فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش حل خطاهای استیم
استیم

آموزش حل خطاهای استیم

مهدی داوری
انتشار در 28 فروردین 1402

در صورتی که جز گیمرهای کامپیوترهای شخصی هستید، مسلماً نیاز است تا برای خرید بازی‌ها به‌صورت اورجینال از یک فروشگاه معتبر مثل استیم استفاده کنید. پلتفرم استیم یکی از برترین سرویس‌های موجود در دنیا است و میلیون‌ها گیمر روزانه از سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند.

در این بین ممکن است در هنگام استفاده از این پلتفرم با خطاهای مختلف مواجه شوید. به‌صورت کلی ارور های Steam باعث می‌شود تا نتوانید از این فروشگاه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا نگاهی به خطاهای استیم انداخته و شما را با روش‌های رفع ارور های استیم آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

۱. حل مشکل باز شدن استیم

یکی از خطاهای پلتفرم استیم که ممکن است با آن مواجه شوید، بروز مشکل در هنگام باز شدن استیم است. در صورتی که در هنگام باز کردن استیم با مشکل مواجه شدید و اپلیکیشن استیم به‌صورت کامل باز نشد، نیاز است تا برای حل این مشکل به چند نکته مهم توجه داشته باشید. در وهله اول باید گفت دلایل مختلفی برای باز نشدن استیم وجود دارد، از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورتی که به هر دلیلی نمی‌توانید برنامه استیم را باز کنید، برای حل این مشکل می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید. در وهله پیشنهاد ما این است که برای رفع ارور Steam، برنامه‌های خود را به‌صورت Administrator اجرا کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که رایانه خود را ری استارت و مجدداً راه‌اندازی کنید.

حتما ببینید: خرید و قیمت گیفت کارت استیم به ارزان ترین قیمت

در صورتی که همچنان با مشکل مواجه هستید، نیاز است تا سیستم عامل و درایورهای کامپیوتر خود را به‌روزرسانی کرده، نرم افزار آنتی‌ویروس را به طور موقت غیرفعال و همچنین فایل‌های سیستم عامل خود و فایل‌های استیم را بررسی و در صورت ناقص بودن، برای تکمیل آن اقدام کنید. در صورتی که با انجام تمامی این کارها همچنان با مشکل مواجه هستید، پیشنهاد می‌شود که یک بار نرم افزار استیم را پاک و آن را دوباره نصب کنید.

۲. حل مشکل ساخت اکانت استیم

یکی دیگر از خطاهای پلتفرم استیم، بروز مشکل در ایجاد حساب استیم است. دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث بروز این مشکل شود. به منظور بررسی دلایل این خطا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای حل این مشکل نیاز است تا در گام اول از وب‌سایت‌هایی مانند Downdetector یا SteamDB استفاده کنید تا ببینید که آیا مشکل از سرورهای Steam است یا خیر. از سوی دیگر نیاز است تا ایمیل خود را بررسی و همچنین چک کنید که آیا مراحل ساخت اکانت را به‌درستی انجام داده‌اید یا خیر؟

۳. مشکل سیاه شدن صفحه استیم

از مهم‌ترین و رایج‌ترین ارور های Steam که ممکن است با آن مواجه شوید، مشکل سیاه شدن صفحه فروشگاه استیم است. به‌صورت کلی ممکن است به دلایل مختلفی با خطا سیاه شدن صفحه استیم مواجه شوید. از مهم‌ترین دلایلی که باعث این ارور می‌شود، می‌توان به نکات زیر اشاره داشت:

برای حل این مشکل نیاز است تا در گام اول سیستم عامل و درایورهای آن را بررسی و در صورت نیاز آن را به‌روزرسانی کنید. همچنین فایل‌های استیم را بررسی کنید تا در صورت بروز مشکل برای این فایل‌ها، بتوانید مشکل را برطرف کنید. همچنین پیشنهاد ما این است که سایر برنامه‌های در حال اجرا مخصوصاً آنتی‌ویروس‌ها را غیرفعال کنید.

۴. رفع خطای Steam 118

یکی از ارور های Steam که ممکن است با آن مواجه شوید، خطا 118 است. پیش از بررسی روش حل مشکل ارور استیم باید گفت که این خطا مربوط به اتصال است و زمانی رخ می‌دهد که کاربران قادر به اتصال به سرورهای استیم نباشند.

این خطا می‌تواند به دلایل مختلفی مانند بروز مشکل در سرورهای استیم، اتصال ناپایدار اینترنت، ایجاد اختلال از سوی سایر برنامه‌های در حال اجرا در کامپیوتر و… ایجاد شود. برای حل این مشکل می‌توانید رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کرده و اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که نسبت به تغییر ریجن استیم اقدام نمایید، یا سایر برنامه‌های در حال اجرا را ببندید و سپس دوباره فرایند مربوطه را انجام دهید. 

۵. حل ارور Fatal Error

یکی از ارورهایی که ممکن است در هنگام استفاده از استیم با آن مواجه شوید، Fatal Error است. این خطا استیم زمانی رخ می‌دهد که اپلیکیشن استیم قادر به راه‌اندازی نباشد یا در حین استفاده از کار بیفتد. این خطا می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که از مهم‌ترین این دلایل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای حل این مشکل نیاز است تا سیستم عامل و درایورهای کامپیوتر خود را به‌روزرسانی کرده و همچنین یکپارچگی فایل‌های استیم خود را بررسی کنید.

۶. رفع خطای Steam 29

خطای استیم 29 یکی از خطاهایی است که زمانی رخ می‌دهد که گیمر قصد دارد تا بازی را شروع کند و پنجره‌ای باز می‌شود که از آن‌ها می‌خواهد برای انجام بازی وارد حساب کاربری خود شوند و سپس خطا Steam 29 به شما نمایش داده می‌شود. به منظور بررسی رفع ارور های استیم باید به این نکته توجه داشته باشید که این خطا می‌تواند ناشی از دلایل متعددی مانند اتصال ضعیف اینترنت، استفاده از اکانت اشتباه و… رخ دهد.

۷. رفع خطای Steam 105

کد خطا Steam 105 به این معنا است که مشکلی در اتصال به سرورهای استیم وجود دارد. همچنین ممکن است به واسطه بروز مشکل برای فایل‌های استیم، با این خطا مواجه شوید. برای رفع این مشکل، می‌توانید از اپلیکیشن Restore استفاده کرده و از طریق آن فایل‌های استیم را اسکن کرده و فایل‌های خراب و گم شده را جایگزین کنید.

۸. رفع خطای Steam 101

کد خطای Steam 101 یکی دیگر از ارور های Steam است. برای حل مشکل ارور استیم نیاز است تا وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید. همچنین نیاز است تا وضعیت سرورهای استیم را چک کنید چرا که بروز مشکل برای سرورهای استیم باعث این ارور می‌شود. از سوی دیگر پیشنهاد می‌شود که چند دقیقه صبر کرده و دوباره برای ورود به اپلیکیشن استیم اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به خطاهای استیم انداخته و تلاش کردیم تا شما را با روش‌های رفع ارور Steam آشنا کنیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی اقدام به شناسایی ارور های Steam کرده و به‌صورت مناسب اقدام به رفع ارور های استیم کنید.

منبع: steampowered.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 17 فروردین 1403

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

این خطا بیانگر بروز مشکل در اتصال به سرورهای استیم است و در چنین شرایطی باید سرورهای استیم را بررسی و وضعیت اینترنت خود را چک کنید.

نصب درایورهای قدیمی بر روی کامپیوتر، استفاده از سیستم عامل قدیمی، خرابی و بروز مشکل در فایل‌های استیم و بروز مشکل برای استیم از سوی سایر برنامه‌های در حال اجرا از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل است.

دیدگاه‌ها (3) آخرین نظرات کاربران
علی اکبر
7 فروردین 1403

ایا باید اون 5 دلار رو شارژ کنم و با گیف کارت میشه انجام داد

علی اکبر
7 فروردین 1403

سلام ببخشید من یک TF2 خریدم و بعد به من پیام دادن که شما ترید بن هستید وباید درستش کنید تا براتون ارسال بشه کسی میدونه باید چس کار کنم ؟ ممنون میشم که کمک کنید

پشتیبان وب گیفت
در پاسخ به علی اکبر
7 فروردین 1403

سلام وقت بخیر دلیل اول بخاطر لیمیتد بودن اکانت شماست و با پرداخت پنچ دلار این مشکل برطرف میشه / دلیل دوم غیر فعال بودن استیم گارد شماس که بعد از فعالسازی دو هفته ترید بن میمونید و بعد اجازه ترید خواهید داشت / دلیل سوم تعویض پسوورد شماست که سه پنج یا هفت روز بنا به تعداد دفعات تغییر رمز بن میشید

افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد