فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای
مقالات اسپاتیفای

آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای

مهدی داوری
انتشار در 28 آبان 1401

سرویس‌های پخش و استریم موسیقی آنلاین امروزه تبدیل به‌جایگزینی برای سایر روش‌های گوش دادن به موسیقی در اینترنت شده‌اند. در گذشته افرادی که قصد داشتند تا موسیقی‌های موردعلاقه خود را گوش دهند معمولاً به سراغ سرویس‌های P2P می‌آمدند و از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند. البته در این روش گوش دادن به موسیقی به‌صورت غیرقانونی است و حق کپی‌رایت در آن نادیده گرفته می‌شود. با این حال، امروزه تلاش شده تا با الهام از سرویس‌های P2P و توجه به موضوعات مربوط به کپی‌رایت سرویس‌های جدیدی ایجاد شود. پلتفرم‌هایی چون Spotify یکی از این سرویس‌ها هستند که امروزه به‌عنوان رهبر بلامنازع استریم موسیقی آنلاین به‌حساب می‌آیند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نحوه ساخت اکانت در سرویس اسپاتیفای را به شما آموزش داده و در مورد ساخت اکانت در این پلتفرم اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید تا در این زمینه توضیحاتی را بیان کنیم.

اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی سوئدی است که شما می‌توانید از طریق آن موسیقی، پادکست و حتی ویدئو را با استفاده از تلفن همراه اندروید و iOS خود و یا رایانه‌های Windows، MacOS و Linux گوش داده و مشاهده کنید.

اسپاتیفای چیست؟

پیش از آن که بخواهیم شما را با آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای صحبت کرده و بیان کنیم که چگونه می‌توانید از روش‌های مختلف در این سرویس اکانت خود را بسازید، بهتر است تا در مورد این پلتفرم توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی سوئدی است که شما می‌توانید از طریق آن موسیقی، پادکست و حتی ویدئو را با استفاده از تلفن همراه اندروید و iOS خود و یا رایانه‌های Windows، MacOS و Linux گوش داده و مشاهده کنید.

علاوه بر این، پلتفرم اسپاتیفای به نحوی ساخته شده که می‌توانید با استفاده از مرورگر خود به وب‌سرویس این پلتفرم دسترسی پیدا کرده و با استفاده از هر مرورگری به آن دسترسی پیدا کنید. موضوع مهمی که باید بدانید این است که برای دسترسی به این خدمات و استفاده از اسپاتیفای، باید یک حساب کاربری رایگان را در این سرویس ایجاد کرده و از این پلتفرم استفاده کنید.

البته موضوع مهمی که باید بدانید این است که اگر می‌خواهید به مزایای بیشتری دسترسی داشته باشید، نیاز است تا با پرداخت هزینه یک اشتراک پریمیوم را خریداری و از آن استفاده کنید.

نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران

ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران، روش پیچیده و خاصی ندارد اما به دلیل تحریم‌ها و همچنین بسته شدن Spotify در ایران، بدون استفاده از VPN یا نرم افزار‌های تغییر‌ای پی میسر نخواهد بود. برای فعال سازی و ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران لازم است تا پس از تغییر IP خود، وارد سایت ساخت اکانت اسپاتیفای یا نرم افزار آن در گوشی‌های اندروید و آیفون شوید و سپس اقدام به ساخت آن کنید.

ساخت اکانت اسپاتیفای رایگان بوده و هیچ گونه هزینه‌ای از شما دریافت نخواهد شد؛ البته باید به این موضوع اشاره کنیم که برای فعال سازی اشتراک پرمیوم در اکانت خود، نیاز به پرداخت هزینه برای خرید اعتبار هستید که به این مورد به وسیله‌ی خرید گیفت کارت اسپاتیفای امکان پذیر خواهد بود.

نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای Spotify

نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای به روش های مختلف

درصورتی‌که قصد دارید تا یک اکانت اسپاتیفای ایجاد کرده و از آن استفاده کنید دو روش پیش روی شما وجود دارد. شما می‌توانید از طریق مرورگر وب و یا با استفاده از گوشی موبایل خود اکانت اسپاتیفای را ایجاد و از آن استفاده کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که به دلیل فیلترینگ، امکان دسترسی مستقیم به اسپاتیفای وجود ندارد و شما باید از نرم‌افزارهای تغییردهنده IP استفاده کنید تا بتوانید اقدام به ساخت اکانت اسپاتیفای کنید. در ادامه شما را با این دو روش ساخت اکانت آشنا خواهیم کرد:

آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای از طریق مرورگر وب

درصورتی‌که قصد دارید تا اقدام به ایجاد یک حساب اسپاتیفای از طریق رایانه شخصی خود کنید، مسیر ساده‌ای پیش روی شما وجود دارد. برای انجام این کار شما فقط به یک رایانه با دسترسی به اینترنت نیاز دارید و می‌توانید با استفاده از یک حساب ایمیل یا یک حساب فیس‌بوک حساب خود را ایجاد کنید. به‌منظور انجام این کار باید وارد وب‌سایت رسمی اسپاتیفای شوید با آدرس https://www.spotify.com شوید.

همچنین می‌توانید از طریق گوگل و با وارد کردن عبارت Spotify وارد وب‌سایت رسمی این پلتفرم شوید. سپس باید بر روی گزینه Sign Up که در بالای صفحه وجود دارد کلیک کنید تا وارد صفحه ساخت اکانت اسپاتیفای شوید. در این بخش از سایت اسپاتیفای شما می‌توانید با استفاده از حساب فیس‌بوک خود و یا با استفاده از ایمیل و وارد کردن اطلاعات شخصی‌تان یک حساب کاربری ایجاد و از طریق آن از اسپاتیفای استفاده کنید.

درصورتی‌که قصد دارید تا اقدام به ایجاد حساب کاربری اسپاتیفای با استفاده از فیس‌بوک کنید باید روی دکمه Sign up with Facebook کلیک کنید. با این کار یک پاپ‌آپ باز می‌شود که در آن از شما درخواست می‌شود تا اجازه دهید که اسپاتیفای از داده‌ها و اتصال فیس‌بوک شما استفاده کند.

آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای از طریق مرورگر وب

هنگامی که به اسپاتیفای اجازه دادید تا به اکانت فیس‌بوک متصل شود، شما به صفحه‌ای با فرمی فرستاده می‌شوید که در آن باید داده‌های خود را برای ایجاد حساب پر کنید. در این صورت به شکل رایگان می‌توانید حساب اسپاتیفای خود را ایجاد کنید.

پس از ایجاد حساب کاربری از طریق فیس‌بوک، نیاز است تا وارد بخش تنظیمات اکانت خود شوید و یک ایمیل و رمز عبور را برای اکانت خود انتخاب کنید تا بتوانید در آینده در صورت نیاز به‌حساب خود از طریق ایمیل و رمز عبور تعیین شده دسترسی پیدا کنید.

از سوی دیگر اگر قصد دارید تا اقدام به ایجاد حساب کاربری با استفاده از ایمیل خود کنید، گزینه دیگری که اسپاتیفای به کاربران خود ارائه می‌دهد ساخت اکانت با ایمیل است. در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرمی که به شما نمایش داده می‌شود را تکمیل کنید.

در فرمی که به شما ارائه می‌شود شما باید ایمیل خود را وارد کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که ایمیل شما باید واقعی باشد، چرا که پس از اتمام فرایند ثبت‌نام نیاز است تا ایمیل خود را تأیید کنید. همچنین برای تأیید ایمیل خود نیاز است تا در فیلد بعدی دوباره آن را وارد کنید.

در بخش بعدی این فرم باید اطلاعات دیگر خود نظیر رمز عبور، نام کامل، تاریخ تولد و… را برای ساخت حساب کاربری از طریق ایمیل وارد کنید. پس از تکمیل فرم، تنها کاری که باید انجام دهید این است  که کپچا را پر کرده و دکمه Sign Up انتها فرم را فشار دهید که به رنگ سبز است.

پس از انجام این کار یک ایمیل تأیید برای شما ارسال می‌شود که باید آن را تأیید و از این طریق حساب خود را ایجاد کنید. اکنون می‌توانید از خدمات اسپاتیفای به‌راحتی استفاده کنید.

ساخت اکانت اسپاتیفای از طریق گوشی اندروید یا آیفون (iOS)

آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای از طریق گوشی اندروید یا آیفون (iOS)

از آن جایی که بسیار از افراد ترجیح می‌دهند تا از گوشی هوشمند خود برای گوش دادن به آهنگ‌های موردعلاقه‌شان استفاده کنند، به همین دلیل بسیاری از افراد برای ساخت اکانت و استفاده از اسپاتیفای به سراغ اپلیکیشن‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند این سرویس می‌آیند. Spotify دارای برنامه‌های رسمی برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS است.

درصورتی‌که اکانت خود را از طریق اپلیکیشن‌های اندروید و iOS ایجاد کنید، می‌توانید به‌راحتی با استفاده از تلفن همراه خود به کل کاتالوگ موسیقی‌های موجود در سرویس اسپاتیفای دسترسی پیدا کرده و از خدمات این سرویس استفاده کنید. درصورتی‌که قصد دارید تا اکانت اسپاتیفای را در گوشی هوشمند خود ایجاد و از آن استفاده کنید، باید اپلیکیشن اسپاتیفای را بر روی دستگاه خود دانلود کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ پلتفرم Google Play یا App Store بروید و برنامه Spotify را پیدا و آن را دانلود کنید. پس از آن که برنامه اسپاتیفای را نصب کردید، باید آن را باز کرده و در صفحه اصلی اسپاتیفای می‌توانید روش‌های مختلف ساخت اکانت را مشاهده کنید. اینستاگرام به شما امکان ساخت اکانت اسپاتیفای از طریق فیس‌بوک و یا ایمیل را می‌دهد.

درصورتی‌که قصد دارید تا فرایند ثبت‌نام را از طریق فیس‌بوک انجام دهید، می‌توانید بر روی دکمه آبی رنگ موجود بر روی صفحه اصلی اپلیکیشن اسپاتیفای بزنید. وقتی این کار انجام شد در مرحله بعدی باید تأیید کنید که به اسپاتیفای اجازه می‌دهید که بتواند به اکانت فیس‌بوک شما متصل شود و از آن استفاده کند.

یکی دیگر از روش‌های ثبت‌نام در اکانت اسپاتیفای، ساخت اکانت با استفاده از ایمیل است. گزینه دوم به‌هیچ‌وجه پیچیده نیست، زیرا فقط اطلاعاتی نظیر ایمیل، رمز عبور، نام، تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید. بعداً باید روی دکمه Register کلیک کرده تا اکانت شما ساخته می‌شود.

پس از انجام این کار نیاز است تا در آخرین مرحله این به سراغ صندوق ورودی ایمیل خود بروید و بر روی ایمیل تأییدی که از سوی اسپاتیفای به شما ارسال می‌شود کلیک کنید. پس از انجام این کار اکانت شما ساخته می‌شود و می‌توانید پس از ایجاد حساب از هر پلتفرمی که اسپاتیفای در آن در دسترس است، به آن دسترسی داشته باشید.

آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای به وسیله کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس

پلتفرم اسپاتیفای برای کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و ایکس باکس وان در دسترس است. شما با دانلود نرم افزار Spotify از طریق فروشگاه PSN یا Xbox Store، می‌توانید به ساخت اکانت اسپاتیفای و استفاده و نصب اسپاتیفای در ایکس باکس یا PS بپردازید

سرویس PlayStation Music نیز که با نام اسپاتیفای شناخته می‌شود، در کنسول‌های پلی استیشن به چشم می‌خورد که در واقع همان Spotify برای پلی استیشن است. نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای به وسیله کنسول‌های بازی نیز مشابه آموزش‌های بالاست و تفاوتی ندارد.

اشتراک پریمیوم اسپاتیفای

نحوه فعال کردن اشتراک پریمیوم اسپاتیفای

درصورتی‌که قصد دارید تا به شکل حرفه‌ای از اکانت اسپاتیفای خود استفاده کنید نیاز است تا با پرداخت هزینه مشترک سرویس پریمیوم شوید. با مشترک شدن در سرویس پریمیوم اسپاتیفای شما می‌توانید آهنگ‌های موردعلاقه خود در اسپاتیفای را دانلود و به‌صورت آفلاین از آن استفاده کنید.

البته مشترک شدن در سرویس پریمیوم مزایا دیگری نیز دارد که بررسی آن خود نیاز به مطلب جداگانه‌ای دارد. البته موضوع حائز اهمیت آن است که به دلیل تحریم‌های موجود برای مردم ایران، امکان پرداخت مستقیم برای کاربران ایرانی وجود ندارد

در چنین شرایطی نیاز است تا به سراغ وب‌سایت‌های واسط در این حوزه آمده و با کمک این مجموعه‌ها اشتراک پریمیوم اسپاتیفای را خریداری و از آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از اسپاتیفای

نحوه استفاده از اسپاتیفای

پس از آن که اکانت اسپاتیفای خود را ایجاد کردید، به‌منظور نحوه استفاده از اسپاتیفای روش‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر بخواهیم شما را با روش‌های استفاده از اسپاتیفای آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) استفاده از اسپاتیفای وب از طریق Spotify Web Player

درصورتی‌که قصد دارید تا به شکل کلود و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار دسکتاپ اسپاتیفای از این پلتفرم استفاده کنید، می‌توانید به‌جای آن که برنامه اسپاتیفای را نصب کنید، به سراغ Spotify Web Player آمده و از وب‌سرویس اسپاتیفای استفاده کنید. شما باید پس از ایجاد حساب جدید خود، وارد اکانتتان شده و سپس بر روی گزینه Spotify Web Player آمده و از این طریق به وب‌سرویس اسپاتیفای دسترسی پیدا کنید.

۲) استفاده از اسپاتیفای از طریق نرم‌افزار دسکتاپ

اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از این سرویس ببرید و بتوانید حتی موسیقی‌های موردنظر خود را وارده سرویس اسپاتیفای کنید نیاز است تا نرم‌افزار اسپاتیفای را در رایانه خود دانلود کنید. قبل از راه‌اندازی برنامه باید اپلیکیشن اسپاتیفای را نصب و اجرا کنید. پس از راه‌اندازی و اجرای نرم‌افزار، باید با استفاده از روشی که برای ثبت‌نام استفاده کرده‌اید که از طریق فیس‌بوک یا یک آدرس ایمیل است، وارد اکانت خود شوید و سپس می‌توانید به‌راحتی از اسپاتیفای استفاده کنید.

۳) استفاده از اسپاتیفای از طریق اپلیکیشن موبایل در اندروید و آیفون

درصورتی‌که قصد دارید تا از دستگاه تلفن همراه خود برای پخش موسیقی از اسپاتیفای استفاده کنید، نیاز است تا اپلیکیشن اسپاتیفای را متناسب با سیستم‌عامل خود دانلود کنید. در حال حاضر امکان استفاده به اپلیکیشن اسپاتیفای از طریق اندروید و iOS وجود دارد و می‌توانید از فروشگاه رسمی گوشی هوشمند خود به راحتی اپلیکیشن اسپاتیفای را دانلود کنید.

اگرچه به‌اندازه نرم‌افزار دسکتاپ، اپلیکیشن موبایل اسپاتیفای غنی از امکانات نیست، اما در صورت اشتراک در Spotify Premium می‌توانید به ویژگی‌های پیشرفته اسپاتیفای دسترسی داشته باشید و به‌صورت آفلاین از طریق این پلتفرم به موسیقی‌های موردعلاقه خود گوش دهید.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای را آموزش داده و بیان کنیم که چگونه می‌توانید از طریق روش‌های مختلف اکانت خود در این پلتفرم را ایجاد و از آن استفاده کنید. همان‌طوری که مشاهده کردید، مدیران اسپاتیفای تلاش کرده تا امکانی را به وجود تا کاربران بتوانند از طریق روش‌های مختلف اکانت خود را در این سرویس ایجاد و به این پلتفرم استفاده کنید.

منبع: lifewire

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

شما می‌توانید از طریق مرورگر وب و یا گوشی هوشمند خود اکانت اسپاتیفای را ایجاد و از آن استفاده کنید. به‌منظور ساخت اکانت نیز می‌توانید از ایمیل خود و یا اطلاعات فیس‌بوکتان استفاده کنید.

در حال حاضر اسپاتیفای از طریق مرورگر وب، گوشی‌های هوشمند، تلویزیون هوشمند، کامپیوتر شخصی و... در دسترس است و شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف از آن استفاده کنید.

اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی است که شما می‌توانید از طریق آن موسیقی، پادکست و حتی ویدئو را گوش داده و مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد