فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
آموزش پنهان کردن بازی های استیم
استیم

آموزش پنهان کردن بازی های استیم

مهدی داوری
انتشار در 2 اسفند 1401

استیم به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم خرید بازی دیجیتال به حساب می‌آید و شما می‌توانید بازی‌های PC را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کرده و از طریق استیم بازی‌های مورد علاقه خود را با قیمت مناسب و به اورجینال خریداری کنید. نکته مهمی که در مورد پلتفرم Steam باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر کاربر استیم هستید و پروفایل شما به‌صورت عمومی باشد،  کتابخانه و لایبری بازی‌های شما را به میلیون‌ها به تمامی کاربران استیم نشان داده می‌شود. با این حال، گاهی اوقات ممکن است نیاز به پنهان کردن بازی های استیم داشته باشید، تا هیچ یک از کاربران استیم نتوانند لیست بازی‌های شما را مشاهده کنند. خوشبختانه، این امکان وجود دارد که بتوانید به راحتی به مخفی کردن بازی های Steam بپردازید.

چگونه بازی‌های استیم را مخفی کنیم؟

شیوه پنهان کردن بازی های استیم

شما می‌توانید برای پنهان کردن بازی های سرویس استیم، اپلیکیشن استیم را بر روی کامپیوتر خود باز کرده و روی گزینه Library در نوار ناوبری بالای صفحه کلیک کنید. سپس باید در قسمت سمت چپ که لیست بازی‌های شما به نمایش داده می‌شود، روی بازی مورد نظر خود کلیک کنید. سپس صفحه استیم آن بازی در قسمت سمت راست صفحه باز می‌شود.

مراحل پنهان کردن بازی ها در استیم

برای مخفی کردن بازی باید روی دکمه چرخ‌دنده کلیک کرده و در منوی کشویی گزینه Manage را انتخاب و روی گزینه Hide this game کلیک کنید.

مراحل مخفی کردن لیست بازی ها در استیم

چگونه بازی پنهان شده استیم را برگردانیم؟

روش بازگرداند بازی های هاید شده در استیمشما می‌توانید به‌راحتی بازی را که پنهان کرده، دوباره برگردانید. برای انجام این کار باید روی دکمه View در نوار منو در بالا اپلیکیشن استیم کلیک کنید.

سپس باید در منوی کشویی که باز می‌شود، روی Hidden Games کلیک کنید.

با انجام این کار استیم لیست کاملی از بازی‌هایی را که مخفی کرده‌اید را به شما نشان می‌دهد. سپس باید روی بازی که می‌خواهید نمایش داده شود کلیک کنید. سپس باید بر روی دکمه چرخ‌دنده بزنید، گزینه Manage را در منوی کشویی انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه Remove from hidden کلیک کنید.

آموزش مخفی کردن کامل پروفایل استیم

پنهان کردن پروفایل استیم

بسیار از افراد برای امنیت استیم خود و یا دلایل شخصی قصد پنهان کردن کامل پروفایل Steam خود را دارند. طبق آموزش های قبلی، شما فقط می‌توانید بازی را از بخش کتابخانه یا لایبری اکانت استیم خود پنهان کنید.

حتما ببینید: خرید گیفت کارت استیم به ارزان ترین قیمت

در واقع این مسئله باعث می‌شود تا دوستان شما بتوانند در زمانی که در حال بازی عناوینی هستید که آن‌ها را مخفی کردید، اسم بازی‌ها را مشاهده کنند. در صورتی که می‌خواهید فعالیت پروفایل خود و بازی‌هایی را که در حال تجربه آن هستید را نیز از دوستان خود پنهان کنید، باید پروفایل استیم خود را خصوصی کنید.

به‌منظور پنهان کردن کامل پروفایل Steam خود، باید روی نام خود در فروشگاه استیم کلیک کرده و گزینه View my profile  را انتخاب کنید. در صفحه پروفایل خود باید روی دکمه Edit Profile کلیک کنید.

با انجام این کار شما به صفحه تنظیمات پروفایل استیم برده می‌شوید. سپس در این بخش باید روی دکمه Privacy Settings  بزنید. سپس باید در سمت راست، گزینه My Profile  را انتخاب کرده و آن را با توجه به نیاز خود بر روی گزینه Friends-only یا  Private کلیک کنید. در صورتی که نمی‌خواهید حتی دوستان شما ببینند که در حال تجربه چه بازی هستید، در این بخش باید گزینه Private را انتخاب کنید.

جمع بندی

سرویس استیم همواره به ایجاد تعامل بیشتر در بین گیمر ها معروف بوده است؛ اما گاهی اوقات ممکن است بخواهیم حریم خصوصی بیشتری در فضای Steam داشته باشیم، که پنهان کردن بازی های استیم از دید دوستانتان یکی از این اقدامات است.

توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به هاید کردن بازی در Library استیم بپردازید و آن را برگردانید. همچنین در مورد نحوه پرایوت کردن اکانت Steam نیز توضیحات کاملی را به شما ارائه کردیم.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 17 فروردین 1403

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

بله فروشگاه استیم به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بازی‌های مورد نظر خود را در لیست استیم مخفی کنید.

شما می‌توانید با خصوصی کردن پروفایل استیم خود تمام فعالیت‌هایتان در این فروشگاه را پنهان کنید.

برای پنهان کردن بازی در استیم باید به بخش Library بروید. سپس بازی که می‌خواهید مخفی کنید را انتخاب کرده، روی گزینه چرخ‌دنده کلیک کرده، به سراغ گزینه Manage بروید و در نهایت Hide this game را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد