فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
فعال سازی تایید هویت دو مرحله ای اپل آیدی
اپل

فعال سازی تایید هویت دو مرحله ای اپل آیدی

مهدی داوری
انتشار در 18 اسفند 1401

تایید هویت دو مرحله ای اپل آیدی  یک ویژگی امنیتی ارائه شده توسط اپل است که یک لایه امنیتی اضافی برای اپل آیدی شما و خدمات مرتبط با آن می‌باشد. با استفاده از این سرویس، شما ملزم به طی کردن دو مرحله امنیتی برای دسترسی به حساب اپل خود هستید، که دسترسی غیرمجاز را برای هکرها به طور قابل توجهی دشوارتر می کند.

در این مقاله، مزایای احراز هویت دو مرحله ای Apple ID، نحوه راه‌اندازی آن در دستگاه‌های اپل و مشکلات رایجی که ممکن است در طول فرآیند راه‌اندازی ایجاد شود را بررسی خواهیم کرد. چه کاربر جدید اپل باشید و چه سال‌ها از محصولات آن‌ها استفاده می‌کنید، درک نحوه استفاده و مدیریت احراز هویت دو عاملی اپل آیدی (Two factor authentication) برای اطمینان از ایمنی و امنیت اطلاعات شخصی شما ضروری است.

سیستم تایید هویت دو مرحله ای اپل آیدی چگونه کار می‌کند؟

پیش از آن که بخواهیم شما را با نحوه فعال سازی سیستم تایید دو مرحله‌ای حساب کاربری در محصولات اپل آشنا کنیم، بهتر است تا در مورد این سرویس و نحوه انجام کار توضیحاتی را بیان کنیم. سیستم تایید دو مرحله‌ای اپل آیدی که از آن با نام 2FA نیز یاد می‌شود، یک ویژگی امنیتی است که با کمک آن می‌توانید از دستگاه‌ها و داده‌های اپل آیدی خود از این طریق محافظت کنید.

استفاده از این سیستم امنیت اپل آیدی شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. با کمک تایید دو مرحله‌ای می‌توانید تا حد قابل‌توجهی مطمئن شوید که فقط شما می‌توانید وارد حساب خود شوید و حتی اگر شخصی رمز عبور شما را پیدا کند، نمی‌تواند به حساب شما و اطلاعات اپل آیدی‌تان دسترسی داشته باشد.

این ویژگی تضمین می‌کند که حساب اپل شما فقط در دستگاه‌های iOS مورد اعتماد شما قابل‌دسترسی خواهد بود. با استفاده از این سیستم اگر برای اولین‌بار قصد دارید تا وارد اپل آیدی خود در یک دستگاه iOS جدید شوید، به طور خودکار از شما درخواست می‌شود تا یک کد شش رقمی وارد کنید. این کد به شماره تلفن ثبت شده در سیستم تایید دو مرحله‌ای ارسال می‌شود. برای ادامه ورود، باید این کد را در کنار اپل آیدی و رمز عبور خود وارد کنید.

وقتی کد را در دستگاه جدید وارد می‌کنید، تأیید می‌شود که آن دستگاه جدید مورد اعتماد شما است. این مسئله باعث می‌شود تا دفعه بعدی که قصد دارید تا وارد اکانت خود در آن دستگاه شوید، دیگر از شما درخواست نمی‌شود تا کدی را وارد کنید.

فعال سازی دستی احراز هویت دو عاملی اپل آیدی در آیفون و آیپد

در صورتی که قصد دارید تا از سیستم تایید دو مرحله‌ای اپل آیدی استفاده کنید، باید به این نکته توجه کنید که زمانی که اپل iOS 11 را برای عموم منتشر کرد، این ویژگی به‌صورت خودکار در گوشی شما فعال می‌شود. با این حال اگر هنوز به سیستم‌عامل iOS 11 یا macOS High Sierra دستگاه‌های خود را ارتقا نداده‌اید، باید به‌صورت دستی از سیستم تایید دو مرحله‌ای استفاده کنید.

اگر دستگاهی دارید که روی نسخه‌های قبلی iOS اجرا می‌شود، یک هشدار نیز مشاهده خواهید دید. برای ادامه کار باید روی گزینه Turn On Anyway بزنید. سپس در این بخش نیاز است تا شماره تلفنی را که می‌خواهید برای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای از آن استفاده کنید را وارد کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به واسطه تحریم‌ها ممکن است امکان استفاده از شماره‌های داخل کشور برای شما وجود نداشته باشد. که می توانید برای راحتی کار یک اپل آیدی آماده از وبسایت وب گیفت خریداری کنید.

سپس بعد از وارد کردن شماره باید مشخص کنید که آیا می‌خواهید کد ورود دو مرحله‌ای را از طریق پیامک یا تماس تلفنی دریافت کنید. سپس باید بر روی گزینه Next بزنید. سپس کدی به شماره مشخص شده از سوی شما ارسال می‌شود. شما باید این کد را در فیلد مشخص شده وارد کنید تا ویژگی تایید دو مرحله‌ای برای اپل آیدی فعال شود.

فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای Apple ID از طریق مک

شرکت اپل این امکان را فراهم کرده تا شما بتوانید در کنار گوشی‌های خود، از طریق دستگاه‌های مک نیز سیستم تایید دو مرحله‌ای اپل آیدی را فعال کنید. به‌منظور انجام این کار باید در گوشه سمت چپ بالای دسکتاپ، روی نماد Apple  کلیک کنید. سپس باید روی گزینه System Preferences کلیک کرده و گزینه iCloud را انتخاب کنید. در صفحه باز شده باید گزینه Account Details را انتخاب کرده و سپس به تب Security بروید.

با باز شدن این صفحه باید روی گزینه Turn On Two-Factor Authentication کلیک کرده و گزینه Continue را انتخاب کنید. سپس باید در این بخش شماره تلفن خود را برای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای وارد کرده و گزینه Continue را انتخاب کنید. سپس کدی که برای دستگاه شما ارسال می‌شود را باید در فیلد مشخص شده وارد کنید تا فعال سازی تایید دو مرحله‌ای برای اپل آیدی انجام شود.

نحوه غیرفعال کردن تایید دو مرحله‌ای برای اپل آیدی

با وجود این که استفاده از ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای از نظر امنیتی بسیار مفید است، با این حال ممکن است به دلیل زمان بر برخی از افراد ترجیح می‌دهند که آن را غیرفعال کنند. با وجود این که ما غیرفعال کردن این ویژگی را توصیه نمی‌کنیم، با این حال در مورد انجام این کار نیز توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم کرد.

نکته مهمی که باید در مورد غیرفعال کردن تایید دو مرحله‌ای برای اپل آیدی به آن توجه داشته باشید این است که به دلایل امنیتی، غیرفعال کردن این ویژگی دشوارتر از فعال سازی آن است. شما نمی‌توانید به سادگی تایید دو مرحله‌ای را مستقیماً از طریق آیفون یا آی‌پاد خود خاموش کنید.

در واقع برای انجام این کار تنها باید از کامپیوتر خود استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید تا این سرویس را غیرفعال کنید، باید در گام اول مرورگر خود را باز کرده و به وب سایت اپل بروید. سپس باید وارد حساب iCloud خود شوید. برای ورود نیاز است تا اپل آیدی و رمز عبور خود وارد کنید.

از آنجایی که سرویس تایید دو مرحله‌ای برای ورود به اپل آیدی‌تان روشن است، از شما خواسته می‌شود تا کد تایید ارسال شده برای گوشی‌تان را ارسال کنید. پس از ورود به اکانت اپل آیدی‌تان نیاز است تا وارد بخش تنظیمات اکانت خود شوید و روی گزینه Manage کلیک کنید.

سپس باید از بین بخش‌های مختلف به سراغ گزینه Security آمده و روی گزینه Edit در کنار آن کلیک کنید. سپس یک کادر پاپ آپ برای شما نمایش داده می‌شود. برای تایید کافی است تا روی Turn Off Two-Factor Authentication بزنید و سپس بر روی Done کلیک کنید.

جمع بندی

در این مطلب شما را با روش فعال سازی و استفاده از سیستم تایید هویت دو مرحله ای اپل آیدی آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را ارائه کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن امنیت اکانت خود را افزایش دهید و جلوی ورود افراد غریبه به اکانت خود و هک اپل آیدی را بگیرید.

 منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

برای انجام این کار باید وارد اکانت اپل ایدی خود در گوشی‌تان شوید و بخش Password & Security بروید. سپس باید گزینه Turn On Two-Factor Authentication را انتخاب و شماره تلفن خود را وارد کنید. سپس باید کدی که برای گوشی شما ارسال می‌شود را وارد کنید.

به دلایل امنیتی، غیرفعال کردن این ویژگی از طریق آیفون یا آی‌پاد وجود ندارد. در واقع برای انجام این کار تنها باید از کامپیوتر خود استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد