فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
تفاوت گیفت کارت های اپل
اپل

تفاوت گیفت کارت های اپل

مهدی داوری
انتشار در 20 آذر 1401

در صورتی که محصولات شرکت اپل نظیر گوشی آیفون، آی‌پد، سیستم مک و… را دارید، به‌منظور استفاده از سرویس‌ها و خدمات شرکت اپل نیاز است تا اقدام به خرید گیفت کارت اپل کرده و از این دسته از محصولات استفاده کنید. در این بین اگر قصد دارید تا اقدام به خرید گیفت کارت‌های اپل کنید، نیاز است تا به این نکته توجه کنید که کاربران داخل کشور برای خرید گیفت کارت اپل گزینه‌های مختلفی پیش رویشان دارند. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا به بررسی تفاوت گیفت کارت‌ های اپل پرداخته و در این زمینه اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

تفاوت  گیفت کارت اپل بر اساس کشور و ریجن بندی گیفت کارت ایتونز

تفاوت  گیفت کارت اپل بر اساس کشور

نکته مهمی که برای خرید گیفت کارت اپل باید به آن توجه کنید این است که به دلیل تحریم‌های موجود، امکان خرید کارت هدیه اپل به‌صورت مستقیم برای کاربران ایرانی وجود ندارد. در چنین شرایطی اگر قصد دارید تا تحریم‌های موجود را دور بزنید، نیاز است تا گیفت کارت اپل را که مخصوص سایر کشورها است را خریداری و از آن‌ها استفاده کنید. شرکت اپل در کشورهایی که به‌صورت مستقیم در آن فعالیت می‌کند، گیفت کارت‌های مخصوص را بر اساس ارز آن کشور تولید می‌کند.

در چنین شرایطی برای خرید و استفاده از گیفت کارت باید توجه کنید که اپل آیدی شما برای کدام کشور است و سپس می‌توانید با توجه به لوکیشن اپل آیدی خود، از گیفت کارت اپل استفاده کنید.

به‌عنوان‌مثال اگر اقدام به خرید گیفت کارت اپل کانادا کنید، می‌توانید حساب خود را با دلار کانادا شارژ کنید و سپس محتواهای مورد نظر خود را بر اساس این ارز خریداری کنید. تفاوت گیفت کارت اپل بر اساس کشور به چند مسئله بسیار مهم تقسیم‌بندی می‌شود. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید محدودیت‌های جغرافیایی برای استفاده از محتواها است. در واقع برخی از محتواهای قابل خریداری شرکت اپل به نحوی هستند که تنها برای کاربران یک کشور قابل دسترس است.

به‌عنوان‌مثال شما با خرید گیفت کارت اپل آمریکا می‌توانید به صدها برنامه و نمایش تلویزیونی باکیفیت اچ دی از طریق آیتونز دسترسی پیدا کنید که امکان خرید آن‌ها از طریق گیفت کارت‌های سایر کشورها وجود ندارد. همچنین لازم به ذکر است که شرکت اپل، محصولات دیجیتالی خود را بر اساس اقتصاد کشورها با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌کند. به‌عنوان‌مثال ممکن است یک محتوا در کشور آمریکا یک قیمت داشته باشد و همان محتوا را بتوانید در کشورهای دیگر با قیمت پایین‌تری خریداری کنید. توجه به این مسئله نیز برای خرید گیفت کارت اپل بسیار مهم است.

معرفی گیفت کارت اپل و گیفت کارت آیتونز که می توانید با استفاده از آن ها به خرید بازی و نرم افزار از اپ استور بپردازید.

معرفی گیفت کارت اپل و گیفت کارت آیتونز

پس از آن که شما را با تفاوت بین گیفت کارت‌های اپل بر اساس کشورهای مختلف آشنا کردیم، حال نیاز است تا به بررسی تفاوت بین گیفت کارت اپل در برابر گیفت کارت آیتونز آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم. نکته مهمی که باید بدانید این است که گیفت کارت‌های اپل استور و گیفت کارت‌های آیتونز با یکدیگر یکسان نیستند و با وجود این که بسیاری از افراد این دو کارت هدیه را با هم اشتباه می‌گیرند، با این حال برای استفاده از این گیفت کارت‌ها نیاز است تا توجه بسیار زیادی به تفاوت بین آن‌ها داشته باشید. در همین راستا در ادامه شما را با هر یک از این کارت‌های هدیه آشنا کرده و در مورد ویژگی‌ها و تفاوت‌های هر یک اطلاعات کاملی را به شما ارائه خواهیم کرد:

گیفت کارت اپل چیست؟

اگر بخواهیم شما را با گیفت کارت اپل آشنا کنیم، باید گفت که این کارت‌های هدیه در واقع محصولاتی هستند که می‌توانید از آن برای خرید انواع کالاها و خدمات از فروشگاه‌های شرکت اپل استفاده کرد. شما می‌توانید از این کارت‌های هدیه بدون محدودیت برای خرید انواع کالاها از فروشگاه‌های اپل استفاده کنید. بیشتر افراد خارج از کشور که به فروشگاه‌های رسمی اپل دسترسی دارند از این کارت‌ها هدیه استفاده می‌کنند چرا که شما می‌توانید از کارت هدیه اپل برای خرید دستگاه‌های فیزیکی چون آیفون، ‌ایپاد، مک بوک و… از فروشگاه‌های شرکت اپل استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که کارت‌های هدیه اپل به‌صورت فیزیکی و یا به‌صورت کد الکترونیکی صادر می‌شوند و معمولاً ارزش آن‌ها بین 5 تا 200 دلار متغیر است. همچنین ویژگی مهمی که این دسته از کارت‌های هدیه دارند آن است که اگر علاقه‌مند نیستید تا آن را در فروشگاه‌های اپل خرج کنید، می‌توانید این گیفت کارت‌ها را تبدیل به پول نقد یا ارز دیجیتال کنید.

گیفت کارت آیتونز چیست؟

مدل دیگری از کارت‌های هدیه که توسط شرکت اپل ارائه می‌شود، گیفت کارت آیتونز است. بسیاری از کاربران محصولات اپل در ایران، گیفت کارت آیتونز را با گیفت کارت اپل اشتباه می‌گیرند. کارت‌های آیتونز در واقع کارت‌های هدیه از پیش‌پرداخت شده هستند که از آن‌ها تنها می‌توانید برای خرید محصولات دیجیتالی شرکت اپل استفاده کنید. در واقع اگر کارت هدیه آیتونز را خریداری کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا به سراغ فروشگاه iTunes رفته و تمامی محصولات اپل را با استفاده از این کارت‌ها هدیه خریداری کنید.

شما می‌توانید با استفاده از این کارت‌ها اقدام به خرید موسیقی، فیلم، اپلیکیشن، نرم‌افزار، سرویس‌های مختلف و… کنید. در واقع همان‌طوری که مشاهده می‌کنید، کارت‌های هدیه ITunes تنها به‌منظور خرید محصولات و خدمات مجازی اپل می‌توان مورد استفاده قرار داد و شما هرگز نمی‌توانید از این کارت‌های هدیه برای خرید سخت‌افزار فیزیکی یا لوازم جانبی اپل استفاده کنید. نکته دیگری که به‌منظور بررسی تفاوت گیفت کارت‌های اپل باید به آن توجه کند این است که شما می‌توانید از کارت‌های هدیه iTunes برای خرید اشتراک سرویس‌های مختلف اپل مانند Apple Music و… استفاده کنید. به‌منظور خرید آیتونز باید به این نکته اشاره کرد که این دسته از محصولات معمولاً در دو قالب فیزیکی و کد دیجیتالی تولید می‌شود و شرکت اپل این دسته از کارت‌های هدیه را از قیمت 5 تا 200 دلار صادر می‌کند.

مهم‌ترین تفاوت بین گیفت کارت اپل در برابر گیفت کارت آیتونز که باید از آن اطلاع داشته باشید آن است که در هر دو می توانید به صورت آنلاین و آفلاین محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید.

مهم‌ترین تفاوت بین گیفت کارت اپل در برابر گیفت کارت آیتونز

پس از آن که شما را با گیفت کارت‌های اپل و آیتونز آشنا کردیم، حال نیاز است تا در مورد تفاوت این کارت‌های هدیه اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم. در وهله اول باید گفت که هر دو این گیفت کارت‌ها توسط یک شرکت یعنی اپل صادر می‌شود و متعلق به این شرکت است، اما تفاوت‌های قابل‌توجهی بین این دو کارت هدیه وجود دارد. در وهله اول به‌منظور بررسی تفاوت گیفت کارت‌های اپل باید گفت که کارت‌های هدیه اپل را می‌توان در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین شرکت اپل خرج کرد.

این در حالی که گیفت کارت آیتونز را فقط می‌توان به‌صورت آنلاین و در فروشگاه iTunes خرج کنید. از سوی دیگر کارت هدیه اپل را فقط می‌توان برای خرید سخت‌افزار اپل مانند آیفون، ‌ای پاد و… در هر فروشگاه فیزیکی یا فروشگاه آنلاین اپل استفاده کرد، اما گیفت کارت‌های آیتونز به نحوی است که از آن‌ها تنها برای خرید محتواهای دیجیتال در فروشگاه iTunes می‌توان استفاده کرد و شما می‌توانید با این کارت‌های هدیه موسیقی، اپلیکیشن، فیلم، نرم‌افزار و… را خریداری کنید.

حتما بخوانید: تفاوت گیفت کارت اپل کانادا و آمریکا در چیست؟

بهترین روش برای خرید بازی و نرم افزار های شرکت اپل از طریق گیفت کارت های این شرکت خواهد بود که در ایران با وجود تحریم های بانکی، این روش جز بهترین روش ها به شمار می رود.

نکات مهم برای خرید گیفت کارت اپل در ایران

پس از آن که شما را با تفاوت بین گیفت کارت‌های اپل آشنا کردیم، حال نیاز است تا در مورد نحوه استفاده از این کارت‌های هدیه در ایران توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. نکته مهمی که باید بدانید این است همان‌طوری که مشاهده کردید، امکان استفاده از کارت‌های هدیه اپل در ایران وجود ندارد و در واقع گیفت کارت‌هایی که توسط فروشگاه‌های واسط به کاربران ایرانی عرضه می‌شود، گیفت کارت‌های آیتونز هستند.

به دلیل آن که کاربران داخل ایران نمی‌توانند به صورت مستقیم از طریق کارت‌های بانکی داخل کشور اقدام به خرید محصولات دیجیتالی اپل کنند، در چنین شرایطی نیاز است تا از گیفت کارت آیتونز اپل برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید تا کارت هدیه اپل آیتونز را خریداری کنید، باید با توجه به ریجن اپل آیدی خود اقدام به خرید گیفت کارت اپل کنید. در صورتی که کارت هدیه خریداری شده ریجن متفاوتی با اپل آیدی شما داشته باشد، نمی‌توانید با استفاده از کارت هدیه حساب خود را شارژ و اقدام به خرید محتوا از طریق آیتونز کنید.

جمع بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت تلاش کردیم تا شما را با تفاوت بین گیفت کارت‌های اپل آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با آگاهی کامل نسبت به تفاوت‌های این کارت‌های هدیه، اقدام به خرید گیفت کارت مناسب اپل کرده و از این دسته از محصولات استفاده کنید.

منبع: prestmit

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 آبان 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

گیفت کارت اپل در واقع کارت‌های هدیه تولید شده توسط شرکت اپل است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، حساب خود را شارژ و از این کارت‌های هدیه برای خرید محصولات استفاده کنید.

شرکت اپل دو مدل کارت هدیه با نام گیفت کارت اپل و گیفت کارت آیتونز را تولید کرده است. همچنین بین کشورها و ریجن‌های این کارت‌های هدیه نیز تفاوت وجود دارد.

به دلیل تحریم‌های علیه کاربران ایران، به‌صورت مستقیم نمی‌توانید با کارت اعتباری از داخل کشور محصولات اپل را خریداری کنید. در چنین شرایطی می‌توانید از گیفت کارت اپل برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد