باکس لایو گلد شده و از مزایا آن بهره‌مند شوید.

بازی های سرویس Games With Gold

بازی های سرویس Games With Gold

یکی از ویژگی‌های جذابی که سرویس ایکس باکس لایو گلد دارد، امکان دسترسی به بهترین بازی های ایکس باکس لایو گلد از طریق بخش Games With Gold است. باید گفت که شرکت مایکروسافت هر ماه چندین بازی رایگان را از طریق سرویس Games With Gold به کاربرانی که عضو ایکس باکس لایو گلد هستند ارائه می‌کند.

نکته مهمی که در مورد بازی های Xbox Live Gold باید به آن توجه داشته باشید این است که بازی‌هایی که به این سرویس اضافه می‌شوند ممکن است برای یک ماه یا فقط برای دو هفته در اختیار شما قرار گیرد تا بتوانید آن‌ها را دانلود کنید. سپس تا زمانی که اشتراک Xbox Live Gold شما فعال باشد، می‌توانید به این بازی‌ها دسترسی پیدا کنید.

لازم به ذکر است که اگر بازی‌هایی که جز لیست بازی های لایو گلد هستند را در زمانی که در سرویس Games With Gold قرار دارند دریافت نکنید، دیگر نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در واقع گیمرهای عضو سرویس ایکس باکس لایو گلدن می‌توانند به بازی‌های قبلی Games With Gold دسترسی پیدا کنند.

البته اگر جز گیمرهایی باشید که کنسول ایکس باکس 360، پس از بازخرید یک بازی رایگان از Games With Gold، آن عنوان برای همیشه در اختیار شما قرار می‌گیرد، حتی اگر اشتراک شما تمام شود؛ اما اگر کنسول‌های جدید ایکس باکس را دارید، برای دسترسی دوباره به این عناوین باید اشتراک لایو گلد خود را تمدید کنید.

شما می‌توانید لیست بازی های ایکس باکس لایو گلد را که در حال حاضر فعال است را از طریق وب سایت مایکروسافت مشاهده کنید. به‌عنوان‌مثال در زمان نگارش این مطلب، شما می‌توانید بازی‌های Lamentum و Out of Space: Couch Edition را به‌راحتی از طریق این سرویس دانلود کنید. لازم به ذکر است که نمی‌توان انتظار داشت که در سرویس Games With Gold بازی‌های با کیفیتی را دانلود کرد. با این حال از بهترین بازی های ایکس باکس لایو گلد که در فروردین ۱۴۰۲ وارد این سرویس شده‌اند، می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد:

در واقع می‌توان گفت که با عضویت در سرویس لایو گلد می‌توان انتظار داشت هر چند وقت یک بار، یک بازی جذاب و با کیفیت به این سرویس اضافه شود.

بازی های Free Play Days

بازی های Free Play Days

یکی دیگر از سری بازی های ایکس باکس لایو گلد که می‌توانید با عضویت در این سرویس به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، عناوینی هستند که از طریق Free Play Days می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. ویژگی Free Play Days در واقع قابلیتی است که در اختیار کاربران ایکس باکس لایو گلد قرار می‌گیرد. با استفاده از Free Play Days شما می‌توانید در آخر هفته، یعنی از روز پنج شنبه تا یک شنبه به چند بازی به‌صورت رایگان دسترسی پیدا کنید. بازی‌هایی که در طی آخر هفته و از طریق Free Play Days در اختیار شما قرار می‌گیرد کامل هستند و اگر سرعت بالایی داشته باشید، حتی می‌توانید در طی این مدت، بازی‌ها را تمام کنید.

حتما بخوانید: آشنایی با انواع گیم پس ایکس باکس

هر هفته چند بازی از طریق Free Play Days در اختیار شما قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال در هنگام نگارش این مطلب، بازی‌های PGA Tour 2K23،  Black Desert،  Bravery and Greed و The Elder Scrolls Online از طریق این سرویس در اختیار کاربران قرار گرفته است. اگر بخواهیم شما را با لیست بهترین بازی های ایکس باکس لایو گلد که از طریق Free Play Days، در فروردین ۱۴۰۲ در اختیار گیمرها قرار گرفته است آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی نکات جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از اتمام دوره Free Play Days، شما می‌توانید بازی های ایکس باکس لایو گلد که در این بخش قرار گرفته‌اند را با قیمت پایین و تخفیف قابل‌توجهی خریداری کنید. و همچنین لازم به ذکر است پیش نیاز دسترسی به این بازی ها خرید اشتراک ایکس باکس لایو گلد است که به راحتی می‌توانید از بخش فروشگاه وب سایت وب گیفت آن را تهیه کنید.

حرف آخر

در این مطلب از سایت وب گیفت شما را با لیست ایکس باکس لایو گلد آشنا کرده و در مورد بازی های Xbox Live Gold و مزایا این سرویس اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از سرویس لایو گلد استفاده کنید.

منبع: howtogeek.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 4 دی 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

ایکس باکس لایو گلد یکی از سرویس‌ها اشتراکی آنلاین است که در سال 2002 برای کنسول‌های ایکس باکس معرفی شد.

با عضویت در سرویس ایکس باکس لایو گلد، شما می‌توانید از طریق Free Play Days، Deals With Gold و Games With Gold به بازی‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد