فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
چگونه سرعت دانلود استیم را بالا ببریم؟
استیم

چگونه سرعت دانلود استیم را بالا ببریم؟

مهدی داوری
انتشار در 16 اسفند 1401

استیم فروشگاه خرید بازی است که در بین گیمرهای پی سی محبوبیت بسیار زیادی دارد و افرادی که قصد دارند تا بازی‌های مورد علاقه خود را به‌صورت دیجیتالی خریداری کنند، به سراغ این پلتفرم آمده و از آن استفاده می‌کنند.

در این بین اما گاهی اوقات ممکن است با مشکل پایین بودن سرعت دانلود استیم (Steam) مواجه شوید و نتوانید بازی‌ها را با سرعت مناسب دانلود کنید. در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با نحوه افزایش سرعت دانلود استیم آشنا کرده و در مورد روش های افزایش سرعت دانلود Steam، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

چگونه سرعت دانلود استیم را بالا ببریم؟

Steam یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های توزیع دیجیتال برای بازی‌های کامپیوتری است که مجموعه ای وسیعی از بازی‌ها را برای خرید و دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال، یکی از ناراحتی‌های رایج در میان کاربران استیم، سرعت پایین دانلود است. سرعت دانلود پایین می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله سرعت اتصال به اینترنت، بارگذاری سرور باشد که از جمله روش های افزایش سرعت استیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

که در ادامه به بررسی بیشتر هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت.

۱) برنامه‌های باز ویندوز را ببینید

در صورتی که در هنگام دانلود بازی از استیم، سایر برنامه‌های ویندوز باز باشد، یک بخش قابل‌توجهی از اینترنت صرف این اپلیکیشن‌ها می‌شود. در چنین شرایطی اگر قصد دارید تا سرعت دانلود بازی‌ها را افزایش دهید، نیاز است تا برنامه‌های غیرضروری ویندوز را ببندید.

حتما بخوانید: چگونه استیم را آپدیت کنیم؟

 مخصوص اگر مرورگر و صفحات وب باز باشد یا ویندوز در حال آپدیت کردن برنامه‌ها و دانلودهای هم‌زمان باشد، سرعت استیم کاهش فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. به‌منظور بستن برنامه‌های بلااستفاده نیاز است تا دکمه‌های ترکیبی Ctrl + Alt + Delete را فشار داده یا بر روی تسک بار ویندوز راست کلیک کرده و گزینه Task Manager را بزنید.

سپس باید در صفحه باز شده گزینه More Details را انتخاب کنید. در ستون‌هایی که در این بخش وجود دارد می‌توانید در بخش‌های مربوط به مصرف اینترنت، مصرف RAM و همچنین CPU ببینید که هر برنامه چقدر از منابع را به خود اختصاص داده است. سپس باید برنامه‌هایی که مصرف بالایی از اینترنت دارند را ببندید. البته موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مطمئن شوید که برنامه‌هایی را می‌بندید که برای کامپیوتر ضروری نیستند.

حتما ببینید: گیفت کارت های استیم رو با بهترین قیمت بازار بخر!

۲) افزایش اولویت استیم به نسبت سایر برنامه‌ها

همچنان که در بخش تسک منیجر ویندوز خود هستید، می‌توانید اولویت برنامه استیم را نیز به نسبت سایر برنامه‌ها افزایش دهید. با انجام این کار نیز میزان منابعی که به استیم اختصاص داده می‌شود، به‌صورت خودکار افزایش پیدا می‌کند. برای انجام این کار باید در لیست برنامه‌های داخل تسک منیجر، روی برنامه Steam Client راست کلیک کرده و وارد بخش Go to Details شوید.

سپس باید در داخل پنل Detail، روی گزینه SteamService.exe راست کلیک کرده و در قسمت Set Priority، بر روی High راست کلیک کنید. با انجام این کار ویندوز اولویت بیشتری نسبت به سایر برنامه‌ها می‌دهد.

۳) استفاده از قابلیت Game Mode

در صورتی که از ویندوز 10 و یا 11 استفاده می‌کنید، ویژگی به نام Game Mode برای شما وجود دارد. با فعال کردن این ویژگی می‌توانید سایر فعالیت‌های سیستم را متوقف کرده و از این طریق عملکرد گیمینگ کامپیوتر را بهتر کنید.

به‌منظور انجام این کار باید دکمه WINDOWS + I را فشار داده و سپس بخش Settings را باز کنید. سپس باید به بخش Gaming آمده و گزینه Game Mode را انتخاب کنید.

۴) افزایش سرعت استیم از طریق خود برنامه

در صورتی که مشکل کند شدن از خود برنامه استیم باشد، می‌توانید از داخل خود برنامه نیز سرعت آن را افزایش دهید. برای انجام این کار وارد فروشگاه استیم شده و گزینه Settings را انتخاب کنید. سپس باید در منوی سمت چپ بر روی گزینه Web Browser بزنید و گزینه Delete Web Browser Cache را انتخاب کنید. با انجام این کار کش استیم پاک می‌شود و سرعت آن افزایش پیدا می‌کند.

۵) افزایش پهنای باند استیم

در صورتی که حتی با استفاده از یک اینترنت پرسرعت، باز هم سرعت دانلود استیم از مقدار مشخصی بیشتر نمی‌شود، به احتمال زیاد استیم سرعت دانلود شما را محدود کرده است. به‌منظور حل این مشکل باید وارد فروشگاه استیم شوید. سپس باید گزینه Settings را انتخاب کنید. پس از باز شدن بخش تنظیمات باید وارد قسمت Downloads شوید.

 در این بخش باید به پایین صفحه آمده و در قسمت Download Restrictions، روی Limit Bandwidth کلیک کنید. در بین گزینه‌هایی که در این بخش وجود دارد باید گزینه No Limit را انتخاب کنید. سپس باید گزینه OK را بزنید و فروشگاه استیم را ریستارت کنید. پس از باز کردن دوباره استیم، با سرعت بالا می‌توانید از آن استفاده کنید.

۶) سرور دانلود استیم را تغییر دهید

فروشگاه استیم سرورهای مختلفی را برای دانلود در نظر گرفته است. این ویژگی باعث می‌شود تا گیمرها بتوانند با توجه به محل زندگی خود، به سراغ سرور مناسب آمده و یکی را انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید تا تغییر ریجن استیم را انجام دهید، باید وارد بخش Settings شده و گزینه Downloads را انتخاب کنید. سپس باید در بخش Download Region، سرور مدنظر خود را انتخاب کنید.

به هر میزانی که سرور انتخابی به محل زندگی شما نزدیک‌تر باشد، به همان اندازه شاهد افزایش سرعت دانلود در استیم باشید.

به واسطه محل قرارگیری کشور ما، بهترین ریجن استیم برای کاربران ایرانی از بین سرورهای مختلف استیم، سرور امارات است. در صورتی که باز هم سرعت دانلودتان پایین است، یک کشور دیگر در اطراف ایران را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که سرورهای مختلف را امتحان کنید تا در نهایت کشور مناسب را انتخاب کنید.

۷) از برنامه‌های تغییر IP استفاده کنید

به‌صورت کلی برنامه‌های تغییر دهنده IP به نحوی هستند که با استفاده از آن‌ها سرعت اینترنت شما کاهش پیدا می‌کند. با این حال اگر از برنامه‌های تغییر دهنده IP پولی و انحصاری استفاده کنید، ممکن است سرعت دانلود شما از استیم افزایش پیدا کند. پیشنهاد ما این است به‌عنوان یکی از روش‌های افزایش سرعت دانلود استیم، از این تکنیک نیز استفاده کنید.

۸) از DNS استفاده کنید

DNS ها نیز عملکردی شبیه به برنامه‌های تغییر دهنده IP دارند، البته با استفاده از DNS ها شما می‌توانید تحریم‌های موجود را که از سوی سایر کشورها برای گیمرها ایرانی در نظر گرفته شده است را دور بزنید. استفاده از DNS های استیم نیز می‌تواند بر روی سرعت دانلود شما تاثیر بگذارد.

اینفوگرافی افزایش سرعت استیم

حرف آخر

در این مطلب به این سؤال بسیار مهم پاسخ دادیم که چگونه سرعت دانلود استیم را بالا ببریم؟ توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا به شکل قابل‌توجهی سرعت دانلود خود را افزایش داده و بازی‌های مورد علاقه خود را در مدت زمان کوتاه‌تری از طریق فروشگاه استیم دریافت کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 17 فروردین 1403

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

استیم فروشگاهی است که شما می‌توانید بازی‌های PC را از طریق آن به‌صورت اورجینال خریداری کرده و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود کنید.

در صورتی که برنامه‌های باز ویندوز را ببینید، اولویت استیم را به نسبت سایر برنامه‌ها افزایش دهید، از قابلیت Game Mode استفاده کرده، سرور دانلود را تغییر داده و یا پهنای باند استیم را افزایش دهید، می‌توانید سرعت دانلود را افزایش دهید.

برای تغییر سرور استیم (Steam) باید وارد بخش Settings شده و گزینه Downloads را انتخاب کنید. در بخش Download Region می‌توانید سرور مدنظر خود را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها (1) آخرین نظرات کاربران
beny
2 تیر 1402

حاجی دسخوش با تغییر ریجن به امارات سرعت دانلود از 400 کیلوبایت به 50 مگابایت رسید ????

افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد