فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
انواع پلی استیشن پلاس؛ از اکانت های قانونی تا ظرفیتی و هکی
پلی استیشن پلاس

انواع پلی استیشن پلاس؛ از اکانت های قانونی تا ظرفیتی و هکی

مهدی داوری
انتشار در 10 فروردین 1402

در سال‌های اخیر سرویس‌های اشتراکی در حوزه‌های مختلف توانسته‌اند محبوبیت بسیار زیادی پیدا کنند. در صنعت بازی‌های ویدئویی نیز شرکت مایکروسافت با معرفی پلتفرم گیم پس توانسته جایگاه ویژه‌ای در حوزه سرویس‌های اشتراکی مخصوص بازی‌های ویدئویی پیدا کند.

در این بین شرکت سونی نیز تلاش کرده تا یک سرویس اشتراکی جدید را برای گیمرهای کنسول‌های پلی استیشن ایجاد کند. سرویس ساخته شده توسط این شرکت پلی استیشن پلاس نام دارد.

سونی پلی استیشن پلاس را به نحوی تولید کرده است تا بتواند با استفاده از آن به طور مستقیم با سرویس Xbox Game Pass رقابت کند. در این بین به منظور خرید اشتراک پلی استیشن پلاس باید به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر شاهد انواع پلی استیشن پلاس هستیم که هر یک از انواع اکانت پلی استیشن پلاس دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با انواع اشتراک PS Plus آشنا کرده و در مورد ویژگی‌های هر یک از این اشتراک‌ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

معرفی انواع پلی استیشن پلاس قانونی

انواع اشتراک پلی استیشن پلاس قانونی

به‌صورت کلی، انواع پلی استیشن پلاس قانونی شامل موارد زیر هستند:

اگر بخواهیم در مورد ویژگی‌های هر یک از انواع اشتراک PS Plus توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پلی استیشن پلاس اسنشیال

۱) پلی استیشن پلاس اسنشیال

ساده‌ترین و پایه‌ترین انواع پلی استیشن پلاس که می‌توانید آن را با قیمت بسیار پایین خریداری کنید، پلن PlayStation Plus Essential است. در واقع پلی استیشن پلاس اسنشیال همان ویژگی‌هایی را دارد که پیش از ایجاد سرویس اشتراکی پلاس، پلی استیشن پلاس قدیمی داشت.

شما می‌توانید با خرید پلی استیشن پلاس اسنشیال امکان تجربه بازی‌ها را به‌صورت آنلاین دریافت کرده و همچنین می‌توانید به‌صورت ابری، داده‌ها و سیوهای بازی‌های خود را ذخیره کنید. همچنین در هر ماه به گیمرهایی که پلی استیشن پلاس اسنشیال دارند 2 بازی رایگان داده می‌شود. در نهایت نیز به منظور خرید بازی از طریق فروشگاه پلی استیشن به شما تخفیف‌های مختلفی داده می‌شود.

سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا

۲) پلی استیشن پلاس اکسترا

یکی دیگر از انواع اشتراک PS Plus که می‌توانید با عضویت در آن به تعداد قابل‌توجهی بازی دسترسی پیدا کنید، اشتراک PlayStation Plus Extra است. با عضویت و خرید اشتراک پلاس اکسترا در کنار تمامی مزایایی که در سرویس PS Plus Essential وجود دارد، می‌توانید به کاتالوگ و کتابخانه‌ای با ۴۰۰ بازی مختلف دسترسی پیدا کرده و از این طریق بدون پرداخت هزینه اضافی به بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 دسترسی پیدا کنید.

سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم

۳) پلی استیشن پلاس پریمیوم

بی شک بهترین انواع اکانت پلی استیشن پلاس که می‌توانید از آن استفاده کنید، پلی استیشن پلاس پریمیوم است. در واقع می‌توان گفت که اشتراک پریمیوم غنی‌ترین و کامل‌ترین سطح از این سرویس است. اگر بخواهیم شما را با ویژگی‌های این سرویس آشنا کنیم باید گفت که در وهله اول، با خرید پلاس Premium شما می‌توانید به تمام ویژگی‌های موجود در سطوح Essential و Extra دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر این، گیمرهایی که عضو این سرویس می‌شوند، می‌توانند به صدها بازی پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و PSP دسترسی پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که گیمرهایی که عضو سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم می‌شوند، می‌توانند بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و PSP را بر روی کنسول خود دانلود کرده؛ اما برای تجربه بازی‌های پلی استیشن 3 نیاز است تا از طریق اینترنت این عناوین را استریم کنید.

ویژگی جذاب دیگری که سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم دارد این است که بازیکنان می‌توانند بازی‌های موجود در کاتالوگ و کتابخانه را بدون نیاز به دانلود روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 یا PC به‌صورت اینترنتی استریم کنند.

در نهایت نیز آخرین ویژگی که اشتراک پلی استیشن پلاس پریمیوم دارد این است که با عرضه بازی‌های جدید، شما می‌توانید با زمان محدود برخی از این عناوین را به‌صورت آزمایشی تجربه کرده و در صورتی که پس از تجربه علاقه‌مند شدید، می‌توانید بازی‌ها را خریداری کنید.

معرفی پلاس ظرفیتی یا اشتراکی

انواع اکانت‌های پلاس ظرفیتی یا اشتراکی

پس از آن که شما را با انواع پلی استیشن پلاس قانونی آشنا کردیم، حال نیاز است تا نگاهی به انواع پلاس در ایران انداخته و در مورد آن اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. در داخل کشور، در کنار سه مدل پلی استیشن پلاس معرفی شده، شاهد فروش انواع اکانت پلی استیشن پلاس به‌صورت ظرفیتی یا اشتراکی هستیم. اگر بخواهیم شما را با هر یک از این مدل‌ها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) اشتراک پلی استیشن پلاس اکتیو

یکی از انواع پلاس در ایران، اشتراک اکتیو است. اگر شما اشتراک سرویس پلی استیشن پلاس را به‌صورت اکتیو خریداری کنید، نیاز است تا از آن به‌صورت Active as Primary استفاده کنید. همچنین گیمرهایی که عضو این سرویس می‌شوند، می‌توانند بازی‌ها را بر روی حساب کاربری خود دانلود کنند.

۲) اشتراک پلی استیشن پلاس دی اکتیو یا نو اکتیو

یکی دیگر از انواع پلاس در ایران، اشتراک‌های دی اکتیو یا نو اکتیو است. شخصی که ظرفیت نو اکتیو پلاس را خریداری می‌کند، باید روی اکانتی که خریداری کرده بازی‌ها را دانلود کرده و پس از اتمام مهلت پلی استیشن پلاس، دیگر نمی‌تواند به اطلاعات و بازی‌های خود دسترسی داشته باشد.

موضوع مهمی که در مورد این مدل از انواع اشتراک PS Plus باید بدانید این است که این روش از نظر سونی غیرقانونی بوده و به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد نمی‌شود که به سراغ این مدل از اشتراک‌ها بیایید.

پلاس هکی چیست؟

پلاس هکی چیست؟

یکی دیگر از انواع پلاس در ایران که می‌توانید آن را خریداری کنید، پلاس‌ هکی هستد. موضوع مهمی که در مورد این پلاس باید بدانید این است که اکانت‌های هکی در واقع توسط یک هکر دزدیده شده‌اند و به این صورت است که یوزر و پسورد به دست شما رسیده است.

لازم به ذکر است که همه این اشتراک‌ها دزدی و غیرقانونی بوده و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که به جای این مدل از اشتراک‌های غیرقانونی، به سراغ اشتراک‌های قانونی آمده تا بتوانید با خیال آسوده انواع اکانت پلی استیشن پلاس را خریداری کنید.

پلی استیشن پلاس برای PC

پلی استیشن پلاس برای کامپیوتر چیست؟

یکی از ویژگی‌های جذابی که پلی استیشن پلاس پریمیوم دارد این است که شما می‌توانید با عضویت و خرید اشتراک آن، بدون نیاز به خرید کنسول پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 5، از طریق کامپیوتر خود بازی‌های شرکت سونی را تجربه کنید.

البته موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است برای استفاده از پلی استیشن پلاس بر روی کامپیوتر باید بازی‌ها را به‌صورت آنلاین استریم کنید. برای استریم بازی‌ها نیاز است تا یک اینترنت پر سرعت داشته باشید و حداقل سرعت اینترنت شما 5 مگابیت در ثانیه یا بالاتر باشد تا بتوانید از این طریق بازی‌های موجود در سرویس پلی استیشن پلاس را از طریق کامپیوتر خود تجربه کنید.

کدام مدل پلاس بهتر است؟

پس از آن که شما را با انواع پلی استیشن پلاس آشنا کرده و در مورد ویژگی‌های هر یک از این سرویس‌ها اطلاعاتی را به شما ارائه کردیم، حال نیاز است تا به این سؤال مهم پاسخ دهیم که کدام مدل پلاس بهتر است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که این که کدام پلاس برای شما مناسب است، به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید تا به‌صورت کامل از سرویس پلی استیشن پلاس استفاده کنید، نیاز است تا به سراغ پلن پریمیوم آمده و از آن استفاده کنید.

ویژگی‌ها PS Plus Extra PS Plus Premium PS Plus Essential
بازی آنلاین بله بله بله
بازی‌های ماهانه ۲ ۲ ۲
تخفیفات انحصاری بله بله بله
فضای ذخیره سازی آنلاین 100 گیگابایت 100 گیگابایت 10 گیگابایت
دسترسی زودهنگام بله بله خیر
Share Play بله بله خیر
قیمت (دلار آمریکا) ۹٫۹۹ دلار در ماه ۲۴٫۹۹ دلار در سه ماه ۵۹٫۹۹ دلار در سال

این در حالی است که اگر قصد دارید تا یکی از انواع اشتراک PS Plus قانونی ارزان را خریداری کنید، بهتر است تا به سراغ پلن اکسترا بیایید. به دلیل محدودیت‌ها و ویژگی‌های کمی که پلی استیشن پلاس اسنشیال دارد، پیشنهاد نمی‌دهیم که به سراغ آن بیایید.

از سوی دیگر، به منظور بررسی انواع پلاس در ایران باید گفت که با قیمت پلاس‌های ظرفیتی و هکی از همه کمتر است؛ اما این اکانت‌ها ریسک بالایی داشته و جز روش‌های غیرقانونی به حساب می‌آید. به همین دلیل این روش گزینه مناسبی برای شما محسوب نمی‌شود.

به همین خاطر پیشنهاد ما این است که یا به سراغ انواع اکانت PlayStation Plus قانونی آمده و یا در صورت خرید اکانت ظرفیتی، به سراغ اشتراک پلی استیشن پلاس اکتیو آمده و آن را خریداری کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت شما را با انواع پلی استیشن پلاس آشنا کرده و در مورد ویژگی‌های هر یک از این سرویس‌ها اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با آگاهی کامل در مورد ویژگی‌های انواع اشتراک PS Plus، اقدام به خرید اشتراک مناسب کنید.

منبع: tomsguide.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 16 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

اشتراک‌های پلی استیشن پلاس قانونی شامل Essential، Extra و Premium می‌شوند.

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به خرید اشتراک پلی استیشن پلاس در ایران کنید، می‌توانید یا به سراغ اشتراک‌های قانونی آمده و یا به سراغ پلی استیشن پلاس اکتیو، دی اکتیو یا هکی آمده و آن‌ها را خریداری کنید.

کامل‌ترین انواع پلی استیشن پلاس، اشتراک پریمیوم است که با عضویت در آن می‌توانید از تمامی ویژگی‌های پلی استیشن پلاس استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد