فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
مشکل سیاه شدن صفحه استیم؛ ۵ راه حل برای این مشکل
استیم

مشکل سیاه شدن صفحه استیم؛ ۵ راه حل برای این مشکل

مهدی داوری
انتشار در 7 دی 1402

استیم یکی از پلتفرم‌ها محبوب برای خرید و انجام بازی‌ها از طریق کامپیوتر است. اما گاهی اوقات، ممکن است هنگام باز کردن Steam، با مشکل سیاه شدن صفحه استیم مواجه شوید. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با علت سیاه شدن بازی در استیم آشنا کرده و در مورد روش‌های حل مشکل سیاه شدن مانیتور در Steam آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

علت مشکل سیاه شدن صفحه استیم چیست؟

سیاه شدن صفحه استیم

در صورتی که از اپلیکیشن استیم استفاده می‌کنید، گاهی اوقات ممکن است که صفحه استیم سیاه شود. این مشکل می‌تواند یک ایراد آزاردهنده باشد که شما را با مشکل مواجه کند.

از مهم‌ترین دلایل سیاه شدن بازی در استیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورتی که با هر یک از این مشکلات استیم مواجه شوید، صفحه استیم سیاه شده و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

روش‌های حل مشکل سیاه شدن صفحه استیم

حل مشکل سیاه شدن استیم

در صورتی که قصد دارید تا برای رفع مشکل سیاه شدن بازی در استیم اقدام کنید، می‌توانید از روش‌های زیر برای حل این مشکل استفاده کنید:

1. درایورهای کارت گرافیک را به روز کنید

به طور کلی، استفاده از درایورهای قدیمی کارت گرافیک باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای کامپیوتر می‌شود و عملکرد کامپیوتر را با چالش مواجه می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر با مشکل سیاه شدن مانیتور در Steam مواجه شدید، در اولین گام توصیه می‌کنیم که درایورهای کامپیوتر خود به‌خصوص درایور کارت گرافیک را آپدیت کنید.

2. پاک کردن کش و کوکی‌های مرورگر استیم

اپلیکیشن استیم یک مرورگر درون برنامه‌ای دارد که از طریق آن می‌توانید کارهای مختلفی مثل خرید بازی، اشتراک‌گذاری بازی‌ها، جستجو بازی‌ها و… را انجام دهید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مانند مرورگرهای وب، برنامه استیم کش و کوکی‌هایی را برای اجرا بهتر ذخیره می‌کند.

یکی از روش‌هایی که برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه استیم می‌توانید انجام دهید، پاک کردن کش و کوکی‌های استیم است. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

در صفحه تنظیمات که برای شما باز می‌شود، گزینه Web Browser را انتخاب کرده سپس DELETE WEB BROWSER CACHE را بزنید و همه کوکی‌های استیم را به‌صورت جداگانه حذف کنید.

حال نیاز است تا استیم را یک بار باز و بسته کرده و از این طریق مشکل سیاه شدن بازی در استیم را برطرف کنید.

حتما ببینید: بهترین قیمت کارت استیم در وب گیفت

3. کش برنامه استیم را حذف کنید

مثل تمامی برنامه‌ها، استیم نیز دارای حافظه پنهان و کش است که اطلاعات مربوط به برنامه‌ها و تنظیمات استیم را در خود ذخیره می‌کند. این اطلاعات برای افزایش سرعت استیم در کامپیوتر شما ذخیره می‌شود. با این حال، حافظه کش ممکن است مانع از اجرا استیم شده و شما را با مشکل سیاه شدن مانیتور در Steam مواجه کند. در چنین شرایطی نیاز است تا برای حل این مشکل، پوشه کش برنامه را حذف کنید. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

بعد از پاک کردن کش استیم، نیاز است تا دوباره استیم را اجرا کنید. اگر دیگر با مشکل مواجه نیستید، پوشه appcache را از جایی که آن را کپی کرده‌اید حذف کنید؛ ولی اگر همچنان با مشکل مواجه هستید، پیشنهاد ما این است که این پوشه را به محل قبلی خود برگردانید.

4. تغییر فایل شورتکات استیم

اگر با طی کردن مراحل گفته شده، همچنان با مشکل سیاه شدن صفحه استیم مواجه هستید، نیاز است تا تغییری را در آدرس فایل شورتکات استیم اعمال کنید. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

پس از طی کردن این مراحل برنامه Steam را دوباره راه‌اندازی کرده و ببینید که آیا مشکل سیاه شدن بازی در استیم برطرف شده است یا خیر؟

5. استیم را پاک و دوباره نصب کنید

اگر اضافه کردن -no-cef-sandbox به مسیر شورتکات استیم به شما کمکی نکرد، باید استیم را پاک و دوباره به نصب استیم بپردازید. در اکثر مواقع با انجام این کار مشکلات استیم برطرف شده و می‌توانید از آن بدون مشکل استفاده کنید.

6. سلامت کارت گرافیک خود را بررسی کنید

گاهی اوقات بروز مشکل برای کارت گرافیک شما را با مشکل سیاه شدن مانیتور در Steam مواجه می‌کنید. اگر با طی کردن مراحل گفته شده، هنوز با مشکل مواجه هستید، نیاز است تا وضعیت کارت گرافیک را بررسی کرده و مطمئن شوید که کارت گرافیک شما به خوبی کار می‌کند. اگر صفحه‌نمایش سوسو می‌زند، هنگام اجرای بازی‌های دیگر تار می‌شود یا خطوط عمودی و افقی را می‌بینید، احتمال خرابی GPU وجود دارد.

7. استیم را به روز کنید

برخی از کاربرانی که با مشکل سیاه شدن صفحه استیم مواجه بودند به این نکته اشاره کرده‌اند که با آپدیت Steam توانسته‌اند مشکل سیاه شدن بازی در استیم را برطرف کنند.

برای به‌روزرسانی اپلیکیشن استیم خود نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

سپس نیاز است تا نسخه آپدیت شده را نصب کرده و دوباره برای باز کردن استیم اقدام کنید.

8. استیم را مجدداً تنظیم کنید

گاهی اوقات وقتی تغییراتی در اپلیکیشن استیم انجام می‌شود، با مشکلات صفحه سیاه مواجه می‌شوید. شما می‌توانید با تنظیم مجدد استیم، این مشکل را برطرف کنید. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

سپس به تب Interface بروید و در کادر سوم، گزینه default skin را انتخاب کنید. Big Picture Mode و GPU accelerated rendering را غیرفعال کرده و تیک DirectWrite را نیز بردارید.

پس از اعمال این تغییرات نیاز است تا کامپیوتر خود را ری استارت کرده و سپس برنامه استیم را باز کنید تا ببینید که مشکلتان برطرف شده است یا خیر؟

9. خروج از Steam Client WebHelper

برخی از کاربران به این نکته اشاره کرده‌اند که بستن Steam Client WebHelper در Task Manager باعث شده تا بتوانند مشکل سیاه شدن مانیتور در Steam را برطرف کنند. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

سپس می‌توانید برنامه استیم را دوباره باز کرده و بدون مشکل از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از وب سایت وب گیفت، شما را با علت ایجاد مشکل سیاه شدن صفحه استیم آشنا کرده و در مورد روش‌های رفع مشکل سیاه شدن بازی در استیم اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید از طریق روش‌های مختلف مشکل سیاه شدن مانیتور در Steam را برطرف کنید.

منبع: www.systweak.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 13 بهمن 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

مشکل سیاه شدن بازی در استیم به خاطر استفاده از درایورهای کارت گرافیک خراب یا قدیمی، بروز مشکل برای حافظه کش استیم، نصب نصفه یا پاک شدن فایل‌های برنامه استیم، مشکلات سخت‌افزاری مربوط به کامپیوتر و... رخ دهد.

بله شما می‌توانید با توجه به نکات گفته شده در این مطلب اقدام به حل مشکل سیاه شدن صفحه استیم کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد