فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
راهنمای کامل ریجن پلی استیشن پلاس
پلی استیشن

راهنمای کامل ریجن پلی استیشن پلاس

مهدی داوری
انتشار در 5 تیر 1402

گیمرهایی که کنسول پلی استیشن دارند، در کنار تمامی مواردی که برای استفاده از کنسول خود باید به آن توجه کنید، نیاز است تا دید کاملی در مورد مفهوم ریجن بندی کنسول پلی استیشن داشته باشند. در واقع ریجن (Region) بیان می‌کند که شما در کدام کشور در حال استفاده از کنسول پلی استیشن هستید. با بررسی این مسئله شما بتوانید به بهترین شکل ممکن از گیفت کارت پلی استیشن استفاده کرده و از طریق انتخاب ریجن مناسب هزینه‌های خود را کاهش دهید.

پس با ما همراه باشید تا در این مطلب نگاهی به ریجن بندی گیفت کارت پلی استیشن انداخته و به بررسی ارزان ترین و بهترین ریجن برای ساخت اکانت PS بپردازیم.

معرفی ریجن‌ های پلی استیشن PSN

ریجن‌ های پلی استیشن

اگر بخواهیم شما را با ریجن‌ های گیفت کارت پلی استیشن برای اکانت PSN آشنا کنیم، باید گفت که بر اساس موقعیت جغرافیایی سونی جدید ریجن مختلف را برای کنسول‌های خود در نظر گرفته است. شرکت سونی ریجن‌ های مختلف را برای عرضه گیفت کارت‌ها و محصولات خود در نظر گرفته است تا شما بتوانید کنترل درستی روی بازار داشته باشد. اگر بخواهیم شما را با ریجن‌ های مختلف پلی استیشن آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت گیفت کارت‌ها در هر یک از این ریجن‌ها متفاوت است و شبه همین دلیل شما می‌توانید با هزینه بسیار کم بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری و از آن استفاده کنید.

اگر قصد دارید تا مشکل ریجن را برطرف کنید و چالش‌های آن را حل کنید، می‌توانید ریجن اکانت پلی استیشن خود را به همان ریجن اصلی کنسول تغییر دهید و سپس برای خرید بازی به سراغ عناوینی بروید که ریجن آل هستند؛ یعنی برای همه ریجن‌ها مناسب هستند و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

با انجام این کار در زمان استفاده از گیفت کارت نیز با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد و می‌توانید به‌راحتی از گیفت کارت‌ پلی استیشن نیز استفاده کنید.

دلیل تفاوت قیمت گیفت کارت در ریجن‌ های مختلف پلی استیشن چیست؟

دلیل تفاوت قیمت گیفت کارت در ریجن‌ های مختلف پلی استیشن

از دیگر سؤالات مهمی که همواره کاربران مطرح می‌کنند این است که چرا سونی محصولات مختلف را در ریجن‌ های مختلف با قیمت‌های گوناگونی به فروش می‌رساند؟ در پاسخ به این سؤال مهم باید گفت که شرکت سونی بر اساس ارزش ارز و قدرت خرید گیمرها در آن منطقه، قیمت گیفت کارت‌ها را در ریجن‌ های مختلف تعیین می‌کند.

به همین دلیل در کشورهایی چون ترکیه، برزیل و یا آرژانتین شما می‌توانید گیفت کارت پلی استیشن را با قیمت کمتری نسبت به کشورهایی چون انگلیس و آمریکا خریداری کنید. توجه به این نکته به گیمرها کمک می‌کند تا بتوانید با قیمت بسیار پایین‌تر گیفت کارت‌های مورد نظر خود را خریداری و از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین ریجن پلی استیشن پلاس چیست؟

یکی از مواردی که برای خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس باید به آن توجه داشته باشید این است که شرکت سونی این کارت‌های هدیه را بر اساس کشورها و ریجن‌ها قیمت‌گذاری می‌کند.

در واقع سونی بر اساس وضعیت اقتصادی در هر کشور، اقدام به تغییر قیمت گیفت کارت‌های پلی استیشن پلاس می‌کند. به همین خاطر اگر می‌خواهید با قیمت پایین عضو سرویس پلی استیشن پلاس شوید، بهتر است تا به سراغ ریجن‌هایی بیایید که قیمت گیفت کارت PSN در آن پایین است.

از بهترین ریجن‌های پلی استیشن پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت گیفت کارت پلی استیشن پلاس در این ریجن‌ها پایین‌تر از ریجن‌های آمریکا و اروپا است. البته نکته مهمی که باید بدانید این است که خرید گیفت کارت در برخی از ریجن‌ها باعث می‌شود تا محدودیت‌هایی برای شما اعمال شود.

به عنوان مثال برخی از بازی‌ها به خاطر قوانین و مقررات در کشورهای مختلف ممکن است در ریجن‌هایی با محدودیت مواجه شوند و نتوانید آن‌ها را تجربه کنید. البته تعداد بازی‌هایی که چنین محدودیت‌هایی دارند کم است.

ارزان‌ترین ریجن پلی استیشن پلاس چیست؟

به طور کلی ارزان‌ترین ریجن کنسول پلی استیشن ترکیه است. بازی‌های موجود در فروشگاه پلی استیشن ترکیه به شکل قابل‌توجهی ارزان‌تر از سایر ریجن‌ها هستند گاهی اوقات می‌توانید بازی‌ها را تا بیش از 50 درصد ارزان‌تر ریجن‌هایی مثل آمریکا یا یورو خریداری کنید. از دیگر ریجن‌های ارزان پلی استیشن می‌توان به آرژانتین، برزیل، مکزیک، روسیه و آفریقای جنوبی اشاره کرد.

به طور کلی، اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید بازی‌های پلی استیشن هستید، نیاز است تا ریجن مناسبی را انتخاب کنید تا بتوانید به ارزان‌ترین شکل ممکن اقدام به خرید بازی برای کنسول پلی استیشن خود کنید.

چگونه ریجن اکانت PS را بفهمیم؟

شیوه تشخیص ریجن پلی استیشن

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به خرید گیفت کارت برای کنسول خود کنید، نیاز است تا متناسب با ریجن کنسول خود، گیفت کارتی با منطقه مناسب را خریداری کنید. در چنین شرایطی به‌منظور اطلاع از ریجن اکانت شبکه پلی استیشن دو روش پیش روی شما وجود دارد که می‌توانید از طریق آن اقدام به بررسی ریجن کنسول خود کنید.

۱. بررسی ریجن کنسول از سایت پلی استیشن

اولین روشی که می‌توانید از طریق آن اقدام به اطلاع از ریجن حساب کاربری و تغییر آن کنید، ورود به سایت شبکه سونی است. در این سایت شما می‌توانید پس ساخت اکانت PSN، به جزئیات حساب کاربری پلی استیشن دسترسی پیدا کنید و آن را متناسب با نیاز خود تغییر دهید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

با طی کردن این مراحل می‌توانید ریجن کنسول خود را پیدا کنید.

۲. بررسی ریجن از طریق کنسول

روش دیگری که شما می‌توانید از طریق آن ریجن کنسول خود را مشاهده کرده و آن را تغییر دهید، از طریق بخش تنظیمات کنسول پلی استیشن است. به‌منظور انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

با انجام این مراحل هم می‌توانید ریجن کنسول خود را پیدا و یا اقدام به تغییر ریجن اکانت خود کنید.

جمع بندی

در این مطلب به کامل تمام نکات در مورد ریجن پلی استیشن پرداختیم و بیان کردیم که چگونه می‌توانید با خرید ارزان ترین و بهترین ریجن اکانت PS4 و یا PS5، هزینه خرید محصولات مختلف از شبکه پلی استیشن را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

منبع: lietaer

تاریخ آخرین به روزرسانی: 4 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

منظور از ریجن در شبکه پلی استیشن، کشور و منطقه‌ای است که کنسول و اکانت شما در آن ثبت شده و می‌توانید بازی‌ها و گیفت کارت‌های پلی استیشن را با توجه به ریجن بندی خریداری کنید.

ریجنی که باعث کاهش قابل‌توجه قیمت گیفت کارت و بازی‌های می‌شود، بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آید.

بله شما می‌توانید به‌راحتی از طریق وب‌سایت پلی استیشن و یا از طریق کنسول خود ریجن دستگاه و اکانتتان را تغییر دهید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد