فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
سیستم مورد نیاز برای بازی روبلاکس
روبلاکس

سیستم مورد نیاز برای بازی روبلاکس

مهدی داوری
انتشار در 24 بهمن 1401

بازی روبلاکس یکی از بازی‌های آنلاین و رایگان، در سبک بازی سازی (Game Creation) است که امروزه در بین گیمرها با رده‌های سنی مختلف توانسته جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. بازی Roblox به کاربران امکان می دهد بازی های خود را بسازند و بازی های ساخته شده توسط سایر کاربران را انجام دهند. در این بین یکی از سوالات مهم گیمرها این است که آیا سیستم آن‌ها توانایی اجرا بازی روبلاکس را دارد یا نیاز است تا اقدام به ارتقا سیستم خود کنند یا خیر؟ در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت به بررسی سیستم مورد نیاز برای بازی روبلاکس پرداخته و بیان می‌کنیم که با چه سیستمی بازی ای می‌توانید بازی روبلاکس (Roblox) را به بهترین شکل ممکن بر روی کامپیوتر خود نصب و آن را تجربه کنید.

سیستم مورد نیاز برای بازی روبلاکس چیست؟

بازی روبلاکس از جمله بازی های محبوب، در سبک بازی سازی است که برای تجربه بازی روان، نیاز به دانستن، مشخصات سیستم مورد نیاز برای بازی Roblox دارید که شامل کارت گرافیک، رم، CPU و سیستم عامل مناسب برای اجرا این بازی می‌شود. همچنین کیفیت اینترنت و پینگ شما نیز در اجرا درست و روان بازی Roblox نیز تاثیر گذار است، که در ادامه به بررسی بیشتر و کامل موارد ذکر شده خواهیم پرداخت.

سیستم عامل مورد نیاز برای بازی روبلاکس چیست؟

در حال حاضر بازی روبلاکس برای سیستم عامل های ویندوز، مک، آی او اس، اندروید، ایکس باکس و دیوایس های آمازون در دسترس است. اما این بازی برای تمامی نسخه های سیستم عامل های اشاره شده در دسترس نیست و در ابتدا، باید چک کنید که نسخه سیستم عامل شما در جدول زیر به آن اشاره شده باشد.

نام سیستم عامل ورژن های پشتیبانی شده برای نصب بازی روبلاکس
ویندوز
مک
آی او اس (آیفون، آیپاد و آیپد)
اندروید

البته نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که افرادی که ویندوز 8 یا 8.1 را دارند، باید بازی روبلاکس را در حالت دسکتاپ اجرا کنید، زیرا حالت Metro نیز بازی در حال حاضر بر روی این نسخه ویندوز پشتیبانی نمی‌شود.

همچنین اگر قصد دارید تا این بازی را از طریق مرورگر وب خود تجربه کنید، باید به این موضوع توجه کنید که وب سایت بازی روبلاکس از طریق مرورگرهای Chrome ، Firefox و Microsoft Edge از طریق ویندوز قابل‌دسترسی است. همچنین افرادی که بر روی کامپیوتر خود سیستم عامل لینوکس را نصب کرده باشند، نمی‌توانند بازی روبلاکس را در این سیستم تجربه کنند، چرا که این بازی در سیستم عامل لینوکس پشتیبانی نمی‌شود. 

در نهایت نیز اگر کروم بوک دارید و سیستم عامل Chrome بر روی دستگاه شما نصب است، باید حداقل نسخه سیستم عامل Chrome 53 یا بالاتر باشد. همچنین باید در ابتدا Google Play Store را در دستگاه خود فعال کنید تا بتوانید این بازی را بر روی کروم بوک خود نصب کنید.

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی روبلاکس چیست؟

به‌صورت کلی حداقل سیستم سخت افزار قابل قبول برای بازی روبلاکس یک سیستم معمولی است و نیازی نیست تا سخت افزار قدرتمندی داشته باشید. در واقع می‌توان گفت هر رایانه شخصی یا لپ تاپ ساخته شده در 10 سال گذشته، هیچ مشکلی در اجرای این بازی را نخواهد داشت. 

اگر قصد دارید تا بدون مشکل و به بهترین شکل ممکن روبلاکس را بر روی سیستم خود به بهترین شکل ممکن اجرا کنید، نیاز است تا سخت افزارهای زیر را داشته باشید:

همچنین با توجه به موارد گفته شده می‌توان گفت حداقل سخت افزار برای اجرا بازی روبلاکس به شرح زیر است:

توجه به این نکته ضروری است که اینها حداقل الزامات هستند و ممکن است با سخت افزار پیشرفته تر عملکرد بهتری را تجربه کنید. علاوه بر این، برای اجرای آنلاین Roblox به اتصال اینترنت و همچنین یک مرورگر وب با پشتیبانی از WebGL و Adobe Flash Player نیاز دارید.

بررسی اینترنت مورد نیاز برای اجرای بازی روبلاکس

از آن جایی که بازی روبلاکس کاملاً آنلاین است، به‌منظور اجرا بدون مشکل آن نیاز است تا سرعت اینترنت شما حداقل 4 تا 8 مگابیت بر ثانیه باشد. همچنین اینترنت پایدار و با پینگ (Ping) پایین نیز نقش بسیار مهمی در کیفیت اتصال شما به سرورهای بازی ایفا می‌کند. در صورتی که تعداد افرادی که به اینترنت شما به‌صورت هم‌زمان متصل هستند زیاد است، باید سرعت اینترنت بالاتری داشته باشید.

حل مشکل عدم اجرا بازی روبلاکس

در صورتی که تمامی پیش‌نیازها و شرایط را برای اجرا بازی روبلاکس داشتید، ممکن است که بعد از ساخت اکانت روبلاکس و نصب بازی، با مشکل عدم اجرا بازی مواجه شوید. نیاز است تا به چند نکته مهم توجه کنید. در گام اول سعی کنید تا کیفیت و گرافیک بازی را پایین بیاورید و سپس اجرا بازی را تست کنید. همچنین پیشنهاد ما این است که اطمینان حاصل کنید که هیچ برنامه‌ای در پس‌زمینه سیستم عامل شما اجرا نمی‌شود. همچنین حتما باید قبل از شروع بازی، از کیفیت اینترنت و پینگ خود از طریق ابزار های Internet Speed Test مطمئن شوید. 

سخن پایانی

در این مطلب از سایت وب گیفت هر آن چه که باید در مورد سیستم مورد نیاز برای بازی روبلاکس (Roblox) و پیش نیاز های آن، همانند سرعت اینترنت، بدانید را به شما ارائه کردیم، توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیش از دانلود و نصب بازی روبلاکس از امکان اجرا آن بر روی سیستم عامل خود، و عملکرد بهینه و درست آن مطمئن شوید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 28 مهر 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

اگر قصد دارید تا بدون مشکل، بازی روبلاکس را بر روی سیستم خود اجرا کنید، سیستم شما باید دارای رم کافی و کارت گرافیک مناسب باشد.

به‌منظور اجرا بدون مشکل روبلاکس نیاز است تا سرعت اینترنت شما حداقل 4 تا 8 مگابیت بر ثانیه باشد.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد