فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
رفع مشکل اتصال ایکس باکس لایو
ایکس باکس

رفع مشکل اتصال ایکس باکس لایو

مهدی داوری
انتشار در 19 اردیبهشت 1402

Xbox Live یک سرویس آنلاین برای کنسول‌های ایکس باکس است که توسط شرکت مایکروسافت ایجاد شده است. سرویس ایکس باکس لایو به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بازی‌های چند نفره را به‌راحتی انجام داده، از طریق این سرویس با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و همچنین در کنار کنسول‌های ایکس باکس، از طریق رایانه شخصی ویندوزی خود نیز اقدام به تجربه بازی‌های مورد نظر خود کنید.

در واقع برای آن که بتوانید بدون مشکل از خدمات مختلف در کنسول ایکس باکس استفاده کرده و با مشکل خاصی مواجه نشوید، نیاز است تا در هنگام متصل شدن به اینترنت، دستگاه شما به سرویس ایکس باکس لایو وصل شود.

در این بین یکی از چالش‌هایی که گیمرهای ایرانی با آن مواجه هستند، مشکلات مربوط به اتصال به سرویس ایکس باکس لایو است. در واقع به واسطه تحریم‌های انجام شده علیه گیمرها ایرانی، شما نمی‌توانید با IP ایران به سرورهای ایکس باکس لایو وصل شوید. در چنین شرایطی برای رفع مشکل اتصال ایکس باکس لایو نیاز است تا از برنامه‌های تغییر دهنده IP یا DNS استفاده کنید. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا نگاهی به نحوه رفع اشکال اتصال به Xbox Live انداخته و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

مزایا اتصال به Xbox Live

مزایا اتصال به شبکه Xbox Live

برای آن که بتوانید بدون مشکل و به‌صورت کامل از کنسول ایکس باکس خود استفاده کنید، نیاز است تا اقدام به اتصال به سرویس ایکس باکس لایو کنید. از مهم‌ترین مزایا استفاده از سرویس ایکس باکس لایو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تمامی این مزایا باعث شده تا برای آن که بتوانید از ایکس باکس خود به کامل‌ترین شکل ممکن استفاده کنید، نیاز است تا در صورت بروز مشکل برای ایکس باکس لایو، اقدام به رفع مشکل اتصال ایکس باکس لایو کنید.

رفع مشکل اتصال ایکس باکس لایو

حل ارور های اتصال به ایکس باکس Live

پس از آن که شما را با اهمیت سرویس ایکس باکس لایو آشنا کردیم، حال نیاز است تا در مورد رفع تحریم Xbox Live صحبت کنیم. شما می‌توانید از طریق کنسول‌های شرکت مایکروسافت و یا از طریق کامپیوترهای ویندوزی خود به سرویس ایکس باکس لایو وصل شوید. در ادامه در مورد روش‌های حل ارور های اتصال به ایکس باکس Live در هر کدام از این دستگاه‌ها صحبت خواهیم کرد.

۱. رفع مشکل وصل شدن به Xbox Live در ویندوز 10

در صورتی که با مشکل وصل شدن به Xbox Live در ویندوز 10 مواجه هستید، برای حل این مشکل دو روش پیش روی شما وجود دارد. شما می‌توانید یا از طریق نرم افزارهای تغییر دهنده IP و یا با استفاده از DNS های دور زدن تحریم اقدام به رفع اشکال اتصال به Xbox Live کنید.

رفع مشکل اتصال ایکس باکس لایو در ویندوز 10 با استفاده از DNS

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به رفع اشکال اتصال به Xbox Live در ویندوز 10 کنید، می‌توانید با تغییر DNS این مشکل را برطرف کنید. برای رفع این مشکل نیاز است تا گام‌های زیر را بردارید:

در بخش‌های بعدی به شما آموزش می‌دهیم که در بخش Preferred Dns و Alternate Dns باید چه مقادیری را وارد کنید.

۲. رفع مشکل اتصال ایکس باکس لایو در ویندوز 10 با استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای حل مشکل وصل شدن به xbox live در ویندوز 10 از آن استفاده کنید، تغییر IP با استفاده از نرم افزارهای تخصصی است. در واقع از آن جایی که تنها چند کشور جز تحریم‌های شرکت مایکروسافت هستند، شما می‌توانید با تغییر IP خود و یا تغییر ریجن ایکس باکس لایو به هر کشوری، به‌راحتی اقدام به رفع اشکال اتصال به Xbox Live کنید.

۳. رفع اشکال اتصال به Xbox Live در کنسول‌های ایکس باکس

در صورتی که از کنسول‌های ایکس باکس استفاده کنید، فارغ از آن که کدام کنسول شرکت مایکروسافت را دارید، تنها می‌توانید از DNS ها برای رفع تحریم xbox live استفاده کنید. در صورتی که به منظور انجام بازی‌های آنلاین با مشکلاتی چون مشکل ایکس باکس لایو فور تنایت مواجه هستید، نیاز است تا با انجام چند گام، این تحریم‌ها را برطرف کنید. برای رفع اشکال اتصال به Xbox Live در کنسول‌های ایکس باکس نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

پس از ذخیره تنظیمات DNS، به‌راحتی می‌توانید اقدام به حل ارور های اتصال به ایکس باکس Live کرده و به‌راحتی از این شبکه استفاده کنید.

بهترین DNS ها برای رفع مشکل اتصال ایکس باکس لایو

بهترین DNS ها برای رفع مشکل اتصال ایکس باکس لایو

امروزه DNS های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای رفع تحریم Xbox live استفاده کنید. اگر بخواهیم شما را با برخی از بهترین DNS ها برای کنسول‌های ایکس باکس و سرویس ایکس باکس لایو آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الکترو:

شکن:

رادار بازی:

نکته مهمی که برای رفع اشکال اتصال به Xbox Live باید به آن توجه داشته باشید این است که موارد گفته شده تنها برخی از DNS های موجود است که می‌توانید از آن‌ها برای حل ارور های اتصال به ایکس باکس Live استفاده کنید.

همچنین موضوع دیگری که برای استفاده از DNS باید به آن توجه کنید این است که ممکن است برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت به نحوی تنظیمات اینترنت کاربران خود را اعمال کرده باشند که امکان استفاده از برخی از DNS ها برای شما وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی باید DNS های مختلف را بررسی کنید تا ببینید که با توجه به ISP شما و شرکت ارائه‌دهنده اینترنت، کدام DNS گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت نگاهی به روش‌ها و مراحل رفع اشکال اتصال به Xbox Live انداختیم و بیان کردیم که چگونه می‌توانید تحریم‌هایی که علیه کاربران ایرانی وجود دارد را دور زده و از طریق DNS و یا برنامه‌های تغییر دهنده IP برای حل این مشکل اقدام کنید. با انجام کارهای گفته شده در این مطلب می‌توانید به‌صورت کامل تحریم‌های موجود را دور زده و به‌راحتی از سرویس ایکس باکس لایو استفاده کنید.

 منبع: support.xbox.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

اصلی‌ترین مشکل اتصال به سرور ایکس باکس لایو، تحریم‌هایی است که علیه گیمرهای ایرانی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق DNS این تحریم‌ها را دور بزنید.

شما می‌توانید از طریق تغییر IP با نرم افزارهای فیلترشکن و یا استفاده از DNSها مشکل اتصال ایکس باکس لایو را برطرف کنید.

امروزهDNS های مختلفی وجود دارند که برای رفع تحریم ایکس باکس لایو می‌توان از آن استفاده کرد. رادار بازی، شکن و الکترو تنها برخی از بهترین DNSها هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد