فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش ساخت اکانت پلی استیشن برای PS4 و PS5
پلی استیشن

آموزش ساخت اکانت پلی استیشن برای PS4 و PS5

وب گیفت
انتشار در 7 مهر 1401

شما با ساخت اکانت پلی استیشن می‌توانید از کلیه خدمات شرکت سونی در کنسول‌های PS4 و PS5 استفاده کنید. ساخت اکانت در پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 به راحتی امکان‌پذیر است اما شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و گوشی موبایل خود نیز، اکانت پلی استیشن نتورک خود را بسازید و آن را در کنسول خود وارد کنید. در ادامه با وب گیفت همراه شوید تا آموزش ساخت اکانت پلی استیشن به‌صورت کامل را به شما شرح دهیم.

نکات مهم برای ساخت اکانت PSN

نکات مهمی که باید، قبل از ساخت اکانت PSN به آن توجه کنید

قبل از آموزش ساخت اکانت پلی استیشن، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا از مشکلات احتمالی که ممکن است برای شما پیش بیاید جلوگیری کنید. اصلی‌ترین نکته‌ای که باید هنگام ساخت اکانت PSN به آن توجه داشته باشید، ریجن اکانت پلی ‌استیشن است؛ به‌عنوان مثال شما با ساخت اکانت پلی استیشن امریکا، از خدمات PSN در کشور آمریکا استفاده خواهید کرد و واحد پولی فروشگاه پلی استیشن استور شما، دلار خواهد بود و یا با ساخت اکانت پلی استیشن انگلیس، واحد پولی اکانت شما به پوند تغییر می‌کند و خدمات سونی در کشور انگلیس، برای شما فعال می‌شود. همچنین باید به این مورد نیز اشاره کنیم که با ساخت اکانت PSN، قابلیت استفاده از همه ی اکانت شبکه PSN همانند پلاس را برای شما میسر می‌کند و هیچ‌گونه تفاوتی با “ساخت اکانت پلاس” نخواهد داشت. در ادامه به هر یک از این موارد به صورت کامل می‌پردازیم.

ریجن ‌بندی اکانت های پلی ‌استیشن که باید به آن ها توجه داشته باشید

ریجن ‌بندی اکانت پلی ‌استیشن

باید اشاره کنیم که ریجن کنسول شما، هیچ ارتباطی به ریجن اکانت شما ندارد و شما با هر نوع ریجن در کنسول خود، می‌توانید اکانت موردنظر خود در ریجن متفاوت را بسازید. به‌طورکلی اکانت‌های PSN به 6 ریجن و منطقه مختلف تقسیم می‌شوند. ریجن 1 از آمریکا و کانادا، ریجن 2 از اروپا، ژاپن، خاورمیانه و آفریقا جنوبی، ریجن 3 از آسیای شرقی، ریجن 4 از آمریکا لاتین و استرالیا، ریجن 5 از روسیه و آفریقا و ریجن 6 که مربوط چین هستند واحدهای پولی متفاوتی دارند. علاوه بر واحدهای پولی متفاوت، ریجن بندی اکانت‌ها، در مواردی روی محتوای بازی‌ها نیز تأثیر می‌گذارد و به دلیل قوانین کشورهای مختلفی مانند آلمان یا چین، ممکن است بعضی از محتواهای خشونت‌آمیز یا موارد این شکلی از بازی‌ها حذف شوند یا بعضی از عناوین تنها محدود به یک ریجن مشخصی باشند. در مقالات قبلی وب گیفت، آموزش تغییر ریجن اکانت پلی استیشن را به صورت کامل توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

انتخاب پلتفرم

خوشبختانه با گسترش تکنولوژی دسترسی به پلتفرم‌های مختلف برای ساخت اکانت PSN آسان‌تر شده است و شما می‌توانید علاوه بر کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، با استفاده از کامپیوتر یا گوشی موبایل خود، اقدام به ساخت اکانت PSN نمایید.

مواردی ضرروی برای ساخت اکانت PSN که باید حتما این موارد را تکمیل کنید

مواردی ضرروی برای ساخت اکانت PSN

هنگام ساخت اکانت پلی استیشن در PS4 و PS5 یا سایر پلتفرم‌ها، شما باید به مواردی ضروری که برای هر حساب کاربری سونی نیاز است، توجه داشته باشید. بعضی از این موارد قابلیت تغییر ندارند پس باید هنگام ساخت اکانت PSN، در انتخاب آن‌ها دقت کنید تا از مشکلات احتمالی که در آینده ممکن است برای شما رخ دهد، جلوگیری شود. این موارد به شرح زیر است:

در ادامه به توضیح کامل هر یک از این مواردی ضروری برای ساخت اکانت PSN می‌پردازیم.

آیدی PSN

آیدی PSN درواقع همان نام کاربری اکانت شماست. این آیدی برای هر شخص منحصربه‌فرد بوده و هنگام ساخت اکانت باید آن را انتخاب نمایید. همچنین توجه داشته باشید که برای تغییر آیدی PSN شما تنها یک‌بار فرصت خواهید داشت و برای بار دوم به بعد، برای هر بار تغییر آن باید مبلغ 9.99 دلار پرداخت کنید.

شناسه ورود (آدرس ایمیل)

ساخت حساب کاربری باید با استفاده از یک ایمیل معتبر انجام شود که پس از دریافت ایمیل فعال‌سازی آن، ثبت‌نام شما کامل می‌گردد. همچنین مواردی مانند بازیابی رمز عبور نیز از طریق ایمیل انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که ایمیل معتبر و قابل‌دسترسی وارد کنید تا درصورتی‌که اکانت شما با مشکلی روبرو شد، امکان استفاده از آن را داشته باشید.

تاریخ تولد

اضافه کردن تاریخ تولد، برای موارد امنیتی ضروری است. مطمئن شوید تا تاریخ تولدی که وارد می‌کنید به‌درستی اضافه شده باشد زیرا این بخش از حساب کاربری شما، در آینده قابل تغییر نخواهد بود.

کشور یا منطقه فعال‌سازی (ریجن)

مطمئن شوید که کشور یا منطقه خود را به‌درستی انتخاب کرده‌اید. این بعداً قابل تغییر نیست.

زبان انتخابی

زبان انتخابی شما برای نمایش محصولات و جزئیات مرتبط با PlayStation Store خواهد بود. همچنین ایمیل‌هایی که از این سرویس دریافت می‌کنید، با زبان انتخابی شما ارسال می‌شود.

آدرس

انتخاب درست آدرس یکی از موارد مهم برای هر حساب پلی استیشن به شمار می‌رود. پس از انتخاب کشور باید به این نکته توجه داشته باشید که آدرس شما نیز از برخی موارد مانند قوانین مالیاتی در امان باشد. به‌عنوان‌مثال شما با ساخت اکانت پلی استیشن امریکا، باید از یک آدرس معتبر یا فیک آدرس این کشور استفاده کنید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از ایالت‌های آمریکا، شامل قوانین مالیاتی بر محصولات دیجیتال هستند که این قانون ممکن است در قیمت خرید محصولات شما، تغییراتی ایجاد نماید. ایالت‌های Delaware، Montana و Oregon جز ایالت‌هایی با مالیات رایگان به شمار می‌روند.

حتما بخوانید: کد پستی برای اکانت پلی استیشن

آموزش ساخت اکانت پلی استیشن به صورت کامل به همراه توضیحات برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

آموزش ساخت اکانت پلی استیشن

با توجه به مواردی که در بالا به آن اشاره شد، حال می‌توانید با انتخاب آگاهانه‌تری، به ساخت اکانت PSN بپردازید. در این مقاله ما تمامی آموزش ساخت اکانت پلی استیشن در تمامی پلتفرم‌های مختلف را بررسی و توضیح داده‌ایم تا هنگام ساخت اکانت PSN خود، تمامی سؤالات شما پاسخ داده شود.

آموزش ساخت اکانت پلی استیشن برای پلی استیشن 4 به صورت کامل

ساخت اکانت پلی استیشن برای پلی استیشن 4

برای ساخت اکانت پلی استیشن در پلی استیشن 4، شما باید مراحل زیر را طی کنید؛ خوشبختانه ساخت اکانت در PS4 آسان بوده و با طی کردن مراحل مختلف انجام می‌شود.

نکته: اگر پس از ورود به اکانت PSN خود در پلی استیشن 4، گزینه Activate As Your Primary PS4 برای شما نمایان شد، گزینه Do Not Activate را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اکانت پلی استیشن برای پلی استیشن 5

ساخت اکانت پلی استیشن برای پلی استیشن 5

اگر جز کاربران تازه‌وارد پلی استیشن هستید و PS5 خریداری کردید، اکانت PSN برای شما ضروری خواهد بود. البته باید اشاره‌کنیم درصورتی‌که اکانت PSN برای پلی استیشن 4 داشته‌اید، نیازی به ساخت مجدد آن نیست و می‌توانید از آن در کنسول جدید خود استفاده کنید. در غیر این صورت برای ساخت اکانت PSN در پلی استیشن 5 باید مراحل زیر را طی کنید.

نکته: قابلیتی که در کنسول پلی استیشن 5 به آن اضافه شده است، آسان‌تر کردن ورود به اکانت در دفعات بعدی است. شما به‌راحتی می‌توانید با واردکردن ایمیل و پسورد خود در اپلیکیشن پلی استیشن وارد اکانت خود شده و با اسکن کد QR به‌راحتی در کنسول PS5 خود وارد شوید.

آموزش ساخت اکانت پلی استیشن با گوشی های اندروید و آیفون

ساخت اکانت پلی استیشن با گوشی های اندروید و آیفون

ساخت اکانت PSN با گوشی به راحتی قابل انجام است و می توانید آن را انجام دهید. برای ساخت اکانت پلی استیشن با گوشی های اندروید و آیفون، مراحل زیر را طی کنید.

نکته: برای راحتی بیشتر در ساخت اکانت پلی استیشن با گوشی های اندروید و آیفون، می توانید از نرم افزار های Google Chrome یا Safari استفاده نمایید. همچنین حتما از نرم افزار های تغییر IP استفاده نمایید.

آموزش ساخت اکانت پلی استیشن با کامپیوتر

ساخت اکانت پلی استیشن با کامپیوتر

مراحل ساخت اکانت پلی استیشن با کامپیوتر همانند گوشی های اندروید و آیفون بوده و از طریق مرورگر انجام می‌شود. برای ساخت اکانت PSN در کامپیوتر مراحل زیر را طی کنید.

نکته: درصورتی‌که صفحه ثبت نام سونی برای شما در دسترس نبود، از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده نمایید.

ساخت اکانت پلی استیشن استور، برای کنسول های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 مورد نیاز بوده و شما پس از ساخت آن، می‌توانید از امکانات اساسی شبکه‌ی پلی استیشن نتورک، استفاده کنید. در این مقاله ما به آموزش ساخت اکانت پلی استیشن پرداختیم و روش ساخت اکانت PSN را در پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، گوشی های اندروید و آیفون و کامپیوتر به‌صورت کامل با مراحل مختلف توضیح دادیم. درصورتی‌که در این خصوص سوال دارید، می‌توانید از بخش نظرات وب گیفت استفاده کنید.

منبع: playstation

تاریخ آخرین به روزرسانی: 19 آبان 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

شما می‌توانید با طی کردن مراحلی که در این مقاله آموزش داده‌ایم، اکانت پلی استیشن جدید خود را ایجاد کنید. این روش‌ها در پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قابل فعال‌سازی خواهد بود.

خیر، سرویس پلی استیشن نتورک سونی کاملاً رایگان بوده و ساخت اکانت پلی استیشن برای شما هیچ‌گونه هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.

اکانت PSN در واقع حساب کاربری شما برای استفاده از شبکه پلی استیشن که یک سرویس سرگرمی دیجیتال برای کنسول های PS4 و PS5 بوده و با استفاده از آن می‌توانید به خرید و انجام بازی‌های آنلاین و تمامی امکانات در کنسول سونی، دسترسی پیدا کنید.

آیدی PSN یا Online ID شناسه منحصربه‌فرد شماست که برای شناسایی شما در شبکه‌ی PSN استفاده می‌شود و تنها قابلیت تغییر آن برای یک بار به صورت رایگان را خواهید داشت.

دیدگاه‌ها (2) آخرین نظرات کاربران
امیرحسین
6 آبان 1401

سلام تو دو سه تا آموزش دیدم که برای اینکه مالیات صفر بشه ایالت فلوریدا انتخاب میکنند و شهر هم فلوریدا میزنم درحالی که ما شهری بنام فلوریدا نداریم و ایالت هست نه شهر میخواستم بپرسم مشکلی از لحاظ ban و ... پیش نمیاد اگر شهر فلوریدا بزنیم یا بهتر یک شهر دیگه که در ایالت فلوریدا هست انتخاب کنیم؟؟؟

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به امیرحسین
6 آبان 1401

سلام خیر مشکلی پیش نمیاد.

افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد