فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
همه چیز در مورد سرور دیسکورد
دیسکورد

همه چیز در مورد سرور دیسکورد

مهدی داوری
انتشار در 5 اردیبهشت 1402

دیسکورد یک شبکه اجتماعی است که از آن می‌توانید به‌عنوان یک اپلیکیشن ارتباطی رایگان استفاده کنید. ویژگی‌های جذابی که اپلیکیشن دیسکورد دارد باعث شده تا این سرویس توسط ده‌ها میلیون نفر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد و بسیاری از کاربران برای گفتگو و معاشرت از این سرویس استفاده می‌کنند.

سرور Discord یک فضای مجازی در برنامه/پلتفرم Discord است که در آن کاربران می توانند از طریق چت صوتی یا متنی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. سرورها در کانال هایی دسته بندی شده اند که هر کانال بر موضوع یا هدف خاصی تمرکز دارد. کاربران می توانند سرورهایی را به صورت رایگان ایجاد کنند و دیگران را به پیوستن دعوت کنند، که امکان تشکیل کامیونیتی بزرگ را با موضوعات مختلف می‌هد

به منظور بررسی به سوال اینکه سرور دیسکورد چیست؟ با ما در سایت وب گیفت همراه باشید تا نگاهی کامل و جامع به ویژگی های دیسکورد سرور داشته باشیم.

سرور Discord چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور دیسکورد چیست؟

در بخش اول اگر بخواهیم به این سؤال مهم پاسخ دهیم که سرور دیسکورد چیست باید گفت که در اپلیکیشن دیسکورد، سرورها در واقع مجموعه‌ای از اتاق‌های گفتگو و کانال‌های صوتی دائمی هستند که می‌توانید از طریق لینک‌های دعوت به این سرورها دسترسی پیدا کرده و عضو آن‌ها شوید.

در واقع سرور دیسکورد به محیط‌هایی در اپلیکیشن دیسکورد گفته می‌شود که توسط جوامع خاص و گروه‌های دوستان ساخته شده است و اکثریت قریب به اتفاق سرورها کوچک بوده و فقط از طریق دریافت دعوت‌نامه می‌توانید عضو آن شوید. اپلیکیشن دیسکورد به شما این امکان را می‌دهد تا پس از ساخت اکانت دیسکورد و عضویت در این سرویس، یک سرور برای دوستان یا خانواده خود ایجاد کرده و از این سرورها برای مکانی به منظور صحبت کردن معاشرت کنید و سرگرم شدن استفاده کنید.

حال نیاز است تا در مورد ویژگی‌ها و مزایا Discord Server توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. سرورهای دیسکورد ویژگی‌های زیادی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

که در ادامه به بررسی بیشتر این امکانات خواهیم پرداخت.

۱. امکان چت صوتی و متنی

سرورهای دیسکورد به کاربران این امکان را می‌دهد تا اقدام به برقراری تماس‌های صوتی و تماس‌های ویدئویی کرده، پیام‌های متنی ارسال کرده، رسانه‌ها و فایل‌های مختلف را در چت‌های خصوصی ارسال کرده و به‌صورت کلی از دیسکورد به‌عنوان یک شبکه اجتماعی و پیام‌رسان استفاده کنند.

۲. وجود نقش‌های مختلف

یکی از مزایا سرورهای دیسکورد امکان مشخص کردن نقش‌های مختلف برای کاربران است. در واقع از این نقش‌ها می‌توان برای اختصاص مجوز به کاربران در سرور استفاده کرد. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل بهتری بر روی سرور خود داشته باشید و مشخص کنید که هر کسی می‌تواند چه کاری را روی سرور شما انجام دهد.

۳. امکان ایجاد کانال‌های مختلف

در سرورهای دیسکورد شاهد کانال‌ها مختلفی هستیم که از طریق آن می‌توانید با سایر اعضای سرور چت کنید. شما می‌توانید کانال‌های مختلفی را برای موضوعات یا اهداف مختلف در هر سرور ایجاد کنید.

۴. استفاده از ربات‌ها

ربات‌ها برنامه‌های خودکاری هستند که می‌توانند وظایف مختلفی را روی سرور شما انجام دهند. شما می‌توانید از ربات‌ها برای مدیریت سرور، پخش موسیقی یا حتی ارائه اطلاعات مختلف استفاده کنید.

۵. امکان ارسال ایموجی

ایموجی‌ها تصاویر کوچکی هستند که می‌توانند برای بیان احساسات یا نشان دادن واکنش در پیام‌های چت از آن‌ها استفاده شوند. امکان ارسال ایموجی در سرورهای دیسکورد وجود دارد.

۶. امکان سفارشی‌سازی سرورها

ویژگی دیگری که پلتفرم دیسکورد دارد این است که شما می‌توانید سرور خود را با تم‌ها، نمادها و انجام تنظیمات مختلف سفارش سازی کنید.

Server Boost دیسکورد

سرور بوست دیسکورد چیست؟

یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جذابی که اپلیکیشن دیسکورد دارد، قابلیت Server Boost است. اگر بخواهیم شما را با سرور بوست دیسکورد آشنا کنیم باید گفت که این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق دادن امتیازات و پاداش‌های اضافی از سرور مورد علاقه خود پشتیبانی کنید. وقتی سروری را بوست می‌کنید، به مزایای ویژه ای مانند شکلک‌های بیشتر، کانال‌های صوتی با کیفیت بالاتر و… دسترسی خواهید داشت.

همچنین می‌توانید برای نشان دادن حمایت خود یک نشان ویژه در نمایه خود دریافت کنید. در واقع سرور بوست دیسکورد ویژگی است که به شما این امکان را می‌دهد تا از سرورهای مورد علاقه خود حمایت و ساپورت کنید. در صورتی که یک سرور دیسکورد را بوست کنید، می‌توانید به مزایای زیر دسترسی پیدا کنید:

یکی از سوالات مهمی که افراد در مورد سرور دیسکورد مطرح می‌کنند این است که هزینه بوست Discord server چقدر است؟ به‌صورت کلی دو پلن مختلف برای بوست سرور دیسکورد وجود دارد. به منظور بررسی این پلن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود به سراغ پلن مناسب آمده و آن را خریداری کنید.

آموزش تنظیمات سرور دیسکورد

تنظیمات سرور دیسکورد

همان‌طوری که مقاله آموزش کار با دیسکورد اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایایی که Discord server دارد، امکان انجام تنظیمات مختلف در دیسکورد است. برای آن که بتوانید به بخش تنظیمات سرور دیسکورد دسترسی پیدا کنید، نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

در این بخش شما می‌توانید تنظیمات را انجام داده و به‌صورت کامل اقدام به شخصی‌سازی سرور دیسکورد کنید. بخش تنظیمات سرور دیسکورد به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید سرور خود را مطابق میل خود تغییر دهید. برخی از تنظیماتی که می‌توانید انجام دهید، شامل موارد زیر می‌شوند:

انجام این کارها باعث می‌شود تا بتوانید متناسب با نیاز و سلیقه خود اقدام به تغییر تنظیمات دیسکورد کرده و سرور دیسکورد را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

شیوه عضو شدن در سرور های دیسکورد

چگونه در سرور دیسکورد جوین شویم؟

یکی از سوالات مهمی که افراد به منظور استفاده از Discord server مطرح می‌کنند این است که چگونه می‌توان به یک سرور دیسکورد جوین شد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که شما برای عضویت به سرورهای دیسکورد نیاز است تا یک لینک دعوت را از صاحب سرور یا یکی از اعضای موجود سرور دریافت کنید. پس از آن که لینک دعوت سرور دیسکورد را دریافت کردید، حال نیاز است تا برای جوین شدن، گام‌های زیر را بردارید:

با انجام این کارها، می‌توانید عضو سرور دیسکورد مورد نظر خود شده و به‌صورت کامل به سرور مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

طریقه ساخت سرور دسکورد

چگونه سرور دیسکورد بسازیم؟

در صورتی که قصد دارید تا سرور شخصی خود را در اپلیکیشن دیسکورد ایجاد کنید، برای انجام این کار نیاز است تا گام‌های زیر را بردارید:

پس از انجام این کارها، سرور دیسکورد شما ساخته می‌شود و می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید تا اقدام به دعوت افراد به سرور دیسکورد خود کنید، نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

با انجام این مراحل می‌توانید لینک دعوتی را برای سرور خود ایجاد کرده و از این طریق با ارسال این لینک سایر افراد را به سرور دیسکورد خود اضافه کنید.

جمع‌بندی

همانطور که در مقاله خواندید، سرور دیسکورد، بستری است که کاربران می‌توانند از طریق چت متنی یا صوتی در قالب چنل های دیسکورد که در سرور ها قرار دارد، به گفت و گو یا اشتراک گذاری مطلب با یکدیگر بپردازند. همچنین سعی کردیم به صورت کامل آموزش های مرتبط با سرور Discord، از ایجاد سرور تا شیوه جوین شده و تنظیمات را به شما یاد دادیم.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 آبان 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

سرورها در واقع مجموعه‌ای از اتاق‌های گفتگو و کانال‌های صوتی دائمی هستند که می‌توانید از طریق لینک‌های دعوت به این سرورها دسترسی پیدا کرده و عضو آن‌ها شوید.

برای عضویت باید لینک دعوت سرور را دریافت کنید. باید لینک دعوت را کپی و وارد دیسکورد شوید. روی نماد + در سمت چپ کلیک کرده، گزینه Join a Server را انتخاب و لینک دعوت را در کادر مشخص شده قرار دهید و روی دکمه Join بزنید.

اپلیکیشن دیسکورد را باز کنید. روی نماد "+" در سمت چپ صفحه کلیک و گزینه Create a server را انتخاب کنید. سپس یک نام برای سرور خود انتخاب کرده و ریجن آن را انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Create کلیک کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد