فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
آموزش آپدیت استیم و روش های جلوگیری از آپدیت آن
استیم

آموزش آپدیت استیم و روش های جلوگیری از آپدیت آن

مهدی داوری
انتشار در 28 مهر 1402

استیم به‌عنوان یکی از برترین پلتفرم‌های توزیع و فروش دیجیتال بازی‌های کامپیوتری، به طور مداوم در حال بهبود خود است. در واقع ولو به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده نرم افزار استیم، در طول سال چندین آپدیت مهم برای این سرویس منتشر می‌کند. در این مطلب از وب سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با اپدیت استیم آشنا کرده و بیان کنیم که روش بروز رسانی Steam چگونه است. به منظور پاسخ به این سؤالات با ما همراه باشید.

چگونه استیم را آپدیت کنیم؟

چگونه استیم را آپدیت کنیم؟

مراحل و شیوه آپدیت استیم به شرح زیر است:

در صورتی که با طی کردن این مراحل، آپدیت جدیدی برای استیم در دسترس باشد، مراحل آپدیت و نصب Steam به صورت خودکار انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: چگونه از استیم بازی دانلود کنیم؟

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می‌توانید به‌صورت دستی استیم را آپدیت کنید. به منظور بررسی روش بروز رسانی Steam به شکل دستی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر آپدیت جدیدی برای استیم در دسترس باشد، می‌توانید روی دکمه Download کلیک کنید تا آن را دانلود و نصب کنید.

روش های جلوگیری از آپدیت استیم

جلوگیری از اپدیت استیم

موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که استیم به شکل برنامه‌نویسی شده است که به طور پیش‌فرض، در صورت ارائه بروز رسانی جدید، به شکل خودکار آپدیت می‌شود. اگر می‌خواهید از آپدیت استیم جلوگیری کنید، نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

حتما ببینید: خرید گیفت کارت استیم به ارزان ترین قیمت

علاوه بر این روش، امکان محدود کردن پهنای باند دانلود و آپدیت استیم نیز وجود دارد. در واقع اگر می‌خواهید استیم فقط در زمان‌های مشخصی آپدیت شود، می‌توانید پهنای باند دانلود آن را محدود کنید. برای این کار، نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

با انجام این کار می‌توانید پهنای باند آپدیت اپلیکیشن استیم را محدود کنید. انجام این کار باعث می‌شود تا بتوانید تنظیم کنید که آپدیت استیم با چه سرعتی انجام شود.

البته موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که جلوگیری از آپدیت استیم ممکن است باعث مشکلاتی در عملکرد استیم و بازی‌ها شود؛ بنابراین، توصیه می‌شود که فقط در صورت نیاز جلوی آپدیت استیم را بگیرید.

چرا استیم آپدیت نمی‌شود؟

مشکل استیم آپدیت

فارغ از آن که از کدام روش بروز رسانی Steam استفاده می‌کنید، دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است استیم آپدیت نشود. از مهم‌ترین دلایل و مشکلات استیم در آپدیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) اتصال اینترنت ضعیف یا قطعی اینترنت

برای آپدیت استیم، به اتصال اینترنت نیاز دارید. اگر اتصال اینترنت شما ضعیف یا قطع باشد، استیم ممکن است نتواند آپدیت را دانلود کند. برای رفع این مشکل، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما فعال و پایدار است.

2) مشکلات سرور استیم

گاهی اوقات، مشکلات سرورهای پلتفرم استیم می‌تواند باعث شود که اپلیکیشن استیم نتواند آپدیت شود. برای رفع این مشکل، نیاز است تا وضعیت سرور استیم را بررسی کنید. شما می‌توانید وضعیت سرورها را در وب سایت رسمی استیم بررسی کنید.

3) مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری

بروز مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در رایانه شما نیز ممکن است باعث شود که برنامه استیم آپدیت نشود و نتوانید نسخه جدید استیم را دانلود کنید. اکثر مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را می‌توانید با ریست رایانه خود به‌راحتی برطرف کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از وب سایت وب گیفت، نگاهی به شیوه آپدیت استیم انداختیم و بیان کردیم که چگونه می‌توانید سرویس استیم خود را به‌راحتی بروز رسانی کنید. همچنین شما را با نحوه متوقف کردن دانلود اپدیت استیم آشنا کرده و در انتها نیز بیان کردیم که چگونه می‌توانید مشکلات آپدیت استیم را برطرف کنید.

منبع: gamingesports.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 28 آبان 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

برای آپدیت استیم، باید برنامه را باز کرده، روی دکمه Steam در گوشه بالا سمت چپ پنجره کلیک کرده و گزینه Check for Updates  را انتخاب کنید. با انجام این کار می‌توانید استیم را آپدیت کنید.

بله استیم این امکان را فراهم کرده تا بتوانید جلوی آپدیت شدن خودکار استیم را بگیرید.

ممکن است به خاطر مشکل در اتصال به اینترنت، مشکلات سرور استیم و مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در کامپیوتر خود نتوانید استیم را آپدیت کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد