فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش توییچ به صورت کامل
توییچ

آموزش توییچ به صورت کامل

مهدی داوری
انتشار در 31 اردیبهشت 1402

پلتفرم توییچ (Twitch) یکی از سرویس‌های محبوبی است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید اقدام به پخش زنده و استریم کرده و از این طریق کسب درآمد کنید. اگر چه شما می‌توانید در سرویس توییچ در حوزه‌های مختلف اقدام به تولید محتوا کنید، اما عمدتاً در این پلتفرم تمرکز بر روی تولید محتوا در حوزه بازی‌های ویدئویی است اما شاهد استریم در حوزه‌های دیگری چون موسیقی، آشپزی و جلسات پرسش و پاسخ یا تنها چت نیز هستیم.

به منظور معرفی توییچ باید گفت که این پلتفرم به‌صورت است که در آن استریمرها می‌توانند صفحه‌نمایش خود را با بینندگان به اشتراک گذاشته و در کنار این مسئله اقدام به چت زنده با طرفداران و سابسکرایب‌های خود کنید. در صورتی که قصد دارید تا اقدام به استریم در توییچ کرده و یا به‌عنوان کاربر از این سرویس استفاده کنید، نیاز است تا دید کاملی در مورد آموزش توییچ داشته باشید. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا نگاهی به صفر تا صد توییچ انداخته و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با وبلاگ وب گیفت همراه باشید.

چگونه وارد توییچ شویم؟

روش ثبت نام در توییچ

اگر قصد دارید تا به ساخت اکانت توییچ بپردازید و از این پلتفرم استفاده کنید، در گام اول نیاز است تا در این سرویس اکانت ایجاد کرده و ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام در پلتفرم توییچ نیاز است تا گام‌های زیر را بردارید:

با انجام این مراحل اکانت شما در سرویس توییچ ساخته می‌شود و می‌توانید وارد این سرویس شوید.

چگونه در توییچ دونیت کنیم؟

روش دونیت در توییچ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در سرویس توییچ وجود دارد این است که شما می‌توانید اقدام به دونیت کردن کنید. در واقع با دونیت کردن می‌توانید از استریمرهای مورد علاقه خود حمایت مالی کنید. به منظور بررسی شیوه کار با Twitch و دونیت کردن، نیاز است تا گام‌های زیر را بردارید:

به‌صورت کلی دونیت کردن یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که در سرویس توییچ وجود دارد و نیاز است تا به منظور آموزش استفاده از توییچ، یاد بگیرید که چگونه در این پلتفرم دونیت کنید.

چگونه در توییچ استریم کنیم؟

شیوه استریم در Twitch

یکی از سؤالات مهمی که گیمرها به منظور بررسی آموزش توییچ مطرح می‌کنند این است که شیوه کار با توییچ چگونه بوده و به چه نحوی می‌توان در این پلتفرم استریم کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که استریم کردن در اپلیکیشن توییچ می‌تواند برای دفعات اول از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سخت و پیچیده باشد. به همین دلیل نیاز است تا در راستای بررسی آموزش استفاده از توییچ، اطلاعات کاملی در مورد نحوه توییچ استریم به شما ارائه دهیم. به منظور استریم کردن در اپلیکیشن توییچ نیاز است تا گام‌های زیر را بردارید:

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که انجام تنظیمات استریم در هر یک از اپلیکیشن‌های OBS خود نیاز به مطلب جداگانه‌ای دارد و موارد گفته شده در این بخش صفر تا صد توییچ برای استریم نخواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا به‌صورت کامل یاد بگیرید که چطور با توییچ کار کنیم نیاز است تا مطالب مختلف را بررسی و مطالعه کنید.

سابسکرایب توییچ چیست؟

سابسکرایب توییچ

یکی از مفاهیم و اصطلاحاتی که به منظور آموزش توییچ نیاز است تا دید کاملی در مورد آن داشته باشید، کلمه سابسکرایب است. اگر بخواهیم شما را با این معنا و مفهوم آشنا کنیم باید گفت که سابسکرایب کردن در اپلیکیشن توییچ روشی برای بینندگان و طرفداران است که از طریق آن می‌توانید اقدام به حمایت از استریمرهای مورد علاقه خود است.

با سابسکرایب کردن و عضویت در یک کانال، قادر خواهید بود تا بسته به سطح اشتراک، به مزایا مختلفی دسترسی پیدا کرده و از این طریق هم از استریمرهای مورد نظر خود حمایت و هم به مزایا خاصی دسترسی پیدا کنید.

به‌صورت کلی سرویس توییچ به نحوی است که در آن شاهد سه سطح و اشتراک مختلف وجود دارد و استریمرها می‌توانند برای هر یک از این سطوح مزایا و هزینه خاصی را مشخص کنند.

توییچ پرایم چیست؟

توییچ پرایم

اگر جز استریمرها نیستید و قصد دارید تا به‌عنوان کاربر و بیننده به‌صورت حرفه‌ای از توییچ استفاده کنید، یکی از مواردی که به منظور بررسی آموزش استفاده از توییچ باید به آن داشته باشید، مفهوم توییچ پرایم است. اگر بخواهیم شما را با ویژگی توییچ پرایم آشنا کنیم باید گفت که قابلیت  Twitch Prime یک عضویت پرمیوم و ویژه برای کاربران این سرویس است که به همراه اشتراک Amazon Prime و Prime Video می‌توانید آن را خریداری کنید.

اعضای Twitch Prime می‌توانند به مزایا مختلفی دسترسی پیدا کنند. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به دریافت بازی‌های رایگان، دریافت محتواهای درون بازی و DLCهای انحصاری، امکان دریافت اشتراک رایگان در کانال‌های موردعلاقه‌شان و… اشاره کرد. البته یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که برای خرید اشتراک Twitch Prime و عضویت در این سرویس نیاز است تا مشترک Amazon Prime شوید.

توییچ توربو چیست؟

توییچ توربو

یکی دیگر از اصطلاحات و ویژگی‌های مهم که به منظور بررسی آموزش استفاده از توییچ باید به آن توجه داشته باشید، توییچ توربو است. در راستای بررسی و معرفی ویژگی Twitch Turbo باید گفت که سرویس توییچ توربو یک اشتراک ویژه است که به کاربران این سرویس ارائه می‌شود. این ویژگی مشابه با Twitch Prime است و با خرید این اشتراک، می‌توانید به ویژگی‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید.

به‌صورت کلی هزینه خرید این اشتراک و عضویت در آن 8.99 دلار در ماه است. با عضویت در سرویس توییچ توربو، شما می‌توانید اقدام به مشاهده استریم‌ها بدون تماشا آگهی و تبلیغات کرده، نشان و بج انحصاری در چت‌ها را دریافت، فضایی برای ذخیره‌سازی استریم‌ها و… را دریافت و از این طریق به شکل حرفه‌ای‌تری از پلتفرم Twitch استفاده کنید.

مادریتور توییچ چیست؟

مادریتور توییچ

افرادی که به تازگی وارد سرویس توییچ می‌شوند، با اصطلاح جدیدی به نام مادریتور مواجه می‌شوند. یکی از سؤالات مهمی که افراد مطرح می‌کنند این است که مادریتور توییچ چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که مادریتورها در توییچ که به آن‌ها به‌صورت خلاصه Mod نیز گفته می‌شوند، افرادی هستند که وظیفه آن‌ها جلوگیری از اسپم شدن استریم‌ها بوده و همچنین آن‌ها به استریمرها کمک می‌کنند تا مطمئن باشند که کاربران به قوانین چت استریم پایبند هستند.

با استفاده از قابلیت‌های مختلفی که به مادریتورهای توییچ داده می‌شود، آن‌ها می‌توانند عملکرد برخی از کاربران را بن کرده، سرعت چت را کاهش داده، پیام‌ها را حذف کرده و به‌صورت کلی کارهای نظارتی مختلفی را در سرویس توییچ انجام دهند.

روش درآمد از توییچ

شیوه درآمد زایی در توییچ

پس از آن که به این سؤال پاسخ دادیم که چطور با توییچ کار کنیم، حال نیاز است تا در مورد روش‌های کسب درآمد از توییچ اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. به‌صورت کلی استریمرهای توییچ می‌توانند از روش‌های مختلف اقدام به کسب درآمد در این سرویس کنند. اگر بخواهیم شما را با برخی از روش‌های کسب درآمد در این پلتفرم آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. کسب درآمد از طریق فروش سابسکرایب

استریمرها می‌توانند از طریق فروش سابسکرایب به کاربران کسب درآمد می‌کنند. Twitch به استریمرها اجازه می‌دهد تا مزایا انحصاری را به افرادی ارائه دهند که مشترک کانال آن‌ها شده‌اند. شما می‌توانید اشتراک‌های خود را با قیمت‌های مختلف به فروش رسانده و از این طریق کسب درآمد کنید.

۲. کسب درآمد از طریق Bits

Twitch Bits یک ارز مجازی است که کاربران می‌توانند آن را خریداری کرده و از آن‌ها برای تشویق استریمرهای مورد علاقه خود استفاده کنند. استریم کنندگان به‌ازای هر بیت استفاده شده در کانال خود یک سنت دریافت می‌کنند.

۳. کسب درآمد از طریق دونیت

در توییچ امکان دونیت کردن وجود دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا بینندگان بتوانند مستقیماً از طریق PayPal یا سرویس‌های مشابه به استریمرها پول اهدا کرده و دونیت کنند.

۴. کسب درآمد با تبلیغ کردن

استریمرها می‌توانند از طریق تبلیغ کردن در توییچ نیز کسب درآمد کنند. Twitch تبلیغاتی را ارائه می‌دهد که پخش‌کننده‌ها می‌توانند در طول استریم خود آن‌ها را نمایش دهند. با انجام این کار، می‌توانید سهمی از درآمد حاصل از تبلیغات را دریافت کنید.

در کنار این مسئله، شما می‌توانید با پیدا کردن فروشندگان و تبلیغ محصولات آن‌ها نیز اقدام به کسب درآمد در این سرویس کنید. حتی امروزه افراد مشهور و معتبر در سرویس توییچ اقدام به فروش کالاهای خود می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت به این سؤال پاسخ دادیم که چطور با توییچ کار کنیم؟ در واقع در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی صفر تا صد توییچ پرداخته و در مورد آموزش استفاده از توییچ اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. فارغ از آن که گیمر حرفه‌ای هستید و یا به تازگی وارد صنعت بازی‌های ویدئویی شدید، پیشنهاد ما این است که حتماً در پلتفرم توییچ ثبت‌نام کرده و از این سرویس چه به‌عنوان استریمر یا به‌عنوان بیننده استفاده کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

پلتفرم توییچ یکی از سرویس است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید اقدام به پخش زنده و استریم کرده و از این طریق کسب درآمد کنید. همچنین شما می‌توانید به‌عنوان بیننده، گیم‌پلی سایر بازیکنان را مشاهده کنید.

شما می‌توانید از طریق فروش سابسکرایب، دریافت Bits، دریافت دونیت و یا تبلیغ کردن، در سرویس توییچ کسب درآمد کنید. البته برای رسیدن به این هدف باید طرفداران بسیار زیادی به دست بیاورید.

به‌صورت کلی استفاده از توییچ رایگان است، اما اگر قصد دارید تا به‌صورت حرفه‌ای و بدون محدودیت از این اپلیکیشن استفاده کنید، نیاز است تا اشتراک‌های مختلف این سرویس را خریداری کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد