فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
پلی استیشن پلاس اکسترا چیست؟
پلی استیشن

پلی استیشن پلاس اکسترا چیست؟

ارحام ادبخواه
انتشار در 21 آبان 1401

در ادامه درخواست و حس نیاز وجود یک رقیب مستقیم برای ایکس باکس گیم پس، سونی تصمیم گرفت تحولات عظ‍یمی در سرویس پلی استیشن پلاس خود اعمال کند. نتیجه این تصمیم و قدم گذاشتن به دنیای سرویس‌های اشتراکی باعث شد که PS Plus قدیمی به سه سطح اسنشیال (Essential)، اکسترا (Extra) و پریمیوم (Premium) تقسیم شود که هر یک قیمت، ویژگی‌ها و کتابخانه بازی‌های خود را دارند. اما سطح اکسترا که موضوع اصلی این مقاله به شمار می‌رود چیست، چگونه کار می‌کند و شامل چه ویژگی‌هایی می‌شود؟ در ادامه مقاله پلی استیشن پلاس اکسترا چیست به این سوالات و جزئیات دیگر اشاره خواهیم کرد.

پلی استیشن پلاس و ویژگی هایی که در آن شاهد هستیم

پلی استیشن پلاس و ویژگی هایی که در آن شاهد هستیم

در دنیای امروزی و با رشد غیرقابل توقف سرویس‌های اشتراکی نظیر نتفلیکس و اچ بی او، مخاطب‌ها به سمت راحت طلبی خاصی کشیده شده‌اند که هزینه به مراتب کم‌تری برای آن‌ها رقم می‌زند. در واقع با خرید سرویس‌های اشتراکی (حال در هر زمینه‌ای) شما با پول به مراتب کم‌تر به حجم عظیمی از محتویات دست پیدا می‌کنید و تا زمان پایان اشتراک، قابلیت لذت بردن از این محتویات را خواهید داشت.

صنعت بازی‌های ویدیویی هم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عرصه‌های سرگرمی مدرن (در کنار موسیقی، سینما و تلوزیون) از این قاعده مستثنا نیست و در چند سال اخیر حسابی به سمت سرویس‌های اشتراکی رفته است.

با وجود سرویس‌های اشتراکی گیمینگ کوچک و درشت، این Xbox Game Pass بود که توانست با نهایت قدرت یک سرویس اشتراکی منسجم را به وجود آورد. در واقع شما می‌توانید با پرداخت مبلغی به نسبت ناچیز به کتابخانه عظیمی از بازی‌های ویدیویی دست پیدا کنید که در صورت خرید جداگانه، شاید چندین هزار دلار برای‌تان آب بخورد. اما همان‌طور که همه ما می‌دانیم سونی به هیچ وجه من الوجوه دوست ندارد جلوی رقیب‌های آمریکایی خود در مایکروسافت کم بیارد و در ادامه همین حس رقابت، تصمیم گرفت ورژن خاص خود از گیم پس را در اختیار مخاطب‌ها قرار دهد.

نتیجه این سیاست به سرویس جدید پلی استیشن پلاس ختم شد که در قالب سه سطح در دسترس طرفداران قرار گرفت. سطح اول که اسنشیال نام دارد و پیش از این در سایت وب گیفت در مورد آن صحبت کردیم، در واقع ادامه همان سرویس قدیمی پلی استیشن پلاس است که قابلیت تجربه آنلاین بازی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما آنچه که امروز در مرکز توجه ما قرار دارد سطح دوم این سرویس است که با نام اکسترا (Extra) شناخته می‌شود.

شما با خرید پلاس اکسترا علاوه بر دریافت تمام ویژگی‌های سطح پلی استیشن پلاس اسنشیال به کتابخانه عظیمی از بازی‌های قدیمی و جدید دست پیدا می‌کنید که رسما شما را چند هزار دلاری از دنیا جلو می‌اندازد (منظور پولی است که برای خرید جداگانه ویدیو گیم‌ها می‌پردازید).

پلی استیشن پلاس اکسترا مناسب ترین سطح سرویس پلاس است که برای کنسول های پلی استیشن 4 و 5 دردسترس قرار دارد.

پلی استیشن پلاس اکسترا چیست؟

اگر بخواهیم خیلی صریح و ساده توضیح دهیم، باید بدانید که PlayStation Plus Extra دقیقا رقیب مستقیم ایکس باکس گیم پس آلتیمیت محسوب می‌شود. اما با چه استدلالی این حرف را می‌زنیم؟ بگذارید در این مسئله ریزتر شویم. شما در صورت خرید اشتراک پلی استیشن پلاس اکسترا (که ماهانه 15 دلار قیمت دارد) به تمامی ویژگی‌های پلاس اسنشیال دست پیدا می‌کنید. در واقع شما می‌توانید با خرید پلاس و سطح اکسترا، به تجربه بازی‌های آنلاین بپردازید، ماهانه دو یا چند بازی رایگان دریافت کنید و از یک فضای ابری برای ذخیره فایل Save آثار مختلف بهره ببرید.  لازم به ذکر است که بازی‌های رایگان ذکر شده به طور معمول آثار بزرگی هستند و فکر نکنید که سونی صرفا عناوین کوچک و پیش پا افتاده را برای کاربران پلاس رایگان می‌کند.

اما آنچه که PS Plus Extra را نسبت به سایر انواع اکانت های قانونی پلاس خاص می‌کند و آن را بالاتر از PS Plus Essential قرار می‌دهد، دسترسی به مجموعه بزرگی از بازی‌های مختلف است. در واقع شما می‌توانید با خرید این سطح به بیش از 400 بازی متفاوت دست پیدا کنید که تمامی سبک‌ها و سلیقه‌ها را در بر می‌گیرند. در میان این 400 بازی، انحصاری‌های پلی استیشن هم جای مخصوص خود را دارند و می‌توانید به راحتی به تجربه حجم بزرگی از آن‌ها بپردازید. از جمله بازی‌های انحصاری پلی استیشن که در سطح اکسترا پیدا می‌شوند می‌توانیم به عنوان‌های زیر اشاره کنیم:

اما موضوع مقاله پلی استیشن پلاس اکسترا چیست صرفا به آثار انحصاری و First-Party محدود نمی‌شود و به بازی‌های مولتی پلتفرم و Third-Party هم گریزی می‌زند. از جمله بازی‌های غیرانحصاری سطح اکسترا می‌توانیم به آثار زیر اشاره کنیم:

تنها موضوعی که در مورد لیست بازی‌های موجود باقی می‌ماند این است که آن‌ها به صورت مرتب به روز رسانی می‌شوند. به عبارتی دیگر، سونی همواره آثار جدیدی را با PS Plus Extra  اضافه می‌کند و به طور مقابل برخی دیگر از آن‌ها را از سرویس خود کنار می‌گذارد.

بدین ترتیب همیشه چیز جدیدی برای بازی کردن خواهید داشت و نیازی به نگرانی درباره این موضوع نیست. البته این در حالی است که بازی‌های انحصاری جای ثابتی دارند و قرار نیست با حذف شدن آن‌ها روبرو شویم و قضیه حذف بازی‌ها، فقط و فقط به آثار غیرانحصاری محدود است. علاوه بر این باید بدانید که در سرویس جدید پلی استیشن پلاس خبری از عرضه بازی‌های انحصاری در روز اول نخواهد بود. اما این حرف به چه معنایی است؟ در ادامه بیش‌تر به این موضوع می‌پردازیم.

همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید مایکروسافت چند وقتی است که بازی‌های انحصاری خود را در روز اول روی سرویس ایکس باکس گیم پس قرار می‌دهد و قصد دارد این سیاست را برای عناوین First-Party آینده خود هم حفظ کند. اما باید بدانید که چنین تفکری در سیاست‌های سونی جای ندارد و شرکت ژاپنی نمی‌خواهد که بازی‌های انحصاری خود را در روز عرضه برای کاربران اشتراک پلاس قرار دهد.

این موضوع باعث می‌شود که مردم برای تجربه انحصاری‌های فوق‌العاده پلی استیشن آن‌ها را به صورت مجزا تهیه کرده و به تجربه‌شان بپردازند. البته انتظار می‌رود با گذشت مدت مخصوصی از عرضه ابتدایی، بازی‌های First-Party پلی استیشن در نهایت به دو سطح اسنشیال و اکسترا اضافه شوند.

قیمت پلی استیشن پلاس اکسترا

پلی استیشن پلاس اکسترا با چه قیمتی در دسترس قرار دارد؟

این سطح به طور ماهانه، سه ماهه و سالانه به ترتیب با قیمت 15 دلار، 40 دلار و 100 دلار در دسترس قرار دارد. همان‌طور که در مقاله راهنمای خرید پلی استیشن پلاس اشاره کردیم، خرید دو پلن سه ماهه و سالانه به صرفه‌تر بوده و هزینه نهایی کم‌تری دارد. برای مثال اگر بخواهید سه بار حساب خود را با پلن ماهانه شارژ کنید، باید 45 دلار بپردازید و این در حالی است که پلن سه ماهه 40 دلار قیمت دارد (باعث کاهش پنج دلاری قیمت نهایی می‌شود).

برای خرید Plus extra میتوانید با استفاده از گیفت کارت پلی استیشن یا کارت اشتراکی آن خرید کنید.

چگونه می‌تواند PS Plus Extra خرید؟

همان‌طو که به احتمال زیاد می‌دانید کشور ما تحت تحریم‌های شدیدی قرار دارد که به واسطه آن نمی‌توانیم به راحتی از کارت‌های بانکی بین المللی بهره ببریم. پس در چنین شرایطی اگر بخواهیم محصولی را به صورت دیجیتالی بخریم باید چه کنیم؟ گیفت کارت‌ها در شرایط فعلی بهترین انتخاب ممکن هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را تهیه کرده و حساب خود را شارژ کنید. پلی استیشن پلاس اکسترا هم از همین راه قابل خرید است و می‌توانید با خرید گیفت کارت پلی استیشن یا اشتراک مخصوص آن، به جمع مشترکین این سرویس اضافه شوید. وبسایت وب گیفت به عنوان یکی از مطمئن‌ترین فروشگاه‌های فروش وب گیفت، این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جمع بندی

هرچند که سرویس PS Plus Extra هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به استانداردهای ایکس باکس گیم پس دارد، اما قدم‌های اولیه خود را محکم برداشته تا یک بار دیگر شاهد قدرت نمایی سونی باشیم. به طور کلی، اگر می‌خواهید علاوه بر تجربه آنلاین بازی‌ها به مجموعه بزرگی از آثار مختلف هم دست پیدا کنید، پلی استیشن پلاس اکسترا گزینه خوبی به شمار می‌رود. اما اگر می‌خواهید علاوه بر تمام ویژگی‌های Extra به تجربه آثار قدیمی‌تر هم بپردازید، بهتر است سطح پریمیوم را هم در نظر داشته باشیم. ما در یک مقاله دیگر به طور کامل به معرفی پلی استیشن پلاس پریمیوم خواهیم پرداخت. نظر شما در مورد مقاله پلی استیشن پلاس اکسترا چیست به چه نحوی است؟ شما دوست دارید به سمت کدام یک از سطح‌های سرویس جدید پلی استیشن پلاس بروید؟ نظرات خود را با تیم وب گیفت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: makeuseof

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

شما با خرید سطح اکسترا علاوه بر دریافت تمام ویژگی‌های سطح اسنشیال، به مجموعه بزرگی از بازی‌های جدید و قدیمی دست پیدا می‌کنید

سطح اکسترا به طور ماهانه، سه ماهه و سالانه به ترتیب با قیمت 15 دلار، 40 دلار و 100 دلار در دسترس قرار دارد

خیر، اما با این حال انتظار می‌رود با گذشت مدتی از عرضه ابتدایی، شاهد انتشار بازی‌های انحصاری برای PS Plus Extra و PS Plus Premium باشیم

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد