فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش بکاپ و ریستور بازی در استیم
استیم

آموزش بکاپ و ریستور بازی در استیم

مهدی داوری
انتشار در 23 بهمن 1401

استیم امروزه به‌عنوان محبوب‌ترین پلتفرم برای خرید بازی‌های کامپیوتری شناخته می‌شود. شما در این سرویس می‌توانید انواع بازی‌های PC را به‌صورت اورجینال خریداری کرده و آن‌ها را تجربه کنید. در کنار تنوع بالا بازی‌های موجود در استیم (Steam)، شرکت ولو به‌عنوان سازنده این پلتفرم تمام تلاش خود را کرده تا قابلیت‌ها و امکانات متنوع و جذابی را به این سرویس اضافه کند. در بین قابلیت‌های مختلفی که این پلتفرم دارد، امکان بک آپ و ریستور بازی‌ها یکی جذاب‌ترین موارد است. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا آموزش بکاپ و ریستور بازی در استیم به شما یاد دهیم. به منظور بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

سیستم بکاپ در استیم این قابلیت را به شما می‌دهد که بدون نیاز به دانلود دیتا بازی‌ها، مستقیماً دیتا آن‌ها را از یک سیستم به سیستم دیگر انتقال دهید.

بکاپ استیم (Steam Backup) چیست؟

Steam یک پلتفرم دیجیتالی است که طیف وسیعی از محتوا از جمله بازی‌های ویدیویی، نرم‌افزار، فیلم‌ها و موسیقی متن و همچنین ویژگی‌های شبکه های اجتماعی را ارائه می‌دهد که توسط شرکت Valve Corporation ارائه شده است. و برای خرید بازی ها و محتوا های استیم نیز ابتدا باید بعد از ساخت اکانت استیم و تنظیم پروفایل خود نسبت به خرید گیفت کارت استیم اقدام کنید. تا به راحتی به خرید بازی در برنامه استیم بپردازید.

اما اگر بخواهیم شما را با امکان بک آپ و ریستور بازی‌ها در پلتفرم استیم آشنا کنیم، باید به این نکته اشاره کرد که با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید بدون نیاز به دانلود دیتا بازی‌ها، مستقیماً دیتا آن‌ها را از یک سیستم به سیستم دیگر انتقال دهید. انجام این کار باعث می‌شود تا شما بتوانید در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کرده و با دوستان خود، دیتا بازی‌ها را به اشتراک بگذارید. اگر بخواهیم در این زمینه مثالی را به شما ارائه دهیم باید گفت که فرض کنید که بازی مثل God Of War را یکی از دوستان شما در استیم خریداری کرده است و آن را در سیستم خود نصب کرده است.

اگر شما نیز این بازی را از طریق استیم خریداری کنید، می‌توانید بدون مصرف حجم اینترنت خود و دانلود دوباره این بازی، از دیتا بازی که توسط دوستتان دانلود شده است استفاده کرده و بازی را به سیستم خود انتقال دهید. برای انجام این کار باید از قابلیت بک آپ و ریستور بازی در استیم استفاده کنید. سپس می‌توانید به‌راحتی از این طریق بازی مورد علاقه خود را بدون مصرف اینترنت، بر روی سیستم خود نصب و از آن استفاده کنید.

آموزش نصب بازی در استیم با استفاده از بکاپ

آموزش بکاپ بازی در استیم

در صورتی که قصد دارید تا نصب بازی در استیم با استفاده از بکاپ را یاد بگیرید، نیاز است تا در سیستمی که دیتای بازی را در آن نصب کرده‌اید، وارد اکانتی شویم که بازی مورد نظر شما در آن وجود دارد. سپس باید در بخش لایبری اپلیکیشن استیم، روی بازی مورد نظر خود که قصد بک آپ گرفتن از آن را دارید کلیک راست کرده و گزینه Backup Game Files را انتخاب کنید.

لایبری اپلیکیشن استیم

سپس باید از بین گزینه‌های موجود روی گزینه Backup Game Files کلیک کنید.

قسمت Backup Game Files در استیم

حال باید در پنجره جدیدی که برای شما باز می‌شود، روی باکس کنار نام بازی تیک زده و گزینه Next را انتخاب کنید.

قسمت Backup Game Files در برنامه استیم، برای گرفتن بکاپ در استیم استفاده می‌شود.

سپس باید در سیستم خود مسیری را برای ذخیره بک آپ بازی موردنظرتان مشخص کرده و گزینه Next را انتخاب کنید. نکته مهم این است که مسیری که قصد ذخیره بک آپ بازی در آن را دارید، باید دارای فضا برای نگهداری اطلاعات باشد.

مشخص کردن مسیر بکاپ در استیم

سپس در بخش بعدی باید گزینه DVD را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

آخرین مرحله بکاپ در استیم، مشخص کردن نام بکاپ است

با انجام این کار، اپلیکیشن استیم به‌صورت اتوماتیک شروع به بک‌آپ‌گیری دیتا از بازی مورد نظر شما می‌کند. سپس باید منتظر بمانید تا بک‌آپ‌گیری از بازی با موفقیت انجام شود.

آموزش ریستور و نصب بکاپ استیم

در صورتی که فرایند بک‌آپ‌گیری از دیتا بازی را به‌درستی انجام داده باشید، حال نیاز است تا دیتا بازی را به سیستمی که قصد نصب بازی در آن را دارید انتقال داده و سپس اقدام به ریستور کردن بازی از طریق استیم کنید. در صورتی که قصد دارید تا اقدام به نصب بکاپ استیم کنید، در ابتدا باید دیتایی که بک اپ گرفتید و یا بکاپ استیم دانلود شده را به هارد سیستم مقصد انتقال داده و سپس استیم را اجرا کنید. در گام بعدی باید وارد اکانت خود شوید و به منظور ریستور کردن مراحل زیر را طی کنید. روی گزینه Steam کلیک کرده و سپس گزینه Backup and Restore Games را انتخاب کنید.

سپس باید گزینه Restore a previous backup را انتخاب و روی گزینه Next کلیک کنید.

بازگردانی بکاپ در استیم

سپس باید مسیر بک اپی که دیتا بازی در آن قرار دارد را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

مشخص کردن مسیر ریستور بکاپ در استیم

پس از انجام این کار باید منتظر بمانید تا فرایند ریستور بازی به‌صورت کامل انجام شود. حال می‌توانید از طریق استیم، بازی که دیتا آن را انتقال دادید، بدون هیچ دانلود تجربه کنید. با استفاده از نکات گفته شده در این مطلب شما می‌توانید با استفاده از قابلیت بک اپ و ریستور بازی در استیم دیتای هر بازی که مدنظرتان است را از یک سیستم به سیستم دیگر انتقال دهید.

با استفاده از بکاپ استیم می‌توانید، یک بار دیتا بازی را از طریق استیم دانلود کرده و سپس آن را به سیستم‌های مختلف انتقال دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت نگاهی به قابلیت بکاپ و ریستور بازی در استیم انداخته و بیان کردیم که چگونه با استفاده از این قابلیت می‌توانید، یک بار دیتا بازی را از طریق استیم دانلود کرده و سپس آن را به سیستم‌های مختلف انتقال دهید. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مصرف اینترنت خود صرفه‌جویی کنید و تنها یک بار بازی را از استیم دانلود کنید. در صورتی که سؤال خاصی در مورد این قابلیت دارید، می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

قابلیت بک آپ و ریستور استیم باعث می‌شود تا بتوانید از دیتا بازی‌ها یک کپی تهیه کرده و آن را بین سیستم‌های مختلف انتقال دهید.

بر روی بازی کلیک راست کرده و گزینه Backup Game Files را انتخاب کنید. سپس باید روی گزینه Backup Game Files کلیک کنید. در پنجره جدید روی باکس نام بازی تیک زده و گزینه Next را انتخاب کنید. حال باید مسیر ذخیره بک آپ را مشخص و در بخش بعدی گزینه DVD را انتخاب کنید.

روی گزینه Steam کلیک کرده و سپس گزینه Backup and Restore Games را انتخاب کنید. گزینه Restore a previous backup را انتخاب و روی گزینه Next کلیک کنید. مسیر بک اپ دیتا بازی را انتخاب کرده و گزینه Next را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها (6) آخرین نظرات کاربران
امیرحسین
31 شهریور 1402

در ادامه اینم بگم فقط گزینه Restore a Previous Backup رو داره

امیرحسین
31 شهریور 1402

سلام وقت بخیر من بازی رو از سایت دانلود کردم اما گزینه Backup and Restore Games رو نداره ورژن جدید استیم هستش گیر کردم ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

علیرضا
28 شهریور 1402

تو نسخه جدید فرق میکنه و اینطوری که آموزش دادین نیست

محمدعرشیا
در پاسخ به علیرضا
18 آذر 1402

توی نسخه جدید استیم از طریق بخش لایبری باید بازی رو انتخاب کنید ، کلیک راست کنید برید توی مدیریت فایلای بازی بخش بک اپ دیتا رو انتخاب کنید بهش مسیر بدید تا از بازی براتون بک اپ بگیره برای اجرای بک اپ از طریق آموزش سایت اقدام کنید

Arm
در پاسخ به علیرضا
30 شهریور 1402

استیم عوض شده. دیگه گزینه بک آپ ساختن نداره. پس چرا ری استور بک آپ داره نمی دونم

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به علیرضا
29 شهریور 1402

سلام به همین شکل هست و این بخش از استیم هنوز تغییر نکرده.

افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد