فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش دور زدن تحریم گوگل پلی
گوگل

آموزش دور زدن تحریم گوگل پلی

مهدی داوری
انتشار در 27 بهمن 1401

فروشگاه گوگل پلی، فروشگاهی است که توسط شرکت گوگل برای سیستم عامل اندروید ایجاد شده و شما می‌توانید از طریق آن بازی‌ها و برنامه‌های مورد نظر خود را از Google Play دانلود کنید. در این بین یکی از چالش‌هایی که کاربران ایرانی به منظور استفاده از سرویس گوگل پلی با آن مواجه هستند، عدم امکان خرید بازی و برنامه از طریق این فروشگاه اندرویدی است. در واقع به دلیل تحریم‌هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، تنها راهکار، دور زدن تحریم گوگل پلی است. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با آموزش لغو تحریم گوگل پلی آشنا کرده و در این زمینه توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

روش دانلود بازی و برنامه های تحریم شده گوگل پلی

همانطور که در مقدمه مقاله اشاره کردیم، به دلیل تحریم های مرتبط با خدمات اینترنتی برای ایران، امکان دانلود و نصب مستقیم برنامه های فروشگاه گوگل پلی، چه رایگان و چه پولی، ممکن است برای خیلی از افراد وجود نداشته باشد. در ادامه به بررسی نکات و ترفند های رفع تحریم گوگل پلی، از تغییر آی پی تا پاک کردن کش گوگل پلی می‌پردازیم؛ همچنین پیشنهاد می‌کنیم تمامی مراحل را برای رسیدن به نتیجه، حتما به درستی اجرا کنید.

۱) فعال سازی فروشگاه گوگل پلی

نکته اولی که باید به آن اشاره کنیم این است که فروشگاه گوگل پلی در دستگاه‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد و نیازی به نصب آن نیست. همچنین برای فعال سازی این سرویس نیز نیازی به انجام کار خاصی نیست. برای انجام این کار تنها کافی است تا وارد اکانت جیمیل خود شوید و سپس می‌توانید وارد پلی استور گوگل پلی (Google Play) شوید.

تغییر آی پی یکی از بهترین روش های رد کردن تحریم های گوگل پلی است.

۲) تغییر IP دستگاه

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای رد کردن تحریم گوگل پلی باید به آن توجه کنید، استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده IP است. فروشگاه گوگل پلی به نحوی است که متناسب با منطقه‌ای که کاربر در آن وجود دارد ممکن است برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها را از دسترس شما خارج کند. در چنین شرایطی باید از برنامه‌های تغییر دهنده آی پی، استفاده کنید تا بتوانید به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

حتما بخوانید: آموزش تغییر کشور در Google Play

همچنین یکی دیگر از مواردی که باید برای دور زدن تحریم گوگل پلی باید به آن توجه کنید این است که گیفت کارت‌های گوگل پلی به‌صورت ریجن بندی شده قابل استفاده است. به‌عنوان‌مثال اگر گیفت کارت دلاری خریداری می‌کنید، برای استفاده از این کارت هدیه باید آی پی خود را به کشور آمریکا تغییر دهید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

شیوه پاک کردن کش گوگل پلی برای رفع تحریم های Google Play

۳) پاک کردن کش گوگل پلی

یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی که برای حذف تحریم های Google Play با آن مواجه هستند، این است که حتی پس از استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده IP، باز هم نمی‌توان به بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها به‌صورت کامل دسترسی پیدا کرد! این مشکل به این دلیل رخ می‌دهد که وقتی شما بدون برنامه تغییر دهنده آی پی، وارد فروشگاه گوگل پلی می‌شوید، تمامی اطلاعات در فضا کش ذخیره می‌شود و به همین دلیل اگر از برنامه خارج شوید و IP خود را عوض کنید، باز هم نمی‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های مورد نظر خود پیدا کنید. در چنین شرایطی باید اقدام به پاک کردن حافظه کش دستگاه خود کنید. برای انجام این کار باید در ابتدا برنامه تغییر IP را فعال کنید.

پاک کردن کش اندروید یکی از روش های دور زدن تحریم گوگل پلی است.

سپس باید به بخش تنظیمات یا Settings گوشی خود آمده و به بخشی بروید که لیست برنامه‌های نصب شده به شما نمایش داده می‌شود. در این لیست باید برنامه Play Store را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. سپس باید از بین گزینه‌های مختلف، بر روی Clear Cache کلیک کنید. با انجام این کار کش گوشی شما پاک خواهد شد و حال می‌توانید دوباره وارد فروشگاه گوگل پلی شده و به‌صورت کامل به تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مورد نظر خود خریداری کنید.

گیفت کارت گوگل پلی، روشی برای دور زدن تحریم های پرداخت گوگل پلی است.

نحوه استفاده از گیفت کارت برای دور زدن تحریم گوگل پلی

پس از انجام کارهای گفته شده در بخش‌های قبلی، حال دیوایس آماده است تا گیفت کارت گوگل پلی شما در آن ثبت شود و بتوانید از آن برای خرید بازی‌ها و برنامه‌های مورد نظر خود استفاده کنید.
به منظور انجام این کار و پس از خرید گیفت کارت Google Play باید برنامه گوگل پلی را در دستگاه خود باز کنید. پیش از فعال سازی کارت هدیه باید مطمئن شوید که IP شما، برای کشوری است که گیفت کارت گوگل پلی آن را خریداری کرده‌اید، وگرنه باید نسبت به تغییر ریجن گوگل پلی خود اقدام کنید.

و سپس برای ردیم کردن گیفت کارت گوگل پلی، باید در بالا سمت چپ صفحه، روی عکس پروفایل خود بزنید. سپس باید روی گزینه Payments & subscriptions بزنید و در نهایت گزینه Redeem Gift Code را انتخاب کنید. در نهایت باید کد گیفت کارت دریافتی را وارد و حساب خود را از این طریق شارژ کنید.

شیوه وارد کردن کد گیفت کارت در گوگل پلی

جمع‌بندی

فروشگاه گوگل پلی، همواره محبوب ترین پلی استور اندروید بوده است، که به دلیل تحریم های آمریکا، همواره با مشکل استفاده در ایران مواجه است. در این مطلب از سایت وب گیفت تلاش کردیم تا شما را با روش های دور زدن تحریم گوگل پلی آشنا کرده و بیان کنیم که چگونه می‌توانید با استفاده از کارت‌های هدیه، بازی‌ها و برنامه‌های مورد نظر خود را پس از رفع تحریم گوگل پلی، خریداری و نصب کنید.

تاریخ آخرین به روزرسانی: 29 مهر 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

استفاده از برنامه تغییر ای پی به تنهایی به رفع تحریم گوگل پلی کمک نمی‌کند و نیاز به استفاده از ترفندهای اشاره شده در این مقاله وب سایت وب گیفت است.

برای استفاده از گیفت کارت گوگل پلی و رد کردن تحریم های پرداخت گوگل پلی، Google Play را در دستگاه خود باز کرده و در بالا سمت چپ، روی عکس پروفایل خود بزنید. سپس گزینه Payments & subscriptions را انتخاب کرده و روی Redeem gift code بزنید. در این بخش باید کد گیفت کارت را وارد کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد