فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آشنایی با سرویس استریم ویدیویی اپل تی وی پلاس
اپل

آشنایی با سرویس استریم ویدیویی اپل تی وی پلاس

مهدی داوری
انتشار در 16 فروردین 1402

امروزه پلتفرم‌های استریم فیلم و سریال مختلفی به وجود آمده‌اند که هر یک مزایا و معایب خاصی داشته و طرفداران منحصربه‌فردی نیز دارند. یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های این حوزه، اپل تی وی پلاس (Apple TV Plus) است.

اپل تی وی پلاس به‌عنوان یک سرویس استریم متعلق به شرکت اپل بوده و در 1 نوامبر 2019 راه‌اندازی شد. از آن زمان تا به امروز مجموعه‌ای از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی توسط شرکت اپل برای این سرویس ساخته شده است. به منظور بررسی و معرفی Apple TV+ با ما همراه باشید تا در این مطلب از سایت وب گیفت به این سؤال پاسخ دهیم که اپل تی وی پلاس چیست؟ جه سریال هایی دارد و چگونه می‌توان در ایران از آن استفاده کرد.

اپل تی وی پلاس سرویس استریم فیلم و سریال شرکت اپل است

اپل تی وی پلاس چیست؟

اگر بخواهیم شما را با شبکه اپل تی وی پلاس آشنا کرده و در مورد آن اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم باید گفت که سرویس Apple TV Plus یک پلتفرم پخش و استریم فیلم اشتراکی است که شرکت اپل تلاش کرده تا برای رقابت با سرویس‌هایی چون Netflix ، Hulu ،Amazon Prime Video و… ایجاد کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که اپل تی وی پلاس دارد این است که شما می‌توانید با پرداخت هزینه ماهانه و خرید اشتراک آن، بدون پخش آگهی از این سرویس استفاده کنید. همچنین شرکت اپل برای سرویس Apple TV+ تلاش کرده تا سریال‌ها و فیلم‌های اورجینالی را تحت برنامه‌ای به نام Apple Originals  تولید کند.

در این بین افرادی که قصد دارند تا عضو این سرویس اپل تی وی پلاس شوند دچار مشکل می‌شوند، چرا که شرکت اپل سه محصول با نام‌های مشابه دارد. اگر بخواهیم برای حل مشکل شما را با هر یک از این سرویس‌ها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به موارد گفته شده به شما کمک می‌کند تا دید کاملی نسبت به شبکه اپل تی وی پلاس پیدا کرده و بتوانید با آگاهی کامل از سرویس فیلم و سریال Apple TV+ استفاده کنید.

روش های نصب اپ اپل تی وی پلاس

شیوه نصب اپل تی وی پلاس

افرادی که قصد دارند تا اقدام به استفاده از شبکه اپل تی وی پلاس کنند، این سؤال بسیار مهم را مطرح می‌کنند که چگونه می‌توان اقدام به نصب این سرویس کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که اپل تی وی پلاس در واقع اشتراکی است که برای دسترسی کامل به اپلیکیشن اپل تی وی نیاز است تا عضو آن شوید.

به همین دلیل به منظور بررسی شیوه نصب اپل تی وی پلاس در واقع نیاز است تا به بررسی چگونگی نصب Apple TV بیندازیم. به‌صورت کلی در تمامی برای دستگاه‌های تولیدی توسط شرکت اپل، مانند آیفون‌ها، آی‌پدها یا آی‌پاد تاچ‌ها و… اپلیکیشن اپل تی وی به‌صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه شما نصب شده است و می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین در ستاپ باکس‌های Apple TV که نسل سوم یا جدیدتر هستند نیز شاهد نصب برنامه اپل تی وی بر روی آن هستیم. با این حال اگر به هر دلیلی این اپلیکیشن از روی دستگاه‌های شما حذف شده باشد، می‌توانید از طریق فروشگاه اپ استور، به‌راحتی اقدام به نصب اپل تی وی پلاس کنید.

نمایی از پنل سرویس اپل تی وی پلاس

در کنار محصولات تولیدی توسط شرکت اپل، شما می‌توانید اپل تی وی پلاس را بر روی دستگاه‌هایی چون Roku و آمازون نیز نصب کنید. در کنار این دستگاه‌ها امکان نصب این اپلیکیشن بر روی تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد.

از دیگر پلتفرم‌هایی که امکان نصب اپل تی وی بر روی آن وجود دارد می‌توان به کنسول‌های بازی PlayStation 5، PlayStation 4، Xbox One، Xbox Series X  یا Xbox Series S اشاره کرد. در این بین یکی از سؤالات مهمی که کاربران گوشی‌های اندرویدی مطرح می‌کنند این است که چگونه می‌تواند در این دستگاه‌ها اقدام به نصب Apple TV+ کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که بر خلاف تمامی پلتفرم‌های معرفی شده که از طریق فروشگاه‌های داخلی آن‌ها می‌توانید اقدام به نصب اپل تی وی کنید، برنامه Apple TV Plus از فروشگاه Google Play که استور کاربران اندروید است، حذف شده است.

با این حال کاربران این پلتفرم می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن اپل تی وی و از طریق مرورگرهای وب به این سرویس دسترسی پیدا کنند. در واقع روشی که کاربران رایانه‌های شخصی مک و رایانه‌های ویندوزی برای دسترسی به اپل تی وی پلاس از آن استفاده می‌کنند.

معرفی سریال‌های اپل تی وی پلاس

سریال‌های اپل تی وی پلاس

پس از آن که شما را با Apple TV+ آشنا کرده و به این سؤال پاسخ دادیم که اپل تی وی پلاس چیست، حال نیاز است تا نگاهی به برخی از بهترین سریال‌های موجود در سرویس اپل تی وی پلاس نگاهی بیندازیم. از بهترین سریال‌هایی که می‌توانید بر روی اپل تی وی پلاس آن‌ها را مشاهده کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام سریال تاریخ اولین پخش میانگین امتیاز IMDB تعداد فصل ها وضعیت سریال
The Morning Show Nov 2019 8.4 2 ادامه دارد
See Nov 2019 7.6 2 ادامه دارد
For All Mankind Nov 2019 7.7 2 ادامه دارد
Dickinson Nov 2019 7.3 3 ادامه دارد
Ted Lasso Aug 2020 8.7 2 ادامه دارد
Foundation Sep 2021 8.4 1 ادامه دارد
Helpsters Nov 2019 6.4 2 ادامه دارد
Shining Girls در حال تولید
Ghostwriter Nov 2019 7.1 2 لغو شده
Oprah’s Book Club Nov 2019 در حال تولید
Servant Nov 2019 7.6 2 ادامه دارد
Mythic Quest Feb 2020 8.5 2 ادامه دارد
Amazing Stories Mar 2020 6.3 1 لغو شده
Home Before Dark Apr 2020 7.5 2 ادامه دارد
Central Park May 2020 6.5 2 ادامه دارد
Severance در حال تولید

موارد گفته شده برخی از بهترین سریال‌هایی است که با خرید اشتراک اپل تی وی پلاس می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و به‌راحتی این محتواها را مشاهده کنید.

فواید و مزایا استفاده از اپل تی وی پلاس

مزایا استفاده از +Apple TV

اگر بخواهیم شما را با مزایا و ویژگی‌های سرویس اپل تی وی پلاس آشنا کنیم باید گفت که این سرویس به نحوی است که شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتری نسبت به سرویس‌های مشابه عضو آن شده و از طریق این پلتفرم اقدام به مشاهده جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا کنید.

مزیت دیگری که سرویس اپل تی وی پلاس دارد این است که می‌توان برنامه آن را بر روی دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف نصب کرد و تنها با استفاده از یک دستگاه متصل به اینترنت و بدون داشتن سخت افزار خاصی، از این سرویس استفاده کرد.

مزیت دیگری که سرویس Apple TV+ دارد این است که در این پلتفرم شاهد یک پلن خانوادگی هستیم که با عضویت در آن، شش عضو خانواده شما می‌توانند از یک حساب کاربری استفاده کرده و به‌صورت هم‌زمان از سرویس اپل تی وی استفاده کنند.

مقایسه اپل تی وی پلاس با نتفلیکس

اپل تی وی پلاس بهتر است یا نتفلیکس؟

بی شک یکی از بهترین سرویس‌های فعال در حوزه پخش و استریم فیلم و سریال، نتفلیکس است. در کنار نتفلیکس اما شاهد فعالیت سرویس‌های دیگری نظیر اپل تی وی هستیم. در این بین یکی از سؤالات بسیار مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که اپل تی وی پلاس بهتر است یا نتفلیکس و هر یک از این سرویس‌ها چه مزایا و ویژگی‌هایی دارند؟

ویژگی‌ها اپل تی وی پلاس نتفلیکس
محتوای اصلی سریال‌ها و فیلم‌های اختصاصی اپل، برنامه‌های تلویزیونی و مستندات فیلم‌ها، سریال‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و مستندات
هزینه ماهیانه 4.99 دلار 8.99 – 17.99 دلار
پشتیبانی از خدمات پخش محتوا Apple TV, iOS, iPadOS, macOS, tvOS انواع دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها
تعداد کل محتوا بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال بیش از ۱۰۰۰۰ فیلم و سریال، همچنین برنامه‌های تلویزیونی و مستندات
کیفیت پخش تا 4K HDR تا 4K HDR
امکان دانلود محتوا بله بله
امکان پخش محتوا همزمان در چند دستگاه تا ۶ دستگاه تا ۴ دستگاه
اشتراک با دیگران بله بله

در پاسخ به این سؤال باید گفت که سرویس Apple TV+ به نحوی است که عضویت در آن و خرید اشتراک این سرویس ارزان‌تر از Netflix است. لازم به ذکر است که Apple TV+ برای افرادی مناسب است که بیشتر به دنبال محتوای جدیدی هستند که توسط شرکت اپل ساخته شده است. این در حالی است که نتفلیکس حجم محتواهای بیشتری دارد و در کنار فیلم و سریال‌های جدید، در نتفلیکس شاهد محتواهای قدیمی نیز هستیم.

در واقع مهم‌ترین عاملی که باعث تفاوت بین سرویس‌های پخش و استریم فیلم و سریال می‌شود، کاتالوگ و محتواهای موجود در این پلتفرم‌ها است. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به منظور خرید اشتراک هر یک از این سرویس‌ها، محتواهای موجود در آن را مشاهده کرده و بررسی کنید که کدام سرویس محتواهایی دارد که مطابق با سلیقه شما است.

دسترسی اپل تی وی پلاس در ایران

آیا شبکه اپل تی وی پلاس در ایران در دسترس است؟

به‌صورت کلی به واسطه تحریم‌هایی که علیه کاربران ایرانی وجود دارد، محدودیت‌های مختلفی برای دسترسی به سرویس Apple TV+ در داخل ایران وجود دارد. البته روش‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید محدودیت‌های شبکه اپل تی وی پلاس برای کاربران ایرانی را از بین ببرید.

در وهله اول برای آن که بتوانید به‌راحتی اپلیکیشن اپل تی وی پلاس را در دستگاه‌های خود نصب کرده و بدون مشکل به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، نیاز است تا از برنامه‌های تغییردهنده آی پی استفاده کنید. از سوی دیگر اگر قصد دارید تا اشتراک Apple TV+ را خریداری کنید، نیاز است تا کارت‌های بانکی بین‌المللی و کارت‌های اعتباری مورد تأیید سایر کشورها استفاده کنید. این در حالی است که کارت‌های بانکی داخل کشور تحت تحریم‌ها هستند و نمی‌توانید از آن‌ها برای خرید اشتراک استفاده کنید. در بخش بعدی شما را با بهترین روش برای خرید اشتراک اپل تی وی پلاس آشنا خواهیم کرد.

شیوه خرید اپل تی وی پلاس در ایران

چگونه اپل تی وی پلاس بخریم؟

اگر در داخل کشور ایران حضور دارید و قصد دارید تا اشتراک اپل تی وی پلاس را خریداری کنید، نیاز است تا از مجموعه‌های واسط برای خرید اشتراک کمک بگیرید. یکی از برترین مجموعه‌های داخل کشور که امکان خرید اشتراک Apple TV+ را فراهم کرده، فروشگاه وب گیفت است. شما می‌توانید با قیمت مناسب، به‌صورت ریالی و با کمترین چالش از مجموعه وب گیفت اقدام به خرید گفت کارت اپل کرده و به‌راحتی از این سرویس استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با سرویس اپل تی وی پلاس (Apple TV Plus) آشنا کرده و در مورد ویژگی‌ها و مزایا این سرویس اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی عضو سرویس استریم Apple TV+ شده و از طریق این پلتفرم اقدام به مشاهده فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا کنید.

منبع: macrumors.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

سرویس اپل تی وی پلاس یک پلتفرم پخش و استریم فیلم اشتراکی است و با پرداخت هزینه ماهانه از طریق آن می‌توانید به فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا دسترسی پیدا کنید.

اگر چه تحریم‌هایی علیه کاربران ایرانی وجود دارد، شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های تغییردهنده IP وارد این پلتفرم شده و از شبکه اپل تی وی پلاس استفاده کنید.

شما می‌توانید به اپل تی وی پلاس از طریق دستگاه‌های تولیدی اپل، تلویزیون‌های هوشمند، گوشی‌های اندروید، کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های بازی و... دسترسی پیدا کرده و از این پلتفرم استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد