فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
حل مشکل و ارورهای رایج گیفت کارت های پلی ‌استیشن
پلی استیشن

حل مشکل و ارورهای رایج گیفت کارت های پلی ‌استیشن

مهدی داوری
انتشار در 24 آبان 1401

کاربران و گیمرهایی که قصد دارند تا از پس از خرید گیفت کارت پلی ‌استیشن، از این کارت هدیه استفاده کنند، ممکن است در هنگام خرید و یا ردیم و استفاده از گیفت کارت‌های پلی ‌استیشن با مشکلات و ارورهای مختلفی روبه‌رو شوند. از آن جایی که بسیاری از این ارورها به نحوی هستند که می‌توان به‌سرعت آن‌ها را برطرف کرد، به همین دلیل نیاز است تا دید کاملی در مورد آن خطا و علت آن داشته باشید و سپس در مسیر حل مشکل به وجود آمده قدم بردارید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی حل مشکلات و ارورهای گیفت کارت پلی ‌استیشن پرداخته و بیان کنیم که چگونه اگر هنگام استفاده از گیفت کارت پلی ‌استیشن با مشکل یا خطایی مواجه شدید، خودتان ایراد به وجود آمده را برطرف کنید. البته که برخی از خطاهای مربوط به گیفت کارت پلی استیشن ممکن است به شما ارتباطی نداشته باشد و نیاز است تا این خطاها را از سمت شرکت سونی و یا مجموعه‌ای که از آن گیفت کارت را خریداری کردید برطرف کنید.

لیست خطاها و ارورهای رایج گیفت کارت پلی ‌استیشن

در صورتی که قصد دارید تا از گیفت کارت‌های مخصوص کنسول پلی ‌استیشن استفاده کنید، ممکن است با ارورهای مختلفی روبه‌رو شوید. ابتدا پیشنهاد می کنیم آموزش فعال سازی و استفاده از گیفت کارت پلی استیشن را مطالعه کنید و روش اصولی آن را بررسی کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که در وهله اول خطاهای کنسول پلی ‌استیشن 4 و پلی ‌استیشن 5 یکسان است. همچنین خطا یا به شکل یک کد و یا به‌صورت یک متن به شما نمایش داده می‌شود. در ادامه به بررسی هر یک از این خطاها پرداخته و توضیحات کاملی را در مورد این مشکلات به شما ارائه خواهیم کرد:

ارور This prepaid code has already been redeemed

در صورتی که در زمان استفاده از کد گیفت کارت بر روی کنسول پلی ‌استیشن خود با ارور This prepaid code has already been redeemed مواجه شدید، این خطا به شما اطلاع می‌دهد که کد گیفت کارتی که قصد ردیم آن را دارید یا قبلاً توسط خودتان یا توسط یک شخص دیگر استفاده شده است. در صورتی که چنین خطایی را دریافت کردید، پیشنهاد ما این است که در وهله اول اکانت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گیفت کارت در اکانت شما اعمال شده است یا خیر. در صورتی که همچنان گیفت کارت پلی ‌استیشن در اکانت شما اعمال نشده باشد، نیاز است تا به پشتیبانی مجموعه‌ای که از آن گیفت کارت پلی ‌استیشن را خریداری کرده‌اید پیام دهید و مشکل خود را گزارش کنید.

ارور The code you entered is incorrect or is no longer valid

اگر در زمان وارد کردن کد و ردیم گیفت کارت پلی ‌استیشن با خطا ارور The code you entered is incorrect or is no longer valid مواجه شدید، این ارور به شما اطلاع می‌دهد که کاراکترهای کد گیفت کارت پلی ‌استیشن که وارد کردید اشتباه است. در صورتی که با چنین مشکلاتی مواجه شدید نیاز است تا در وهله اول بررسی کنید که آیا کد را دقیق وارد کردید یا نه. پیشنهاد ما این است که کد گیفت کارت را دقیقاً از سایت خریداری شده کد کپی کنید. در صورتی که با انجام این کار و مطمئن شدن از درست وارد کردن کد باز هم با ارور The code you entered is incorrect or is no longer valid مواجه شدید، نیاز است تا به پشتیبانی مجموعه که گیفت کارت را از آن تهیه کردید پیام دهید.

ارور The prepaid card is not available in this region

ارور The prepaid card is not available in this region یکی از رایج‌ترین خطاهایی است که دارندگان کنسول پلی ‌استیشن 4 یا پلی ‌استیشن 5 در زمان ردیم کردن گیفت کارت ممکن است با آن مواجه شوند. در صورتی که با چنین اروری مواجه شدید، این خطا به شما بیان می‌کند که کشور و ریجن شما با کد دریافتی یکسان نیست.

موضوع مهمی که باید بدانید این است که در زمان خرید گیفت کارت شما باید حتماً ریجن اکانت خود را بدانید و سپس کارت هدیه‌ای با همان ریجن را سفارش دهید. اگر به این نکته توجه نداشته باشید، این خطا به شما نمایش داده می‌شود و بیان می‌کند که گیفت کارت برای ریجن مورد نظر نیست.

ارور The code you entered is inactive. please check terms and conditions

در صورتی که با ارور The code you entered is inactive. please check terms and conditions مواجه شدید، این خطا بیان می‌کند که کد گیفت کارت خریداری شده که وارد کردید غیرفعال است. در صورت مواجه با این خطا یعنی شما کد ردیم کردن را به‌درستی وارد کردید؛ اما گیفت کارت شما هنوز فعال نشده است. در چنین شرایطی باید با پشتیبانی که گیفت کارت را از آن خریداری کردید ارتباط گرفته و این مشکل را اطلاع دهید تا گیفت کارت شما فعال شود.

ارور The Prepaid Card transaction exceeds the wallet limit

شرکت سنی کنسول‌های پلی ‌استیشن 4 و پلی ‌استیشن 5 را به نحوی تولید کرده است که شما به‌صورت متوالی می‌توانید تعداد مشخصی گیفت کارت را بر روی دستگاه خود اعمال کنید. در صورتی که از این تعداد مشخص شده بگذرید، با خطا و ارور The Prepaid Card transaction exceeds the wallet limit مواجه خواهید شد.

این خطا بیان می‌کند که شما اکانت پلی ‌استیشن خود را با استفاده از گیفت کارت به طور متوالی بیش از حد شارژ کرده‌اید و حالا دیگر اجازه شارژ مجدد ندارید. در صورت مواجه با چنین خطایی نیاز است تا مدت زمانی را صبر کنید و دوباره برای ردیم کردن گیفت کارت اقدام کنید. در اکثر مواقع با گذشت مدت زمانی ممکن است این خطا به‌صورت اتوماتیک حل شود. با این حال اگر با گذشت چند روز همچنان با خطا The Prepaid Card transaction exceeds the wallet limit در زمان ردیم مواجه شدید، نیاز است تا به پشتیبانی کنسول پلی ‌استیشن پیام دهید و با ارائه اطلاعات اکانت خود، مشکل به وجود آمده را گزارش کنید.

لیست خطاها و ارورهای رایج گیفت کارت پلی ‌استیشن

ارور Time out

ارور و خطا Time out مشکلی است که تنها مختص به زمان ردیم گیفت کارت پلی ‌استیشن نیست و در هر زمانی ممکن است در هنگام اتصال به اینترنت با خطا Time out مواجه شوید. این خطا بیانگر بروز مشکل در اتصال به اینترنت است. در اکثر مواقع به دلیل ترافیک بالا سرور ممکن است با چنین خطایی روبه‌رو شوید. برای حل این خطا پیشنهاد می‌شود که چند دقیقه‌ای صبر کنید و سپس دوباره اقدام به ردیم گیفت کارت خود کنید.

ارور NW-31201-7

ارور NW-31201-7 یکی دیگر از متداول‌ترین خطاهایی است که در هنگام استفاده از کنسول پلی ‌استیشن و وارد کردن کد گیفت کارت ممکن است با آن مواجه شوید. این خطا ناشی از عدم دسترسی به سرورهای پلی ‌استیشن است و بیان می‌کند که کنسول شما نمی‌تواند به سرورهای پلی ‌استیشن متصل شود و از گیفت کارت استفاده کند. در صورتی که با چنین خطایی مواجه شدید، نیاز است تا وضعیت شبکه و اتصال به اینترنت را بررسی کنید. همچنین بررسی DNS نیز گام بعدی است که باید برای حل مشکل ارور NW-31201-7 به آن توجه کنید. اگر تمامی این موارد را بررسی کردید و مشکل خاصی وجود نداشت، نیاز است تا کمی صبر کنید چرا که ممکن است مشکل از سمت سرورهای پلی ‌استیشن باشد.

ارور WV-33899-2

ارور WV-33899-2 خطایی است که اگر کنسول پلی ‌استیشن شما قادر نباشد تا به شبکه متصل شود، این خطا بروز مشکل را به شما اطلاع می‌دهد. در صورت مواجه با چنین خطایی پیشنهاد می‌شود که وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید.

ارور NW-102311-8 A communication error has occurred

در صورتی که هنگام اتصال به شبکه PlayStation مشکلی پیش بیاید، خطا و ارور NW-102311-8 A communication error has occurred این ایراد را به شما اطلاع می‌دهد. در صورت مواجه با چنین مشکلی نیاز است تا در وهله اول صفحه وضعیت PSN را چک کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا بررسی کنید که آیا سرورهای پلی ‌استیشن خراب شده و یا در حال تعمیر است یا خیر. در صورتی که مشکلی در این بخش وجود نداشت پیشنهاد می‌شود که کنسول پلی ‌استیشن را مجدداً راه‌اندازی کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که از اتصال سیمی به اینترنت استفاده کنید. اگر همچنان با مشکل مواجه بودید نیاز است تا روتر و مودم خود را خاموش و حداقل ۵ دقیقه صبر کنید. سپس باید مودم را دوباره روشن کنید. اگر همچنان مشکل وجود داشت باید روتر خود را به‌روز کنید. شما می‌توانید با تغییر موقت تنظیمات DNS نیز این مشکل را حل کنید. در صورتی که با طی کردن مراحل بالا همچنان با مشکل مواجه هستید، احتمالاً سرورهای پلی ‌استیشن به طور موقت مشغول هستند و باید بعد از ساعت دوباره ردیم گیفت کارت را امتحان کنید.

ارور WS-116521-6 This service is currently under maintenance

ارور WS-116521-6 This service is currently under maintenance به شما اطلاع می‌دهد که سرویس ردیم و استفاده از گیفت کارت پلی ‌استیشن در حال حاضر در حال تعمیر و نگهداری است. در صورت مواجه با چنین خطایی کاری نمی‌توانید انجام دهید و باید منتظر بمانید تا فرایند تعمیر و نگهداری از سوی سونی انجام شود.

ارور CE-35287-5

ارور CE-35287-5 یکی از خطاهایی است که وقتی شبکه پلی ‌استیشن با مشکل مواجه می‌شود، به شما نمایش داده می‌شود. در صورت مواجه با چنین خطایی می‌توانید به سایتstatus.playstation.com مراجعه کرده و از این طریق وضعیت سرورهای psn را بررسی کنید.

ارور CE-33991-5

ارور CE-33991-5 نیز از دیگر خطایی است که در زمان بروز مشکل در اتصال به شبکه به شما نمایش داده می‌شود. در صورت مواجه با این خطا نیاز است تا حتماً اتصال خود را به اینترنت را بررسی کنید. در صورتی که مشکلی در اتصال شما به اینترنت وجود نداشت نیاز است تا به سراغ وب‌سایت status.playstation.com  آمده و وضعیت سرورهای PSN را از این طریق بررسی کنید.

ارور E-802000113

یکی از خطاهایی که به‌صورت خاص مربوط به گیفت کارت پلی ‌استیشن بوده و در زمان ردیم کردن ممکن است با آن مواجه شوید ارور E-802000113 است. این خطا به شما اطلاع می‌دهد که در حال حاضر امکان تأیید کد گیفت کارت وجود ندارد. در اکثر مواقع زمانی که این خطا به شما نمایش داده می‌شود، مشکل از سمت پلی ‌استیشن است و به همین دلیل نیاز است تا مدت زمانی را صبر کند و پس از گذشت مدتی دوباره کد گیفت کارت را امتحان کنید. اگر مشکل همچنان با این خطا مواجه شدید، نیاز است تا در بخش پشتیبانی پلی ‌استیشن، مشکل خود را گزارش دهید.

ارور E- 82000133

گیفت کارت‌های پلی ‌استیشن به نحوی هستند که ممکن است تاریخ انقضا و یا تاریخ شروع داشته باشند. به همین دلیل اگر کد گیفت کارت پلی ‌استیشن را در زمان استفاده به‌درستی وارد نکنید و یا از نظر زمانی تاریخ مصرف آن کد گذشته باشد و یا هنوز تاریخ استفاده از آن نرسیده باشد، با خطا و ارور E- 82000133 مواجه خواهید شد.

ارورهای WS-37368-7  و WS-37337-3

یکی از مشکلاتی که به‌منظور استفاده از گیفت کارت ممکن است با آن مواجه شوید، وجود محدودیت در اکانت شما است. در صورتی که با ارورهای WS-37368-7  و WS-37337-3 مواجه شدید، این خطاها به شما مسدودی موقت اکانت شما را اطلاع می‌دهد. برای حل این مشکل نیاز است تا به بخش پشتیبانی پلی ‌استیشن آمده و این مشکل را بررسی کنید.

جمع بندی

در این مطلب نگاهی به مشکلات گیفت کارت پلی ‌استیشن انداخته و شما را با رایج‌ترین ارورهایی که ممکن است در زمان استفاده از کد گیفت کارت پلی ‌استیشن با آن مواجه شوید را بررسی کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌سرعت مشکلات مربوط به استفاده از گیفت کارت را بررسی و از این طریق ایرادات را برطرف کنید.

منبع: playstation

تاریخ آخرین به روزرسانی: 3 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

گیفت کارت پلی ‌استیشن در واقع کارت هدیه‌ای است که از طریق آن می‌توانید اکانت پلی ‌استیشن خود را شارژ و یا اقدام به اضافه کردن بازی به کتابخانه کنسول خود کنید.

به‌صورت کلی ممکن است به دلایل مختلفی گیفت کارت پلی ‌استیشن با مشکل مواجه شود. در این مطلب به بررسی کامل این ارورها و علت‌های آن پرداختیم و در این زمینه توضیحات کاملی را ارائه کردیم.

یک کد گیفت کارت پلی ‌استیشن معتبر باید 12 رقمی باشد. این کد یک‌بارمصرف است و تنها یک بار می‌توانید اقدام به ردیم کردن آن کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد