فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
حل مشکل باز نشدن استیم (Steam)؛ ساده ترین روش!
استیم

حل مشکل باز نشدن استیم (Steam)؛ ساده ترین روش!

مهدی داوری
انتشار در 30 آذر 1402

یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام استفاده از اپلیکیشن استیم با آن مواجه شوید، باز نشدن استیم است. مشکل اجرا نشدن استیم به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد، در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با علت باز نشدن استیم آشنا کرده و اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

چرا استیم باز نمیشه؟

اپ استیم و ارور های عدم باز شدن

اپلیکیشن استیم (Steam) یکی از پلتفرم‌های خرید بازی است که از طریق آن می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. یکی از مشکلات رایج استیم، باز نشدن آن است؛ از علت باز نشدن استیم می توان به شلوغی سرورها، خرابی کامپیوتر گیمر، بروز مشکل در فایل‌های بازی استیم و… اشاره کرد.

به منظور حل مشکل باز نشدن Steam می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. بررسی وضعیت سرورهای استیم

سرور های استیم

یکی از مهم‌ترین علت باز نشدن Steam، بروز مشکل برای سرورهای این پلتفرم است. در همین راستا اولین کاری که برای حل مشکل باز نشدن استیم باید انجام دهید این است که بررسی کنند آیا سرورهای Steam از کار افتاده است یا خیر؛ برای انجام این کار می‌توانید به سراغ وب سایت steamstat.us آمده و از طریق این وب سایت وضعیت سرورهای استیم را چک کنید.

2. وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید

کاربری در حال استفاده از اسیتم و آیکون عدم اینترنت

اگر استیم باز نمی‌شود، ممکن است مشکل از وضعیت اتصال شما به اینترنت باشد. برای رفع این مشکل نیاز است تا وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید.

پیشنهاد ما این است که مودم خود را خاموش و روشن کرده یا از برنامه تغییردهنده‌ ای پی و یا دی ان اس برای استیم استفاده کنید. در اکثر مواقع با انجام این کار می‌توانید مشکل باز نشدن استیم را برطرف کنید.

3. بستن کامل استیم

پنل بستن برنامه ها در ویندوز

اگر استیم شما باز نمی‌شود، ممکن است یکی از بخش‌های این برنامه به‌درستی کار نکند. برای رفع این مشکل، نیاز است تا به‌صورت کامل استیم را بسته و سپس این نرم افزار را دوباره راه‌اندازی کنید. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

پس از انجام این کار می‌توانید دوباره استیم را باز کرده و مشکل اجرا نشدن استیم را به راحتی برطرف کنید.

حتما ببینید: خرید گیفت کارت استیم ارزان در وب گیفت

4. پاک کردن کش برنامه Steam

ایکون کش در کنار لوگوی استیم

وشه appcache در محل نصب اپلیکیشن استیم برای ذخیره داده‌های مختلف در مورد برنامه Steam و تنظیمات آن است؛ اگر فایل‌های موجود در این پوشه خراب شود، ممکن است باعث مشکلات اجرا نشدن استیم شود.

شما می‌توانید با پاک کردن این پوشه اقدام به حل مشکل باز نشدن Steam کنید. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

پوشه appcache در ویندوز

اگر Steam پس از پاک کردن پوشه appcache به‌درستی کار کرد، می‌توانید نسخه پشتیبان را حذف کنید. با این حال اگر کار نکرد، نیاز است تا این پوشه را دوباره برگردانید چرا که پاک کردن پوشه appcache ممکن است باعث شود که مجبور شوید برخی از اطلاعات را دوباره دانلود کنید.

5. استیم را پاک کرده و مجدداً نصب کنید

صفحه نصب استیم  در سایت

اگر برنامه استیم هنوز هم باز نمی‌شود، ممکن است نیاز باشد تا این برنامه را پاک کرده و دوباره به طی کردن مراحل نصب استیم بپردازید. این یک روش نسبتاً ساده است که می‌توانید از طریق آن بسیاری از مشکلات را حل کنید.

6. ویندوز را به روز کنید

پنل بروز رسانی سیستم عامل در ویندوز

به‌روزرسانی‌های ویندوز اغلب حاوی کدهای امنیتی و برای رفع اشکال هستند که می‌توانند مشکلاتی مانند باز نشدن استیم را برطرف کنند.

برای به‌روزرسانی ویندوز نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

در برخی از موارد می‌توانید از طریق انجام این کار مشکل باز نشدن استیم را برطرف کنید.

7. استیم را در حالت Compatibility mode اجرا کنید

پنل حالت Compatibility mode در استیم

اگر استیم در ویندوز شما راه‌اندازی نمی‌شود، ممکن است با نسخه ویندوز شما ناسازگار باشد. در این صورت، می‌توانید استیم را در حالت Compatibility mode اجرا کنید. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

تب Compatibility در تنظیمات استیم

سپس می‌توانید برنامه استیم را مجدداً راه‌اندازی کرده و برای باز کردن این نرم افزار اقدام کنید.

8. برنامه آنتی‌ویروس را غیرفعال کنید

نماد انتی ویروس

برنامه‌های آنتی‌ویروس می‌توانند بر عملکرد کامپیوتر و اتصال شما به اینترنت تأثیر بگذارند. این اتفاق می‌تواند باعث مشکلاتی در اجرا استیم شود. اگر با مشکل اجرا نشدن استیم مواجه هستید، می‌توانید به طور موقت برنامه‌های آنتی‌ویروس خود را غیرفعال کرده و سپس برای اجرا استیم اقدام کنید. برای انجام این کار می‌توانید مراحل زیر را طی کنی:

با طی کردن این مراحل می‌توانید آنتی‌ویروس داخلی ویندوز را غیرفعال کنید. همچنین اگر از برنامه‌های آنتی‌ویروس استفاده می‌کنید، نیاز است تا از طریق تنظیمات، این برنامه‌ها را غیرفعال کنید.

9. درایورهای کامپیوتر خود را به روز کنید

گاهی اوقات ممکن است به دلیل قدیمی بودن درایورهای کامپیوتر شما، نرم افزار استیم به‌درستی باز نشود. برای حل مشکل باز نشدن Steam از طریق آپدیت درایورهای کامپیوتر خود نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

ممکن است با طی کردن این مراحل، مشکل باز نشدن استیم را برطرف کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از وب سایت وب گیفت، نگاهی به علت باز نشدن Steam انداخته و بیان کردیم که چگونه می‌توان اقدام به حل مشکل باز نشدن Steam کرد. همانطوری که مشاهده کردید، با بررسی وضعیت سرورهای استیم، بستن کامل استیم، پاک کردن کش برنامه Steam، پاک کردن و نصب مجدد استیم، غیر فعال کردن آنتی ویروس و… مشکل استیم را برطرف کنید. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید از طریق روش‌های مختلف، اقدام به حل مشکل اجرا نشدن استیم کنید.

منبع: partitionwizard.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 13 بهمن 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

استیم ممکن به خاطر بروز مشکل در سرورهای این پلتفرم، ایرادات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کامپیوتر شما و... با مشکل مواجه شده و باز نشود.

شما می‌توانید از طریق وب سایت steamstat.us وضعیت سرورهای استیم را بررسی کنید.

شما می‌توانید با توجه به موارد و نکات گفته شده در این مطلب، اقدام به حل مشکل اجرا نشدن استیم کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد