فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
روش فعال کردن گوگل پلی
گوگل پلی

روش فعال کردن گوگل پلی

مهدی داوری
انتشار در 22 تیر 1402

فروشگاه رسمی سیستم عامل اندروید، گوگل پلی (Google Play) است. در صورتی که قصد دارید تا نرم افزارهای اندرویدی را بدون مشکل بر روی گوشی خود نصب کنید، نیاز است تا اقدام به فعال کردن گوگل پلی کنید. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه گوگل پلی را فعال کنیم و در صورت بروز مشکل، چگونه این مشکلات را برطرف کنیم.

چگونه گوگل پلی سرویس را فعال کنیم؟

نحوه فعال کردن گوگل پلی

در وهله اول باید گفت که فروشگاه گوگل پلی به‌صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های اندرویدی نصب است و تنها باید اقدام به فعال کردن گوگل پلی کنید از یکی از دو روش زیر کنید:

۱. فعال سازی گوگل پلی بدون فیلتر شکن با ایمیل

یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید اقدام به راه‌اندازی فروشگاه Play کنید، با استفاده از ایمیل است. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

مراحل فعال سازی گوگل پلی بدون فیلتر شکن با ایمیل

با طی کردن این مراحل می‌توانید جی‌میل خود را به دستگاه اندرویدی‌تان اضافه کرده و سپس از این طریق می‌توانید اقدام به فعال کردن گوگل پلی کنید. از این به بعد هر وقت شما فروشگاه گوگل پلی را باز کنید، Google Play شما به جی‌میلتان متصل شده و می‌توانید اقدام به استفاده از آن کنید.

۲. راه‌اندازی فروشگاه Play با استفاده از اپ

روش دیگری که می‌توانید از طریق آن اقدام به راه‌اندازی فروشگاه Play کنید، از طریق خود گوگل پلی است. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

راه‌اندازی فروشگاه Play با استفاده از اپ

انجام مراحل گفته شده به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی اقدام به فعال کردن گوگل پلی کنید.

مشکلات فعال کردن گوگل پلی

مشکلات فعال کردن گوگل پلی

در هنگام راه‌اندازی فروشگاه Play ممکن است با مشکلات گوناگونی مواجه شوید که مهم ترین آنها به شرح زیر است:

۱. استفاده از نرم افزارهای تغییردهنده IP

در وهله اول، به خاطر فیلتر شدن فروشگاه گوگل پلی، برای این که بتوانید اقدام به فعال کردن گوگل پلی کنید، نیاز است تا از نرم افزارهای تغییردهنده آی پی استفاده کرده و سپس برای راه‌اندازی فروشگاه Play اقدام کنید.

۲. تصحیح تاریخ و زمان گوشی

روش دیگری که برای حل مشکل فعال کردن گوگل پلی باید انجام دهید، تصحیح تاریخ و زمان گوشی است. گوگل زمان و تاریخ دستگاه شما را به‌صورت آنلاین چک می‌کند تا با سرورهای گوگل مطابقت داشته باشد. در صورتی که تاریخ و زمان دستگاه شما درست نباشد، ممکن است به منظور فعال کردن گوگل پلی با مشکل مواجه شوید.

حتما بخوانید: شیوه رفع خطای گوگل پلی

۳. پاک کردن کش و دیتا گوگل پلی

روش دیگری که از طریق آن می‌توانید اقدام به حل مشکل فعال کردن گوگل پلی کنید، پاک کردن کش و دیتا گوگل پلی است. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

با انجام کار حافظه کش برنامه فروشگاه Google Play در گوشی و تبلت اندرویدی شما پاک می‌شود. اگر با مشکلی در برنامه مواجه شدید، پاک کردن حافظه کش اغلب می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

۴. حذف فایل hosts.txt

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود تا نتوانید اقدام به راه‌اندازی فروشگاه Play کنید، وجود فایل hosts.txt در گوشی و تبلت است. بررسی علت ایجاد این فایل خود نیاز به مطلب جداگانه‌ای دارد، با این حال به‌صورت کلی پیشنهاد ما این است که برای حل مشکل گوگل پلی، فایل منیجر خود را باز کرده و به پوشه system/root بروید و سپس فایل hosts.txt را پاک کنید. بعد از پاک کردن این فایل، حال نیاز است تا دوباره برای فعال کردن گوگل پلی اقدام کنید.

۵. پاک کردن حافظه و ریست فکتوری

اگر تمامی این مراحل را طی کردید؛ اما باز هم نتوانستید اقدام به راه‌اندازی فروشگاه Play کنید، به‌عنوان آخرین راه‌حل نیاز است تا اقدام به پاک کردن حافظه و ریست فکتوری کنید. به‌صورت کلی ریست فکتوری باعث می‌شود تا دیتاهای گوشی شما پاک شده و انجام این کار بسیاری از مشکلات دستگاه شما را برطرف می‌کند. البته که با انجام این کار گوشی شما به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد و تمامی اطلاعات موجود در حافظه داخلی دستگاه شما حذف خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مطلب از وب سایت وب گیفت به این سؤال پاسخ دادیم که چگونه گوگل گوشی را فعال کنیم و از فروشگاه گوگل پلی برای دانلود بازی و اپلیکیشن استفاده کنید. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی اقدام به راه‌اندازی فروشگاه Play کرده و از آن استفاده کنید.

منبع: support.google.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

بله شما می‌توانید در بخش تنظیمات گوشی و در قسمت Accounts، اقدام به فعال کردن اکانت گوگل خود کرده و از این طریق اقدام به راه‌اندازی فروشگاه Play کنید. البته بعد از فعال کردن برای استفاده از گوگل پلی باید از فیلترشکن استفاده کنید.

در گوشی‌های اندرویدی، گوگل پلی به‌صورت پیش‌فرض نصب است و برای راه‌اندازی فروشگاه Play نیازی به نصب آن نیست.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد