فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
معرفی برند ریزر؛ از تاریخچه تا محصولات
ریزر

معرفی برند ریزر؛ از تاریخچه تا محصولات

مهدی داوری
انتشار در 17 فروردین 1402

برند ریزر یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی – سنگاپوری است که در حوزه تولید لوازم الکترونیکی، خدمات مالی و تولید سخت افزارهای مربوط به بازی فعالیت دارد. شرکت Razer فعالیت خود را از سال 1998 آغاز کرد و Min-Liang Tan و Robert “RazerGuy” Krakoff به‌عنوان مؤسسان این برند شناخته می‌شوند. در حال حاضر این برند دارای دو دفتر مرکزی است که یکی در کوئینتون کشور سنگاپور و دیگری در منطقه ارواین در ایالت کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا است.

افرادی که علاقه‌مند به بازی‌های ویدئویی هستند، برای خرید محصولات مورد نظر خود و تجهیزات مربوط به این حوزه معمولاً به سراغ کمپانی Razer می‌آیند. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برند ریزر دارد، می‌توان به مقرون‌به‌صرفه بودن محصولات این شرکت اشاره کرد. در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا نگاهی به این برند انداخته و به معرفی محصولات این برند حوزه گیم آمریکایی بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

شرکت Razer در سال 1998 به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از برند Kärna LLC که در ایالت کالیفرنیا شروع به فعالیت کرد.

تاریخچه شرکت ریزر

به منظور آشنایی با برند ریزر نیاز است تا به بررسی تاریخچه این شرکت پرداخته و در این زمینه توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. شرکت Razer در سال 1998 به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از برند Kärna LLC که در ایالت کالیفرنیا و در سن دیگو وجود داشت، شروع به کار کرد.

.Razer Inc نام شرکت
مین لیانگ تن بنیانگذار
صنعت گیم حوزه فعالیت
۲ ژانویه ۱۹۹۸ تاسیس

اولین محصول تولید شده توسط این برند یک ماوس گیمینگ پیشرفته به نام Boomslang بود. این محصول برای گیمرهای PC طراحی شده بود و افرادی که قصد داشتند تا به‌صورت حرفه‌ای اقدام به تجربه بازی‌های PC کنند، به سراغ این محصول آمده و آن را خریداری کردند.

با وجود موفقیت‌های قابل توجه این برند، اما شرکت مادر برند ریزر یعنی شرکت Kärna در سال 2000 به دلیل مشکلات مالی فعالیت خود را متوقف کرد. پس از این اتفاق، در سال 2005 برند ریزر دوباره توسط مین لیانگتان و رابرت کراکوف اقدام به ایجاد مجدد شرکت ریزر کرده و حقوق این برند را به دست آوردند.

پس از آن که برند Razer دوباره فعالیت خود را آغاز کرد، این شرکت در حوزه‌های گوناگون اقدام به ساخت محصول مختلف کرد. یکی از جذاب‌ترین محصولات تولید شده توسط شرکت Razer، یک میکرو کنسول مبتنی بر اندروید به نام Ouya  است. برند ریزر، شرکت Ouya Inc را در 27 جولای 2015 خریداری کرد، در حالی که تولید این کنسول متوقف شده بود؛ اما تیم فنی Ouya به تیم ریزر پیوست و این شرکت اقدام به توسعه میکرو کنسول جدیدی به نام Forge TV  کرد؛ اما این پروژه در سال 2016 متوقف شد.

لوگو کمپانی ریزر

همچنین در ژانویه 2017، شرکت ریزر سازنده Nextbit، استارتاپ طراح گوشی‌های هوشمند Robin را خریداری کرد. اندکی پس از آن، این برند از تلفن Razer به‌عنوان اولین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد.

در همان سال، برند ریزر به منظور عمومی کردن سهام خود، اقدام به عرضه آن در بازار بورس هنگ‌کنگ کرد. در ماه اکتبر سال 2017، تأیید شد که Razer قصد دارد تا 1,063,600,000 سهم خود را در بازه قیمتی 0.38 تا 0.51 دلار عرضه کند. سرانجام در تاریخ 14 نوامبر سال 2017، برند ریزر به طور رسمی در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ فهرست شد.

پس از این موفقیت، شرکت Razer تصمیم گرفت تا وارد حوزه مالی شود. این مسئله باعث شد تا  با ورود به این وارد حوزه، در تاریخ آوریل 2018، این برند اعلام کند که قصد دارد تا یک پلتفرم پرداخت الکترونیک به نام MOL  را به قیمت حدود 61 میلیون دلار خریداری کند. پس از انجام این کار بود که در ماه جولای، برند ریزر اقدام به ایجاد یک سرویس کیف پول الکترونیکی به نام Razer Pay در کشور مالزی کرد و مدیران این شرکت نیز گوشی جدید خود با نام Razer Phone 2  را در ماه اکتبر معرفی کردند.

در تاریخ 26 آوریل 2022، رابرت کراکوف به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران برند ریزر درگذشت. تا تاریخ 12 مه 2022، هیچ علت مرگی از سوی شرکت یا خانواده وی اعلام نشد. در نهایت در می سال 2022، شرکت Razer از بورس هنگ‌کنگ خارج شد.

ریزر گلد، لپ تاپ و وسایل گیمینگ از مهم ترین محصولات ریزر هستند

محصولات کمپانی Razer

پس از آن که به معرفی برند ریزر پرداخته و شما را با تاریخچه این شرکت آشنا کردیم، حال نیاز است تا در راستای آشنایی با برند ریزر شما را با محصولات این شرکت آشنا کنیم. به‌صورت کلی برند ریزر تلاش کرده تا محصولاتی را تولید کند که عموماً گیمرها را مورد هدف قرار داده است.

اگر لیست محصولات برند ریزر را بررسی کنیم، می‌توان گفت که این شرکت در حوزه‌های زیر اقدام به ساخت محصولات مختلفی کرده است:

کیفیت بالا محصولات تولید شده توسط این شرکت باعث شده تا برند ریزر جایگاه ویژه‌ای در بین گیمرهای حرفه‌ای پیدا کند. آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که در حدود 5 درصد از گیمرهای حرفه‌ای از ماوس‌های تولید شده توسط شرکت Razer  استفاده می‌کنند.

ریزر گلد یک سیستم اعتبار مجازی برای گیمر ها است

ریزر گلد چیست؟

یکی از خدماتی که برند ریزر به گیمرهای سراسر جهان ارائه می‌دهد، سرویسی به نام ریزر گلد است. در واقع این سرویس در حوزه مالی بوده و باعث می‌شود تا گیمرها بتوانند فرایندهای مالی را با سرعت بالاتری انجام دهند.

اگر بخواهیم شما را با سرویس Razer Gold آشنا کنیم باید گفت که این پلتفرم یک سیستم اعتبار مجازی است که گیمرها در سراسر جهان می‌توانند از آن استفاده کرده و از طریق این پلتفرم اقدام به خرید درون‌برنامه‌ای در بازی‌های مختلف کنند. در واقع می‌توان گفت که سرویس ریزر گلد یک کیف پول مجازی است که می‌توانید با افزایش اعتبار خود در آن، در بیش از 34000 بازی و برنامه مختلف اقدام به خرید درون‌برنامه‌ای کنید.

در حقیقت اگر شما جز گیمرهایی شوید که اکانت ریزر گلد دارید، می‌توانید از طریق خرید کارت هدیه Razer Gold، اقدام به پرداخت ایمن و سریع در بازی‌های مختلف کنید. از آن جایی که سرویس ریزر گلد تعداد قابل‌توجهی از بازی‌ها را پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید با شارژ کردن حساب خود، از این سرویس برای خرید درون‌برنامه‌ای در بازی‌های مختلف کنید.

در نهایت یکی از ویژگی‌های جذابی که سرویس ریزر گلد دارد این است که شما می‌توانید با خرج کردن Razer Gold، یک ارز دیگر به نام Razer Silver را به دست آورید و با استفاده از ریزر سیلور اقدام به خرید گیفت کارت، لوازم جانبی و محصولات شرکت ریزر کنید.

نکته جالبی که باعث شده تا سرویس ریزر گلد در بین گیمران ایرانی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند، امکان استفاده از این سرویس در داخل کشور است. در واقع شما می‌توانید با شارژ اکانت ریزر گلد خود، تحریم‌های موجود را دور زده و به‌راحتی خریدهای درون‌برنامه‌ای را در بیش از 30 هزار بازی مختلف انجام دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت نگاهی به شرکت Razer انداخته و به معرفی برند ریزر پرداختیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا دید کاملی در مورد شرکت ریزر به دست آورده و بتوانید با آگاهی کامل از محصولات این شرکت استفاده کنید. همچنین در انتها شما را با یکی از جذاب‌ترین خدمات برند ریزر یعنی سرویس ریزر گلد آشنا کردیم.

 منبع: razer.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 4 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

شرکت ریزر یک برند آمریکایی - سنگاپوری است و این برند در حوزه تولید لوازم الکترونیکی، خدمات مالی و تولید سخت افزارهای مربوط به بازی فعالیت دارد.

ریزر گلد یک سرویس مالی است که از طریق آن می‌توانید کیف پول مجازی خود را شارژ و از پول داخل آن برای خرید در 34000 بازی مختلف استفاده کنید. گیمرهای ایرانی می‌توانند برای دور زدن تحریم‌ها از ریزر گلد استفاده کنند.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد