فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
مقایسه انواع اشتراک اپل موزیک
اپل

مقایسه انواع اشتراک اپل موزیک

مهدی داوری
انتشار در 26 آذر 1401

اپل موزیک یکی از بهترین پلتفرم‌های پخش موسیقی آنلاین است که می‌توانید از طریق دستگاه‌های مختلف به این سرویس متصل شده و از طریق آن اقدام به پخش آهنگ مورد علاقه خود به‌صورت اینترنتی کنید. در صورتی که قصد دارید تا از سرویس اپل موزیک استفاده کنید، نیاز است تا اقدام به خرید اشتراک این سرویس کرده و از این طریق آهنگ‌های مورد علاقه خود را پخش کنید. در این بین یکی از سؤالات بسیار مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که تفاوت بین انواع اشتراک اپل موزیک چیست و شاهد چه پلن‌هایی در این سرویس هستیم؟ به‌منظور پاسخ به این سؤال با سایت وب گیفت همراه باشید تا در این مطلب شما را با انواع اشتراک اپل موزیک آشنا کرده و در مورد ویژگی‌های هر یک از این پلن‌ها اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

در صورتی که قصد دارید تا از سرویس اپل موزیک استفاده کنید، نیاز است تا به سراغ یکی از اشتراک‌های این سرویس آمده و عضو این پلن شوید.

اشتراک‌های مختلف اپل موزیک چیست؟

در صورتی که قصد دارید تا از سرویس اپل موزیک استفاده کنید، نیاز است تا به سراغ یکی از اشتراک‌های این سرویس آمده و عضو این پلن شوید. در حال حاضر سرویس اپل موزیک، چهار طرح و اشتراک مختلف را ارائه می‌دهد که شامل پلن‌های Student، Voice، Individual و Family می‌شوند. هر یک از این پلن‌ها و اشتراک‌ها دارای ویژگی‌ها و قیمت منحصربه‌فردی هستند. در همین راستا در ادامه قصد داریم تا شما را با هر یک از این پلن‌ها آشنا کرده و در این زمینه توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم:

ویژگی‌های پلن Apple Music Student

ویژگی‌های پلن Apple Music Student

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلن‌ها موجود برای عضویت در سرویس اپل موزیک، اشتراک Apple Music Student است. متأسفانه این پلن برای کاربران داخل ایران قابل دسترس نیست و تنها افرادی که دانشجوی دانشگاه‌های بین‌المللی هستند، می‌توانند عضو پلن Apple Music Student شوند. اگر بخواهیم شما را با ویژگی‌های Apple Music Student آشنا کنیم باید گفت که با عضویت در این پلن، شما می‌توانید به کل کاتالوگ آهنگ‌های موجود در سرویس اپل موزیک با بیش از 90 میلیون آهنگ دسترسی پیدا کنید. همچنین اگر شما عضو این پلن شوید، می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه خود را برای گوش دادن آفلاین دانلود کرده و همچنین اقدام به گوش دادن آهنگ‌های مورد نظر خود در دستگاه‌های مختلف کنید. در کنار میلیون‌ها آهنگ، با خرید اشتراک Apple Music Student  می‌توانید به بیش از 30000 پلی لیست مختلف و همچنین رادیو زنده نیز دسترسی دارید.

عضویت در پلن Apple Music Student به شما این امکان را می‌دهد تا موزیک ویدئوهای داخل سرویس اپل موزیک را نیز مشاهده کرده، به متن آهنگ‌ها دسترسی پیدا کرده، پلی لیست‌های شخصی ایجاد کرده و مشاهده کنید که دوستانتان به چه محتوایی گوش می‌دهند. همچنین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که عضویت در پلن Apple Music Student دارد، امکان گوش دادن به موسیقی بدون آگهی، بدون افت صدا و همچنین با فناوری Dolby Atmos اشاره کرد که باعث می‌شود تا بتوانید موسیقی را در سرویس اپل موزیک با بهترین کیفیت ممکن گوش دهید. در نهایت لازم به ذکر است که هزینه عضویت در پلن Apple Music Student  تنها 5.99 دلار در ماه است.

ویژگی‌های پلن Apple Music Voice

ویژگی‌های پلن Apple Music Voice

ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین اشتراک سرویس اپل موزیک که می‌توانید آن را خریداری کنید، Apple Music Voice  است. البته باید به این نکته توجه کنید که با خرید این اشتراک تنها می‌توانید به محتواهای صوتی سرویس اپل موزیک دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به این پلن نیاز است تا در ماه 4.99 دلار پرداخت کنید. در صورتی که اشتراک Apple Music Voice  را خریداری کنید، اپل موزیک تنها به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با استفاده از دستیار صوتی سیری اقدام به پخش موسیقی مورد علاقه خود کنید. در واقع اگر عضو پلن Apple Music Voice شوید، نمی‌توانید به کتابخانه و کاتالوگ موسیقی‌های اپل موزیک دسترسی پیدا کنید و شما تنها می‌توانید با فرمان صوتی به سیری آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید.

همچنین لازم به ذکر است که پلن و اشتراک Apple Music Voice تنها در دستگاه‌های اپل قابل استفاده است. این یعنی اگر عضو پلن Apple Music Voice شوید، نمی‌توانید در سیستم‌عامل‌های غیر اپل مانند گوشی‌های اندرویدی و یا سیستم‌عامل ویندوز به این سرویس دسترسی داشته باشید. اشتراک Apple Music Voice  محدودیت‌های دیگری نیز دارد. در صورتی که عضو این پلن باشید، نمی‌توانید موسیقی را برای گوش دادن آفلاین دانلود کرده، لیست پخش ایجاد کنید و یا متن آهنگ‌ها را مشاهده کنید.

همچنین افرادی که اشتراک Apple Music Voice را خریداری می‌کنند، حتی نمی‌توانند به موزیک ویدئوها دسترسی پیدا کنند. همچنین به فناوری‌هایی چون Dolby Atmos و Spatial Audio نمی‌توانید دسترسی داشته باشید. در واقع می‌توان گفت با خرید اشتراک Apple Music Voice شما به‌صورت محدود به این سرویس دسترسی خواهید داشت و اگر قصد دارید تا به‌صورت کامل از این سرویس استفاده کنید، نیاز است تا به سراغ سایر پلن‌ها آمده و از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های پلن Apple Music Individual

ویژگی‌های پلن Apple Music Individual

یکی از اشتراک‌های استاندارد و محبوب که بسیاری از افراد برای دسترسی به اپل موزیک به سراغ آن می‌روند، اشتراک Apple Music Individual است. در صورتی که قصد دارید تا عضو این اشتراک شوید، نیاز است تا در هر ماه 9.99 دلار پرداخت کنید. در صورتی که اشتراک Apple Music Individual  را خریداری کنید، می‌توانید به همه قابلیت‌ها و ویژگی‌های اشتراک Apple Music Student دسترسی پیدا کنید. افرادی که عضو پلن Apple Music Individual می‌شوند، مانند به کل محتواهای موجود در سرویس اپل موزیک دسترسی پیدا کرده و بدون افت کیفیت صدا به این آهنگ‌ها دسترسی پیدا کنید. همچنین با عضویت در اشتراک Apple Music Individual می‌توانید به ایستگاه‌های رادیویی زنده دسترسی پیدا کرده، اقدام به مدیریت پلی لیست‌ها کرده، برای گوش دادن آفلاین به آهنگ‌های مختلف اقدام به دانلود محتواها کرده، فرایند استریم آهنگ را از طریق دستگاه‌های مختلف انجام داده و در نهایت اقدام به گوش دادن به آهنگ‌های مختلف بدون پخش آگهی کنید.

ویژگی‌های پلن Apple Music Family

ویژگی‌های پلن Apple Music Family

آخرین اشتراکی که برای عضویت در سرویس اپل موزیک می‌توانید آن را خریداری کنید، پلن Apple Music Family است. اگر بخواهیم شما را با این پلن آشنا کنیم باید گفت که هزینه عضویت در این پلن 14.99 دلار در ماه است. Apple Music Family در واقع طرح و اشتراک مناسبی برای خانواده‌ها است و افرادی که قصد دارند تا به‌صورت گروهی اقدام به عضویت در سرویس اپل موزیک کنند، می‌توانند به سراغ Apple Music Family آمده و عضو این اشتراک شوند.

اگر بخواهیم شما را با ویژگی‌های این پلن آشنا کنیم باید گفت که با عضویت در Apple Music Family مانند اشتراک Individual  و Student  می‌توانید به تمامی ویژگی‌های اپل موزیک دسترسی پیدا کرده و به‌صورت حرفه‌ای و کامل از این سرویس استفاده کنید. در این بین اما مهم‌ترین تفاوتی که بین Apple Music Family با اشتراک‌های Individual  و Student دارد این است که تا شش نفر می‌توانند با خرید یک اشتراک به‌صورت کامل از سرویس اپل موزیک استفاده کنند. همچنین برای تفکیک‌پذیر اشتراک Apple Music Family هر فرد دارای لیست پخش و کتابخانه موسیقی منحصربه‌فرد است.

استفاده رایگان از سرویس Apple Music

استفاده رایگان از اپل موزیک

یکی از سؤالات مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که آیا پلتفرم اپل موزیک قابلیت استفاده رایگان دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که برخلاف اکثر پلتفرم‌های پخش موسیقی که برای جذب کاربران جدید، پلن و اشتراک رایگان را نیز با قابلیت‌های محدود ارائه می‌دهند، اپل موزیک دارای پلن رایگان نیست. البته برای جبران این مسئله شرکت اپل یک نسخه آزمایشی رایگان را برای این سرویس در نظر گرفته است و شما می‌توانید با وارد کردن کارت اعتباری خود، یک بار اشتراک اپل موزیک را به‌صورت رایگان دریافت کرده و از آن استفاده کنید.

بهترین اشتراک اپل موزیک برای خرید اشتراک فمیلی آن است.

بهترین اشتراک اپل موزیک برای خرید

همان‌طوری که مشاهده می‌کنید، برای عضویت در سرویس اپل موزیک گزینه‌های متنوعی در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از پلن مناسب برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. در این بین اما اگر بدون تحقیق در مورد ویژگی‌های هر پلن اقدام به خرید اشتراک اپل موزیک کنید، ممکن است نتوانید به‌درستی از این سرویس استفاده کنید. در صورتی که دانشجو دانشگاه‌های بین‌المللی هستید، پیشنهاد ما این است که به سراغ پلن Student سرویس اپل موزیک بروید. این پلن در کنار داشتن تمام مزایا طرح Individual با قیمت کمتری ارائه می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که اگرچه پلن Voice اپل موزیک بسیار ارزان است، اما عملکرد محدود آن محدود بوده و اگر قصد دارید تا به تمامی امکانات و ویژگی‌های این سرویس دسترسی پیدا کنید، نیاز است تا به سراغ پلن‌های دیگر بروید.

اگر قصد دارید تا تنهایی اقدام به خرید اشتراک اپل موزیک کنید، پلن Apple Music Individual گزینه مناسبی برای شما است. با وجود هزینه بالاتر، این پلن بسیار کامل‌تر از اشتراک Voice است. در نهایت نیز اگر قصد دارید تا به‌صورت خانوادگی یا گروهی عضو سرویس اپل موزیک شوید، Apple Music Family بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. با وجود این که هزینه این سرویس در هر ماه 14.99 دلار است؛ اما شما می‌توانید این هزینه را می‌توان بین شش نفر تقسیم کرد و از این طریق با هزینه کمتر از سرویس اپل موزیک استفاده کنید.

جمع بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت شما را با انواع اشتراک اپل موزیک آشنا کرده و در مورد ویژگی‌ها و هزینه عضویت در هر یک از این پلن‌ها اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با دید کاملی نسبت به قابلیت‌های هر پلن، اقدام به خرید اشتراک مناسب کنید.

منبع: makeuseof

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

در حال حاضر شرکت اپل چهار پلن Student، Voice، Individual و Family را به کاربران ارائه می‌دهد. هر یک از این پلن‌ها ویژگی و هزینه منحصربه‌فردی دارد.

به‌صورت کلی اشتراک رایگان برای سرویس اپل موزیک وجود ندارد، با این حال شما می‌توانید عضو پلن آزمایشی اپل موزیک شوید.

اپل موزیک یک سرویس پخش موسیقی، صدا و ویدئو است که توسط شرکت اپل ایجاد شده است. با خرید اشتراک اپل موزیک، شما می‌توانید به‌صورت آنلاین به میلیون‌ها موسیقی مختلف دسترسی پیدا کرده و به آن‌ها گوش دهید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد