فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش رفع خطای گوگل پلی
گوگل

آموزش رفع خطای گوگل پلی

مهدی داوری
انتشار در 8 بهمن 1401

در هنگام استفاده از گوگل پلی، ممکن است با ارورها و خطاهای مختلفی مواجه شوید که امکان استفاده از این سرویس را برای شما سخت می‌کند. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با انواع ارور و خطای گوگل پلی، شما را آشنا کنیم و در مورد روش رفع خطای گوگل پلی و مشکلاتی که ممکن است در هنگام دانلود و یا نصب برنامه و بازی مواجه شوید، اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

دلیل خطای گوگل پلی چیست؟

دلایل مختلفی برای خطای گوگل پلی وجود دارد، مانند مشکلات اتصال به شبکه، فضای ذخیره‌سازی ناکافی، نسخه‌های قدیمی برنامه، دستگاه یا نرم‌افزار ناسازگار، و مشکلات سمت سرور و غیره. که در ادامه قصد داریم به بررسی ارور ها و راه حل های رفع خطای Google Play می پردازیم.

خطای DF-BPA-09 ‘Error Processing Purchase’

خطای DF-BPA-09  اغلب هنگام دانلود یک برنامه اتفاق می‌افتد. اگر دوباره سعی کنید بارگیری کنید، این مشکل برطرف نخواهد شد، بنابراین برای حل این مشکل باید وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید،  وارد بخش Apps یا Apps & Notifications شوید، گزینه All یا See all apps را انتخاب کنید. سپس باید به پایین صفحه بروید تا گزینه Google Services Framework را مشاهده کنید. سپس باید روی Storage & cache بزنید. در نهایت، نیز باید گزینه Clear storage  را انتخاب و سپس OK را کنید.

خطای DF-BPA-30

علت این خطا از خود سرورهای گوگل است؛ در صورت مواجه با این خطا پیشنهاد ما این است که مدتی صبر کرده و دوباره سعی کنید تا از گوگل پلی استفاده کنید.

خطای DF-DLA-15

این خطا به شما اطلاع می‌دهد که  فرایند دانلود یا به‌روزرسانی برنامه با خطا مواجه شده است. برای حل این مشکل باید کش و داده‌های برنامه Play Store را پاک کنید. برای انجام این کار باید وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و به قسمت Apps یا Apps & Notifications بروید. سپس باید گزینه All  یا See all apps را انتخاب کنید. سپس باید به پایین صفحه بروید تا گزینه Google Play را مشاهده کنید. سپس باید وارد این بخش شوید و روی Storage & cache بزنید. در نهایت، باید Clear storage  را انتخاب و گزینه OK را بزنید.

خطای rh01

این خطا در هنگام بازیابی اطلاعات از سرورهای گوگل پلی رخ می‌دهد. با کمی صبر کردن به احتمال خیلی زیاد این مشکل برطرف خواهد شد. با این حال می‌توانید با پاک کردن کش گوگل پلی نیز تلاش کنید تا مشکل را برطرف کنید.

خطای rpc:s-5:aec-0

این خطا نیز مثل ارور rh01 به شما اطلاع می‌دهد که بازیابی اطلاعات از سرورهای گوگل با مشکل مواجه است و می‌توانید با صبر کردن این مشکل را برطرف کنید.

خطای BM-GVHD-06

این خطا زمانی رخ می‌دهد که قصد دارید تا از گیفت کارت Google Play استفاده کنید. به نظر می‌رسد این مشکل در چندین کشور رخ دهد. برای حل این مشکل پیشنهاد ما این است که در ابتدا دستگاه خود را ریستارت کرده و دوباره از گیفت کارت استفاده کنید. اگر با انجام این کار باز هم مشکل شما ادامه دارد، پیشنهاد ما این است که به لیست برنامه‌های خود آمده و Google Play را Force Stop کنید. سپس باید دوباره گیفت کارت را امتحان کنید. همچنین تغییر ریجن گوگل پلی نیز می تواند به حل این مشکل کمک کند.

خطا rpc:aec:0

شما خطا به شما اطلاع می‌دهد که نمی‌توانید یک برنامه را دانلود کنید. برای حل این مشکل پیشنهاد ما این است که به مسیر Settings > Apps > All > Google Play Store  > Storage & cache  بروید و  Clear data را انتخاب کنید. همچنین بعد از انجام این کار باید دستگاه خود را مجدداً ریستارت کرده و دوباره دانلود برنامه را امتحان کنید.

خطا RPC:S-3

این خطا نیز به شما اطلاع می‌دهد که نمی‌توانید برنامه مورد نظر خود را دانلود کرد. پاک کردن کش یکی از روش‌هایی است که می‌توانید از طریق آن این خطا را برطرف کنید. اگر همچنان با این مشکل مواجه هستید، پیشنهاد ما این است که با یک حساب گوگل دیگر فرایند دانلود را امتحان کنید.

خطای 8

این خطا زمانی رخ می‌دهد که می‌خواهید برنامه‌ای را دانلود کنید؛ اما فرایند دانلود متوقف شده است. برای حل این مشکل باید مطمئن شوید که Google Play Services در گوشی شما نصب و آپلود شده است. اگر مشکل برطرف نشد، به لیست برنامه‌ها بروید و وارد Google Play Services شوید و برنامه را غیرفعال کنید.

خطای 100

وقتی می‌خواهید برنامه‌ای را از Play Store نصب یا به‌روزرسانی کنید، ممکن است با خطای 100 مواجه شوید. برای حل این مشکل در گام اول باید به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و بررسی کنید که آیا تاریخ و زمان گوشی شما به‌درستی تنظیم شده است یا خیر؟

سپس باید به  مسیر Settings > Apps > All > Google Play Store  > Storage & cache > Clear cache بروید و کش گوگل پلی را پاک کنید. اگر همچنان با این مشکل مواجه بودید، پیشنهاد می‌شود که کش و داده‌ها را از Google Services Framework نیز حذف کنید.

خطای 101

این خطا بیانگر آن است که نمی‌توانید برنامه‌ای را دانلود کنید، زیرا در حال حاضر تعداد زیادی برنامه بر روی گوشی شما نصب شده است. برای حل این مشکل باید فضا گوشی خود را آزاد کرده و برنامه‌های قدیمی و اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را حذف نصب کنید.

خطای 103

این خطا زمانی رخ می‌دهد که Google Play فکر می‌کند برنامه‌ای که قصد نصب آن را دارید با دستگاه شما سازگار است، اما در واقع این‌طور نیست. در چنین شرایطی پس از اتمام فرایند دانلود، امکان نصب آن برنامه بر روی گوشی شما وجود نخواهد داشت.

برای حل این مشکل پیشنهاد ما این است که کمی صبر کنید و دوباره نصب برنامه را امتحان کنید. اگر پس از چند ساعت باز هم نتوانستید برنامه را نصب کنید، به احتمال زیاد نمی‌توانید از این برنامه بر روی دستگاه خود استفاده کنید.

خطای 110

این خطا به شما اطلاع می‌دهد که برنامه قابل نصب بر روی دستگاه شما نیست. برای حل این مشکل باید به  مسیر Settings > Applications > All > Google Play Store > Storage & cache > Clear cache بروید و کش برنامه را پاک کنید. اگر مشکل برطرف نشد، سعی کنید برنامه را از طریق وب سایت Play Store دانلود کنید.

خطای 194

این خطا نیز زمانی رخ می‌دهد که می‌خواهید بازی‌ها یا برنامه‌ها را از فروشگاه Google Play دانلود کنید. برای حل این مشکل یکی راه‌حل ساده و وجود دارد و آن هم پاک کردن داده‌های کش برای سرویس‌های Google Play و فروشگاه Google Play است.  اگر با انجام این کار باز هم مشکل شما برطرف نشد، پیشنهاد ما این است که آخرین نسخه برنامه Play Store را دانلود و آن را بر روی گوشی خود نصب کنید.

خطای 413

این خطا به شما اطلاع می‌دهد که فرایند دانلود برنامه‌ها یا به‌روزرسانی‌ها آن‌ها با مشکل مواجه شده است. در صورتی که از برنامه‌های تغییردهنده IP استفاده می‌کنید، ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

برای حل این مشکل می‌توانید پس از تغییر IP به مسیر Settings > Applications > All > Google Play Services  > Force stop  >  Storage & cache > Clear storage.  بروید و کش برنامه را پاک کنید. همچنین پیشنهاد ما این است که همین کار را با برنامه Google Play Store نیز انجام دهید.

خطای 497

این خطا نیز بیانگر مشکل در به‌روزرسانی برنامه‌های نصب شده است. برای حل این مشکل نیز پیشنهاد می‌شود که برنامه Google Play Services   را فورس استاپ و کش آن را به‌صورت کامل پاک کنید.

در صورتی که با انجام این کار باز هم با مشکل مواجه شدید، نیاز است تا اگر کارت SD خود را غیرفعال کنید. برای انجام این کار به  مسیر Settings > Storage > Unmount SD card بروید.

خطای 498

این خطا و ارور بیانگر قطع دانلود از فروشگاه گوگل پلی است. برای حل این مشکل نیاز است تا کش دستگاه خود را خالی کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که برنامه‌ها و فایل‌های غیرضروری را حذف کنید.

خطای 501

اگر نمی‌توانید فروشگاه Google Play را باز کرده یا از آن دانلود انجام دهید، با خطای 501 مواجه می‌شوید. برای رفع این خطا، باید به مسیر Settings > Applications > All بروید و سپس دو برنامه Google Play Services و Google Play Store  را باز کنید. سپس باید روی  Storage & cache  و سپس  Clear cache بزنید.

بعد از انجام این کار پیشنهاد می‌شود که گوشی خود را ریست کرده و اجازه دهید گوشی شما پنج دقیقه در حالت بیکار باقی بماند. بعد از تمام شدن این پنج دقیقه، می‌توانید از خدمات گوگل پلی استفاده کنید.

خطای 505

این خطا زمانی رخ می‌دهد که دو یا چند برنامه با مجوزهای تکراری را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر کدام از برنامه‌ها دارای مجوزهای خاصی هستند. در چنین شرایطی اگر دو برنامه مجوزهای تکراری داشته باشند، نمی‌توانید آن‌ها را نصب کنید. در چنین شرایطی باید برنامه دارای مجوز تکراری را حذف کنید.

خطای 905

اگر برنامه‌ها دانلود و نصب نشوند، ممکن است با خطا 905 مواجه شوید. برای حل این مشکل باید تنظیمات را در گوشی خود باز کنید. سپس باید به بخش Apps یا Apps & Notifications بروید. در گام بعدی باید گزینه All  یا See all apps را انتخاب کنید. سپس باید به پایین صفحه بروید و فروشگاه Google Play را انتخاب کنید.

سپس باید Force Stop را انتخاب کنید. در گام بعدی باید Storage & cache را انتخاب کنید. در نهایت باید گزینه Clear storage را انتخاب و OK را انتخاب کنید. سپس باید مراحل را با گزینه Clear data نیز تکرار کنید.

پاک کردن کش گوگل پلی

خطای 919

این خطا زمانی رخ می‌دهد که فرایند دانلود برنامه به‌صورت کامل انجام شده است؛ اما پس از دانلود برنامه باز نمی‌شود. به احتمال خیلی زیاد این مشکل به واسطه پر شدن حافظه دستگاه است. در چنین شرایطی باید برای حل این مشکل تمام داده‌های غیرضروری مانند موسیقی، ویدئو یا برنامه‌های کاربردی حجیم را از گوشی خود حذف کنید.

خطای 920

این خطا بیانگر آن است که به دلیل مشکل در اینترنت، شما نمی‌توانید یک برنامه را دانلود کنید. برای حل این مشکل پیشنهاد ما این است که Wi-Fi خود را خاموش و دوباره روشن کنید و سپس سعی کنید برنامه مورد نظر را دانلود یا به‌روز کنید.

خاموش کردن wifi در اندروید

اگر همچنان با این مشکل مواجه هستید، باید به مسیر  Settings > Applications > All > Google Play Store  > Force stop >  Storage & cache > Clear cache و Clear data آمده و کش دستگاه خود را پاک کنید.

خطای 924

این خطا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که قصد دارید تا برنامه‌های حجیم را دانلود کنید. این خطا بیانگر آن است که نصب به دلیل خاصی ناموفق شده است. برای حل این مشکل پیشنهاد ما این است که کش برنامه فروشگاه گوگل پلی را پاک کنید.

خطای 927

این خطا زمانی رخ می‌دهد که قصد دارید تا فایلی را دانلود کنید اما دانلود با مشکل مواجه شده است. در واقع این ارور زمانی رخ می‌دهد که به‌روزرسانی Play Store در حال انجام است. برای حل این مشکل باید چند دقیقه صبر کنید تا فروشگاه Google Play به طور کامل آپدیت شود.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید به بخش تنظیمات بروید، سپس باید به قسمت برنامه‌ها آمده و Show All را انتخاب کنید. سپس باید به بخش Services Google Play آمده و بر روی گزینه Storage & cache و سپس  Clear data را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Force stop را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود که همین کار را با اپلیکیشن فروشگاه گوگل پلی نیز انجام دهید.

پاک کردن کش گوگل پلی برا رفع ارور های گوگل پلی

خطای 944

این خطا زمانی رخ می‌دهد که قصد دارید تا برنامه‌ها را به‌روزرسانی کنید. این خطا بیانگر آن است که در هنگام بروزرسانی، سرورهای Google Play Store با مشکل مواجه شده است.  برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود که چند ساعتی صبر کرده و بعداً برنامه را به‌روزرسانی کنید.

جمع بندی

Google Play یکی از پرکاربردترین فروشگاه‌های برنامه برای دستگاه‌های اندرویدی است که به کاربران امکان دسترسی به میلیون‌ها برنامه، بازی، موسیقی، فیلم و موارد دیگر را می‌دهد. با این حال، گاهی اوقات، کاربران ممکن است هنگام استفاده از این برنامه با خطا ها و ارور های رایج گوگل پلی برخورد داشته باشند. که در این مقاله سعی کردیم به بررسی شیوه رفع خطای Google Play بپردازیم. تا به راحتی بتوانید به دانلود بازی و برنامه برای گوشی یا تبلت خود بپردازید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

گوگل پلی (Google Play) فروشگاه تخصصی سیستم‌عامل اندروید است که با استفاده از آن می‌توانید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلفی را بر روی گوشی خود نصب و از آن استفاده کنید.

در اکثر مواقع با Force Stop، پاک کردن کش و یا ریست کردن گوشی خود می‌توانید مشکلات مربوط به گوگل پلی را برطرف کنید.

اگر قصد دارید تا به تمامی برنامه‌های گوگل پلی دسترسی پیدا کنید، نیاز است تا از برنامه‌های تغییردهنده IP استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد