فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
روش تغییر کشور در گوگل پلی
گوگل پلی

روش تغییر کشور در گوگل پلی

مهدی داوری
انتشار در 17 دی 1401

یکی از نکات مهمی که در مورد سرویس گوگل پلی باید بدانید این است که برنامه‌ها، بازی‌ها و سایر محتوای موجود در فروشگاه گوگل پلی می‌تواند بسته به کشور اکانت شما متفاوت باشد؟ به همین دلیل اگر قصد دارید تا به این محتواها دسترسی پیدا کنید، نیاز است مراحل تغییر کشور در گوگل پلی را طی کنید تا به محتوای خاص آن منطقه دسترسی پیدا کنید.

پس به‌منظور آموزش تغییر ریجن گوگل پلی با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

پیش‌نیازهای تغییر کشور اکانت گوگل پلی

پیش‌نیازهای تغییر کشور اکانت گوگل پلی

پیش از آن که بخواهیم شما را با نحوه تغییر کشور اکانت گوگل پلی آشنا کنیم، نیاز است تا در مورد پیش‌نیازها و الزامات انجام این کار توضیحاتی را به شما ارائه دهیم:

چگونه ریجن گوگل پلی را عوض کنیم؟

پس از بررسی پیش‌نیازهای مورد نیاز برای تغییر کشور اکانت گوگل پلی، حال نیاز است تا در مورد نحوه انجام این کار از طریق کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم:

۱. آموزش تغییر کشور اکانت گوگل پلی از طریق کامپیوتر

در صورتی که به گوشی هوشمند خود دسترسی ندارید و قصد دارید تا از طریق کامپیوتر اقدام به تغییر کشور اکانت گوگل پلی خود کنید، نیاز است تا:

کشور اکانت گوگل پلی

how-to-change-region-in-google-play-store

در صورتی که اطلاعات پرداخت کشور جدید را وارد کنید، پس از اتمام فروشگاه گوگل پلی به طور خودکار به کشور یا منطقه جدید شما تغییر می‌کند.

توجه داشته باشید که پردازش تغییرات کشور ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد. پس از تغییر کشور، می‌توانید به محتواهای مورد نظر خود در کشور جدید دسترسی پیدا کرده و از این محتواها استفاده کنید.

۲. آموزش تغییر کشور اکانت گوگل پلی از طریق گوشی هوشمند اندرویدی

روش دیگری که از طریق آن می‌توانید اقدام به تغییر کشور اکانت گوگل پلی کنید، به‌منظور انجام این کار باید:

آموزش تغییر ریجن اکانت گوگل پلی از طریق گوشی هوشمند اندرویدی

آموزش تغییر ریجن اکانت گوگل پلی از طریق گوشی هوشمند اندرویدی

آموزش تغییر ریجن اکانت گوگل پلی از طریق گوشی هوشمند اندرویدی

با طی کردن دستورالعمل‌های نمایش داده شده روی صفحه، فرایند تغییر کشور اکانت گوگل پلی انجام می‌شود و به‌روزرسانی کشور اکانت شما تا 48 ساعت انجام می‌شود.

نکات مهمی که باید در مورد تغییر ریجن اکانت گوگل پلی بدانید؟

پس از آن که شما را با نحوه تغییر ریجن اکانت گوگل پلی آشنا کردیم، حال نیاز است تا شما را با نکات مهمی که برای تغییر ریجن اکانت گوگل پلی باید به آن توجه داشته باشید را به شما ارائه دهیم. در وهله اول همان‌طوری که بیان کردیم، برای تغییر کشور نیاز است تا آدرس IP شما عوض شود. در صورتی که با استفاده از برنامه‌های تغییردهنده IP باز هم کشور اکانت گوگل پلی شما عوض نمی‌شد، نیاز است تا داده‌ها و حافظه پنهان خود را پاک کنید و سپس دوباره وارد برنامه گوگل پلی شوید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پول‌ها و اعتبارهایی که در اکانت گوگل پلی شما وجود دارد، با تغییر کشور همچنان بر اساس وجه کشور قبلی شما باقی خواهد ماند و تنها زمانی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید که دوباره کشور اکانت خود را به کشور قبلی خود تغییر دهید. همین مسئله در مورد Play Points ‌های شما نیز صادق است.

در نهایت موضوع دیگری که باید بدانید این است که اشتراک گوگل پلی پس شما پس از تغییر ریجن اکانت گوگل پلی به تمدید خودکار ادامه پیدا می‌کند. اگر Play Pass در کشور جدید شما در دسترس باشد، دسترسی شما ثابت خواهد ماند. اگر Play Pass در کشور جدیدتان در دسترس نباشد، همچنان می‌توانید به برنامه‌هایی که قبلاً در دستگاهتان نصب شده‌اند دسترسی داشته باشید، اما نمی‌توانید برنامه‌های Play Pass اضافی را نصب کنید.

همچنین نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما فقط یک بار در سال می‌توانید کشور گوگل پلی خود را تغییر دهید. اگر کمتر از یک سال از آخرین تغییر شما گذشته باشد، گزینه تغییر کشور را مشاهده نخواهید کرد.

چرا کشور اکانت گوگل پلی تغییر نمی‌کند؟

به‌منظور حل این مشکل در وهله اول باید مطمئن شوید که کشور خود را اخیراً تغییر نداده باشید. اگر کشور خود را تغییر نکرده‌اید؛ ولی باز هم این گزینه برای شما ظاهر نمی‌شود، ابتدا برنامه گوگل پلی خود را به‌روزرسانی کنید.

در صورتی که تمامی نکات گفته شده در این مطلب را طی کردید اما نمی‌توانید گزینه تغییر کشور را مشاهده کنید، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه کنید. به‌منظور حل این مشکل در وهله اول باید مطمئن شوید که کشور خود را اخیراً تغییر نداده باشید. اگر کشور خود را تغییر نکرده‌اید؛ ولی باز هم این گزینه برای شما ظاهر نمی‌شود، ابتدا برنامه گوگل پلی خود را به‌روزرسانی کنید.

اگر گوگل پلی شما به‌روز باشد، یک اعلان به شما نمایش داده می‌شود. اگر به‌روزرسانی جدیدی برای گوگل پلی وجود دارد، باید چند دقیقه صبر کنید تا فرایند آپدیت صورت گیرد و سپس باید برنامه گوگل را ببندید و دوباره آن را باز کنید. همچنین پیشنهاد ما این است که پس از تغییر IP دستگاه‌های خود، نیاز است تا اقدام به پاک کردن کش و دیتاهای گوگل پلی در دستگاه‌های خود کنید و سپس برنامه گوگل پلی را باز کنید تا فرآیند تغییر کشور شما انجام شود.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا در مورد نحوه تغییر کشور اکانت گوگل پلی اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از طریق کامپیوتر و یا گوشی هوشمند خود ریجن اکانت گوگل پلی خود را تغییر داده و از این طریق به برنامه‌ها و بازی‌هایی که ممکن است در داخل ایران در دسترس نباشد، دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را دانلود و خریداری کنید.

منبع: Google

تاریخ آخرین به روزرسانی: 23 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

بله شما می‌توانید هر 12 ماه یک بار، کشور اکانت گوگل پلی خود را تغییر دهید.

در صورتی که وقتی آدرس IP شما تغییر کند، گوگل پلی به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید کشور و منطقه خود را به‌روزرسانی کرده و تغییر دهید؛ بنابراین شما می‌توانید با VPN این کار را انجام دهید.

امکان دسترسی به محتواهای مخصوص آن کشور و امکان استفاده از ارز کشور دیگر برای خرید بازی و برنامه مهم‌ترین مزایا تغییر کشور اکانت گوگل پلی به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها (4) آخرین نظرات کاربران
Kazem
30 شهریور 1402

سلام ببخشید ریجن گوکل پلی من ایالات متحده نوشته اما وقتی کد گیفت کارت رو وارد میکنم مینویسه فقط میشه از این کیفت کارت در ایالات متحده استفاده کرد! خب تو تنظیمات تغییر ریجن گوکل پلی من کلا ایالات متحده نوشته چیکار باید کنم؟

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به Kazem
15 مهر 1402

سلام باید با IP آمریکا برید حتما.

امیر
30 خرداد 1402

ایا برای خرید گیفت کارت فری فایر باید ریجن گوگل رو تغیر بدم یا ریجن جمیلم رو لطفا میشه بگید

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به امیر
8 تیر 1402

سلام خیر نیازی نیست.

افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد