فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
انواع گیم پس ایکس باکس
ایکس باکس

انواع گیم پس ایکس باکس

مهدی داوری
انتشار در 21 اسفند 1401

یکی از سرویس‌های محبوب در صنعت بازی‌های ویدئویی، سرویس ایکس باکس گیم پس است. Xbox Game Pass، سرویسی اشتراکی است که به گیمرها اجازه می‌دهد تا بتوانند با پرداخت هزینه‌ای ماهانه، به صدها بازی مختلف بر روی کنسول‌های ایکس باکس و کامپیوتر دسترسی پیدا کنند. گیمرها می‌توانند با عضویت در این سرویس بازی‌های جدید و قدیمی را دانلود کرده و این عناوین را بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی تجربه کنند.

در این بین اگر قصد عضویت در سرویس گیم پس را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که شاهد انواع گیم پس هستیم. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با مدل های گیم پس ایکس باکس آشنا کرده و در این زمینه توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

انواع گیم پس‌ ایکس باکس

آشنایی با انواع گیم پس‌ ایکس باکس (اورجینال)

در صورتی که قصد دارید تا عضو سرویس گیم پس شوید، نیاز است تا اشتراک گیم پس اورجینال را از طریق خرید گیفت کارت ایکس باکس، تهیه کنید. به منظور بررسی انواع Game Pass اورجینال باید گفت که این دسته از انواع گیم پس در واقع اشتراک‌هایی هستند که شما می‌توانید آن‌ها از طریق سایت رسمی مایکروسافت یا فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

به‌صورت کلی گیم پس‌های اورجینال ایکس باکس، شامل موارد زیر می‌شوند:

اشتراک قیمت بازی‌های همراه پلتفرم‌های پشتیبانی شده ویژگی‌های اصلی
گیم پس کنسول ۹٫۹۹ دلار در ماه بیش از ۱۰۰ بازی انحصاری و اختصاصی ایکس باکس Xbox One، Xbox Series X/S دسترسی به بازی های تازه منتشر شده و تخفیف بر روی بازی‌ها
گیم پس کامپیوتر ۹٫۹۹ دلار در ماه بیش از ۱۰۰ بازی انحصاری و اختصاصی ایکس باکس Windows 10 دسترسی به بازی های تازه منتشر شده و تخفیف بر روی بازی‌ها
گیم پس آلتیمیت ۱۴٫۹۹ دلار در ماه تمامی بازی‌های گیم پس کنسول و کامپیوتر، Xbox Live Gold برای بازی چند نفره، و دسترسی به بازی‌ها از طریق Xbox Cloud Gaming روی دستگاه های اندرویدی Xbox One، Xbox Series X/S، Windows 10، Android دسترسی به تمامی ویژگی های گیم پس، بازی در هر جایی با Xbox Cloud Gaming روی دستگاه های اندرویدی، تخفیف بر روی بازی‌ها، عرضه بازی‌های رایگان، اشتراک در EA Play

در بخش‌های بعدی شما را با هر یک از مدل های گیم پس ایکس باکس آشنا کرده و در مورد ویژگی‌های هر یک از این سرویس‌ها اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه خواهیم کرد.

گیم پس کنسول

۱) گیم پس کنسول (Game Pass for Console)

یکی از انواع Game Pass که می‌توانید آن را با خرید گیفت کارت گیم پس، تهیه کنید، گیم پس کنسول است. این نوع گیم پس برای گیمرهایی مناسب است که دارای کنسول بازی هستند و قصد دارند تا با پرداخت هزینه‌ای ماهانه، به صدها بازی مختلف بر روی کنسول‌های ایکس باکس خود دسترسی داشته باشید.

برخلاف خرید بازی به‌صورت جداگانه، شما با خرید اشتراک گیم پس کنسول این امکان برای شما به وجود می‌آید که تا تنها با پرداخت هزینه‌ای ثابت به‌صورت ماهانه به بازی‌های جدید دسترسی پیدا کرده و همچنین، شما می‌توانید از تخفیفات ویژه برای خرید بازی در فروشگاه Xbox Store نیز استفاده کنید.

در صورتی که قصد دارید تا این مدل گیم پس را برای کنسول‌های خود خریداری کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که Game Pass Console برای کنسول‌های Xbox One ،Xbox Series S و Xbox Series X در دسترس است. برای استفاده از این نوع اشتراک، شما نیاز به یک اکانت مایکروسافت دارید و سپس با خرید این اشتراک و فعال سازی گیم پس بر روی آن، می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. به منظور بررسی ویژگی‌های این سرویس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر قصد دارید تا بر روی کنسول ایکس باکس خود با کمترین هزینه عضو سرویس گیم پس شوید، پیشنهاد ما این است که به سراغ این سرویس بیایید و اشتراک آن را خریداری کنید.

گیم پس کامپیوتر

۲) گیم پس کامپیوتر (Game Pass for PC)

یکی دیگر از مدل های گیم پس ایکس باکس که می‌توانید عضو آن شوید، گیم پس کامپیوتر است. به منظور بررسی ویژگی‌های این مدل گیم پس باید گفت که این سرویس برای کاربرانی مناسب است که گیمر PC هستند و قصد دارند تا با کمترین هزینه به صدها بازی مختلف بر روی کامپیوتر دسترسی پیدا کنند.

اگر کنسول بازی ندارید و PC گیمر هستید، می‌توانید با خرید اشتراک Game Pass for PC به استفاده از گیم پس در ویندوز بپردازید و  به طرز چشمگیری در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

گیم پس آلتیمیت

۳) گیم پس آلتیمیت (Game Pass Ultimate)

یکی دیگر از مدل های گیم پس ایکس باکس که می‌توانید آن را خریداری کنید، گیم پس آلتیمیت است. اگر بخواهیم شما را با این سرویس آشنا کنیم باید گفت که آلتیمیت پیشرفته‌ترین مدل گیم پس است که با عضویت در آن هم به گیم پس کنسول و هم به گیم پس کامپیوتر دسترسی خواهید داشت و هم بدون پرداخت هزینه اضافی عضو سرویس ایکس باکس لایو گلد و EA Play نیز می‌شوید.

شما می‌توانید با خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت و فعال سازی گیم پس، به کتابخانه عظیمی از بازی‌های مختلف روی کنسول، رایانه شخصی یا به‌صورت کلود دسترسی پیدا کنید. اگر بخواهیم شما را با کلود گیمینگ مایکروسافت آشنا کنیم باید گفت که این سرویس به نحوی است که به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت آنلاین بر روی دستگاه‌های متصل به اینترنت، فارغ از سخت افزار آن بازی‌های مورد علاقه خود را استریم و از این طریق آن‌ها را تجربه کنید.

از سوی دیگر به منظور بررسی سرویس‌های Xbox Live Gold و EA Play باید گفت که این دو سرویس به نحوی هستند که مزایای متفاوتی را برای گیمرها ارائه می‌دهند. Xbox Live Gold به گیمرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند بازی‌های مورد علاقه خود را به‌صورت چند نفره و آنلاین انجام دهند.

همچنین در صورتی که عضو سرویس Xbox Live Gold شوید، در هر ماه به چند بازی رایگان و تخفیف‌های انحصاری برای خرید بازی نیز دسترسی پیدا خواهید کرد. از سوی دیگر سرویس EA Play به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای از بازی‌های EA را می‌دهد. از سوی دیگر اگر عضو EA Play شوید می‌توانید به بازی‌های جدید EA دسترسی پیدا کرده و چند ساعتی این بازی‌ها را به‌صورت رایگان تجربه کنید.

به منظور بررسی ویژگی‌های این سرویس گیم پس نامحدود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی‌های جذابی که سرویس گیم پس آلتیمیت دارد باعث شده تا بسیاری از گیمرها برای خرید انواع Game pass معمولاً به سراغ آلتیمیت آمده و عضو این سرویس می‌شوند.

گیم پس‌های متفرقه

گیم پس‌های متفرقه

به‌صورت کلی انواع گیم پس اورجینال مواردی هستند که در بخش‌های قبلی به‌صورت کامل شما را با آن‌ها آشنا کردیم. با این حال برخی گیم‌های متفرقه نیز وجود دارد که در فروشگاه‌های ایرانی می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید:

۱) گیم پس موبایل

یکی از انواع گیم پس‌های متفرقه، گیم پس موبایل است. این مدل در واقع همان اشتراک Ultimate است که با خرید آن می‌توانید به بازی‌های ایکس باکس بر روی گوشی‌های اندروید و iOS خود به‌صورت کلود دسترسی پیدا کرده و از این طریق این بازی‌ها را از طریق اینترنت تجربه کنید.

در صورتی که کنسول بازی یا PC ندارید، می‌توانید با خرید گیم پس موبایل، بازی‌های جدید را بر روی موبایل خود تجربه کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که برای استفاده از سرویس کلود گیمینگ مایکروسافت نیاز است تا اینترنت پرسرعت داشته باشید و همچنین نگرانی در مورد مصرف اینترنت نداشته باشید.

سرعت و میزان مصرف اینترنت برای استفاده از سرویس Xbox Cloud Gaming به دستگاه و شبکه شما بستگی دارد. البته بر اساس اعلام رسمی مایکروسافت، برای استفاده از این سرویس به بهترین شکل ممکن نیاز است تا حداقل سرعت اینترنت 10 مگابیت در ثانیه برای تجربه این بازی‌ها بر روی دستگاه‌های تلفن همراه داشته باشید. همچنین اگر قصد دارید تا سرویس کلود را بر روی کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و یا تبلت تجربه کنید، نیاز است تا سرعت 20 مگابیت بر ثانیه داشته باشید.

همچنین مصرف داده برای تجربه بازی‌ها بر روی Xbox Cloud Gaming ممکن است بسته به نوع بازی و تنظیمات کیفیت متفاوت باشد، اما می‌توان تخمین زد که در صورت استفاده از این سرویس نیاز است تا در حدود 2.36 گیگابایت در هر ساعت اینترنت مصرف کند.

۲) گیم پس یک دلاری (Trial)

یکی از انواع گیم پس ارزان‌قیمت که بدون مشکل و به‌صورت قانونی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید، گیم پس یک دلاری است. به منظور معرفی این مدل گیم پس باید گفت که مدل Trail در واقع یک Game Pass Ultimate یک ماهه است که مایکروسافت برای تست به گیمرها ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به جای پرداخت 15 دلار، با پرداخت 1 دلار این مدل گیم پس را خریداری کنید. البته در صورتی که بر روی یک اکانت از گیم پس یک دلاری استفاده کرده باشید، امکان استفاده مجدد آن بر روی آن اکانت وجود ندارد.

انواع گیم پس از نظر ظرفیت

انواع گیم پس ظرفیتی

در داخل کشور، گیم پس‌های اورجینال از نظر ظرفیت به سه مدل مختلف تقسیم می‌شوند و شما می‌توانید با گیم‌های ظرفیتی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. در همین راستا اگر بخواهیم شما را با انواع گیم پس ظرفتی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) گیم پس ظرفیت کامل

گیم پس ظرفیت کامل در واقع همان گیم پس آلتیمیت است که با خرید آن به شما حق تعویض ایمیل، پسورد و همه مشخصات فردی و امنیتی‌تان داده می‌شود و می‌توانید با دسترسی کامل از این سرویس استفاده کنید. از نظر قیمت گیم پس کامل فرقی با گیم پس آلتیمیت اورجینال ندارد.

۲) گیم پس ظرفیت هوم

فروشگاه‌های عرضه‌کننده گیم پس در داخل کشور، اکانت‌های گیم پس را به دو مدل مختلف تقسیم‌بندی می‌کنند. یکی از این مدل‌ها ظرفیت هوم است که شما می‌توانید آن را با هزینه کمتری نسبت به گیم پس کامل خریداری کنید. برای استفاده از این نوع گیم پس نیاز است تا در هنگام وارد شدن به اکانت گیم پس، در اولین گام آن اکانت را هوم کرده و سپس می‌توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید.

۳) گیم پس ظرفیت غیر هوم

یکی دیگر از انواع گیم پس از نظر ظرفیت گیم پس‌های غیر هوم یا به‌اصطلاح سوئیچ است. این اکانت‌ها از نظر ویژگی هیچ تفاوتی با گیم پس هوم ندارد؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد گیم پس سوئیچ باید به آن توجه کنید این است که برای دسترسی به این سرویس نیاز است تا هر بار که کنسول خود را روشن می‌کنید، یک بار وارد اکانت گیم پس شده و سپس می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. به‌صورت کلی ارزان‌قیمت‌ترین گیم پس ظرفیتی که می‌توانید خریداری کنید، گیم پس سوئیچ است.

بهترین نوع گیم پس

بهترین نوع گیم پس چیست؟

در صورتی که قصد دارید تا گیم پس مناسبی را برای خود خریداری کنید، باید متناسب با نیاز خود اقدام به خرید گیم پس مناسب کنید. اگر تنها کنسول دارید و قصد دارید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید گیم پس کنسول را خریداری کنید.

از سوی دیگر افرادی که گیمر PC هستند، می‌توانند با خرید گیم پس کامپیوتر، با قیمت مناسب به این سرویس دسترسی پیدا کنند. با این وجود اگر قصد دارید تا به‌صورت کامل به تمامی ویژگی‌های سرویس گیم پس دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از بین انواع پلن های گیم پس به سراغ مدل آلتیمیت آمده و از این مدل استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با انواع Game pass آشنا کرده و در مورد ویژگی‌های هر یک از انواع گیم پس اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. با بررسی موارد گفته شده در این مطلب می‌توانید با آگاهی کامل به سراغ یکی از مدل های گیم پس ایکس باکس آمده و از این سرویس به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

گیم پس (Xbox Game Pass) سرویس اشتراکی است که به شما اجازه می‌دهد تا با پرداخت هزینه ماهانه، به صدها بازی مختلف دسترسی پیدا کنید.

گیم پس‌های اورجینال مایکروسافت شامل، گیم پس کنسول، گیم پس پی سی و گیم پس آلتیمیت می‌شوند.

با خرید گیم پس آلتیمیت شما می‌توانید به بازی‌های کنسول‌های Xbox ،Xbox 360 ،Xbox One و Xbox Series و کامپیوتر دسترسی پیدا کنید. دسترسی به تخفیف برای خرید بازی، عضویت در Xbox Live Gold و EA Play و کلود گیمینگ از دیگر ویژگی‌های آلتیمیت است.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد