فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
بهترین بازی های پلی استیشن پلاس اسنشیال، اکسترا و پرمیوم [بروز رسانی شد]
پلی استیشن

بهترین بازی های پلی استیشن پلاس اسنشیال، اکسترا و پرمیوم [بروز رسانی شد]

مهدی داوری
انتشار در 9 تیر 1402

پلی استیشن پلاس سرویس اشتراک ماهانه شرکت سونی است که می‌توانید با عضویت در آن بازی‌های مختلف را در کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 تجربه کنید. همچنین اشتراک این سرویس به سه سطح مختلف تقسیم می‌شود و شما می‌توانید متناسب با بودجه خود در هر یک از این سرویس‌ها عضو شده و به بیش از 400 بازی مختلف دسترسی پیدا کنید. دراین‌بین یکی از سؤالات بسیار مهمی که گیمرهای کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 مطرح می‌کنند این است که بهترین بازی‌ های پلاس اسنشیال، اکسترا و پرمیوم شامل چه مواردی می‌شود و با خرید اشتراک این سرویس به چه عناوینی می‌توان دسترسی پیدا کرد.

به‌منظور پاسخ به این سؤال بسیار مهم با ما همراه باشید تا شما را با این عناوین موجود در سرویس پلی استیشن Plus آشنا کرده و بیان کنیم که با خرید پلاس با اشتراک های اسنشیال، اکسترا و پرمیوم به چه بازی‌هایی می‌توان دسترسی پیدا کرد.

بازی god of war یکی از بهترین بازی های پلی استیشن است که در سال 2016 منتشر شد.

بهترین بازی‌ های پلی استیشن پلاس برای PS4 و PS5

سرویس پلی استیشن پلاس در حال حاضر در سراسر دنیا در دسترس است و اگر بخواهیم به انواع پلن های پلی استیشن پلاس اشاره کنیم باید گفت به سه دسته کلی PlayStation Plus Essential، PlayStation Plus Extra و PlayStation Plus Premium تقسیم‌بندی می‌شوند. PS Plus Essential پایه‌ای‌ترین سطح این سرویس است که همان مزایا سرویس قبلی پلی استیشن پلاس را ارائه می‌کند.

این در حالی است که با عضویت در سرویس‌های Extra و Premium می‌توانید به صدها بازی رایگان مختلف دسترسی پیدا کرده و این عناوین را تجربه کنید. اگر به صورت کلی بخواهیم بهترین بازی‌ های پلی استیشن پلاس برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 را معرفی کنیم می توانید از لیست زیر استفاده کنید:

لیست بالا به معرفی بهترین بازی‌ های پلی استیشن پلاس در سطح های اکسترا، پرمیوم و دیلاکس بوده است که جز سطح های حرفه ای سرویس PS Plus هستند. اما اگر شما یکی از سرویس های مختلف پلاس همانند اسنشیال، اکسترا و پرمیوم را خریداری کرده باشید، نیاز به لیست مشخص تری خواهید داشت. در ادامه شما را با بهترین بازی‌ های پلی استیشن پلاس برای PS4 و PS5 در هر سطح آشنا خواهیم کرد:

اگر بازی Last of Us را جز بهترین بازی‌ های پلی استیشن نام ببریم، کم لطفی نکرده ایم. این بازی برای پلاس اسنشیال هم اکنون در دسترس است.

جدید ترین بازی های پلی استیشن پلاس ماه جولای ۲۰۲۳

طبق روال همیشگی شرکت سونی برای آپدیت ماهانه بازی های سرویس PS Plus، در ماه تیر امسال نیز بازی های جدید به این سرویس بازی اضافه شد است که لیست بازی های پلی استیشن پلاس ماه جولای ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

امتیاز بازی  Call of Duty: Black Ops Cold War 76 از 100، امتیاز بازی Alan Wake Remastered 79 از 100 و امتیاز بازی Endling – Extinction is Forever 82 از 100 است.

۱. بهترین بازی‌ های پلاس اسنشیال

پلی استیشن پلاس اسنشیال یکی از سطوح سرویس PS Plus است و دارندگان کنسول پلی استیشن 4 یا 5 می‌توانند با قیمت بسیار پایین عضو این سرویس شده و از آن استفاده کنند. نکته مهمی که در مورد این سطح باید بدانید این است که افرادی که عضو سرویس اسنشیال می‌شوند می‌توانند بازی‌های آنلاین پلی استیشن را تجربه کرده و به حالت مولتی پلیر بازی‌های مختلف دسترسی پیدا کنند.

به‌صورت کلی در سطح اسنشیال سرویس پلی استیشن پلاس لیست غنی از بازی‌ها وجود ندارد و با عضویت در این سرویس تنها امکان دسترسی به بازی‌های ماهیانه سرویس پلاس وجود دارد. در واقع گیمرهایی که عضو این پلن هستند، در هر ماه 2 یا 3 بازی را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

درصورتی‌که کنسول پلی استیشن 4 و یا پلی استیشن 5 داشته باشید، درصورتی‌که اشتراک پلاس قانونی را خریداری کنید، می‌توانید به‌صورت رایگان این بازی‌ها را دریافت و آن‌ها را به کتابخانه بازی‌های خود اضافه کنید. سپس تا زمانی که عضو اشتراک پلاس باشید، این بازی‌ها در دسترس هستند.

از سوی دیگر اگر کنسول پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 داشته باشید و تنها با خرید اشتراک پلن پلاس اسنشیال، می‌توانید 20 بازی گلچین شده از نسل قبل را به‌صورت رایگان دانلود و بازی کنید. لیست این بازی‌ها به شرح زیر هستند:

بازی Assassin’s Creed Valhalla را می توان یکی از بهترین بازی‌ های پلاس اکسترا نامید که توسط کمپانی یوبی سافت ساخته شده است.

۲. بهترین بازی‌ های پلاس اکسترا

سطح دیگری از اشتراک پلی استیشن پلاس که می‌توانید عضو آن شوید و از این طریق به صدها بازی مختلف دسترسی پیدا کنید، پلن اکسترا پلاس است. درصورتی‌که با خرید پلی استیشن پلاس اکسترا عضو این سرویس شوید، می‌توان به بازی‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

بازی آنچارتد و انبوهی از بازی های کلاسیک، جز بهترین بازی‌ های پلاس پرمیوم به حساب می آیند.

۳. بهترین بازی‌ های پلاس پرمیوم

پلی استیشن پلاس Premium سومین و برترین سطح پلی استیشن پلاس است. درصورتی‌که عضو این سرویس شوید، در کنار دسترسی به امکانات پلن‌های PS Plus Essential و PS Plus Extra می‌توانید به بازی‌های کنسول‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پی اس پس دسترسی پیدا کرده و این عناوین را تجربه کنید.

همچنین با خرید پلاس پرمیوم، می‌توانید همه بازی‌های Extra و Premium را در فضای ابری اجرا کرد و به‌صورت کلود به بازی‌های پلی استیشن 3 نیز دسترسی پیدا کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که بازی‌های پلی استیشن 3 قابل دانلود نیستند و تنها از طریق کلود و استریمینگ می‌توانید این بازی‌ها را تجربه کنید. همچنین لازم به ذکر است که تفاوت لیست بازی های پلاس اکسترا و پریمیوم در این است که پلاس پرمیوم علاوه بر شامل بودن تمامی بازی های اکسترا، بازی های بیشتری همچون کاتالوگ بازی های کلاسیک و پشتیبانی از پلی استیشن VR را نیز دارد.

تنها در اگر بخواهیم شما را با لیست این بازی‌ها آشنا کرده و بیان کنیم که این عناوین در اصل برای چه کنسول‌هایی هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سخن پایانی

نکته مهم این است که بازی‌های سطح پرمیوم تنها به این عناوین محدود نمی‌شوند و لیست بازی‌هایی که در سرویس اکسترا وجود دارند نیز در این بخش در دسترس هستند. در صورتی که از نظر هزینه و بودجه مشکلی ندارید، پیشنهاد ما این است که عضو سرویس پلی استیشن پریمیوم شده و از این طریق به بیش از 400 بازی مختلف دسترسی پیدا کنید. این سرویس همانند ایکس باکس گیم پس، بازی های زیادی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است که جز بهترین بازی های پلاس اسنشیال، اکسترا و پرمیوم هستند.

شما با خرید هر نوع از اشتراک پلاس می توانید به انبوهی از بازی های مختلف دسترسی داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که این سرویس ها تنها برای پلاس قانونی قابل دسترسی خواهند بود و در پلاس هکی، تنها امکان انجام بازی های گروهی مولتی پلیر را خواهید داشت.

منبع: dotesports

تاریخ آخرین به روزرسانی: 4 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

پلی استیشن پلاس سرویس اشتراک ماهانه شرکت سونی است که می‌توانید با عضویت در آن بازی آنلاین را در کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 تجربه کنید.

سرویس پلی استیشن پلاس سه سطح مختلف اسنشیال، اکسترا و پرمیوم است. سرویس اسنشیال بازی‌های محدودی دارد. در صورت خرید اشتراک پریمیوم هم می‌توانید به امکانات سطح اسنشیال و اکسترا دسترسی پیدا کرده و هم بازی‌های پلی استیشن 1، 2، 3 و PSP را تجربه کنید.

در حال حاضر با عضویت در پلن پریمیوم پلی استیشن پلاس که بالاترین سطح است، می‌توانید به بیش از 400 بازی مختلف دسترسی پیدا کرده و این عناوین را تجربه کنید.

دیدگاه‌ها (17) آخرین نظرات کاربران
kourosh
18 دی 1402

سلام. بنده هیچ اطلاعی درباره ps5 وبازی هاشو واکانت هاش ندارم ومیخوام تازه یه ps5 بگیرم، الان اگر اکانت اکسترا بگیرم به تمام اون لیست بازی هایی که شما نوشتید میتونم رایگان دسترسی داشته باشم یا باید برای هر بازی هزینه جداگانه بدم؟و تا کی میتونم به بازی دسترسی داشته باشم ؟ ممنون میشم جواب بدید.

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به kourosh
14 بهمن 1402

سلام با خرید اشتراک پلاس بله می تونید دسترسی داشته باشید.

Ali
17 دی 1402

سلام اگر میشه در این مورد راهنماییم کنید من پلاس رو فقط و فقط واسه تجربه بازی God of War: Ascension که واسه ps3 بود میخام تهیه کنم بنظرتون چه نوعی باید تهیه کنم ؟ تجربه این بازی گفتین به صورت آنلاین هست آیا اینترنت زیادی میخاد؟ و اینکه چون فقط همین یه بازی رو میخام به نظرتون به صورت ظرفیت ۲ یا ۳ تهیه کنم ؟ چند ماهه؟ تشکر

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به Ali
18 دی 1402

سلام پلاس پرمیوم

طاها
21 آذر 1402

سلام ببخشید پلی استیشن پلاس اگه ردد 2رو دانلود کنیم فقط میتونیم ردد رو آنلاین بازی کنیم یا بخش آفلاین هم میتونیم بازی کنیم؟

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به طاها
22 آذر 1402

سلام اگر پلاس قانونی بخرید هر دوش امکان پذیر هست.

Reza
26 آبان 1402

سلام ،اگه پلاس اکسترا اختصاصی بگیدم وبازی رو دانلود کنم اون بازی رو میشه بصورت افلاین بازی کرد؟ یا فقط باید انلاین بازی کنی وتا مدت اتمام پلاس قابلیت انلاین بازی کردنو داره یا دائمی می تونی بازی کنی؟

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به Reza
1 آذر 1402

سلام بله اگر به صورت قانونی خریداری شود تا زمان اتمام اشتراک امکان بازی به صورت آفلاین یا آنلاین دارید.

Abdalghafoor
9 مهر 1402

سلام وقت بخیر ببخشید در اکانت پلاس پرمیوم بازی های hogwarts legacy و FIFA22هم هستند؟

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به Abdalghafoor
13 مهر 1402

سلام بله هست. لیست کاملشو اینجا میتونید از سایت پلی استیشن چک کنید. لینک: https://www.playstation.com/en-us/ps-plus/games/#trials

مبین
18 خرداد 1402

سلام ، اقا ی سوال دارم ، همونجور کن می‌دونیم پلاس کشور ترکیه از همه جا ارزون تره ، و طبق چیزی که من فهمیدم بازی های پلاس اکسترا برا کشور های مختلف با هم فرق داره ! بعد اگه من برم اکانت پلاس ترکیه بخرم ، میتونم مثلا بازی های پلاس آمریکا رو بازی کنم ؟ یا کلن فرق نداره بازی هاش؟چون من با سرور های مختلف قند شکن میرم تو سایت پی اس استور بازی هاش با هم فرق داره

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به مبین
29 خرداد 1402

سلام خیر نمیتونید و محدود به بازی ها ریجن خودتون هست

هاشم
15 خرداد 1402

سلام و خسته نباشید..س سوالی دارم..من اکانت ۳ماهه اکسترا رو دارم و با این اکانت GTA و FIFA ultimate رو آنلاین بازی میکنم..اما موقعی ک میخوام مثلا بازی grid رو ک واسه این ماه هست دانلود کنم نمیشه و میزنه ک اکانت پلی استیشن پلاس رو خریداری کن‌‌..همچین مشکلی از کجا میتونه باشه؟؟ با تشکر

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به هاشم
8 تیر 1402

سلام احتمالا پلاس شما، به صورت ظرفیتی و اشتراکی هست. قابلیت دانلود بازی تنها برای پلاس های اختصاصی هست.

Ehsan
15 اردیبهشت 1402

دمتون گرم، چقدر دنبال لیست آپدیت شده بازی های پلاس بودم.

Omid
پشتیبانی
در پاسخ به Ehsan
15 اردیبهشت 1402

ممنون از اینکه ما را دنبال می‌کنید.

game
13 بهمن 1401

ممنون از این مطلب کاربردی

خواندن ادامه‌ی دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد