فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش استفاده و نصب اسپاتیفای در ایکس باکس وان و سری ایکس، اس
مقالات اسپاتیفای

آموزش استفاده و نصب اسپاتیفای در ایکس باکس وان و سری ایکس، اس

مهدی داوری
انتشار در 4 دی 1401

ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس کنسول‌های بازی هستند که توسط شرکت مایکروسافت تولید شده است. این کنسول‌ها به شما این امکان را به می‌دهند تا بتوانید این دستگاه‌ها را به تلویزیون یا صفحه‌نمایش‌های دیجیتال متصل کرده و از این طریق اقدام به انجام بازی‌های مختلف کنید. در این بین قابلیت مهمی که باعث محبوبیت کنسول‌های ایکس باکس شده، امکان نصب اپلیکیشن و نرم‌افزار بر روی این کنسول‌ها است. این ویژگی باعث شده تا شما بتوانید اپلیکیشن‌های مختلفی چون نتفلیکس، اپل موزیک، یوتیوب و… را بر روی کنسول خود نصب و از آن‌ها استفاده کنید.

از سال 2017، پلتفرم اسپاتیفای نیز به لیست اپلیکیشن‌های ایکس باکس اضافه شده و حالا گیمرها می‌توانند آهنگ‌های مورد علاقه خود را بر روی کنسول ایکس باکس در حین بازی گوش داده و از آن لذت ببرند. در این بین گیمرهای جدید این سؤال را مطرح می‌کنند که به‌منظور استفاده و نصب اسپاتیفای در ایکس باکس وان و سری ایکس، اس باید به چه نکاتی توجه داشت و چگونه می‌توان این کار را انجام داد. به‌منظور بررسی این مسئله با ما همراه باشید تا در این مطلب شما را با نحوه استفاده و نصب اسپاتیفای در کنسول‌های ایکس باکس آشنا کنیم.

نصب و استفاده از اسپاتیفای بر روی ایکس باکس وان و سری ایکس، اس

نصب و استفاده از اسپاتیفای بر روی ایکس باکس وان

ایکس باکس وان، کنسول نسل هشتمی است که توسط شرکت مایکروسافت تولید شده است. بسیاری از گیمرها که هنوز به سراغ کنسول‌های نسل جدید نیامدند، همچنان از ایکس باکس وان استفاده می‌کنند. در صورتی شما گیمر ایکس باکس وان هستید، می‌توانید اپلیکیشن اسپاتیفای را بر روی کنسول خود نصب کرده و از آن برای گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. در صورتی قصد دارید تا از طریق ایکس باکس وان به اسپاتیفای دسترسی پیدا کنید، دو روش پیش روی شما وجود دارد که در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم:

دریافت و استفاده از اسپاتیفای در ایکس باکس وان از طریق برنامه اسپاتیفای

در حال حاضر به دلیل ادغام و اتصال اسپاتیفای و ایکس باکس به یکدیگر شما می‌توانید به‌راحتی اپلیکیشن اسپاتیفای را روی کنسول ایکس باکس وان خود نصب کرده و از آن استفاده کنید. در حال حاضر شما می‌توانید مستقیماً برنامه اسپاتیفای را از طریق Store مایکروسافت بر روی کنسول ایکس باکس وان دانلود کنید. برای انجام این کار باید به سراغ بخش Store در کنسول ایکس باکس وان بروید. سپس باید نام اپلیکیشن Spotify را جستجو و یا در صفحه Apps آن را پیدا کرده و برای دانلود و نصب بر روی گزینه Install بزنید.

با انجام این کار برنامه اسپاتیفای شروع به دانلود می‌کند و می‌توانید وارد آن شوید. پس از آن که اپلیکیشن اسپاتیفای باز شد، می‌توانید از طریق صفحه اصلی و یا بخش Apps and Games کنسول خود آن را باز کنید. سپس از شما می‌خواهد با وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور خود که از طریق آن اکانت اسپاتیفای ساخته‌اید، وارد حساب کاربری اسپاتیفای شوید. پس از وارد کردن درست اطلاعات، قادر خواهید بود تا وارد برنامه Spotify شده و از آن استفاده کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که پس از پخش آهنگ مورد علاقه خود، اگر بر روی دکمه ایکس باکس بر روی کنسول خود کلیک کنید، می‌توانید بدون قطع شدن آهنگ به سراغ سایر قسمت‌های کنسول خود بروید و حتی بازی کنید.

آموزش استفاده از اسپاتیفای در ایکس باکس وان از طریق گوشی آیفون یا اندروید

آموزش استفاده از اسپاتیفای در ایکس باکس وان از طریق گوشی آیفون یا اندروید

در کنار روش گفته شده در بخش قبلی، شما می‌توانید از اپلیکیشن اسپاتیفای بر روی کنسول ایکس باکس وان از طریق گوشی هوشمند خود استفاده کنید. برای آن که بتوانید این کار را انجام دهید و بدون نیاز به نصب اسپاتیفای بر روی کنسول ایکس باکس از آن استفاده کنید نیاز است تا تلفن همراه شما و کنسول ایکس باکس وان متصل به یک شبکه Wi-Fi باشند. سپس برای آن که بتوانید آهنگ‌های موجود بر روی اسپاتیفای را در بر روی کنسول ایکس باکس وان از طریق گوشی هوشمند خود پخش کنید نیاز است تا در گوشی هوشمند خود، برنامه اسپاتیفای را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

در گام بعدی باید اقدام به پخش هر آهنگ یا لیست پخشی کنید که می‌خواهید در حین بازی به آن گوش دهید. سپس باید گزینه Device Available  در پایین صفحه بزنید و از بین لیست دستگاه‌های مختلفی که به شما نمایش داده می‌شود، ایکس باکس را انتخاب کنید. سپس به‌صورت خودکار، کنسول ایکس باکس وان شما به گوشی‌تان وصل می‌شود و سپس آهنگ انتخابی شما پخش می‌شود و می‌توانید آهنگ خود را از طریق تلفن همراه خود کنترل کنید.

نصب و استفاده از اسپاتیفای بر روی ایکس باکس سری ایکس و اس

نصب و استفاده از اسپاتیفای بر روی ایکس باکس سری ایکس و اس

در نسل نهم کنسول‌های بازی، شرکت ایکس باکس اقدام به ساخت دو کنسول جدید با نام ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس کرد. کنسول ایکس باکس سری ایکس سریع‌ترین و قدرتمندترین ایکس باکس موجود است و از سوی دیگر ایکس باکس سری اس نسخه ارزان‌تر است که به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌های نسل نهم را باکیفیت بالا تجربه کنید. در این بین، هر دو این کنسول‌ها به نحوی هستند که به شما امکان دسترسی به اپلیکیشن اسپاتیفای را می‌دهند و شما می‌توانید موسیقی مورد علاقه خود را در حالی که در حال بازی هستید، پخش کنید. در صورتی که قصد دارید تا از اسپاتیفای بر روی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس خود استفاده کنید، نیاز است تا در گام اول برنامه Spotify را از فروشگاه مایکروسافت دانلود و آن را نصب کنید. برای انجام این کار نیاز است تا وارد بخش Store کنسول ایکس باکس سری ایکس یا اس خود شوید. در صفحه اول می‌توانید اپلیکیشن اسپاتیفای را پیدا کنید، با این حال در صورتی که نتوانستید از این طریق اپلیکیشن اسپاتیفای را دانلود کنید، باید عبارت Spotify را جستجو و پس از باز کردن صفحه دانلود برنامه، گزینه Install را انتخاب کنید.

پس از اتمام فرایند دانلود و نصب، می‌توانید اسپاتیفای را بر روی کنسول ایکس باکس سری ایکس یا اس خود اجرا کنید. پس از باز کردن برنامه، باید روی Log In کلیک کنید. به‌صورت کلی اسپاتیفای بر روی کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس دو روش ورود را به شما ارائه می‌دهد. در روش اول باید اطلاعات حساب خود یعنی ایمیل و پسورد را وارد کنید. در روش دیگر می‌توانید از طریق کامپیوتر خود وارد سایت www.spotify.com/pair شده و کدی که در ایکس باکس به شما نمایش داده می‌شود را وارد کنید. با انجام این کار به‌صورت خودکار اطلاعات حساب شما به ایکس باکس منتقل می‌شود و می‌توانید وارد اسپاتیفای شوید.

پس از ورود به برنامه می‌توانید روی هر لیست پخشی که می‌خواهید به آن گوش دهید کلیک کرده و گزینه Play  را انتخاب کنید تا موسیقی پخش شود. پس از شروع به پخش موسیقی، می‌توانید بر روی دکمه ایکس باکس بر روی کنترلر بزنید و بدون قطع شدن موسیقی، بازی‌ها را بر روی کنسول خود اجرا کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی آموزش استفاده و نصب اسپاتیفای در ایکس باکس وان و سری ایکس، اس پرداخته و بیان کردیم که چگونه می‌توانید با ورود به اپلیکیشن اسپاتیفای و نصب آن بر روی کنسول ایکس باکس خود، در هنگام انجام بازی به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهید.

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

اسپاتیفای یک برنامه پخش موسیقی آنلاین است که می‌توانید آن را بر روی کنسول ایکس باکس وان، سری اس یا سری ایکس خود نصب کرده و در هنگام بازی به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهید.

به‌صورت کلی برنامه اسپاتیفای رایگان است و بدون هزینه می‌توانید آن را روی کنسول ایکس باکس خود نصب کنید.

شما می‌توانید برنامه اسپاتیفای را بر روی کامپیوتر، گوشی هوشمند، کنسول بازی، تلویزیون هوشمند و... نصب کرده و از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد