فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
پلی استیشن پلاس اسنشیال چیست؟
پلی استیشن

پلی استیشن پلاس اسنشیال چیست؟

ارحام ادبخواه
انتشار در 20 آبان 1401

سونی در ادامه درخواست طرفداران برای معرفی یک رقیب جدی برای سرویس ایکس باکس گیم پس تحولات عظیمی در سرویس پلی استیشن پلاس به وجود آورد تا بتواند کمی در زمینه سرویس‌های اشتراکی پیشرفت کند. نتیجه این تصمیم به سه سطح از PS Plus با نام‌های اسنشیال (Essential)، اکسترا (Extra) و پریمیوم (Premium) ختم شد که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. همان‌طور که از تیتر مقاله پلی استیشن پلاس چیست مشخص است، سعی می‌کنیم در ادامه به معرفی پلی استیشن پلاس اسنشیال بپردازیم که ارزان‌ترین Tier سرویس جدید PS Plus محسوب می‌شود.

لیست ویژگی های پلی استیشن پلاس اسنشیال که باید با آن ها آشنا شوید.

پلی استیشن پلاس شامل چه ویژگی‌هایی می‌شود؟

همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید سونی در چند وقت اخیرتحول بزرگی در سرویس اشتراکی خود با نام پلی استیشن پلاس ایجاد کرده است. هدف اصلی از ایجاد این تحول خلق رقیبی جدی برای ایکس باکس گیم پس بود تا طرفداران پلی استیشن بتوانند با پرداخت مبلغی مشخص به صورت ماهانه، به کتابخانه بزرگی از بازی‌های جدید و قدیمی دسترسی پیدا کنند. نتیجه این برنامه باعث شد سرویس PS Plus با سه سطح اسنشیال، اکسترا و پریمیوم در دسترس قرار بگیرد که هر کدام با قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلفی در دسترس قرار دارند.

اگر درست به یاد داشته باشید، سال‌ها است که برای تجربه آنلاین بازی‌های پلی استیشن به اشتراک پلاس نیاز داریم. به عبارتی دیگر، در صورت نداشتن سرویس پی اس پلاس قادر به تجربه بخش آنلاین بازی‌های مختلف نیستید و نمی‌توانید از این قابلیت هیجان‌انگیز لذت ببرید. البته که بحث بازی‌های رایگان و Free to Play جدا است و می‌توانید بدون خرید پلاس، بازی‌های آنلاینی مانند Fortnite، Call of Duty: Warzone و Warframe را تجربه کنید. اما حالا و با پلن‌های جدید پلاس چه اتفاقی برای اشتراک قدیمی رخ می‌دهد؟ به عبارتی دیگر کسانی که می‌خواهند با کم‌ترین هزینه ممکن به تجربه بازی‌های Multiplayer بپردازند باید چه کاری انجام دهند؟ در ادامه مقاله پلی استیشن پلاس انسشال چیست به این موضوع خواهیم پرداخت.

پلی استیشن پلاس اسنشال چیست؟

پلی استیشن پلاس اسنشیال چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده و مستقیم توضیح دهیم، باید بدانید که PS Plus Essential دقیقا مانند همان اشتراکی است که پیش از ایجاد تغییرات تهیه می‌کردیم. پلی استیشن پلاس اسنشیال یکی از انواع PS Plus است که با عنوان Tier پایه و ارزان‌تر شناخته می‌شود، به شما اجازه می‌دهد بدون هیچگونه محدودیتی به تجربه بازی‌های آنلاین بپردازید. به عبارتی دیگر اگر قصد دارید به سمت بخش Multiplayer بازی‌های خود بروید و نیازی به کتابخانه جدید آثار PS Plus ندارید، بهتر است پی اس پلاس اسنشیال را انتخاب کنید که گزینه ارزان‌تری هم به شمار می‌رود.

اما امکان تجربه آنلاین بازی‌ها تنها ویژگی این سطح نیست و باید به موارد دیگری هم اشاره کنیم. مهم‌ترین نکته‌ای که در این لحظه به ذهن می‌رسد، بازی‌های رایگان ماهیانه است. به عبارتی دیگر اگر جزو مشترکین پلی استیشن پلاس اسنشیال باشید، می‌توانید به صورت ماهیانه از دو-سه بازی رایگان لذت ببرید و آن‌ها را برای همیشه به اکانت خود اضافه کنید. تا زمانی که اشتراک شما فعال باشد و به اتمام نرسد، امکان تجربه این بازی‌ها که به صورت رایگان دریافت کرده‌اید وجود دارد. حال اگر اشتراک شما به پایان رسید و دیگر نتوانستید وارد آن‌ها شوید، می‌توانید با تمدید PS Plus Essential خود همه چیز را به حالت قبل برگردانید و از آثار رایگان خود لذت ببرید.

اما فکر نکنید که سونی ویدیو گیم‌های بی‌کیفیتی را در بین آثار رایگان ماهیانه قرار می‌دهد. شرکت ژاپنی از این منظر سابقه به شدت درخشانی دارد و تا به حال بازی‌های باکیفیتی مانند Stray، Final Fantasy 7 Remake و Chivalry 2 را در لیست ویدیو گیم‌های رایگان ماهانه قرار داده است. اما جدا از این موضوع، باید توجه داشته باشید که در صورت خرید پلی استیشن پلاس اسنشیال به یک حافظه ابری هم دست پیدا می‌کنید. شما می‌توانید با استفاده از این حافظه ابری فایل‌های ذخیره خود را آپلود کنید و آن‌ها را روی حساب PSN خود نگه دارید.

لیست بازی های پلی استیشن پلاس اسنشیال

آیا کاربران سطح Essential به لیست عظیم بازی‌ها دست پیدا می‌کنند؟

متاسفانه پاسخ این سوال منفی است. اگر به خرید سطح اسنشیال بپردازید خبری از لیست عظیم بازی‌های سرویس جدید پلی استیشن نیست و این قابلیت، در انحصار کاربران دو سطح پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم قرار دارد. بنابراین اگر قصد دارید از کتابخانه بازی‌های سرویس جدید PS Plus که شامل بیش از 400 بازی مختلف می‌شود استفاده کنید، باید بیش‌تر هزینه کنید و به سراغ یکی از دو سطح Extra یا Premium بروید.

قیمت پلی استیشن پلاس اسنشال

قیمت پلی استیشن پلاس اسنشیال

قیمت این سطح به طور ماهانه، سه ماهه و سالانه به ترتیب 9، 25 و 60 دلار آمریکا برآورد می‌شود. همان‌طور که با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید، خرید دو پلن سه ماهه و سالانه به مراتب به صرفه‌تر است و همانطور که در مقاله راهنمای خرید PS Plus اشاره کردیم، اگر می‌خواهید برای مدت طولانی‌تری جزو مشترکین باشید، بهتر است به سراغ دو گزینه آخر بروید. برای مثال اگر بخواهید به خرید اشتراک ماهانه بپردازید و آن را تمدید کنید، باید سالانه چیزی حدود 120 دلار خرج کنید. اما اگر از همان اول به خرید اشتراک سالانه بپردازید، هزینه نهایی نصف می‌شود و صرفا 60 دلار پرداخت خواهید کرد.

چگونه به خرید PS Plus Essential بپردازیم؟

از آنجایی که کشور ما تحت تحریم‌های سنگینی قرار دارد و نمی‌توانیم از کارت‌های بین المللی برای خرید بهره ببریم، بهترین راه ممکن برای خرید محصولات دیجیتالی استفاده از گیفت کارت‌ها است. در واقع شما می‌توانید با خرید گیفت کارت پی اس پلاس اسنشیال و وارد کردن کد آن در حساب PSN خود، به راحتی اشتراک خود را شارژ کنید. البته شارژ کردن حساب و خرید پلاس با استفاده از گیفت کارت‌های معمولی هم مانعی ندارد و می‌توانید از این طریق اقدام کنید. فروشگاه وب گیفت به عنوان یکی از معتبرترین مراجع خرید Gift Card، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سرویس PS Plus Essential محسوب می‌شود.

چگونه به خرید PS Plus Essential بپردازیم؟

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در طی مقاله پلی استیشن پلاس چیست شما را با ارزان قیمت‌ترین Tier سرویس اشتراکی پلی استیشن آشنا کنیم. این سطح بیش‌تر برای گیمرهایی مناسب است که علاقه زیادی به بازی‌های آنلاین دارند و می‌خواهند به اتفاق گیمرهای واقعی به تجربه بخش‌های چندنفره بپردازند. اگر شما هم چنین سلیقه‌ای دارید و می‌خواهید از بازی‌های رایگان ماهیانه هم لذت ببرید، بهتر است به خرید PlayStation Plus Essential بپردازید. نظر شما در مورد مقاله پلی استیشن پلاس اسنشیال چیست به چه نحوی است؟ شما از این سطح بیش‌تر استقبال می‌کنید یا دوست دارید به سمت یکی از دو سطح اکسترا یا پریمیوم بروید؟ نظرات خود را با تیم وب گیفت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: pushsquare

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

این سطح به صورت ماهانه، سه ماهه و سالانه به ترتیب با قیمت 10، 25 و 60 دلار در دسترس قرار دارد

خیر، کتابخانه بزرگ بازی‌های PS Plus در انحصار مشترکین دو سطح اکسترا و پریمیوم قرار دارد

بله، شما می‌توانید بازی‌های رایگان ماهانه پلاس را به حساب خود اضافه کرده و آن‌ها را برای همیشه با خود نگه دارید

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد