فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
آموزش دیسکورد؛ هر آنچه که برای کار با Discord باید بدانید
دیسکورد

آموزش دیسکورد؛ هر آنچه که برای کار با Discord باید بدانید

مهدی داوری
انتشار در 20 فروردین 1402

دیسکورد یک برنامه چت برای برقراری ارتباط بین کاربران از طریق اینترنت است که معمولاً گیمرهای بازی‌های ویدئویی از آن برای چت کردن در حین بازی و برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. در صورتی که نحوه کار با دیسکورد را بدانید، می‌توانید از این سرویس برای برقراری تماس‌های ویدئویی، انجام چت‌های صوتی و ارسال پیام‌های متنی استفاده کرده و از این طریق با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید.

در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا به بررسی آموزش دیسکورد نگاهی انداخته و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

شیوه نصب و ثبت‌نام در دیسکورد

به منظور بررسی آموزش پلتفرم دیسکورد و شیوه استفاده از Discord نیاز است تا در گام اول به شیوه نحوه نصب و ثبت‌نام در دیسکورد پرداخت. برای انجام این کار در گام اول نیاز است تا اقدام به نصب دیسکورد بر روی دستگاه خود کنید. برای انجام این کار می‌توانید به آدرس discord.com/download آمده و سپس با توجه به نوع دستگاه خود اقدام به نصب دیسکورد کنید. سپس بعد نصب دانلود و نصب دیسکورد، به منظور ثبت‌نام در این پلتفرم نیاز است تا گام‌های زیر را طی کنید:

با انجام این مراحل، اکانت دیسکورد شما ساخته می‌شود و به‌راحتی می‌توانید از این پلتفرم برای برقراری ارتباط با دوستان خود استفاده کنید.

حتما بخوانید: شیوه استفاده از گیفت کارت دیسکورد

چگونه در دیسکورد وارد گروه شویم؟

در مورد شیوه عضو شدن در گروه های دیسکورد باید گفت که در دیسکورد به جای گروه شاهد مفهومی به نام سرورها هستیم.

اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که سرور چیست؟ باید گفت که هر سرور در دیسکورد در واقع یک گروه است که در آن شاهد کانال‌ها و اتاق‌های مختلفی هستیم و شما می‌توانید پس از ورود به دیسکورد، وارد هر یک از این اتاق‌ها شوید. در واقع می‌توان گفت که سرورها به‌عنوان هاب اصلی و گروه در دیسکورد به حساب می‌آید که به دو بخش کانال‌های متنی و کانال‌های صوتی تقسیم‌بندی می‌شوند.

شما می‌توانید در اپلیکیشن دیسکورد و ستون در سمت چپ این برنامه، به لیست سرورهایی که عضو آن هستید دسترسی پیدا کنید. هر زمانی که عضو یک سرور می‌شوید، می‌توانید آن را به‌صورت یک نماد دایره‌ای کوچک در این لیست پیدا کنید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با کشیدن نمادهای سرور به بالا و پایین، لیست سرور خود را دوباره مرتب کنید.

پس از بررسی مفهوم سرور، حال اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه می‌توان عضو سرورها شد باید گفت که برای انجام این کار دو روش پیش روی شما وجود دارد. در وهله اول شما می‌توانید  برای پیوستن یا ایجاد یک سرور، روی نماد + در پایین لیست سرورها کلیک کرده و سپس با وارد کردن آیدی هر سرور عضو آن شوید.

از سوی دیگر یکی از روش‌های مرسوم که بسیاری از افراد برای عضویت در سرورها از آن استفاده می‌کنند، استفاده از لینک دعوت است. اگر لینک دعوت به سرور دیسکورد را دارید، برای انجام این کار نیاز است تا روی لینک کلیک کرده و در نهایت روی گزینه Join Server کلیک کنید. با انجام این کار وارد سرور دیسکورد خواهید شد.

چگونه در دیسکورد دوست پیدا کنیم؟

در صورتی که قصد دارید تا در دیسکورد دوست پیدا کنید، چندین روش پیش روی شما وجود دارد. در گام اول شما می‌توانید از طریق لیست مخاطبین گوشی خود به دوستانتان دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار نیاز است تا با روی دکمه دوم سمت چپ در نوار ناوبری که برای دسترسی به لیست دوستانتان است بروید.

هنگامی که در لیست دوستان خود قرار گرفتید، باید روی Find your friends یا Getting Started ضربه بزنید. سپس به صفحه Permissions می‌روید و برای فعال کردن مخاطبین برای اضافه کردن شما به دیسکورد، روی دکمه آن بزنید.

سپس در گام بعدی باید شماره تلفن خود را تایید کنید. اگر شماره تلفن شما قبلاً در حساب دیسکورد شما تایید شده است، می‌توانید این مرحله را رد کنید. پس از انجام این کار هنگامی که روی دکمه همگام‌سازی مخاطبین با یک شماره تلفن کلیک کنید، می‌توانید به لیست دوستان خود که عضو دیسکورد هستند و در لیست مخاطبین گوشی شما وجود دارد دسترسی پیدا کنید.

از سوی دیگر شما می‌توانید از طریق آیدی، به دوستان خود دسترسی پیدا کرده و به آن‌ها پیام دهید. برای انجام این کار نیاز است تا آیدی دوستان خود را وارد کرده و سپس از این طریق با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در نهایت شما می‌توانید از طریق ایجاد یک سرور و اضافه شدن سایر کاربران به سرورهای خود، با آن‌ها دوست شوید.

چگونه در دیسکورد بازی کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که به منظور بررسی آموزش کار دیسکورد باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر چه دیسکورد یک برنامه ارتباطی محبوب است که برای گیمرها ساخته شده بود، با این حال در چند سال گذشته قابلیت‌های مختلفی به این سرویس اضافه شده است. یکی از قابلیت‌های جذابی که در حال حاضر اپلیکیشن دیسکورد دارد، امکان بازی کردن در آن است.

ویژگی جدید Start an Activity در اپلیکیشن دیسکورد به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با دوستان خود بازی کنید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که این قابلیت هنوز در نسخه بتا است، اما شما در حال حاضر می‌توانید از طریق آن به بازی‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

در حال حاضر، تنها روش رسمی برای بازی کردن در دیسکورد، پیوستن به سرور دیسکورد  Games Lab است. برای تجربه بازی در دیسکورد نیاز است تا گام‌های زیر را طی کنید:

با انجام این کار، می‌توانید به‌راحتی در داخل اپلیکیشن دیسکورد بازی کرده و از قابلیت جدید این پلتفرم استفاده کرد.

روش‌های دور زدن تحریم دیسکورد

یکی از مواردی که به منظور بررسی شیوه استفاده از Discord باید به آن توجه داشته باشید این است که دسترسی کاربران ایرانی به اپلیکیشن دیسکورد محدود شده است و کاربران ایرانی از سوی اپلیکیشن دیسکورد تحریم شده است.

در همین راستا اگر قصد دارید تا اقدام به دور زدن تحریم‌ها کنید، برای انجام این کار نیاز است تا از برنامه‌های تغییر دهنده IP استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از نرم‌افزارهای تغییر دهنده IP استفاده کنید، هم می‌توانید تحریم‌های اعمال شده از سوی دیسکورد را دور زده و هم در صورتی که اپلیکیشن دیسکورد در داخل کشور فیلتر شود، می‌توانید به‌راحتی از این پلتفرم استفاده کنید.

چطور در دیسکورد ربات اد کنیم؟

یکی از قابلیت‌های جذابی که پلتفرم دیسکورد دارد این است که شما می‌توانید از بات‌ها در آن استفاده کنید. با افزودن ربات‌ها و بات‌ها به سرورهای دیسکورد، می‌توانید بسیاری از وظایف مانند نظارت بر رفتار اعضا، تولید میم، مدیریت کاربران و… را به‌صورت خودکار به آن‌ها بسپارید.

 در این بین به منظور بررسی آموزش پلتفرم دیسکورد و اضافه کردن بات به سرورهای دیسکورد نیاز است تا به چند نکته مهم توجه داشته باشید. در گام اول برای اضافه کردن ربات به دیسکورد باید مجوز Manage Server را فعال کنید. برای افزودن یک ربات به سرورهای دیسکورد باید به‌عنوان ادمین یک سرور به بخش تنظیمات سرور خود بیایید.

برای انجام این کار در صفحه سرور خود باید در کنار نام سرور، در گوشه سمت چپ بالا روی نماد فلش کلیک کنید. سپس در منویی که برای شما باز می‌شود، نیاز است تا گزینه Server Settings را انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، نیاز است تا در نوار کناری سمت چپ، گزینه Roles را انتخاب کنید.

سپس باید نقش کاربری را که می‌خواهید به بات ارائه دهید را انتخاب کنید. در صفحه Edit Role در بالا باید روی گزینه Permissions کلیک کنید.

سپس باید در تب Permissions، باید گزینه Manage Server را فعال کنید.

پس از فعال کردن این گزینه یک اعلان در پایین صفحه برای شما ظاهر می‌شود. سپس باید روی Save Changes کلیک کنید تا تغییراتی که انجام دادید، ذخیره شود.

با انجام این کارها، به کاربران اجازه می‌دهید تا بتوانند ربات‌ها را به سرور دیسکورد شما اضافه کنند. برای آن که بتوانید یک بات را به دیسکورد خود اضافه کنید، نیاز است تا یک بات را پیدا کرده و روی گزینه Add to Server یا Invite کلیک کنید تا بتوانید اقدام به اضافه کردن ربات به سرور خود کنید.

سپس بعد از انتخاب یک ربات، تب جدیدی در مرورگر شما باز می‌کند. در این تب جدید، روی منوی کشویی Add to Server کلیک کرده و سرور دیسکوردی که قصد دارید تا این ربات را به آن اضافه کنید را در لیست موجود انتخاب کرده و سپس روی Continue کلیک کنید.

در صفحه بعدی دیسکورد لیستی از مجوزهایی را که به ربات شما اعطا می‌شود را به شما نمایش می‌دهد. در پایین این لیست مجوزها، روی Authorize کلیک کنید.

با انجام این کار، رباتی که انتخاب کردید، به سرور دیسکورد شما اضافه می‌شود و می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

چگونه در دیسکورد فیلم ببینیم؟

یکی دیگر از قابلیت‌ها جذابی که اپلیکیشن دیسکورد دارد این است که شما می‌توانید از طریق آن به‌صورت آنلاین با دوستان خود فیلم ببینید. اگر قصد دارید تا با دوستان یا خانواده خود به‌صورت هم‌زمان فیلم ببینید، اما هر یک از دوستان و خانواده شما در جای متفاوتی زندگی می‌کنند، می‌توانید از طریق دیسکورد، اقدام به اشتراک‌گذاری فیلم‌ها کرده و به‌صورت آنلاین اقدام به مشاهده فیلم‌های مورد نظر خود کنید.

اگر قصد دارید تا از طریق این اپلیکیشن به‌صورت آنلاین فیلم ببینید، می‌توانید از سرویس‌هایی نظیر Netflix، HBO Max ،Disney Plus یا سایر وب‌سایت‌ها استریم فیلم استفاده کنید. برای مشاهده فیلم به‌صورت آنلاین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از طریق مرورگر گوگل کروم خود وارد حساب کاربری‌تان در هر یک از وب‌سایت‌های استریم فیلم شوید. برای مشاهده فیلم به‌صورت آنلاین با سایر کاربران نیاز است تا گام‌های زیر را طی کنید:

با انجام این کار، تمام کاربرانی که عضو سرور شما هستند، می‌توانند به‌صورت آنلاین همراه با شما اقدام به مشاهده فیلم کنند.

آموزش تنظیمات دیسکورد

یکی از مهم‌ترین مواردی که به منظور بررسی آموزش پلتفرم دیسکورد و تنظیمات آن باید بدانید این است که با توجه به پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید، تنظیمات مختلفی در دیسکورد به شما نمایش داده می‌شود. به همین دلیل بررسی آموزش هر یک از بخش‌های تنظیمات دیسکورد خود نیاز به مطلب جداگانه‌ای دارد.

با این حال اگر بخواهیم به‌صورت کلی در مورد نحوه دسترسی به بخش تنظیمات دیسکورد توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که برای تغییر تنظیمات دیسکورد در رایانه شخصی، نیاز است تا در گام اول برنامه دیسکورد یا وب اپلیکیشن آن را باز کرده سپس روی نماد تنظیمات کاربری در کنار نام کاربری خود کلیک کنید.

Settings توضیحات
Profile تغییر نام، عکس پروفایل و حالت آنلاین بودن
Home اضافه کردن یا حذف کانال ها، دسته بندی کانال ها، مشاهده کانال های خصوصی
Messaging تغییر تنظیمات صدا و تصویر در هنگام پیام رسانی، تغییر صدای اعلان ها
Audio and Video Quality تنظیم کیفیت و روش استفاده از دوربین و میکروفون
Privacy تغییر تنظیمات حریم خصوصی، محدود کردن دسترسی به پروفایل و کانال های خصوصی
Security تنظیمات امنیتی مانند تأیید هویت دو مرحله‌ای، تغییر رمز عبور و محدود کردن دسترسی به سرورها
Other Settings شامل تنظیمات متفاوت مانند تنظیمات رابط کاربری و رنگ های متفاوت، زبان و …

با انجام این کار شما می‌توانید به لیست کامل تنظیمات دیسکورد بر روی دستگاه خود دسترسی پیدا کرده و به‌راحتی اقدام به تنظیم اپلیکیشن دیسکورد متناسب با نیاز خود کنید. همچنین در صورتی که قصد دارید تا تنظیمات سرورهای خود را در برنامه دیسکورد تغییر دهید، برای انجام این کار نیاز است تا وارد صفحه سرور خود شوید و در کنار نام سرور، می‌توانید به بخش تنظیمات سرور دسترسی پیدا کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت تلاش کردیم تا به بررسی شیوه استفاده از Discord پرداخته و در مورد نحوه کار با دیسکورد، از جمله شیوه نصب، تماشا کردن فیلم، اضافه کردن ربات و تنظیمات آن، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی از پلتفرم دیسکورد استفاده کرده و از طریق این سرویس اقدام به برقراری ارتباط با سایر دوستان خود کنید.

 منبع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2 آذر 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

دیسکورد یک برنامه برای برقراری ارتباط بین کاربران است. به دلیل ویژگی‌هایی که اپلیکیشن دیسکورد دارد معمولاً گیمرهای بازی‌های ویدئویی از آن برای چت کردن در حین بازی و برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند.

بله شما می‌توانید با عضویت در سرور Games Lab، به قابلیت Start an Activity دسترسی پیدا کرده و از این طریق بازی‌های مورد علاقه خود را تجربه کنید.

بله شما می‌توانید از طریق دیسکورد، استریم فیلم‌های مورد علاقه خود را برای سایر کاربران پخش کرده و از این طریق به‌صورت آنلاین با دوستان و آشنایان خود از طریق دیسکورد فیلم ببینید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد